Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

W związku z informacjami że kolega Nerwus nie sprzedaje już interfejsów kupiłem taki od viakena za 249zł. Miał być dobry ale nie wiem czy ja coś knoce czy to urządzenie jest padnięte. Spędziłem 2 dni nad tym i nic.

Przeglądałem różne posty i widziałem różne kombinacje u mnie na INPIE jest tak że przy włączonym zapłonie ignition mam na off a przy wyłączonym mam na on. Interfejs się nie łączy. Wywala mi błąd np IFH 0006. Miałem juz kilka wersji inpy, i 2 sztuki aut, na obydwu to samo.

Co robie źle?

Opublikowano
Sprawdź czy zgadziaja ci sie porty? Czy ustawiles porty w programie taki na ktorym dziala ci interfejs. I czy na koniec instalacji podmieniales pliki? Pozdrawiam STS AUTO
Opublikowano
Witam. Porty sie zgadzają. Próbowałem różnych opcji. Jeśli nie podmieniam plików inpa nie chce sie nawet prawidłowo włączyć. Po podmianie przy ustawieniach na obd ( przejściówka na ads) po podłączeniu do samochodu pokazuje mi stan zasilania i zaplon z tym że zapłon pokazuje na odwrót niż jest w rzeczywistości. Po wyborze z old E36 wybieram silnik i wywala błąd.
Opublikowano

W pierwszej kolejności uruchom ADSSETUP znajdujący się w folderze EDIABAS\Hardware\ADS\ADS32 i po tym zrestartuj kompa.Następnie sprawdź ustawienia w EDIABAS.INI gdzie interfejs powinien być ustawiony jako

Interface        = ADS

Jeżeli masz plik OBD.INI to jego ustawienia powinny wyglądać tak:

[OBD]
Port=Com1
Hardware=ADS

Te ustawienia odpowidają za to ,że interfejs jest rozpoznawany jako ADS.

Warto by spodłaczyć interfejs na innym kopie z portem COM i zoabzczyć jak sytuacja się ma.

Opublikowano
Inny komp, dwie różne instalki, ediabas poprawnie. Zasilanie i zapłon reagują poprawnie ale nadal kicha. Teraz wywala IFH0010:DATATRANSMISSION TO CONTROLUNIT DISTURBED... Załamka
Opublikowano
Błąd wyskakuje na obywdu samochodach. Te same modele, roczniki i silniki. Podłączylem interfejs do gazu by zobaczyc czy ten port wogóle dzaiła i nie było problemu z połączeniem sie z instalacją gazową. W poniedziałek będę dzwonił do viakena.
Opublikowano
Błąd wyskakuje na obywdu samochodach. Te same modele, roczniki i silniki. Podłączylem interfejs do gazu by zobaczyc czy ten port wogóle dzaiła i nie było problemu z połączeniem sie z instalacją gazową. W poniedziałek będę dzwonił do viakena.

 

Wygląda na to ,że problem może leżeć po stronie hardware.Po kontakcje z Viakenem powinieneś wiedzeieć więcej :)

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

Jak zakończyła się historia?

Ja mam taki sam problem. Wystarczy, że podepnę interfejs pod auto i od razu pokazuje bat i ignition na ON. Tak jest w e46. Natomiast w e34 jak przekręcę stacyjkę to dodatkowo ignition znika, czyli odwrotnie do rzeczywistości.

 

W e46 mogę się połączyć tylko z silnikiem.

Fejs na ADS, com bez przejściówek, win xp

Opublikowano (edytowane)

Cierpię chyba na to samo :( interfejs na ADS , laptop z comem, inpa wyswietla bat i ignition ON (po włączeniu zapłonu - wieć komunikacja nawiazana?) lecz wszystkie próby połączenia ze sterownikiem silnika kończą się jakimś błędem - zależnie który sterownik wybiorę w engine. auto to e34 524 z 91roku. Czy jest na to jakieś lekarstwo ? błedy wkleję niebawem..

 

edycja 12:06

inpa pobrana z chomika trandolf (4.4.7?)

komunikaty po wyboze poszczególnych modeli dde ms itd:

-IFH-0010: Data transmission to control unit disturbed program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-sys 0002 ecu object file not found program will be stopped ifh no response from controlunit program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-sys 0002 ecu object file not found. Program will be stopped

-requested control unit ms40_1 not found. Program will be stopped

 

program po uruchomieniu wygląda tak :

http://pokazywarka.pl/2ch1u6/

 

 

ciekawostka; program autocom łączy się ze sterownikiem silnika i nawet pokazuje błędy -tylko połowa z tych błędów jest podpisana "nieznany błąd" i pad takim warunkiem ze wybiorę z menu rocznik 1996 - dopiero w tym roczniku wg autocom jest opcja diesel engine - wnioskuję że komunikacja jest możliwa ze sterownikiem silnika ;]

Edytowane przez Grandes
Opublikowano

U mnie z e34 się nie łącze, ale ja mam 89r. m30. I praktyka pokazuje, że starymi autami to ruletka.

Natomiast to co pisałem wcześniej o e46, że łączy się tylko silnik to nie prawda, bo nie łączy się przez OBD (nie wykluczam braku jakiegoś kabelka) natomiast przez okrągłą łącze się ze wszystkim.

W e38 też łącze się ze wszystkim

 

Co ciekawego. W innym lapku z com'em i starszą inpą gdzie wszystko jest ok, w ediabas.ini mam wpis interface :std obd a mimo to łączy się przez ads. W obd.ini też jest obd.

 

W tym lapku gdzie mam problem wywale tą impe i zainstaluje tą co mam na starszym. Będzie wiadomo czy to kwestia samej inpy czy jakiś innych ustawień.

Opublikowano (edytowane)
Cierpię chyba na to samo :( interfejs na ADS , laptop z comem, inpa wyswietla bat i ignition ON (po włączeniu zapłonu - wieć komunikacja nawiazana?) lecz wszystkie próby połączenia ze sterownikiem silnika kończą się jakimś błędem - zależnie który sterownik wybiorę w engine. auto to e34 524 z 91roku. Czy jest na to jakieś lekarstwo ? błedy wkleję niebawem..

 

edycja 12:06

inpa pobrana z chomika trandolf (4.4.7?)

komunikaty po wyboze poszczególnych modeli dde ms itd:

-IFH-0010: Data transmission to control unit disturbed program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-sys 0002 ecu object file not found program will be stopped ifh no response from controlunit program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-SYS-0012: IDENTIFICATION ERROR. Program will be stopped

- [ediabas error] ApiCheckJobStatus :Error #95. SYS-0005 :Object file not found. API job error or no such results

-sys 0002 ecu object file not found. Program will be stopped

-requested control unit ms40_1 not found. Program will be stopped

 

program po uruchomieniu wygląda tak :

http://pokazywarka.pl/2ch1u6/

 

 

ciekawostka; program autocom łączy się ze sterownikiem silnika i nawet pokazuje błędy -tylko połowa z tych błędów jest podpisana "nieznany błąd" i pad takim warunkiem ze wybiorę z menu rocznik 1996 - dopiero w tym roczniku wg autocom jest opcja diesel engine - wnioskuję że komunikacja jest możliwa ze sterownikiem silnika ;]

 

Proponuję użyć DIS-a zamiast INPY.DIS w tych rocznikach daje większe mozliwości.

Edytowane przez Qwazarr
Opublikowano
Cierpię chyba na to samo :( interfejs na ADS , laptop z comem, inpa wyswietla bat i ignition ON (po włączeniu zapłonu - wieć komunikacja nawiazana?) lecz wszystkie próby połączenia ze sterownikiem silnika kończą się jakimś błędem - zależnie który sterownik wybiorę w engine. auto to e34 524 z 91roku. Czy jest na to jakieś lekarstwo ? błedy wkleję niebawem..

...

ciekawostka; program autocom łączy się ze sterownikiem silnika i nawet pokazuje błędy -tylko połowa z tych błędów jest podpisana "nieznany błąd" i pad takim warunkiem ze wybiorę z menu rocznik 1996 - dopiero w tym roczniku wg autocom jest opcja diesel engine - wnioskuję że komunikacja jest możliwa ze sterownikiem silnika ;]

 

Proponuję użyć DIS-a zamiast INPY.DIS w tych rocznikach daje większe mozliwości.

 

 

Z disem walcze juz trzeci dzień :( dis base zainstalowałem i po restarcie nie wstaje do końca system ... najpierw jest system koming up itd, wtedy widać strzałke myszy i komputer zaczyna wyć - procesor na 70% i tak stoi - nawet całą noc ... - albo vmware do kitu albo komp albo nie wiem :(

 

przyszedł mi do głowy pomysł - jakbym zainstalował dis base na dysku drugim - wypale płytke z dis baze i drugą z programem dis i włożę w napęd - powinno ruszyć, ale czy sam dis bez inpy i adiabasa i serwera i emulatora głowicy bedzie się komunikował z kablem ADS przez port COM ?

Opublikowano
Cierpię chyba na to samo :( interfejs na ADS , laptop z comem, inpa wyswietla bat i ignition ON (po włączeniu zapłonu - wieć komunikacja nawiazana?) lecz wszystkie próby połączenia ze sterownikiem silnika kończą się jakimś błędem - zależnie który sterownik wybiorę w engine. auto to e34 524 z 91roku. Czy jest na to jakieś lekarstwo ? błedy wkleję niebawem..

...

ciekawostka; program autocom łączy się ze sterownikiem silnika i nawet pokazuje błędy -tylko połowa z tych błędów jest podpisana "nieznany błąd" i pad takim warunkiem ze wybiorę z menu rocznik 1996 - dopiero w tym roczniku wg autocom jest opcja diesel engine - wnioskuję że komunikacja jest możliwa ze sterownikiem silnika ;]

 

Proponuję użyć DIS-a zamiast INPY.DIS w tych rocznikach daje większe mozliwości.

 

 

Z disem walcze juz trzeci dzień :( dis base zainstalowałem i po restarcie nie wstaje do końca system ... najpierw jest system koming up itd, wtedy widać strzałke myszy i komputer zaczyna wyć - procesor na 70% i tak stoi - nawet całą noc ... - albo vmware do kitu albo komp albo nie wiem :(

 

przyszedł mi do głowy pomysł - jakbym zainstalował dis base na dysku drugim - wypale płytke z dis baze i drugą z programem dis i włożę w napęd - powinno ruszyć, ale czy sam dis bez inpy i adiabasa i serwera i emulatora głowicy bedzie się komunikował z kablem ADS przez port COM ?

 

Miałem coś podobnego z instalcją DIS-a .Winny był komp w tym wypadku.

Zawsze pozostaje ściągnięcie gotowej maszyny z DIS-em.

CO DO Twojego pomysłu to nie sądzę aby wypalił.DIS bez INPY się obejdzie ale EDIABAS jest niezbędny do jeggo poprawnego funkcjonowania.

Opublikowano
Mam jeszcze inpe 5.0 (4.4.7) na HP z prockiem 1.7 i 1GB ramu oraz inpe 3.0 na celku 1.2 i 512 ramu i tam wszysko śmiga. Dlatego nie wiem jakie to ma znaczenie. Bardziej bym się zastanawiał nad tą stacją dokującą w IBM, ale zakres wejść/wyjść jest prawidłowe. Jak przestawię to się nie łączy ze sterownikami. Najbardziej mnie zastanawia, że na tym HP łącze się com'em, a w ediabas.ini mam wpisany interfejs obd i wszystko działa prawidłowo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.