Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam ponownie. Przepraszam za ostatnie błędy, postaram sie bardziej szczegółowo przedstawić mój problem. BMW e34 520i M20 (gaz założony w roku 2009, seria B, reduktor jak i pozostałe podzespoły firmy Tomasetto, układ elektroniczny STAG-4). Otóż mój problem to zbyt wysokie spalanie. Pierwszy problem, który znalazłem, to pekniety wąż przepływu powietrza. Zostało to naprawione i nie ma prawa być już tam żadnych nieszczelnosci. Nic to jednak nie dało. Wymieniłem świece na nowe, ponoć dwie już były wypalone i na pewno nie chodziły, silnik jednak chodził równo. Po wymianie świec silnik zachowuje się tak samo jak przed wymianą. Może to wina kabli, ale nie wiem, czy jest sens ich wymiany, skoro nie wiem, czy w tym tkwi problem. Samochód na piątym biegu przy obrotach wynoszących 3 tys osiąga prędkość 90 km/h. Spalanie jest kosmiczne. 7 litrów spalił po przejechaniu ok 20 km. Aby przejechać 50 km musiałem wlać 25 litrów gazu. Jeżeli wiecie, czego to może być przyczyna, to dajcie jakieś propozycje. Dzięki z góry!
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wydaje ci sie czy wiesz? Musisz to stwierdzic, bo moze wina lezy tylko po stronie zle ustawionej instalacji gazowej.
Opublikowano
Musi być okej, bo jak skończył mi się gaz, to wracałem na paliwie, a było go tam niewiele. Gdyby spalanie było tak wielkie, jak na gazie, to do domu bym na pewno nie dojechał.
Opublikowano
A czy złe ustawienie mieszkanki gazu ma wpływ na silnik taki jak u mnie, ze na 5 biegu 3 tys obrotów a na liczniku tylko 90 km/h?
Opublikowano
Jak miałem autko z gazownią i była źle ustawiona to szybciutko mi zawory wypaliło, lepiej odżałować grosza i niech spec ustawi odpowiednią dawkę.
Opublikowano
Witam Panowie. Gaz ustawiony, ponoć był zbyt mocno otwarty. Jednak to nie rozwiązało problemu. Tzn ze spalaniem zapewniono mnie, że będzie ok, ale nadal muszę go wkręcać na wyższe obroty, by jechać normalną prędkością. Wiecie co może być nie halo?
Opublikowano
Masz u siebie coś takiego viewtopic.php?f=115&t=175783 ? Jeśli masz to sprawdź czy nie blokuje dostępu powietrza. Najlepiej w ogóle sprawdź dolot. Jak masz możliwość podepnij pod komputer.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
No i jak się dziś okazało spalanie jest takie samo, jak było, czyli regulacja nic nie dała. 14 litrów gazu i przejechałem 35 km. POMÓŻCIE ! :(
Opublikowano
mi sie kiedys przytrafiło tak ze bunia strasznie duzo mi paliła jakies 24/100 lpg . Postawiłem auto w garazu i po akoło 2 tygodniach nieobecnosci pełna butla okazała sie pusta . Porozmontowywałem wszytkie elektro zawory , reduktor ,poczysciłem , przykręciłem troszke na butli zawór , i w wlewie gazu na uszczelce ktorą dociska ta metalowa kulka przykleił sie jakis syf i tamtedy mi troszke uciekało chyba , ale po tym wszystkim spalanie powróciło do 14 litrów . Tylko ze ja mam gaz 2 gen. , ale doswiadczony gazownik powinnien Ci ogarnąć ta instalke , najlepiej pojedz jeszcze do innego gaziarza na regulacje i sprawdzenie całej instalki. Gaziarz gaziarzowi nhie równy :P
Opublikowano
Byłem na stacji kontrolnej i według spalin jest ok. A czułes kolego zapach gazu? Szczerze, to nic nie czuje. Dziś wyłączyłem muzykę w aucie i usłyszałem charakterystyczny stukot, przy włączonej muzyce nie było tego słychać. Słyszę go w środku, co jakieś 5 sekund słychać podwójny stukot.
Opublikowano
Coś jak "cyk-cyk"? Może coś nie tak z elektrozaworem od gazu?

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano
jezeli ten dzwięk nie jest w rodzaju cyk cyk, a bardziej w rodzaju buch buch to sprawdz czy zawory nie wymagają regulacji i czy Ci sie zgadzają znaki na rozzadzie , mi kiedys pasek przeskoczył o 2 zabki ,nie wiem jakim códem ale objawiało to sie tak . Auto zapaliło ,przełączyłem na gaz i jak dodałem gazu to co pare sekund było buch buch tylko taki ze nie sposób było nie usłyszeć . W m20 zawory bardzo czesto wymagają regulacji , wiec warto przynajmniej raz w roku je wyregulowac , spada wtedy troche spalanie , i wzrasta kultura pracy silnika.
Opublikowano
Odgłos jest bardziej w rodzaju cyk cyk. Dziś sprawdziłem szczelność, koło filtra gaz się ulatnia, więc mam przyczynę mojego problemu. Wlałem dziś 17 litrów gazu, przejechałem 80 km nie oszczędzając pedału gazu, więc wydaje mi się, że ze spalaniem powinno być w miarę ok, przy normalnej jeździe powinienem zejść do tych 14 litrów. Jutro wymienię filter i wszystkie gumy i zobaczymy, czy już będzie okej. Oby! :)
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

ale co tu płakać i się zastanawiać nad usterką. Sam jak się nie orientujesz to musisz po prostu pojechać do dobrego gaziarza.

Mi na przeglądzie psikają zawsze jakimś płynem w sprayu na reduktor i łączenia przewodów gazu i tak sprawdzają chyba szczelność.

Albo gaz Ci gdzieś ucieka albo cały czas masz mieszankę źle ustawioną, ale jak by zalewało gazem to osiągi były by też kiepskie.

http://img338.imageshack.us/img338/4369/sygnaturka2w.jpg
Opublikowano
Witam ponownie. Niestety spalanie ciągle jest wysokie.. ok 18 litrów przy oszczędnej jeździe. Już nie mam siły na to auto.

18l na 100? To jeszcze nie tak zle. Jezeli masz automat i jezdzisz z wlaczona klimatyzacja to za duzo juz nie urwiesz z tych 18l. Chyba ze manual, to jednak jeszcze za duzo.

Opublikowano
Panowie, a co sądzicie o sondzie lambda? Dwóch gazownikow już go ustawialo i mówią, że jest ok. Spalanie wynosi 18/100. Wcześniej spalanie wynosiło ok 13/100. Wymieniony filter gazu, świece, myślałem nad kablami, ale powiedziano mi, że silnik chodzi pięknie, więc nie ma sensu och wymieniać. Natknąłem się na temat sondy lambda. Co o tym myślicie?
Opublikowano
Wiele przypadków właśnie takich było, że jeździli po gazownikach, oni rozkladali ręce, a wina leżała po stronie sondy lambda.
Opublikowano

Właśnie to jest dobry przykład jakich mamy gazowników . Niemam pojęcia o gazie i pierwszy raz zakładałem gaz .

Podłączenie elektryki po omacku zajęło 3 godziny ze schematu bo była mocno pocieta przez jakiegoś "specjalistę"(instalacja wyjęte z omegii 2.0 12v )

Po podłączeniu do kumpla bo miał kompa. Ustawienie ograniczyło się d :wink: o ustawienia skąd bierze sygnał obrotów i jaki rodzaj mam sondy i to wszystko . Potem wyświetla dane jak dawka uchylenie atuatora napięcie przepustnicy i napięcie sondy i widziałem jak byk że ostatnia wartość nawet nie drgnie

napewno są w tym kraju spece tylko trzeba ich szukać ze świecą w ręku :roll:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.