Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej,

 

byłem dziś ze swoim 330d na hamowni :8) wynik 223KM i 460Nm jak widać na załączonym wykresie (poniżej). samochód jest bez katalizatorów, bez klapek w kolektorze ssącym, a poza tym seryjny. nic nie modyfikowane w sofcie. zastanawiam się nad dwoma rzeczami:

 

1) czemu maksymalny moment mam dopiero przy 2700obr/min? czy trochę nie za późno wstaje? czy ta "górka" między 2500 a 3000 jest poprawna?

2) czy to możliwe, bym uzyskał taki wynik na seryjnym programie? jestem więcej niż zadowolony, ale czy możliwe żeby seryjne 330d 204KM miało 223KM?

3) czy metoda hamowania była dobra? gość rozpędzał samochód do 6. biegu co widać na początkowym odcinku wykresu, po czym mając na 6. biegu ok. 1600-1700obr/min wcisnął gaz do podłogi.

 

http://i.imgur.com/5RGRR.jpg

Opublikowano

Niezły burdel.

Nie masz klapek i się pytasz czemu poźno wstaje?... W dodatku rzuca się jak ryba bez wody...

Opublikowano (edytowane)

w którym miejscu? poniżej 1700obr/min wykres jest bez sensu, bo to rozpędzanie auta na rolkach. a pod sam koniec weszły drgania od opon. więc w którym miejscu? chodzi o tą górkę między 2500 a 3000?

 

PS proszę o wypowiedź kogoś, kto ma jakieś minimalne pojęcie o dieslach

Edytowane przez jceel
Opublikowano

Rozumiem że rolki się zacinały i gość polał je WD40 żeby się rozruszały.

Największym problemem 4 zaworowych silników jest brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów. Po to BMW zastosowało klapki żeby skrócić kolektor dolotowy i przymknąć jeden zawór. Prawidlowo wygladający wykres przedstawil kolega wyżej.

Opublikowano
Dziwny przebieg krzywych do 1700 obr/min nie można tłumaczyć brakiem klapek. Klapki wprowadzono raczej ze względu na normy emisji spalin niż poprawę elastyczności. Spotkałem się ze stwierdzeniem że klapki poprawiają krzywą momentu o kilka procent (w dolnym zakresie obrotów), czyli raczej niewiele. W moim przypadku nie stwierdziłem zmiany dynamiki auta po demontażu klapek.
Opublikowano
A nie jest tak że auto jest po programie o czym świadczy więcej KM i Nm oraz ta górka właśnie ok 3000 obrotów a słabszy dół to skutek wywalenia kata?
Opublikowano (edytowane)
Rozumiem że rolki się zacinały i gość polał je WD40 żeby się rozruszały.

Największym problemem 4 zaworowych silników jest brak elastyczności w dolnym zakresie obrotów. Po to BMW zastosowało klapki żeby skrócić kolektor dolotowy i przymknąć jeden zawór. Prawidlowo wygladający wykres przedstawil kolega wyżej.

 

Błagam nie pisz bzdur...

 

Ja się odniosę ... znam auto i sam w nim grzebałem kilka razy disem i nie tylko.

Jacel ....co ja ci powiedziałem podczas logowania Twojego auta? !!!

 

"Że auto ma seryjny soft i niebywałe parametry mierzone ", dokładnie wszystko na plus !! Jeździłem tym autem , a takich bemek to widzę kilka w tygodniu, sam wiesz.

Pamiętam swoje słowa że jak z hamujesz auto to wynik będzie na 1000% ponad serię ... ile nie wiem ale wiem jedno będzie więcej. Na pewno ponad 204ps i że możesz liczyć na spory "gift"

Teraz wklejasz temat za moimi plecami !!!! nie ładnie.

 

EGR ZAMKNIETY PROGRAMOWO , TURBINA UTRZYMUJE 2,45 -DO 2,5 Bara w owerboście . Przepływka mierzy przy pełnym doładowaniu 1400 jednostek ciśnienie na szynie 1600.

 

Co do wykresu , ja nie chcę się wypowiadać na temat samego pomiaru , bo temat zawsze jest dyskusyjny . Każdy kto trochę ogarnia temat , wie że co hamownia to inny wykres ,a każdy bez wyjątku można traktować poglądowo a nie uznawać za stan faktyczny.

 

Ponadto auto mierzone bez obciążenia na 6 biegu. Sam pomiar źle zaczęty i źle skończony. Nie wnikam kto to robił ale mam wrażenie że gdzieś zbłądził.

 

Uważam... i pisałem o tym również na innych forach że mocne turbodoładowane diesle powinno się hamować w warunkach drogowych na 3 lub 4 biegu. Uwzględniając prawdziwe dane ,czyli faktyczna masa auta w danej chwili ,temp powietrza ,ciśnienie itd, Pomiar robić na tym samym odcinku w dwie strony. Z dwóch pomiarów wygenerować wykresy nałożyć je na siebie i uśrednić . W miarę wiarygodny wykres może dać hamownia rolkowa z hamulcem elektrowirowym . Z tym że potrzebny do tego jest praktyk który wie jak dokręcić obciążenie aby było właściwe w zależności od modelu auta i mocy. Każdy kolejny pomiar będzie się lekko różnił w zależności od temperatury hamulca, na to trzeba brać poprawkę. Hamowanie które tu widzimy było robione jak dla 90 konnego TDI bez obciążenia. Nijak się to ma do budowania ciśnienia powietrza przez turbinę , do tego jest potrzebna dynamika spalin a ta pojawi się gdy silnik jest obciążony. Prawidłowo obciążony jest na drodze zwalcza opory toczenia i dźwiga własną masę około 1700kg, Wykres wtedy odzwierciedla prawdę ,i pokazuje jak auto zachowuje się w warunkach eksploatacji ,jak wstaje turbina itd. Rolki ........... Panowie na rolkach się nie jeździ.

Jakie opory zwalcza silnik na rolkach ,musi pokonać bezwładność rolek o masie 300 kg .. Nie wiem ile to zależy od wersji hamowni. Ponadto wielka dmuchawa na IC dmuchająca z ta samo mocą od niskich do wysokich obrotów. Na drodze jest trochę inaczej .....

 

Jacel auto masz mega zdrowe , sam to widziałem..... i to nie raz a pomiar masz zrębny , jedź Ty do kogoś kto ma zwykłą hamownie drogową (na koło ) albo na rolkową z obciążeniem, Ten pomiar jest źle wykonany .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wynik na 1000% lepszy od serii to jakieś 2040 KM....

 

Skoro ma tak poszarpany wykres startując z 6 biegu to niech się zajmie układem napędowym...lub wstawi klapki ponownie

 

Klapki to nie bzdura - to fakt, ale z dieslomaniakami sie nie dyskutuje bo to wielepy.

Opublikowano (edytowane)
Wynik na 1000% lepszy od serii to jakieś 2040 KM....

 

Skoro ma tak poszarpany wykres startując z 6 biegu to niech się zajmie układem napędowym...lub wstawi klapki ponownie

 

Klapki to nie bzdura - to fakt, ale z dieslomaniakami sie nie dyskutuje bo to wielepy.

Jakubie...

Czytam od czasu do czasu Twoje posty i mam wrażenie że jakiś zakompleksiony jesteś ... Masz jakiś uraz do diesli i stali bywalcy tu, już to dawno wiedzą.

Zrozum że nie pomagasz ,założyciel tematu napisał że prosi aby w temacie udzielił się ktoś kto coś trybi.

Wybacz ale Ty nic nie trybisz ! Przeczytaj jakie informacje na temat klap znajdują się w BMW-WDS , zdobądź wiedzę miej świadomość a potem się wypowiadaj.

Piszesz na ogólnopolskim forum ,czytać to mogą wszyscy ,nie zastanawiasz się nad tym że możesz pisaniem farmazon wprowadzać kogoś w błąd , nie przeszkadza ci że ktoś czyta Twój wpis i kona ze śmiechu ???

Do tego się spinasz jak ktoś coś Ci napisze ! Całkowicie nie potrzebnie .

Po co ta zaczepka :

Wynik na 1000% lepszy od serii to jakieś 2040 KM....

 

Czy ja na pisałem że wynik po pomiarze będzie o 1000% większy ?!!!! NIE !

Czy stwierdziłem że będzie na 1000% większy ( to jak stawianie pewniaka)

 

Jeśli masz problemy z zrozumieniem tak prostych wpisów i je przekształcasz,przekształcasz lub nie jesteś w stanie zrozumieć , to tego co do Ciebie napisałem na bank nie złapiesz. Ale za to możesz wyluzować z tą nagonka na diesla. To będzie nasz wspólny sukces. OK ?

Ty Jacel jedź na inną hamownię .. i zobaczysz że kreski będą zupełnie inne ... potem wklej tu wykres i niech kolega "jakub" powie co masz w układzie napędowym naprawić :mad2: :mrgreen: :mrgreen:

 

Tyle w temacie dziękuję.

Edytowane przez ROGER-NYSA

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Skoro ma tak poszarpany wykres startując z 6 biegu to niech się zajmie układem napędowym...lub wstawi klapki ponownie

 

chyba dalej nie rozumiesz tego wykresu...

Opublikowano
A ty chyba nie rozumiesz że dwa piki na początku wykresu to zmiany biegów. Auto na rolkach nie rusza od razu z 6 biegu a rzeczywisty pomiar na tym wykresie zaczął się od 1700obr gdzie pedał gazu poszedł w podłogę. To co jest poniżej tej wartości wogóle nie powinno być brane pod uwagę
Opublikowano

Rodżerze z Nyski...w moim domu jest takie powiedzenie , że "każdy sądzi swoją miarą" Skoro wspominasz o kompleksach i ich leczeniu znaczy, że masz wiele do powiedzania bo to przeżyłeś. ...nawiasem mówiąc to zdjęcie w opiętej koszulce...prawie metroseksualizm.

Kończę dyskusję bo własciwie mam głęboko w doopiu wasze wykresy i brandzlowanie się nad nimi.....a inżynierom z BMW to możesz buciki czyścić więc klapek im nie zabieraj.

Opublikowano

Panowie bez napinki tutaj i kłótni.

 

Potwierdzam, byłem świadkiem jazd testowych z Rogerem i Jceel, siedziałem z nimi w jednym aucie jak sprawdzali auto i Roger od razu mówił patrząc na to jak auto idzie i jakie logi generuje że będzie duży prezent od fabryki co jak widać ma potwierdzenie w wartościach z wykresu.

szukam
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Kończcie te wjazdy osobiste, bo ja skończę z Wami :duh:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
nawiasem mówiąc to zdjęcie w opiętej koszulce...prawie metroseksualizm.

Dziękuję :cool2: Bardzo ciekawe spostrzeżenie .

 

Pana moderatora proszę o posprzątanie OT w temacie, albo pełny aut .

Jacel zapewne uraczy nas niebawem nowym pomiarem ,nad tym nie ma co specjalnie dyskutować.

 

Dziękuję..

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Ja się odniosę ... znam auto i sam w nim grzebałem kilka razy disem i nie tylko.

Jacel ....co ja ci powiedziałem podczas logowania Twojego auta? !!!

 

"Że auto ma seryjny soft i niebywałe parametry mierzone ", dokładnie wszystko na plus !! Jeździłem tym autem , a takich bemek to widzę kilka w tygodniu, sam wiesz.

Pamiętam swoje słowa że jak z hamujesz auto to wynik będzie na 1000% ponad serię ... ile nie wiem ale wiem jedno będzie więcej. Na pewno ponad 204ps i że możesz liczyć na spory "gift"

 

no tak, i się sprawdziło :) jednak tak jak napisałeś, ten pomiar był źle przeprowadzony, szczególnie mnie drażni że nie widać zupełnie co się dzieje w zakresie 1000-1700obr/min... a zapłaciłem za niego stówę :?

 

Teraz wklejasz temat za moimi plecami !!!! nie ładnie.

 

oj tam, oj tam, przecież się pochwaliłem wszystkim i nic nie ukrywam :mrgreen:

 

PS następny pomiar zrobię chyba już razem z chipowaniem :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.