Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzięki kolego.

Czyli każda stacja powinna wykonać takie badanie.Bo jechać do stacji z 50-100 km która wyposażona jest w 4 rolki to trochę bez sensu, a sprzedający auto w życiu się nie zgodzi na takie wycieczki.

Jednak do większości diagnostów nie dociera to, że taki napęd inaczej się zachowuje i chcą sprawdzać tradycyjnie jak 2wd-przeważnie jest tekst "Panie a co to za różnica,sprawdza się tak samo?".Jeden zrobił tak kontrolę i myślałem że gały mu z orbit wypadną jak auto wyrwało mu z rolek(stwierdził,że jednak potrzebne są 2 dodatkowe rolki),ja się uchachałem,a właściciel prawie się zagotował ze złości.

Czy jeżeli diagnosta w taki sposób uszkodzi blokady któregoś dyfra lub reduktor,jest zobowiązany na pokrycie kosztów remontu?

Czy 4 wd ze stałym napędem sprawdza się tak samo jak auta z automatycznie dopinaną drugą osią w momencie utraty przyczepności?

ec2Wze6.jpg
  • Odpowiedzi 222
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Zespół rolkowy zawsze jest tylko jeden. Posiada 4wd albo nie, wtedy potrzeba takie małe rolki które sie kręcą swobodnie i wsuwa się je pod oś nie badana. Napęd automatycznie włączany nie wiem jak by się zachował na zwykłej rolce i wole nie sprawdzać. dyfrów raczej nie pourywa bo powinny się rolki zatrzymać.
Opublikowano
Dzięki kolego.

Czyli każda stacja powinna wykonać takie badanie.

 

Powinna i nie. Bo jeżeli mamy deszczowa pogodę lub sniezną to opóźnieniomerz nie wchodzi w grę.

Opublikowano

Witam,

 

Badam auto również w tej samej stacji co mój brat ;) I w tym roku i w zeszłym również byłem poproszony o stan licznika. I drodzy użytkownicy ale CEPiK jest u Nas od dawna. Takie praktyki odbywają się w Anglii. Byłem ostatnio na szkoleniu z OC oraz ubezpieczeń w transporcie (pracuje w firmie transportowej) również gość prowadzący szkolenie potwierdził nam, że jest coś takiego jak CEPiK.

 

Dla nie wierzących i niewiedzących http://www.msw.gov.pl/portal/pl/651/8691/Czym_jest_CEPIK.html

 

U nas się niestety tego nie praktykuje, bo przecież można kogoś nazwać "nadgorliwym" - ale potwierdzenie autentycznego przebiegu auto chciałby mieć każdy :duh:

Opublikowano
Obudziłeś się trochę z ręką w nocniku :D Pierwsze przymiarki do tego systemu były już w końcu lat 90. Bodajże 10 lat temu został wdrożony i do tej pory nie działa poprawnie mimo, że wpompowano już dziesiątki mln. zł. Tak że prochu nie wymyśliłeś.
Opublikowano
Obudziłeś się trochę z ręką w nocniku :D Pierwsze przymiarki do tego systemu były już w końcu lat 90. Bodajże 10 lat temu został wdrożony i do tej pory nie działa poprawnie mimo, że wpompowano już dziesiątki mln. zł. Tak że prochu nie wymyśliłeś.

 

 

Wiedziałem, że działa, ale 10lat temu mało mnie to nieinteresowało z racji wieku nie mogłem mieć prawka :D

 

Chodzi mi o to, że system jest ale nie działa tak jak powinien - i tu się z Toba zgodze :) To tak jak z kartami pacjentów - na ślaśku się przyjęło w Polsce nie, ale ktoś przygotował ustawę wziął kase i poszedł w [BAD].

 

Mi bardziej chodziło o to, że jednak diagnosta wpisuje taki przebieg, kto wie może jest jakiś % diagnostów, którzy też to robią - ale nikt na to nie zwraca uwagi po co pyta nas o przebieg.

 

Jak to ruszy mocno z kopyta to może w jakiś stopniu skończy się krecenie liczników.

Opublikowano

Mi bardziej chodziło o to, że jednak diagnosta wpisuje taki przebieg, kto wie może jest jakiś % diagnostów, którzy też to robią - ale nikt na to nie zwraca uwagi po co pyta nas o przebieg.

 

 

Wytłumacz mi, gdzie on to niby wpisuje? :roll: Może prowadzą sobie jakies wewnetrzne statystiki?

Opublikowano

PYTANIE O LPG.

 

 

Zadam możne proste pytanie ale moja wiedza o LPG jest znikoma poniewąz nie używałem nigdy LPG..

 

Czy jeśli samochód ma LPG a w dowodzie nie ma homologacji to czy badanie techniczne może być podbite?!

Opublikowano
Kupilem e90 325i vin: WBAVB11000KT54798 chcialbym wiedziec jaka chistorie napraw miala w przeszlosci. dziekuje

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Opublikowano

 

 

 

 

Czy jeśli samochód ma LPG a w dowodzie nie ma homologacji to czy badanie techniczne może być podbite?!

 

Najpierw trzeba udac się własnie ze świadectwem homologacji i fakturą montażu (firma z uprawnieniami) do wydziału komunikacji po odpowiedni wpis do DR (gaz LPG). Na badanie okresowe potrzebne będzie zas co roku Poświadczenie TDT na zbiornik, które jest ważne na 10 lat.

Opublikowano
Kupilem e90 325i vin: WBAVB11000KT54798 chcialbym wiedziec jaka chistorie napraw miala w przeszlosci. dziekuje

 

Takich rzeczy na stacji kontroli się nie robi. Od tego jest ASO.

Opublikowano
Co do przeglądu i LPG . We wrześniu 2009 kupiłem auto z ważnym przeglądem do kwietnia 2010 . Od razu po zakupie założyłem LPG. W kwietniu pojechałem na przegląd (nie miałem wbitego LPG) dostałem przegląd na kartce A4 , że auto spełnia wymogi + przegląd na LPG . W domu bywałem na weekendy więc nie było jak wbić LPG do dowodu . W czerwcu 2010 zatrzymuje mnie prewencja do kontroli , daje im : DR , OC , przegląd na A4 , wszystkie papiery na LPG. Prewencja zabiera mi DR twierdząc , że ten przegląd na kartce to mogę zużyć w łazience jak zabraknie papieru toaletowego :) Czy panowie z prewencji mieli podstawę do zatrzymania DR ? Powiem tylko tyle , że podczas wizyty w WK pokazałem Pani w okienku papierek z przeglądem i papiery od LPG i oddała DR i wpisała adnotację o LPG . Czy prewencja słusznie zabrała mi DR i stwierdziła , że przegląd na kartce A4 nie jest wart funta kłaków ? :)
Kamil
Opublikowano
Co do przeglądu i LPG . We wrześniu 2009 kupiłem auto z ważnym przeglądem do kwietnia 2010 . Od razu po zakupie założyłem LPG. W kwietniu pojechałem na przegląd (nie miałem wbitego LPG) dostałem przegląd na kartce A4 , że auto spełnia wymogi + przegląd na LPG . W domu bywałem na weekendy więc nie było jak wbić LPG do dowodu . W czerwcu 2010 zatrzymuje mnie prewencja do kontroli , daje im : DR , OC , przegląd na A4 , wszystkie papiery na LPG. Prewencja zabiera mi DR twierdząc , że ten przegląd na kartce to mogę zużyć w łazience jak zabraknie papieru toaletowego :) Czy panowie z prewencji mieli podstawę do zatrzymania DR ? Powiem tylko tyle , że podczas wizyty w WK pokazałem Pani w okienku papierek z przeglądem i papiery od LPG i oddała DR i wpisała adnotację o LPG . Czy prewencja słusznie zabrała mi DR i stwierdziła , że przegląd na kartce A4 nie jest wart funta kłaków ? :)

Jedynym dokumentem w tym przypadku jest dowód z wbitym LPG. Zatrzymali prawidłowo i jak sam napisałeś, żeby spowodować abyś udał się do WK i uzyskał wpis do dowodu, który jest dokumentem urzędowym i tylko taki jest honorowany.

Opublikowano
... W kwietniu pojechałem na przegląd (nie miałem wbitego LPG) . W czerwcu ... Prewencja zabiera mi DR ... Czy prewencja słusznie zabrała mi DR i stwierdziła , że przegląd na kartce A4 nie jest wart funta kłaków ? :)

 

Takie zaświadczenie ma tylko 30 dni ważności, więc Policja miała pełne prawo zatrzymać ci DR. Jakbyś trafił w WK na kogoś przepisowego to jeszcze raz kazali by ci zrobić badanie.

Opublikowano
Jedynym dokumentem w tym przypadku jest dowód z wbitym LPG. .... i tylko taki jest honorowany.

 

Jak już napisałem, przez 30 dni ten dokument na kartce ma moc prawną.

Opublikowano
Swoją drogą to są WK komunikacji, które konicznie wymagaja pierwsze dokonania wpisu (LPG) w DR i dopiero jest możliwość wykonania badania technicznego.
Opublikowano
to muszę pogadać ze swoim diagnostą bo twierdził , że mogę na tym świstku jeździć do końca ważności przeglądu... policjanci z mojej wsi tak samo mówili , że mogę śmigać na tym papierku ... na przyszłość już będę wiedział ;)
Kamil
Opublikowano
Gratuluję mu braku elementarnej wiedzy w tym temacie. Jak tak diagnozuje samochody, to strach do takiego jezdzić. Ale ten robi to pewnie na "odległość" :mrgreen: Napisz z jakiej komendy są ci policjanci, chyba z "13" Będzie dla tych co będa musieli jechać przez tą okolicę. Na pewno trzeba omijać.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam wszystkich, pytanie do diagnosty:

 

chcę kupić x6, chciał bym dołożyć to 3 miejsce z tyłu ale nie wiem jak rozwiązać problem homologacji i rejestracji na 5 osób?

czy gra jest warta świeczki, czy jest to duży problem, jak to załatwić?

Opublikowano
Potrzebna będzie faktura (lub oswiadczenie) z montażu w firmie, która posiada odpowiedni wpis do ewidencji. Wymontowanie kratki i zamontowanie oryginalnego pasa bezpieczństwa. Nastepnie na OSKP zrobi diagnosta zmiany konstrukcyjne, zmiana liczby miejsc i rodzaju pojazdu (98zł + 82zł), może przy okazji ustalić następny termin badania technicznego, lecz nie musi. Następnie z wydrukiem z OSKP do WK na wymianę DR. potem już możesz się cieszyć z posiadania X6 osobowego na 5 osób :D
Opublikowano

dzięki za info,

znasz może jakąś firmę która zajmuje się tym tematem montażu?

jeśli kupię x6 to bez kratki, normalną wersję

Opublikowano

znasz może jakąś firmę która zajmuje się tym tematem montażu?

Musisz pytać na warsztatach samochodowych, czy posiadaja taki wpis do ewidencji na zmiany konstrukcyjne w pojeździe. Może by ci na twojej OSKP dali namiary.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a z jakiej okolicy jesteś żeby ten papier dostać?

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to nie pomogę

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.