Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, wczoraj wracalem do domu i doslownie 300 metrow przed domem zapalila mi sie kontrolka oleju na czerwono. Przejechalem

Jeszcze z 100 metrow i odstawilen auto na parking. Sprawdzilem poziom oleju, bylo ok, dolalem pare godzin wczesniej litr oleju bo zapalila sie zolta kontrolka. Po dolaniu oleju wszystko bylo ok, dopiro jak wracalem do domu troche przycisnalem na prostej tak do 6tys obrotow i po tym zapalila sie owa kontrolka. Jak moge zdiagnoOwac co jest przyczyna ? Silnik ma 103tys przejechane, wczesniej zadnych klopotow z olejem nie bylo. Wyciekow nie ma pod autem. Sprawdzilem blad ma numer : cc-id 212. Wyczytalem ze to cisnienir oleju... Jest mozliwosc samodzielnej diagnozy czy konieczna jest wizyta w warsztacie?? Pomocy...

Opublikowano
ale zaswiecila sie kontrolka zolta, i pokazalo mi sie -1l, od kad mam to auto to dolewam za kazdym razem litr jak sie tylko pojawia i nigdy nie bylo zadnych problemow z tym. wiec jak to mozliwe ze tym razem sie przelal?
Opublikowano
U mnie też ostatnio było pisało +1l... dolałem 0.75, przejechalem 10km, pokazało FULL OK i tak do wczoraj do pojechania na tor (utrzymywało się full przez 1500 km) next time dolewaj etapami, te elektorniczne czujki albo nie sa zbyt dokładne albo dają różne wyniki w różnych warunkach....
Opublikowano
no dobra ale w takim razie co mam teraz zrobic/? i dlaczego silnik zle pracuje? glosno? takie stukanie u gory sluchac??
Opublikowano
bez inspekcji kogoś fachowego i diagnozy komputerowej nic nie zrobisz... Wadliwe ciśnienie oleju może mieć wiele przyczyn (ja tak strzeliłem, że to może być przelanie ...) Jeśli w silniku coś stuka i bląd pojawia się przy każdym odpaleniu samochodu (nie jest to błąd jednorazowy) to nie ryzykuj jazdą... lepiej lawetke, dobry warsztat i daj znać w temacie o co chodziło ...
Opublikowano
Jak pali się kontrolka oleju i stuka w silniku to albo panewka na wale albo na korbach.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Opublikowano
to jest raczej nie mozliwe bo silnik ma ledwo 30 tys przejechane i jestem pewny tego przebiegu. tak wiec jutro laweta i szukamy specjalisty od bmw w Szczecinie...
Opublikowano

witam , czerwona kontrolka oleju to znak ze nie ma cisnienia oleju , silnik puka bo chodzi na sucho w najlepszym przypadku hałasuje tylko hydraulika zaworów - w takim przypadku moze pracowac nie rowno .

narobiło sie samo czy po wymianie oleju ? pytam , poniewaz u brata w 320d n47 po wymianie oleju tak jak u ciebie pokazała sie czerwona kontrolka - przyczyna był wadliwy filtr oleju ( firmy mann ). manometr i mierzenie cisnienia oleju w tym przypadku to priorytet. pozdrawiam

Opublikowano
o to wlasnie chodzi ze nie ma bagnetu. jest tylko wyswietlacz i na nim wszystko sie pokazuje -/+ Litr. rozerbrali miske olejowa i okazalo sie ze padl naped od pompy oleju. Koszt naprawy ok 4 kola. faktycznie tak skomplikowane jest wymiana pompy oleju?? Co wiecej, dziwi mnie fakt samej usterki, dlaczego padl naped od pompy w silniku ktory de facto niedawno wyjechal z fabryki? max 40 tys przebiegu. ktos zna jakas racjonalna odpowiedz??
Opublikowano
daignoza kompem najlepiej-to moze byc problem z pompa olejowa i brak cisnienia :duh:
icon4.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.