Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam pewien problem od paru miesięcy świeci mi się kontrolka i komunikat aktywnego układu kierowniczego i pisze active sterring faulty

a aktywny układ kierownicy w ogóle nie chodzi elektrycy i fachowcy sugerowali mi wymianę sterownika i przekładni kierowniczej już nie mam pojęcia co mam robić koszty kolosalne a oni nie mogą stwierdzić czy to sterownik czy przekładnia jest zepsuta a jeszcze kierownica jest cały czas skrzywiona jest spotkał się ktoś z takim problemem to proszę o rade dodam jeszcze ze na początku dało rade ten błąd skasować ale po chwili wracał a teraz świeci się cały czas

Opublikowano
Panowie mam pewien problem od paru miesięcy świeci mi się kontrolka i komunikat aktywnego układu kierowniczego i pisze active sterring faulty

a aktywny układ kierownicy w ogóle nie chodzi elektrycy i fachowcy sugerowali mi wymianę sterownika i przekładni kierowniczej już nie mam pojęcia co mam robić koszty kolosalne a oni nie mogą stwierdzić czy to sterownik czy przekładnia jest zepsuta a jeszcze kierownica jest cały czas skrzywiona jest spotkał się ktoś z takim problemem to proszę o rade dodam jeszcze ze na początku dało rade ten błąd skasować ale po chwili wracał a teraz świeci się cały czas

Opublikowano

Bardzo prawdopodobny problem z modułem sterowania AFS, ten typ tak ma.

Oczywiście trzeba podpiąć pod komputer i potwierdzić. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a ciekawi mnie jedno.

kierownica ucieka na bok:

jeśli ustawimy zbieżność od nowa na prostej kierownicy to będzie ona prosto??

Opublikowano
a ciekawi mnie jedno.

kierownica ucieka na bok:

jeśli ustawimy zbieżność od nowa na prostej kierownicy to będzie ona prosto??

 

Jeśli kierownica nie będzie idealnie na środku, ustawia się ją wtedy programowo, zerowanie kąta kierownicy chyba to się nazywa, już nie pamiętam.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam , mam ten sam problem tylko u mnie włącza się ten błąd po przejechaniu około 10km, ( po włączeniu w czasie jazdy jest kierownica trochę krzywo ! ) lub 15 min jak auto chodzi . Na serwis już poszło (ASO w bielsku) prawie 2000zł i dalej to samo. Wgrano nowy soft , nowe kable bo się uparłem że chce nowe te co piszą na forum i dalej to samo. Według ASO nie na żadnych zapisanych błędów. Przebieg auta 125000km wiec kolumna kier. chyba nie jest jeszcze zużyta , chyba że ten moduł ???

Jak by ktoś podpowiedział jakiś symbol i opisał ten moduł bo do serwisu już raczej w tej sprawie się nie wybiorę!

Opublikowano

Witam.

Mam ten sam problem. ASO we Wrocławiu stwierdziło, że maglownica do wymiany :(..Koszt samej maglownicy 9300zl. Masakra. Szukam uzywki, ale z tym cięzko.

Opublikowano

Na serwisie potwierdzają że był błąd , ale na wyświetlaczu po wyłączeniu auta jest wszystko OK.

A co z tym że jest nowy akumulator bo teraz tak skumałem fakty i to od tego czasu jak jest wymieniony to tak się dzieje . To BMW miało też wymienione kable od akumulatora ( akcja serwisowa ) też w tym czasie.

Wiem że chyba założyłem trochę mniejszy akumulator niż był, ale taki jak w katalogu pisało że do tego modelu.

Opublikowano
był chyba 110Ah a ja założyłem 100Ah . A aso nie mówili jakie , tylko że jest wszystko OK. Pierwsza diagnoza to kable od akum. ( akcja serwisowa) druga diagnoza ciśnienie w kołach , nowy soft całego auta , geometria kontrola zawierzenia , trzecia wizyta w aso - uparłem się na wymianę kabli tych co idą koło wydechu co piszą o nich na forum . Już powiedziałem że do serwisu aso nie pojadę , bo błąd się dalej pojawia .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
akcja to akurat była na poprawienie mocowania kabla, przesmarowanie śrubki
  • 1 rok później...
Opublikowano

Panowie ja mam podobny problem, na desce nie ma nic o błędzie aktywnego układu kierowniczego ale na kompie wyszedł błąd AFS, którego nie da się skasować, na desce rozdzielczej czysto tylko czy przez to mogą być spadki napięcia w samochodzie bo rano gdy samochód zimny i wilgotno na zewnątrz to się choinka pojawia na zegarach.

Niektórzy sugerowali, że to regulator napięcia, a gość u którego byłem nie wyklucza, że to od aktywnego układu kierowniczego mogą być spadki napięcia w samochodzie, bądź też sugeruje, że może kable gdzieś przetarte. Czytałem, że jedne są nad prawym nadkolem a dalej gdzie idą. Pytam bo jak dam do mechanika to nie chciałbym żeby mi powiedział, że szukał z np. lewej strony i tam była wina ;)

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam wszystkich goraco. Od kilku miesiecy jestem zadowolonym posiadaczem bmw e60 530i 231km 230tys km po okolo 3 miesiacach uzytkowania wywalalo mi blad aktywnego ukladu kierowniczego odwiedzilem kilku medykow lacznie z serwisem bmw diagnozy byly drastyczne 1\3auta do wymiany a koszty az kolana sie uginaly :mad2: ,udalem sie do pewnego chlopaka dlubiacego w bmw (zlota raczka) oto co zrobil uruchomil silnik ustawil kola na wprost wylaczyl motor odkrecil minusowa kleme odczekal 5 minut przykrecil ja ,odpalil silnik skrecil kolami na maxa w lewo nastepnie na maxa w prawo po czym ustawil je na wprost wylaczyl silnik ,przekrecil zaplon ustawil godzine i date i po zabiegu ,skasowal 10zl i kazal naladowac akumulator w domu i od 4 miiesiecy spokuj . Dodam na marginesie iz powiedzial mi, ze im czesiej ladujemy akumulator tym mni :D ej bedzie problemu z autem .jezeli komus pomoglem to sie ciesze pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Da się bez ustawiania godziny i dołączania klemy :wink:

A bateria ważna rzecz. Jak nasz słaby akumulator problem wróci.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
witam ostatnio miałem problem który musiałem rozwiazac w aso ,co do tego aktywnego układu kierowniczego to chciałem sprostować poprzednin post ,mechanik w aso mi powiedział ze jest prosty sposób niż odkręcanie klemy bo niesie to za sobą większe ryzyko niechcianych błedów , a więc wchodzimy w ukryte menu nalezy je odblokowac po odblokowaniu wchodzimy w pozycję 21 i tam będzie funkcja RESET kasuje on spalanie paliwa i resetuje ustawienia kierownicy ,uruchamiamy motor skrecamy na maxa wlewo następnie w prawo i ustawiamy na wprost następnie ustawiamy godzinę i gotowe ,u siebie testowałem i działa ,nie ponoszę odpowiedzialności za powstałe szkody post ma cel informacyjny
Opublikowano

sterownik AFS jest ciezko uwalic przyjmuje niezle zwarcia i po programowaniu wstaje normlanie .

przerabialem to dzisiatki razy.

raz mialem przypadek ze sterownik padl ale tylko jeden pin na afs nie dawal napiecia stalo sie to ze wzgledu wypadku gdzie kolo przecielo kable glowne pradowe i zrobilo zwarcie stwrownika.

 

w moich przypadkach zawsze przyczyna były przewody . przewaznie zalewaly sie kostki w prawyn nadkolu . podepnij pod kompa i napisz bledy wspolnie rozwiazemy problem.

 

jesli masz inpe wejdz w afs i status i zrob screena.

temat prosty do ogarniecia.

jesli kiera skrecila sie trzeba ja ustawic elektronicznie ista lub disem

warto po zwarciu przeprogramowac sterownik

Opublikowano
Witam wszystkich goraco. Od kilku miesiecy jestem zadowolonym posiadaczem bmw e60 530i 231km 230tys km po okolo 3 miesiacach uzytkowania wywalalo mi blad aktywnego ukladu kierowniczego odwiedzilem kilku medykow lacznie z serwisem bmw diagnozy byly drastyczne 1\3auta do wymiany a koszty az kolana sie uginaly :mad2: ,udalem sie do pewnego chlopaka dlubiacego w bmw (zlota raczka) oto co zrobil uruchomil silnik ustawil kola na wprost wylaczyl motor odkrecil minusowa kleme odczekal 5 minut przykrecil ja ,odpalil silnik skrecil kolami na maxa w lewo nastepnie na maxa w prawo po czym ustawil je na wprost wylaczyl silnik ,przekrecil zaplon ustawil godzine i date i po zabiegu ,skasowal 10zl i kazal naladowac akumulator w domu i od 4 miiesiecy spokuj . Dodam na marginesie iz powiedzial mi, ze im czesiej ladujemy akumulator tym mni :D ej bedzie problemu z autem .jezeli komus pomoglem to sie ciesze pozdrawiam

 

 

ty miales błąd inicjalizacji aktywnego układu

a bład active steering to co innego

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam,czy to mozliwe ze blad AFS pokaze sie po odlaczeniu i podlaczeniu ponownym aku?

musialem wyjac akumulator bo mialem wodę w tym przedziale, po założeniu mam błąd, ale nie jest to incjalizacja, że trzeba przekrecic lewo/prawo

tylko ze koło kierownicy jest pod kątem. no i teraz sciaga mi w prawo jak jade.

 

jesli to mozliwe to jaki jest kolejny krok? DIS niestety wywala mi blad gdy chce zaprogramowac koła na wprost. czy trzeba przeprogramować cały sterownik w sensie flashowac go?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.