Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Przejdę do sedna żeby nie marnować niczyjego czasu :)

Jestem bardzo zainteresowany zakupem E60 i jak narazie raczej wersji benzynowej z lat 2004-2005.

Planuje przeznaczyć 45000-50000 pln. Myślałem o wersji 520i lub 525i. Chciałbym was prosić o opinię tych wersji silnikowych i czego mógłbym się spodziewać jeśli chodzi o koszty serwisu.

Nie ukrywam że jeśli chodzi o serwis prawdopodobnie musiałbym korzystać z warsztatów nieautoryzowanych. Zastanawiam się również ile tak naprawdę w jeździe mieszanej palą 520i i 525i i jakie są koszty wymiany standardowych częsci eksploatacyjnych.

Myślałem również nad wersją 525d lub 530d tylko nie wiem czy jest sens ponieważ rocznie pokonywałbym przebiegi rzędu 12 tys- 15 tys a z tego co udało mi się wyczytać z netu wersje dieslowskie 7-8 letniego e60 mogą sprawiać kosztowne niespodzianki a 520i czy 525i są mniej skomplikowane i przeważnie mają mniejsze przebiegi.

Oczywiscie rozumiem że duzo zalezy od konkretnego egzemplarza ale z racji niezbyt grubego portfela chciałbym zredukować ryzyko do minimum. Wiem że przy takim budzecie pewnie rozsądniej byłoby rozejrzeć się za E90 albo w ogóle za inną marką ale niestety nie mogę oprzeć się E60 :)

 

Bedę wdzięczny za odp

 

Pozdrawiam

Marek

Opublikowano
520i troszke za mały silnik lepiej już 525i ,ja mam 530i i nie narzekam, przejezdziłem już około 30tyś km i narazie nic się nie dzieje, silnik miodzio no może mógł by troszke mniej palić średnio 12-13 litrów przy normalej jeżdzie ,ale nie żałuje bo jak miałem diesla to non stop cosik się działo ,częsci jesli będziesz kupował dobrej klasy zamienniki to nie kosztują aż tak dużo porównywalnie z innymi markami
Opublikowano

Przy takim rocznym przebiegu i budżecie nawet nie zastanawiaj się nad dieslem gdyż za tą cenę dostałbyś co najwyżej zajeżdżone auto z dieslem.. Z tych roczników proponuję motor M54 benzynowy w opcji 520i 525i lub 530i. Przy czym jest to rzędowa szóstka w każdym przypadku, a pojemność wersji 520i wynosi 2.2L (stara konstrukcja silnika i mało awaryjna - sam mam taką). Za dwa lata użytkowania i 30kkm przebiegu jedyna rzecz jaka została naprawiona w silniku to uszczelnienie termostatu (lekki wyciek). Jak widzisz koszty serwisu praktycznie żadne jeśli chodzi o silnik i osprzęt , pod warunkiem że nie trafisz ulepa albo topielca.

Spalanie - ja mam 530i w automacie i nie jest tragicznie. Co prawda tej zimy przy ekstremalnie niskich temp. było ono wysokie ale w normalnych warunkach średnia to około 11L/100km. Miasto musisz liczyć około 12-14 (zależy jakie) a trasę od 8-9. Przypuszczam że 525 czy 520 nie będą palić dużo mniej.

Co do E90 - rozglądałem się dla żony jakiś czas temu i poniżej 50klocków nie było czego szukać... mówimy o benzynie.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Dzięki za odp. A powiedz, kiedy kupiles swoje 530i? Na co szczególnie zwracales uwage przy zakupie? Szczerze mowiac tez kusi mnie 530i tylko obawiam się kosztów - spalania. Zastanawia mnie taka rzecz - gdzies w necie czytalem o problemach z silnikami z serii N52, czy 525i z lat 2004-2005 to jest wlasnie ten silnik?
Opublikowano
Dzięki za info. Czyli 520i byloby najrozsądniejsze... A powiedz mi proszę, osiągi tej wersji s zadowalające? Tzn chodzi mi o wyprzedzanie, nie zależy mi na ekstra sportowych osiągach. Obecnie mam diesla 130 KM (seat) myślę ze róznica powinna być odczuwalna? :)
Opublikowano

Zakup lipiec 2010. Zwracałem uwagę na stan techniczny, pochodzenie, historię serwisową. Na końcu było wyposażenie.

Tak potwierdzam N52 borykają się z pewnymi problemami ale nie wiem czy dotyczą one całej serii czy tylko wybranych roczników. N52 szły od 2005. Do 2005 masz M54 (silnik z BMW debiutował E39 rocznik 2001 ;).

530i

N52 moc 258 PS

M54 moc 231 PS

525i

N52 chyba 218 PS

M54 chyba 192PS

Boisz się kosztów paliwa ? W dieslu za tą kwotę oddasz z nawiązką przy kilku naprawach :D Zawsze do M54 możesz założyć LPG za niespełna 4000 PLN i śmigasz bezawaryjnie i tanio (łyka to paliwo bez problemów i nie słuchaj fachowców od siedmiu boleści ;) tylko znajdź porządnego).

 

Moc - nie ma o czym mówić i czego porównywać. Pedał w podłogę i masz kick-down i zapylanie do przodu...jak ci mało przerzucasz na tryb Sport w automacie.. idzie lepiej :) i ciągnie do 6000rpm.

 

Automat: pierwsza zasada to sprawdzenie elektroniki, szarpania, płynności i innych parametrów (w tym mokrego gniazda które się poci) wymiana gniazda wraz z filtrem (misa) i olejem około 1500-2000PLN poza ASO. Gdyby padał konwerter to regeneracja około 3000PLN. Wymiana oleju: pierwsza po 100kkm następne po około 60-70kkm

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Prezioso dzięki za obszerną odpowiedz. Odnosnie skrzyni, o co chodzi z tym "mokrym gniazdem"? Niestety mam bardzo małe doswiadczenie z automatycznymi skrzyniami. Aha jeszcze jedno, podobno nie jest latwo przekrecic licznik w tym modelu - jest zapisywany poza kompem rowniez w kluczyku?Czy w takim razie po wizycie w aso w celu sprawdzenia auta jest szansa na odkrycie ewentualnej ingerencji?
Opublikowano

Fachowo Ci nie odpowiem ale wiem że to jest stosunkowo częsta przypadłość tego modelu skrzyni biegów. Chodzi o jakieś gniazdo/złącze elektryczne które się poci ? Coś takiego - może któryś z kolegów powie szerzej na ten temat - mnie się nie chciało wertować faktur z ASO :) Jedni na to zwracają uwagę pozostali olewają i jeżdżą... ja zwróciłem i wymieniłem (przy okazji z olejem więc jedna robota).

 

Przebieg. Jak dobrze pamiętam serwis tłumaczył mi że to co jest w kluczyku jest zapisywane na podstawie aktualnych danych przekazywanych przez samochód i centralny komputer. Więc jak tam będzie skręcone to i kluczyk też tak będzie miał. Niemniej jednak przebieg zapisywany jest jeszcze w kilkunastu innych miejscach samochodu (jeżdżący prom kosmiczny z modułami). Można odczytać np. z radio/cd lub nawigacji - zapisuje datę i przy jakim przebiegu zacięła się płyta. Jeśli przebieg kręcił prawdziwy fachowiec to wydaje mi się, że nie dojdziesz - a jak amator to pierwsza lepsza kontrola fachowca odkryje kant. Przy dieslu trzeba mega uważać ... chociaż jak patrzę tutaj na forum to 80% właścicieli ma przebiegi po 150kkm w autach 6-8lat :D :mad2:

 

Benzyna pod tym względem powinna być bezpieczniejsza pod warunkiem że nie kupisz jakiegoś rzęcha sprowadzonego od Niemieckiego Turka ;) czy też wozu z USA składanego z 15 innych.

EDIT: poza tym nie masz turbo, lejących wtrysków, wpadających klapek do silnika (kolektor ssący), dpf i innych przypadłości dieslopodobnych.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

 

Benzyna pod tym względem powinna być bezpieczniejsza pod warunkiem że nie kupisz jakiegoś rzęcha sprowadzonego od Niemieckiego Turka ;) czy też wozu z USA składanego z 15 innych.

EDIT: poza tym nie masz turbo, lejących wtrysków, wpadających klapek do silnika (kolektor ssący), dpf i innych przypadłości dieslopodobnych.

 

Ale masz moment 500Nm którego benzyna 3.0 nigdy ci nieda :mrgreen: Popatrz na dane przyspieszenia w przedziale 80-120 km/h w benzynie masz 7,3 s , a w dieslu 5,4s co zbliża 3 litrowego diesla w tym przedziale najczęsciej używanym do 545i w benzynie. Rzuc okiem na suche dane http://wiki.e60-forum.de/doku.php?id=home

 

Co do przebiegu nie lubie tego pisac ale ja mam 2005 , rejestracja 2006 i przebieg 91 tys km serwisowany od 1 km do dzisiaj w ASO Inchcape Wrocław. :8) Co ty na to

 

I benzyna dobra bo troche mniejszy koszt utrzymania chociaż jak źle trafisz i kupisz pochopnie czy to benzyne , czy tez diesla , a będzie cos uwalone to koszty uczciwego serwisowania są dość wysokie.

Opublikowano
Co do przebiegu nie lubie tego pisac ale ja mam 2005 , rejestracja 2006 i przebieg 91 tys km serwisowany od 1 km do dzisiaj w ASO Inchcape Wrocław. :8) Co ty na to

 

Co ja na to ? W zasadzie nic. Tyle tylko że wg tego co napisałem mieścisz się w tych 20% :) bo ja mam palnięte akurat 130.000km w 8 letnim aucie benzynowym.

Powiedzmy że masz go od nowości - kolega chce kupić używkę i ma określony przedział pieniężny i ty byś swojego za te pieniądze nie sprzedał. Więc takiego egzemplarza NIE TRAFI poniżej 50 klocków.

 

Ale masz moment 500Nm którego benzyna 3.0 nigdy ci nieda :mrgreen: Popatrz na dane przyspieszenia w przedziale 80-120 km/h w benzynie masz 7,3 s , a w dieslu 5,4s co zbliża 3 litrowego diesla w tym przedziale

Może i nie da takiego momentu ale przy małych rocznych przebiegach da względny spokój psychiczny i redukcję ewentualnych kosztów napraw. Suche dane mi tu piszesz a co 3.0L benzyną nie da się wyprzedzić już ciężarówki ? Bez jaj.... Nie spieram się co jest lepsze i nie dyskwalifikuję diesla bo sam go miałem i będę miał jeśli roczne przebiegi będą większe niż 20-25kkm niemniej jednak przy takich przebiegach (pewnie głównie miejskich) diesel to troszkę nieporozumienie przynajmniej wg mnie. Dla mnie to i ktoś może kupić sobie nówkę diesla i robić 5kkm rocznie jego sprawa. Ja nie namawiam i nie wskazuję - jedynie sugeruję.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Benzyna pod tym względem powinna być bezpieczniejsza pod warunkiem że nie kupisz jakiegoś rzęcha sprowadzonego od Niemieckiego Turka ;) czy też wozu z USA składanego z 15 innych.

EDIT: poza tym nie masz turbo, lejących wtrysków, wpadających klapek do silnika (kolektor ssący), dpf i innych przypadłości dieslopodobnych.

 

Ale masz moment 500Nm którego benzyna 3.0 nigdy ci nieda :mrgreen: Popatrz na dane przyspieszenia w przedziale 80-120 km/h w benzynie masz 7,3 s , a w dieslu 5,4s co zbliża 3 litrowego diesla w tym przedziale najczęsciej używanym do 545i w benzynie. Rzuc okiem na suche dane http://wiki.e60-forum.de/doku.php?id=home

 

Co do przebiegu nie lubie tego pisac ale ja mam 2005 , rejestracja 2006 i przebieg 91 tys km serwisowany od 1 km do dzisiaj w ASO Inchcape Wrocław. :8) Co ty na to

 

I benzyna dobra bo troche mniejszy koszt utrzymania chociaż jak źle trafisz i kupisz pochopnie czy to benzyne , czy tez diesla , a będzie cos uwalone to koszty uczciwego serwisowania są dość wysokie.

nie wiem co to za dane ale u siebie na zywo moge ci zaprezentowac taki sam wynik 80-120 jak dieslu wiem bo ostatnio mierzyłem

Opublikowano
ceny ropy i benzyny sa takie same wiec chyba juz dizel jest oplacalny przy duzych przebiegach .ja osobiscie dlatego szukam benzyny w e 60 gdyz chce miec z glowy lejace wtryski dpf kolektor turbine.nie mowie ze dizel jest do n=bani bo sam jezdze dizlem tylko e46 zrobilem nim 120 tys i jest ok ale to jest e 46 a nie e 60 . w zasadzie w e 46 wymieniam tylko zawieszenie i jakos daje rade raz mialem problem z wetylatorem i gumowe weze od turba plus automat rozrusznika...i jakies wewnetrzne pierdoly typu fotel przestal grzac poduszka sie zaswiecila szyba sie zaciela i sie nie domykala i termostty w sumie tyle .e 60 dla mnie jest mega bardziej skomplikowana jednostka jesli chodzi o dizla dlatego stawiam na benzyne .wogole to czytajac to forum wystarczy popatrzec na to jaka jest czestotliwosc usterek w dizlu i benzynce i odpowiedz sie sama nasuwa ......
Opublikowano
benzyne .wogole to czytajac to forum wystarczy popatrzec na to jaka jest czestotliwosc usterek w dizlu i benzynce i odpowiedz sie sama nasuwa ......

 

 

no bo na 100 sztuk E60 , 90 sztuk to diesle i 10 benzyn - dlatego i częstotliwość uszkodzeń jest większa. :mrgreen:

  • Moderatorzy
Opublikowano
Tematów na temat wyższości jednego paliwa nad drugim jest mnóstwo.Poszukaj, ten temat zamykam bo to woda na młyn...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.