Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie - witałem się na forum w 2008 roku więc nie będę się powtarzał, z tamtego również okresu jest mój ostatni post :) sprawa wygląda następująco - poszukuję tych dwóch modeli samochodów. Z tymi konkretnymi motorami, cena jaka mnie interesuje to maks 22-23 t pln - im mniej tym lepiej ;) w E39 interesuje mnie jedynie silnik m52tu czyli produkcja po sierpniu 1998, znalazłem coś takiego :

 

http://otomoto.pl/bmw-528-limuzyna-C23519419.html

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2228661231

 

http://otomoto.pl/bmw-530-C23450748.html ( co prawda 530i ale mieści się w budżecie )

 

http://otomoto.pl/bmw-530-C23450748.html

 

http://otomoto.pl/bmw-328-2-8-idealny-stan-klimatronik-C23415899.html

 

Proszę o opinię osoby, które być może oglądały te egzemplarze i mogą co nieco powiedzieć na ich temat, ewentualnie spostrzeżenia co do szczegółów na fotkach ....

 

w zamian gdyby ktoś był zainteresowany e39 523i

 

http://kd.otomoto.pl/bmw-525-gaz-skora-alu-navigacja-C23297002.html

 

Pomijam źle opisany model bo to 523i (m52tu25 a więc 2 x vanos, płaski dolot) ale przechodząc do sedna, samochód nie jest taki zły - brak przedmuchów i nieszczelności w silniku (nagaru na korku oleju również) środek w całkiem zadowalającym stanie ( na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach) prowadzenie - nie ściąga przy przyspieszaniu i przy hamowaniu, zawieszenie cicho i ładnie wybiera nierówności, maglownica i pompa wspomagania ciche, vanosy ciche, opony w niezłym stanie, wszystkie szybki i reflektory z przodu od nowości, na ciepłym odpala od dotknięcia ale przejdźmy do mankamentów - tył skasowany, źle położony lakier (zacieki, przebicia) robią się purchle w kilku miejscach, obydwa klosze z tyłu nowe, ogólnie tył zrobiony bardzo średnio, instalacja gazowa Zenit od 2006 roku, pracuje ok, komp nie pokazuje blędów, ale auta nie można skreślać gdyby cena doszła do 11900 :) ale po przejażdżce 170 koni jak dla mnie totalnie za mało... może komuś opis się przyda a ja szukam dalej 528i

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Koledzy nic ? żadnych sugestii ? :) Podpowiem że najbardziej interesują mnie 2 pierwsze z ww na chwilę obecną rozmawiałem z właścicielem srebrnej :

 

Samochód w październiku sprowadzony ze słonecznej Italii (kupuje nowy e39 530d - przeliczył się co do kosztów eksploatacji benzyny - w teorii ) pęknięty plastik przy fotelu kierowcy, wgnieciony próg i delikatnie tylna klapa, wg sprzedającego samochód nie ściąga na żadną ze stron, jego znajomy który pracuje w serwisie Toyoty potwierdził że samochód jest w stanie bdb od strony blacharskiej (bezwypadkowy jak każdy na otomoto ) wymieniony akumulator, na ciepłym odpala bez problemu, pompa wspomagania i maglownica ciche, vanosy również, brak widocznych wycieków, po odkręceniu korka oleju nie unosi do góry więc teoretycznie brak przedmuchów i odma ok, - podał mi VIN :

 

WBADM51050GS03052

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

http://otomoto.pl/bmw-528-limuzyna-C23519419.html

Co do tej sztuki to z tego co widzę to amortyzatory z tyłu mają już najlepsze lata za sobą - pewnie po zakupie musiałbyś pomyśleć o wymianie.

Tylne koło od strony pasażera prawie chowa się w nadkolu co przy normalnym zawiasie nie jest sprawą naturalną.

 

Zweryfikuj czy kierownica pochodzi z tego samochodu na podstawie VINu, bo wydaje się dość świeża.

Zapytaj czy samochód jest tylko bezwypadkowy czy też bezkolizyjny przy okazji, gdyż pojęcie "bezwypadkowy" zdezawuowało się ostatnimi czasy :8)

 

Dowiedz się jeszcze o co chodzi z historią dotyczącą nowej chłodnicy, bo w ogłoszeniu właściciel napisał, że takową zainstalował.

 

http://otomoto.pl/bmw-530-C23450748.html

 

Tutaj byłbym ostrożny bo widać że sprzedający ma zamiłowanie do modów różnego rodzaju.

Pierwsze co się rzuca w oczy to oczywiście niski zawias (utrapienie na polskich drogach) i "customowy" wydech.

Oryginalne dywaniki się gdzieś zapodziały niestety.

Kontrolka poduszki się świeci, więc w najlepszym wypadku będzie to usterka maty fotela pasażera.

Ogólnie rzecz biorąc bardzo fajna wersja jeśli chodzi o konfigurację ale pewnie za tą sumę ciężko będzie znaleźć coś w tym guście w dobrym stanie technicznym.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Wyposażenie

Istnieją dane indywidualne!

 

Składanie Dane pojazdu

Art.

 

Wartość

Numer podwozia WBADM51050GS01494

Kod typu DM51

Typ 528I (EUR)

Typoszereg E E39 ()

Seria 5

Rodzaj konstrukcji LIM

Układ kierowniczy LL

Drzwi 4

Silnik M52/TU

Pojemność skokowa 2.80

Moc 142

Napęd HECK

Skrzynia biegów MECH

Kolor SONDERLACKIERUNG (490)

Tapicerka STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Data prod. 1998-11-30

 

Składanie Wyposażenie

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S267A LM RAEDER/STERNSPEICHE 49 BMW light alloy wheel, star spoke 49

S302A ALARMANLAGE Instalacja alarmowa

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE Szyba przednia ziel. z klinem ziel.

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny elektryczny

S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Roleta przeciwsłoneczna tylna

S423A FUSSMATTEN IN VELOURS Dywaniki podłogowe Velours

S428A WARNDREIECK Trójkąt ostrzegawczy i apteczka

S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Lusterko wewn. ściemniane automatycznie

S438A EDELHOLZAUSFUEHRUNG Wersja z drewna szlachetnego

S441A RAUCHERPAKET Pakiet dla palących

S473A ARMAUFLAGE VORN Podłokietnik przedni

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC)

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S534A KLIMAAUTOMATIK Klimatyzacja automatyczna

S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

S670A RADIO BMW PROFESSIONAL Radio BMW Professional RDS

S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

S710A M LEDERLENKRAD M Kier. sport. wielofunk.

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG Wersja krajowa Niemcy/Austria

S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Spis dealerów, Europa

S879A DEUTSCH/BETRIEBSANL./SERVICEHEFT Instrukcja obsługi, jęz. niemiecki

 

Składanie Wyposażenie seryjne

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S520A NEBELSCHEINWERFER Lampa przeciwmgłowa

S548A KILOMETERTACHO Licznik kilometrów

 

Składanie Information

Kod

 

Nazwa (interfejs)

 

Nazwa (ETK)

S540A GESCHWINDIGKEITSREGELUNG Tempomat

S555A BORDCOMPUTER Komputer pokładowy V z pilotem

S602A BORDMONITOR MIT TV Monitor pokładowy z TV

 

Składanie Indywidualne dane pojazdu

Tekst

---- Processing Individual

Sign "BMW individual"

 

0490 Color

Paintwork "avusblue-metallic" (code 276)

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
Panowie skupmy sie na ogloszeniu ze srebrna strzałą ;) wg VIN-u : m leather steering wheel wiec kiera pasuje, co do kola wchodzacego w nadkole .... hmm.... po zdjeciu ciezko rozkminic, zamowile inspekcje u kolegi z forum bezwypadkowy.net wiec do poniedzialku dowiem sie wiecej, nie chce na darmo jechac ponad 600 km w dwie strony, wg mnie warto sie przyjrzec bo nie wyglada na jakas tragedie co Wy na to ?
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Bardzo słusznie, bo 600 kilometrów w jedną stronę przy obecnych cenach paliwa to spory wydatek.

 

Przydałoby się żeby kolega robiący inspekcję podpiął tą sztukę pod komputer chociażby z INPą albo DISem i wjechał samochodem na kanał albo udał się chociaż do SKP.

Organoleptycznie nie wszystko da się sprawdzić, a diagnostyka komputerowa w przypadku E39 bywa niezwykle pomocna.

Jak będziesz miał możliwość sprawdzić ten samochód na kompie to zerknij na ilość motogodzin jakie przepracował silnik - pozwoli Ci to ocenić "pi razy drzwi" przybliżony przebieg pojazdu.

Opublikowano
Komp i kanal oraz geometria beda napewno, co do chlodnicy - koles twierdzi ze byl pekniety jakis rog ? i nie chcial sie rozdrabniac z wymiana wezyka bo zamiennik chlodnicy mial za 250 pln, jestem dobrej mysli ale nie usypiam czujnosci :)
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Ciekawa historia z tą chłodnicą.

Oryginał kosztuje koło 1300 złotych a zamiennik za 250 złotych... Cóż może i się sprawdzi.

Oczywiście wymianę należy pochwalić bo doraźne ratowanie chłodnic w E39 nie sprawdza się na dłuższą metę.

Dobre zamienniki robi Hella - parę osób ją polecało - koszt nieco ponad 500 złotych.

 

Upewnij się że samochód się nigdy nie zagotował albo czy chłodnica nie była uszkodzona w wyniku kolizji.

Pamiętaj że w tych silnikach przegrzanie = poważne kłopoty z głowicą w przyszłości (wiadomo że w Italii temperatury bywają wyższe niż u nas).

Opublikowano
przegrzanie.... hmm... facet mowil o jakims syfie ktory wylecial razem z chlodziwem przy wymianie chlodnicy... to daje do myslenia.... ale gdyby byl przegrzany to podejrzewam ze bylby przedmuch rozpoznawalny pod korkiem oleju, ewentualnie osad drobnoziarnisty (krystalizacja od temp) pod korkiem wlewu oleju, ale to mozna usunac przed ogledzinami.... zobaczymy, uczule kolege od inspekcji na ten temat - kompresja i proba olejowa powie prawde...
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

"Syf" mógł się zrobić po tym jak poszła uszczelka pod głowicą i olej zaczął się mieszać z czynnikiem chłodzącym...

 

Jeszcze jedna myśli mi przyszła do głowy a propos wymiany chłodnicy - być może nie była zalana odpowiednim środkiem na zimę i w wyniku niskich temperatur czynnik po prostu zamarzł rozsadzając któryś z elementów (wszak nie tak dawno mieliśmy po -20 stopni w ciągu nocy)

Chociaż szczerze wątpię żeby ktoś prowadził tak szeroko zakrojone oszczędności.

 

Trzeba też zapytać czy silnik nie ma apetytu na olej i czym jest aktualnie zalany.

 

Bbr86 daj znać jak poszły ewentualne oględziny.

Opublikowano
No i po ogledzinach fachowca, dodam ze naszego kolegi z forum :) Samochod zalany castrolem 10w40 twierdzi ze plynow nie ubywa w ogole od wymiany w pazdzierniku - jest to starszy czlowiek i taki olej poradzono mu w serwisie zaraz po sprowadzeniu, delikatnie spocone miejsce kolo vanosow, jutro bede ogladal osobiscie wiec dodatkowo wezme na serwis na kanal, na calym samochodzie powloka lakiernicza orginalna 110-120 mikrometrow, dach 60. Samochod odpowiednio wkreca sie na obroty, na wolnych obrotach silnika prawie nie slychac, moc rozwija rownomiernie, zawieszenie cichutkie - nawet na duzych wybojach nic nie slychac i zachowuje wlasnosci, podpora walu i silnika ok, nie sciaga na zadna ze stron ani podczas przyspieszania ani podczas hamowania. Moc zachowana - bez utraty, kierownica nie przestawiona - idealnie prosta. Wgniotka na bagazniku i progu oraz rysa na klapce od wlewu paliwa. Uklad chlodzenia i stan plynow w pelni ok, po podlaczeniu do kompa wszystkie wartosci bdb, byly 2 bledy - 123 i 74 (asc i czujnik temp) po skasowaniu nie wracaja.Wnetrze bdb utrzymane - poza boczkiem fotela kierowcy - delikatnie widac zuzycie, ogolnie kolega okreslil stan samochodu jako bdb minus, warty swojej ceny, jutro jade do Bielska - jeszcze kanal - dokladna lokalizacja ew drobnego wycieku (lewa strona kolo napinacza lancucha) szarpaki, sprawdzenie ogolne i bede dyskutowal z wlascicielem co do ceny, ogolnie jutro sieokze, a dzisiaj wieczorem jeszcze wrzuce foty z inspekcji i wykresy z kompa.
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

wklejam jeszcze zrzuty z kompa i pomiar grubości lakieru :

 

http://img820.imageshack.us/img820/7136/roughb.th.jpg

http://img194.imageshack.us/img194/6284/lambdaprobe2.th.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/2427/lambdaprobe.th.jpg

http://img840.imageshack.us/img840/2979/anaogvalues.th.jpg

http://img842.imageshack.us/img842/1553/czujniktemperatury.th.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/8554/czujnikasc.th.jpg

http://img42.imageshack.us/img42/4440/pomiarlakieru.th.jpg

 

Na poprzednich fotach widać było to miejsce troszkę zaolejone, trochę powertowałem forum i dużo osób piszę, że przy takich objawach był to separator oleju ? tyle, że wszystkim z tym problemem ubywa oliwy, tutaj to nie występuje ? może jakaś uszczelka ? Ogólnie jutro będę tam osobiście, ja uważam, że ciężko znaleźć naprawdę bezwypadkowe e39 z tym motorkiem, który jest w dobrej kondycji więc uważam, że oferta chyba całkiem atrakcyjna ? Oczywiście nie z ceną z ogłoszenia, udało mi się ją sensownie obniżyć ;)

A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
Opublikowano

Super, też się czaiłem na to ogłoszenie :) zatem powodzenia jutro i pochwal się jak kupisz :D motorek zacny jeden z lepszych, a jak zadbany to długo posłuży.

Pozdro!

Opublikowano
hehehe Loona Thic - pierwszy raz wklejałem foto na jakiekolwiek forum :) Może rzeczywiście troche małe się wkleiły ale ważne że są ;)
A żyć możesz tylko dzięki temu, za co mógłbyś umrzeć...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

szkoda że całego imagesack tu nie wrzucił :mad2:

na forum wrzuca się miniatury w które jak klikniesz powiększają się.

a nie takie lochy.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.