Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Zastanawiam się nad kupnem e90, jedyny dylemat jaki mam to wybór silnika. Czytałem już kilkanaście postów jednak nie znalazłem zbyt wielu informacji.

Informacje jakie mnie interesują to jaką jednostke napędową wybrać do swojego samopchodu (interesuje mnie tylko diesel).

Nie potrzebuje wyścigówki bo będe podróżował z niemowlakiem, średnio w roku przejeżdżam 20k km. I zastanawiam się który motor wybrać, bo widze że jest różnorodność... interesuje mnie jednostka z która statystycznie jest najmniej problemów.

 

Biorąc pod uwage że obecnie wszystkie tego typu samochody mają przejechane min 170k km na co zwrócić szczególna uwage przy zakupie danej jednostki. Nie mówie tu o oczywistościach typu wyciek oleju itp.

 

Każdy jak kiedyś szukał informacji to zapewne zaobserwował fakt że wszystkie informacje znajduje się bez wiekszych problemów jak już nie są istotne. Stąd moja prośba jak ktoś ma jakiś link konkretnie odpowiadający na mój temat to również byłbym wdzieczny.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To praktycznie ten sam silnik 2.0. Inne są chyba wtryskiwacze i turbina ale nie ma to związku z trwałością. 318d w zupełności wystarczy to wygodnej jazdy, ma dobre osiągi. Jak lubisz mieć naprawdę konkretny ciąg to lepiej 320d. Wszystko kwestia jak jeździsz i co jest dla Ciebie ważne.

 

Nieprawdą jest, że wszystkie auta z tych roczników mają po 170-200 tys km. Można znaleźć i takie co mają 80 tys km, wszystko kwestia ceny. Kup auto nawet 2 lata starsze ale z małym przebiegiem a nie będziesz odwiedzał mechanika częściej niż na wymiany oleju.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź, swój budżet który przeznaczyłem na samochód nie jest taki że mogę przebierąć i wybierać dowoli. Chcę wybrać optymalnie w niskim budżecie (wiem że forumowicze nie lubią takich gości).

Oglądałem już 2 samochody, jeden pomimo przejechanych 240k km chodzi dość ładnie, na nierównościach nic nie puka (chyba dobry znak) serwisowany w niemczech do 210k co prawda prawie goła wersja, jednak tak naprawde wiele poza klimatyzacją mi nie potrzeba.. Samochód ten jest z silnikiem 143 km ponoć jeden z lepszych (do 2 litrów) diesli, prawda to?

 

Jutro jadę oglądać samochód z silnikiem 177km ponoć bez filtra cząstek stałych, były takowe modele po 2007 roku? jakie panują o tym silniku opinie, jak to jest wkońcu z tym filtrem w bmw? Duża uciążliwość, czy warto jest brać bez tego filtra gdy jest taka możliwość?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to jeżeli chodzi o 320d to raczej albo rocznik 2005, góra 2006 z małym przebiegiem do 120 tys km, albo 2007 z przebiegiem pod 170-180 tys km. Ja osobiście bym wolał starsze ale mniejszy przebieg. 318d są tańsze i pewnie nawet rocznik 2007 się zmieści w 50 tys zł na gotowo przy przebiegach do 120 tys km.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam kolejne pytanie, który z silników wybrać 177 konny czy też 143? Chodzi mi głównie o awaryjność bo osiągi czy też spalanie można określić po danych producenta. Powiedzmy że mam do wyboru oba te silniki (różnica w wyposażeniu i dacie produkcji - przebieg zbliżony). Który z tych motorów jest trwalszy i będzie statystycznie mniej awaryjny, czy to tylko kwestia wgranego softu a silnik ten sam?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie jest ten sam. Inne turbo, inne wtryskiwacze. Pewnie jeszcze coś, ale te dwie kwestie na pewno są różne. Był okres produkcji tych poliftowych dieseli z wadą silników więc dowiedz się w ASO z którego okresu produkcji trzeba uważać.
Opublikowano
Nie jest ten sam. Inne turbo, inne wtryskiwacze. Pewnie jeszcze coś, ale te dwie kwestie na pewno są różne. Był okres produkcji tych poliftowych dieseli z wadą silników więc dowiedz się w ASO z którego okresu produkcji trzeba uważać.

Pamiętasz który silnik miał te problemy (143 czy 177) ? Ja się powoli przychylam na 143 gdyż ma znacznie bogatsze wyposażenie ale nie chce by to mnie zgubiło... a z drugiej strony fajnie jest mieć mocniejszy silnik, pytanie czy warto..

 

Ktoś kiedyś ponad wszelką wątpliwość stwierdził, że nie ma dwóch takich samych odcisków linii papilarnych. I chyba tak samo jest z samochodami. :mrgreen:

 

Masz racje, sam pracuje w jednej z większych hurtowni branży grzewczej i instalacyjnej i częste pytania klientów, który kocioł lepszy, która pompa.. wiadomo każdy sprzęt ma zalety ale również i ma wady. Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie bo wszystko jest kwestią przypadku/loterii jednak zawsze ma się jakieś doświadczenie co częściej jest reklamowane, z czym są częściej problemy.. i o ten problem głównie pytam

 

--

 

Doczytałem już o tych silnikach i ponoć w początkowym okresie silniki 177konne miały problem z łańcuchem rozrządu co skutkowało drogimi naprawami, stąd daje sobie spokój z tego typu silnikiem.

 

Moje następne pytanie brzmi jak sprawuje się silnik 163 konny na tla 143 oraz czy 200k oznacza same problemy, warto waszym osobistym zdaniem pchać się w taki przebieg?

Obecnie mam do wyboru dwa samochody 318 - 170k oraz 320 - 207k (według właścicieli). Wiem o filtrze cząstek stałych że ten przebieg jest dla nich czasem w którym trzeba "wypalić" ten filtr, czy są jeszcze jakieś elementy które średnio w tym przebiegu są do robienia a mogę się liczyć że poprzedni właściciel jeszcze tego nie zrobił?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.