Skocz do zawartości

Bmw E36 Compact Sekwencja 1.6? Czy może Diesel?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tyle za na allegro jak poznać 40 i 43? :)

 

Patrz na wpisaną liczbę koni, 113, 115 albo 14x (nie pamiętam ile ma is dokładnie)

Opublikowano
Ok ale jak rozpoznać poszczególne silniki i kurde jak wcześniej na co patrzeć przy zakupie? Na chlapacze czy podłokietnik kurde? :P
Opublikowano

No piszę Ci, że najłatwiej po liczbie koni. Co ja mam Ci opisać co gdzie jest w tych silnikach :duh: :lol:

 

Ja kupując patrzę na:

 

- progi,

- rdza pod uszczelkami,

- czy występuje klekotanie silnika,

- czy wkręca się do odcinki,

- czy napięcie nie faluje (przygasanie zegarów),

- czy wszystko działa (elektronika),

- czy na postoju się grzeje,

- czy chłodnica nie jest zapowietrzona,

- czy jest masło pod korkiem oleju,

- czy blachy są równe

Podczas jazdy

- bicie kierownicy,

- czy ściąga,

- czy ściąga przy hamowaniu,

- czy buja mocno przy dohamowywaniu,

- czy przy wolnej jeździe na maksymalnie skręconych kołach nic nie trzeszczy,

- czy na zakrętach auto "kładzie" się,

tyle pamiętam

Opublikowano

Powtórzę to co koledzy wyżej napisali: najpierw stan techniczny (blachy i silnik), potem rocznik i wyposażenie. Co do M43B16 to można go śmiało brać. Dobre (zadbane) E36 kosztuje trochę więcej niż te najtańsze wystawione na alledrogo. Jeśli kupisz auto od normalnego człowieka to będziesz jeździł naprawdę długo. Ten samochód w dobrych rękach jest długowieczny, części eksploatacyjne nie są szczególnie drogie. Podczas zakupu trzeba popatrzeć na stan blacharki (najmłodsze egzemplarze mają prawie 12 lat), oglądaj błotniki z przodu i z tyłu, połączenia grilla z błotnikami przednimi, szczególną uwagę zwróć na progi. Mój samochód ma wgnieciony próg i to jedyne miejsce, które musiałem konserwować w tej części pojazdu po 15 latach, drugie miejsce to połączenie błotnika z grillem (gnije grill a nie błotnik) jak już wcześniej pisałem. Inne elementy nienaruszone. Jeśli nie będzie żadnych niepokojących śladów napraw, a podłużnice są proste to wszystko będzie dobrze. Po oględzinach nadwozia trzeba powędrować pod spód i poszukać śladów rdzy i napraw, jeśli ich nie będzie lub będą ślady delikatnej punktowej konserwacji to znaczy, że ktoś o auto dbał. Omijaj szerokim łukiem zardzewiałe i spawane z dwóch egzemplarze, bo nie poradzisz sobie z korozją.

 

Co do silnika, to podchodzisz do tego jak do każdego innego auta, motor ma chodzić równo, nie może mieć poważnych wycieków oleju (często poci się uszczelka podstawy filtra oleju w M43, ale jeśli umiesz posługiwać się kluczem i wkrętakiem to sobie poradzisz). Ten motor w zupełności wystarcza do sprawnego poruszania się tym samochodem, ale powyżej 140 km/h jest już głośno, jak w każdej E36 zresztą. Zaletą compacta jest jego zwrotność i długość oraz niska waga. Jeżdżę po Wrocławiu więc wiem co mówię (mam w domu Seata Arosę=koszmar w mieście, za małe lusterka, nie widać maski, tylne słupki zasłaniają a to niby auto do miasta, do tego wszystko trzeszczy i piszczy w środku, w compact tego nie ma!!). Mała waga przeszkadza trochę w zimie, gdy mamy przed sobą 25cm śniegu, wtedy tylko łańcuchy.

Szukaj auta z klimatyzacją, bo jeździ się przyjemnie oraz łatwiej sprzedać taki samochód. W wyposażeniu mam również podgrzewane lusterka, to tez fajna sprawa, w standardzie jest wspomaganie kiery, abs, centralny zamek i el, lusterka. Sam założyłem el. szyby, tempomat, podgrzewane spryskiwacze, OBC oraz ekonomizer. To czego mi brakuje: ASC i podgrzewane siedzenia. Jeśli szukałbym auta to te dwa ostatnie elementy musiały by być, są drogie w zakupie i trudne lub niemożliwe w montażu (chodzi o ASC).

 

Podczas czteroletniej przygody wymieniałem następujące elementy:

Króciec chłodzenia silnika, Niemcowi nie chciało się robić(~40zł w Aso),

Chłodnicę, też już ciekła w Reichu (~250zł all...),

Amortyzatory przód z odbojami (Billstein B4 ~450zł all...) to już urok naszych dróg i miasta Wrocław,

Tuleje przednich wahaczy (65zł sklep),

Tuleje tylnej belki (120zł sklep).

Wszystko robię sam, więc to nie jest jakieś obciążenie dla budżetu, opon filtrów i oleju nie liczę.

 

Spalanie: (nie mam gazu, i każdy jeździ inaczej)

miasto (Wrocław): 10-11l, jak deptam (to też pojęcie względne) to 13l

średnio 7,8-8,2l, analogicznie 10l

trasa 6l(emeryt)-7l, analogicznie 8,5-9l

Nie słuchaj bajek co do cudownego spalania silników R6 (szczególnie w mieście), bo to bzdury wyssane z palca.

 

Jak masz jakiś pytania to pisz.

Opublikowano
Ja kupiłem compacta niecałe 3 tygodnie temu. Miał być inny samochód, ale przekonał mnie stan auta. W zeszłym tygodniu zamontowano w nim instalacje sekwencyjną BRC SIQUENT 24 chyba. Silnik 1,9 105 km. Jeździ nie gorzej niż na benzynie. Jeżdżę nim głównie do pracy. Czasami stoje w korkach . Spalanie po mieście w okolicach 10 litrów. Demon prędkości to to nie jest, ale i na benzynie nie był. Dla mnie wystarczy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.