Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

moja chłodniczka spalin przecieka, zakupiłem już uszczelki z nadzieją, że nie będzie potrzeby aby wymieniać całej i tu rodzi się pytanie, w jaki sposób zdemontować chłodniczkę? tak, aby nic nie "nabroić" :D

 

- z pewnością będzie potrzeba spuszczenia płynu chłodniczego, pytanie cały?, czy jest możliwość spuszczenia do poziomu który umożliwi wyjęcie elementu?, jeżeli tak to z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi :D

 

poniżej zdjęcia

 

http://images38.fotosik.pl/1457/551986bce5d0cb0cmed.jpg

 

http://images46.fotosik.pl/1424/4d6f8740478951a4med.jpg

 

Reasumując:

 

1. Jak wyjąć? (jeżeli ktoś dysponuje fotorelacją, bardzo proszę o linka)

2. Przy okazji demontażu jak ją wyczyścić aby nie uszkodzić?

3. Jak spuścić płyn chodniczy do wymaganego poziomu?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

3. Chłodniczka spalin i termostat na niej są chyba najwyższym punktem instalacji wodnej (jak się nie mylę). Ja ściągając sam termostat z chłodniczki odkręciłęm najpierw korek wlewu płynu a następnie odpowietrznik na termostacie egr. Poziom płynu opadł umożliwiając bezproblemowe ściągnięcie termostatu bez uronienia kropli...

 

Zastanawiam się nad twoją chłodniczką bo nawet gdy masz uszkodzone uszczelki w tych miejscach nie powinno być niczego co by ciekło. Wydaje mi się że możesz mieć dziurawą chłodniczkę spalin i stąd "wycieki".

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Wydaje mi się że możesz mieć dziurawą chłodniczkę spalin i stąd "wycieki"

bardzo możliwe, ale wtedy kopciłby na biało.

 

@hepnet

1. Odkręcasz 4 śruby flansz montażowych, odpinasz termostat i od dołu wężyk wodny.

2. Wykąpać w benzynie i delikatnie na cienkim śrubokręcie owiniętym szmatą wypolerować każdy "runner" chłodniczki. Flansze montażowe możesz przelecieć drobnym papierem ściernym i również przemyć benzyną.

3. Nie trzeba... to co jest w układzie węży do chłodniczki samo spłynie. Po montażu i rozgrzaniu silnika sprawdź stan poziomu i w razie potrzeby dolej płynu.

pozdr

Opublikowano

Witam

 

Panowie dziękuje bardzo za ekspresową odpowiedź :cool2: respect

 

Na chwilę obecną nie kopci (tylko przez chwilę wyłącznie podczas odpalania, ale z tego co wiem to standard, wilgoć musi odparować), płynu do chłodnicy nie ubywa :D . Jak tylko wymienię uszczelki oraz przeczyszczę chłodniczkę postaram się od razu zamieścić info z fotorelacją.

 

Mam tylko cichą nadzieję, że zakończy się na wymianie uszczelek.

 

Pozdr.

Opublikowano
nie musisz odkręcać całej chłodnicy spalin , odkręcasz wąż metalowy od egr (opaska) i dwie śruby imbus na chłodnicy, z drugiej strony to samo imbus na chłodnicy i dwie śruby od kolektora, chociaż widze że u ciebie nie ma imbusów tylko normale śruby. Wtedy wszystko wyczyścisz na samochodzie bez ingerencji w układ chłodzenia. A jeżeli będziesz rozbierał wszystko to sprawdz odrazu termostat od egr czy przepuszcza!
Opublikowano

Witam

 

uszczelki wymienienione, układ odpowietrzony :norty: , chłodniczkę przeczyściłem (niestety miałem na to mniej czasu niż zaplanowałem, także do końca nie jestem zadowolony). Po zdjęciu chłodniczki okazało się, że uszczelek nie było wogóle. Przy okazji wiem, że czeka mnie czyszczenie zaworu AGR i z pewnością wymiana termostatu EGR.

 

1. Po zdjęciu chłodniczki wyglądało to tak:

 

http://images50.fotosik.pl/1481/00d1a48d0c961fe8med.jpg

 

2. Termostat chłodzenia EGR od spodu wyglądał tak:

 

http://images35.fotosik.pl/1284/65ccd05c9934235fmed.jpg

 

3. Przy okazaji wymieniłem filtr powietrza (btw bardzo prosta czynność) :lol:

 

http://images35.fotosik.pl/1284/bd0f298473d24a35med.jpg

 

1. Na termostacie EGR mam biały zaciek, z pewnością przecieka, przedmuchałem puszcza powietrze.

2. Zastanawia mnie również Twoje celne spostrzeżenie semi14 odnośnie śrub zamiast imbusów, na realOEM nie mogę znależć schematu który pokazuje jaki rodzaj śruby powinien być. Panowie czy wszyscy macie imbusy? :D , zastanawiam się czy poprzedni właściciel czegoś nie "przekombinował".

3. Zawór AGR z lewej strony trzyma imbus a z prawej śruba :think: z pewnością jest to pierdoła ale wolę się upewnić, ma to jakikolwiek wpływ?

 

Pzdr.

Opublikowano

skoro przepuszcza powietrze to do wymiany termostat.

 

O jaki zawór pytasz? o elektrozaworek EGR ? to przecież bez różnicy jaka śruba bo to tylko ma trzymać na miejscu. Chyba że o cały EGR chodzi to u mnie jest na normalnych śrubach.

szukam
Opublikowano
U mnie śruby łączące chłodniczkę z orurowaniem to imbusy z łbem walcowym. Śruby mocujące cały instrument do wsporników to płaskie sześciokąty.
Opublikowano

W punkcie 3 zastanawiałem się nad zaworem AGR. Część śrub to imbusy a reszta zwykłe śruby.

 

http://images37.fotosik.pl/1435/ef5803847937ecfcmed.jpg

 

Jeżeli chodzi o chłodniczkę spalin, moja jest przykręcona zwykłymi śrubami i tu pytanie czy może się zdarzyć tak, że imbusy które sądze, po wypowiedzi yoshimura01 i semi14 powinny trzymać ten element są wzmacniane? a tym samym wymagane?, obawiam się, że poprzedni właściciel rozkręcał chłodniczkę i ją źle założył (brak uszczelek, zwykłe śruby) przez co mógł nastąpić wyciek.

 

Jak widać na powyższym zdjęciu będzie co czyścić :D też benzynka i szorowanie?, czy są jakieś inne, dobre środki chemiczne?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jedyna różnica między śrubami z łbem walcowym na imbus a śrubami z łbem sześciokątnym (oczywiście poza sposobem przykręcania) jest taka, że ta pierwsza jest przynajmniej w klasie 8.8 (wystarczająco wytrzymała), natomiast druga niekoniecznie. Jak na łbie śruby masz nabite 8.8 to jest dobrze i nie musisz wymieniać :cool2: Ja u siebie mam sześciokąty w klasie 8.8 (te które zaznaczyłeś).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
co do mycia egr to wszystko się nada, aceton, benzyna, środki do mycia silników etc. Podobno aceton dobrze daje rade. Jak zobaczysz co masz w kolektorze to dopiero będziesz miał co czyścić :)
szukam
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam,

 

Panowie mam chyba ten sam problem. Ucieka mi płyn chłodniczy ale nie wiadomo gdzie. Uszczelka pod głowica napełniania jest dobra. Kopcic kopci ale tylko rano w chłodniejsze dni. Jak sprawdzic szczelność tej chlodnicy? Gdzie dostane uszczelki na wymianę? Bmw e46 320d '99 136 koni

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.