Skocz do zawartości

320d - tuleje febiego - meyle - lemforder


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
witam. co sądzicie o tulejach na przód i tył (na wahacze) febi ? 120 zł przód i 50 zł tył. brać czy szukać innych? Edytowane przez yarq89
Opublikowano
Teraz mam założone z przodu Febi, 25 tys km temu. Są już do zmiany, raczej nie kupie ich drugi raz. Płaciłem 190 zł za dwie(z "motylkami"). Teraz chcę spróbować lemforder'a będę miał porównanie.
Opublikowano
Potwierdzam zdanie kolegów wyżej. Febi to badziew. Jak masz możliwości to kup same te tuleje bez 'uszu' i wstaw je na miejsce starych. Nie trzeba do tego prasy. Również jak inni polecam lemfordera.
Opublikowano
za chwile dzwonie i zamawiam mayle. mam nadzieje, że nie będę żałował. Wole dopłacić pare groszy jeśli trzeba będzie, bo później znowu masa roboty i geometria do ustawienia chociaż, że za free (komputerowa)
Opublikowano
Potwierdzam zdanie kolegów wyżej. Febi to badziew. Jak masz możliwości to kup same te tuleje bez 'uszu' i wstaw je na miejsce starych. Nie trzeba do tego prasy. Również jak inni polecam lemfordera.

Zgadzam się z kolegą w zupełności, u mnie tuleje Febi wytrzymały raptem 15tyś. km na zimówkach (195/65/15) jeszcze dało się jeździć, a na letnich (przód 215/45/17) tragedia strach było przekraczać 100km/h. Założyłem sobie wkłady Meyle HD jak na razie wszystko w porządku, BOOGE też dadzą rade.

 

Na tył proponuje Lemforder takie szły na pierwszy montaż.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano
no to się porobiło! nie mieli innych a auto porozbierane więc dzisiaj przywiozą na przód lemforder a na tył meyle. Sam już nie wiem. :duh: żeby chociaż rok wyjeździło...
Opublikowano
Mam jeszcze pytanie odnośnie tuleji. Czy można kupić na alle... czy są same podróbki? Chodzi mi raczej o Lemfordera Ma ktoś może sprawdzonego sprzedawce?
Opublikowano
przy okazji dopytam - można włożyć same tuleje np lemfordera czy meyle do tej obudowy (motylka), nawet jeśli jest innej firmy? Czy to wszystko nie jest kompatybilne? Bo może będę zmieniał, myślałem na lemforderem, ale nie chcę przepłacać za obudowę tego ustrojstwa...

sprzedam:

amortyzatory tył Bilstein B6 F11

Opublikowano
przy okazji dopytam - można włożyć same tuleje np lemfordera czy meyle do tej obudowy (motylka), nawet jeśli jest innej firmy? Czy to wszystko nie jest kompatybilne? Bo może będę zmieniał, myślałem na lemforderem, ale nie chcę przepłacać za obudowę tego ustrojstwa...

Można bez problemu zaprasować tuleje dowolnej firmy pod warunkiem że mają średnicę 66mm.

 

u mnie się dało, wiec chyba wszystkie rozmiary są jednakowe

Wersje 325XI/330XI/330XD mają średnicę tulei 60mm, a więc nie wszystkie tuleje są takie same.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Dzisiaj wymieniałem wkłady tulei wahaczy przednich Lemfordera i muszę powiedzieć, że bardzo fajnie się spisują. Stuknięcia które początkowo sugerowały wybite sworznie wahaczy zostały wyeliminowane, poprawiła się nie do poznania kultura pracy i tłumienie drgań zawieszenia. Nie wiem jak zamienniki, więc się nie wypowiadam.

Generalnie praca nie jest trudna. Jako podpowiedź podam, że najlepiej wymontować sobie wahacz z tulejką i dopiero na "wolnym" ramieniu zabierać się za jej ściąganie.

Odnośnie wyciskania starego wkładu to jestem pełen podziwu dla tych którym udało się go wycisnąć bez prasy :modlitwa: Muszę przyznać, że stary wkład siedzi solidnie w uchu montażowym i stawia silny opór. Jednak prasa robi swoje przy wyciskaniu i wprasowaniu nowego wkładu. Należy także pamiętać o prawidłowym ustawieniu wkładu względem znacznika na krawędzi ucha montażowego.

pozdr,

Łukasz

Opublikowano
Wersje 325XI/330XI/330XD mają średnicę tulei 60mm, a więc nie wszystkie tuleje są takie same.

nie mam takiego auta więc się nie wypowiadam. mowa była o 320d (jak w temacie)

Opublikowano
yoshimura01 tak jak napisałeś - ja też nie wiem jak można poradzić sobie z tym bez prasy i również pełen podziw dla tych, którym się to udało :cool2: musiałem wymienić tuleje i wahacze z przodu, bo mało nie wyleciały z auta. 3 miesiące temu auto było sprawdzane i wszystko było OK. Nie wiem czemu ale całe zawieszenie padło w 3 miechy :duh: mam nadzieje że tym razem będzie ciut dłużej :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.