Skocz do zawartości

330d - Obejście EGR


Jac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Stosował już to ktoś kiedyś? Jakie są skutki uboczne. Jak to wygląda w praktyce? Z czym co się je? :D

 

http://allegro.pl/bmw-obejscie-egr-e46-e39-318d-320d-520d-530d-i2226940469.html

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz m57n, a tak wynika z twojego opisu, nie możesz od tak odciąć EGR bo wypluje Ci błąd

ja mam wywalony egr fizycznie + w sofcie i jest ok

 

No i jak wrażenia po takiej modyfikacji? Dało coś?

 

Co wstawiłeś w miejsce zaworu EGR?

 

PS. Czym zlikwidowałeś błąd w sofcie że już Ci nie wyświetla. Mi cały czas widnieje błąd klap wirowych bo wywaliłem silniczek sterujący. Może i u siebie bym tak ukrył ten błąd.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOD: przeczytaj regulamin, zwłaszcza część o cytowaniu poprzedzających wiadomości.

 

 

autko nabyłem już zmodyfikowane, trzebaby poprzedniego właściciela zapytać,

mogę jedynie powiedzieć, porównując do 3.0d 184KM z egr, że jedyną różnicą (poza oczywiście prawdopodobnym wzrostem osiągów i uproszczeniem) jest praca silnika w temperaturach nizszych od -5/-10 stopni C, przez pierwsze pół minuty silnik pracuje bardziej chropowato szorstko coś jak tdi, do momentu złapania jakiejś tam min. temperatury

nie mam natomiast możliwości porównać o ile mocniejszy jest z dołu ten silnik bez egr

 

puszka / rura z egr'a została, usunięta jest natomiast metalowa rura łącząca kolektor wydechowy z egr, a wejście do egr jest zaślepione - czym? musiałbym looknąć bo już nie pamiętam, albo cykne zdjęcie w wolnej chwili

 

w sofcie grzebał profesjonalist i on go tam usuwał - Aligator z dynosoftu

myśle że jakiś tuner Ci to może zrobić

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz m57n, a tak wynika z twojego opisu, nie możesz od tak odciąć EGR bo wypluje Ci błąd

ja mam wywalony egr fizycznie + w sofcie i jest ok

 

A czy w moim m47 warto to zaślepić bez żadnych konsekwencji? Opłaca się???

Np. za pomocą tego dostępnego zestawu powyżej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wciąż zastanawiam co to może dać a czemu może zaszkodzić. Wiadomo że jest to uproszczenie bo egr jest częstą bolączką akurat ja nie mam z nim problemu ale wole zapobiegać niż leczyć. Z tego co się orientuje to egr służy do cofania spalin w kolektor ssący czyli można wnioskować z tego że w twoim wypadku lub jeśli zamontuje się powyższy zestaw, spaliny nie są cofane w kolektor tylko idą bezpośrednio w wydech? Dobrze rozumiem czy może się mylę? :D

 

Kurczę jestem ciekawy czy jest po tym jakaś różnica czy jest elastyczniejszy itd. Niedługo zakładam cały przelotowy wydech z kwasówki i być może wywale też egr jeśli to udrożni moją ślicznotkę. Lecz niestety będę musiał liczyć się z tym że teraz gdy mam usunięte klapy zawirowań, usunę egr oraz wszystkie katy itd. to auto będzie kopcić jak z komina. Wtryski itd. mam ok no ale to diesel musi sobie rzucić dymkiem.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem świeżo po zaślepieniu egr. Niedawno pękła mi rurka harmonijka od kolektora wydechowego do chłodniczki egr, kupiłem używana i po tygodniu też pękła na 2 części dokładnie w tym samym miejscu co poprzednia. Zdecydowałem się zaślepic egr. Kolega mi wstawił 2 blaszki, jedną przy wejściu z kolektora wydechowego, druga już za ta harmonijka od strony chłodniczki egr. Wracając od niego czułem jakby minimalnie lepsze przyspieszenie, ale bardzo minimalna różnica. Jednak przy przyspieszaniu coś piszczy pod maską, im wyższe obroty tym bardziej piszczy, jak jadę równo nawet na wysokich obrotach to tego nie ma, tylko przy rozpędzaniu się, na każdym biegu. Możliwe że przy kolektorze wydmuchuje spaliny bo np nie dokładnie tam jest spasowana błaszka? Oprócz tych 2 blaszek mam coś jeszcze zrobić z egr w moim m47?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak przy przyspieszaniu coś piszczy pod maską [...] Możliwe że przy kolektorze wydmuchuje spaliny

Sam sobie odpowiedziałeś :cool2:

A programowo nie trzeba go wyłączyć?

należy wyregulować do minimum udział EGR za pomocą DIS. W aktualnym obrocie sprawy masz w sterowniku błąd EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie wciąż zastanawiam co to może dać a czemu może zaszkodzić. Wiadomo że jest to uproszczenie bo egr jest częstą bolączką akurat ja nie mam z nim problemu ale wole zapobiegać niż leczyć. Z tego co się orientuje to egr służy do cofania spalin w kolektor ssący czyli można wnioskować z tego że w twoim wypadku lub jeśli zamontuje się powyższy zestaw, spaliny nie są cofane w kolektor tylko idą bezpośrednio w wydech? Dobrze rozumiem czy może się mylę? :D

 

Kurczę jestem ciekawy czy jest po tym jakaś różnica czy jest elastyczniejszy itd. Niedługo zakładam cały przelotowy wydech z kwasówki i być może wywale też egr jeśli to udrożni moją ślicznotkę. Lecz niestety będę musiał liczyć się z tym że teraz gdy mam usunięte klapy zawirowań, usunę egr oraz wszystkie katy itd. to auto będzie kopcić jak z komina. Wtryski itd. mam ok no ale to diesel musi sobie rzucić dymkiem.

 

tak, dobrze rozumiesz, egr podaje spaliny do kolektora dolotowego przy niskich obrotach i przy zimnym silniku, powoduje to lepsze/pełniejsze spalenia mieszanki i czystsze spaliny - ot ekologia

jak planujesz grubiej modzić wywal dziada, ja mam wydech przelot na dwóch tłumikach (MG motorsport) bez katów oczywiście, egr out, plus mocny program i nie kopci praktycznie wogóle

kwestia programu, jeśli zażyczysz sobie program bezdymny będzie ładniej

albo mówisz może być batory i ugrywasz jeszcze pare koni na górze, coś za coś

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest wywalony EGR, zrobiony kompletny przelotowy wydech. Mam zrobiony program i nic mi nie kopci. Dodam tylko że katalizator po przebiegu 200 000 km po rozebraniu wyglądal tragicznie. Raczej na pewno nie spełnial swojej roli, a tylko "przeszkadzał". po zrobieniu przelotu auto zrobiło się dużo żwawsze, znacząco odczułem róznicę w dynamice w pewnych zakresach obrotów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z ciekwaości zapytam ile dałeś za wydech?

 

dokładnie Ci nie odpowiem bo wydech robił poprzedni właściciel, z tego co pamiętam mówił że dał coś ponad 3 kzł i jeszcze mówił że był duży przeskok w cenie gdyby chcieć zrobić wydech 3 calowy, na aucie jest 2,75cala średnicy, w galerii mg motorsport znalazłem nawet zdjęcia mojego autka :mrgreen:

 

kolego dsvidoff ile wypluła Ci hamownia KM/Nm ??

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

należy wyregulować do minimum udział EGR za pomocą DIS. W aktualnym obrocie sprawy masz w sterowniku błąd EGR.

 

 

jest tego jakis DIY ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Kupiłem auto z zaślepionym EGR. Oczywiscie zielonego pojęcia o tym nie miałem. Wyszło przypadkowo, jak zorientowałem się, że nie zamyka się żaluzja na chłodnicy i postanowiłem wymienić wszystkie wężyki podciśnienia.

 

Po podłączeniu EGR do podcisnienia okazało się, że auto się dławi pomiędzy 2000 - 2500 obr. Poczytałem forum - czyszczenie EGR. Nie pomogło ponieważ okazało się, że uszkodzona jest membrana w EGR. Kupiłem uzywany EGR za 120 zł. Po wymianie trochę pomogło, choć auto (szczególnie po rozgrzaniu) łapało czasami doła w okolicach 2000 obr, a jak przegazowałem na wolnych obrotach, wystepowało delikatne zająknięcie przy 1200 - 1300 obr.

 

Znowu powrót na forum i czyszczenie obydwu elektrozaworów i filterków. Od tego czasu jak ręką odjął. Zbiera się jak należy. Przegzówka na wolnych obrotach - płynnie w całym zakresie.

 

Natomiast słyszę delikatny (nawet przyjemny) pisk turbiny w trakcie rozpędzania (obojętnie na którym biegu). Ciekawe jest to, że pisk zwiększa płynnie swoją częstotliwość od 700 - 2000 obr, po czym przy 2000 obr częstotliwość pisku gwałtownie spada i od 2000 obr znowu rośnie. Jakby turbina drugi bieg włączała. Oczywiście wogóle tego nie mozna wyczuć w postaci jakiegokolwiek spadku mocy przy rozpędzaniu - chodzi wyłącznie o dżwięk jaki wydaje silnik. Ma ktoś coś podobnego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pytanie w temacie:

 

okazało się, że mam uwalony elektrozawór od EGRa - wahanie/dławienie podczas przyśpieszania w zakresie 1500-2000 obr.

Zaślepiłem właśnie EGR na szybko, żeby chwilę pochulać, ale po wyłączeniu silnika ww. eletrozawór piszczy/skrzypi przez chwilę.

 

Czy do momentu wymiany elektrozaworu lepiej jeździć z zaślepionym EGRem i znosić to skrzeczenie czy lepiej odłączyć wtyczkę od elektrozaworu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej to ty mi sprzedaj swoje felgi Alpiny bo fajne są :D

 

A tak na serio to jeśli nie chcesz mieć egru to go zaślep i ogranicz programowo do minimum. Nie wyciągaj wtyczki bo będziesz miał błąd na kompie. A jeśli połączy Ci się z innymi błędami które być może już masz auto może przechodzić Ci w tryb awaryjny.

http://zsp10.pless.pl/zapis/bykom.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też jest wywalony EGR, zrobiony kompletny przelotowy wydech. Mam zrobiony program i nic mi nie kopci. Dodam tylko że katalizator po przebiegu 200 000 km po rozebraniu wyglądal tragicznie. Raczej na pewno nie spełnial swojej roli, a tylko "przeszkadzał". po zrobieniu przelotu auto zrobiło się dużo żwawsze, znacząco odczułem róznicę w dynamice w pewnych zakresach obrotów.

 

a na wolnych obrotach patrząc na rurę wydechową na ciemnym tle nie widać spalin??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.