Skocz do zawartości

318 CI 1,9 Problem z przyspieszeniem i falujacymi obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Posiadam BMW e46 318 Ci 1,9 2000r. podczas dojeżdżania do skrzyżowania czy jakie kolwiek zatrzymanie powoduje falowanie obrotów miedzy 500-1200 i tak dwa razy góra trzy i później się ustabilizują i tez dużo spala, a tak ze nie ma przyspieszania daje mu gazu a on tylko wyje nie przyspiesza. Bylem u mechanika to powiedział ze to wina przepływomierza, wymienił i dalej falują, wymienił tez przepustnice oraz świece. Komputer pokazuje ze jest wszystko ok. Mechanik powiedzial ze sie juz poddaje bo nie wie od czego to możne być. Czy miał ktoś podobny problem?

 

Ps. Pytałem mechanika czy to może być wina sady albo może silnika krokowego to powiedział ze raczej nie i wykluczył usterki elektryczne.

Opublikowano
Jeżeli obroty rosną, a auto nie przyspiesza tylko właśnie wyje to masz do roboty sprzęgło. Falowanie to w Twoim przypadku usterka szczelności układu odpowietrzania skrzyni korbowej (ODMY).
Opublikowano
To będę chyba musiał sam się wziąć za wymianę ODMY bo żaden mechanik nie chce tego zrobić bo mówią ze to na pewno nie od ODMY. A ze sprzęgłem możne być coś nie tak bo ciężko mi biegi wchodzą ale tez nie chce wymieniać sprzęgła na ślepo, da rade jakoś zdiagnozować czy sprzęgło jest do wymiany?
Opublikowano
Co do ODMY - czy po otwarciu korka oleju lub wyciągnięciu bagnetu olejowego rozpoczynają się dziwne dźwięki z silnika tj ssanie, buczenie, piszczenie itp?? SPRZĘGŁO - właśnie to jest objawem zużytego sprzęgła tj wzrost obrotów a auto w miejscu i do tego wycie. Dodatkowo mówisz n/t trudności z wkładaniem biegów - typowe objawy.
Opublikowano
To bede musial sprawdzic z tym bagnetem i korkiem. Ale jeszcze na dodatek jest strasznie duże spalanie po miescie spala mi 14-15L/100km w trasie jakieś 12-13L/100km.
Opublikowano

Mam nadzieje ze to będzie od ODMY :) jak wymienię to napisze czy pomogło :)

 

 

Ps. A ODMA może być przyczyna dużego spalania i slabego przyspieszenia?

Opublikowano
Odmę wymienisz spokojnie samemu... Naszykuj sobie komplet imbusów i kluczy nasadkowych. wyciągasz filtr kabinowy i odkręcasz cały kosz żemy mieć dostęp do całego silnika, potem musisz odkręcić cały górny kolektor ssący wraz z przepustnicą , po drodzę oczywiście odlączasz wszystkie złączki elektryczne od silniczka krokowego, czujnika połażenia przepustnicy i wszystkie węzyki podciśnieniowe, jak jak odkręcisz wszyskie śróbki i nakrędni które trzymają dolot to wyciągniesz go razem z odmą... (mała okrągła plastikowa pierdółka która przysparza wiele kłoptów:D składasz w odwrotnej kolejności:D jest grzebania, ale za drugim razem zrobisz to 3 razy szybciej:D
Opublikowano
potem musisz odkręcić cały górny kolektor ssący wraz z przepustnicą

 

ja nie sciagalem przepustnicy i kolektora ssacego i dalem rade, chyba ze od razu wyczyscisz przepustnice bo ci sie pedal gazu przycina :mrgreen:

Opublikowano

Dzięki za pomoc, jak wymienię to napisze czy pomogło ;)

Jeszcze zapomnialem napisac ze przy gaszeniu i odpalaniu silnika jest dziwne syczenie w lewym wentylatorze.

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.