Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Tak jak w temacie, coś sie dzieje nieprzyjemnego z moim autkiem a mianowicie własciwie nie chce jechać powyzej 200 km/h, jest to przy około 3800 obr/min.

Generalnie na wszystkich biegach silnik kreci sie do 4500obr więc wydaje sie byc ok a na piatce zatrzymuje sie w okolicach 3800. Co to moze być?

Ostatnio sprawdziłem kompa no i wyskoczyły jakieś dwa błedy, nie znam niemieckiego wiec nie czaje za bardzo z czym to jest zwiazane.

To są te błedy

http://img406.imageshack.us/img406/7917/bad2.png

http://img716.imageshack.us/img716/5184/bad1p.png

Z góry dzięki za jakieś sugestie

Opublikowano
Może twój anioł stróż trzyma cie za zderzak żebyś tak szybko nie jeździł.

+1 :cool2:

Opublikowano

Swoimi postami wnosicie gówno i niewiadomo po co. Ten samochód osiąga (chyba) 250km/h wiec kolegę to niepokoi, bo z jego samochodem coś jest nie tak, a wy odpowiadacie jakbyście byli w gimnazjum...

 

Kolego,

 

pierwszy błąd to (chyba) sterownik świec żarowych

 

drugi błąd to sterownie EGR chyba i tu szukałbym przyczyny spadku osiągów.

 

Pozdrawiam

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano
Swoimi postami wnosicie [bAD] i niewiadomo po co. Ten samochód osiąga (chyba) 250km/h wiec kolegę to niepokoi, bo z jego samochodem coś jest nie tak, a wy odpowiadacie jakbyście byli w gimnazjum...

 

Kolego,

 

pierwszy błąd to (chyba) sterownik świec żarowych

 

drugi błąd to sterownie EGR chyba i tu szukałbym przyczyny spadku osiągów.

 

Pozdrawiam

 

Dzieki kolego

Sterownik swiec żarowych to jasna sprawa natomiast jeżeli chodzi o ten bład egr to chyba jest to związane z tym że po prostu mam odpiety, zaślepiony wężyk od elektrozaworu wiec sterowania egr nie ma. Teraz pytanie czy kumulowanie sie tego błędu moze powodować spadek mocy i osiągów? Jak widac czestotliwosc wystepowania tego błedu jest dosyc spora. Kiedyś w moim golfie vr6 mialem cos takiego jak tryb awaryjny jak nałapał błedow no i rzeczywiscie chodził odczuwalnie słabiej ale beemki chyba tego nie maja ,oczywiscie zawsze moge sie mylic.

Opublikowano
Panowie, pytanie o to czy w beemkach jest coś takiego jak tryb awaryjny i obniżenie mocy po złapaniu błędów??
Opublikowano
oczywiście, że jest.

 

A możesz kolego coś więcej powiedzieć na temat tego trybu awaryjnego, kiedy auto z niego wychodzi, czy dopiero po skasowaniu błedów, czy po usunieciu usterki w sensie bez kasowania błedow samo jest w stanie wyjsc z trybu awaryjnego?

Opublikowano
z trybu awaryjnego samochod wyjdzie jak się go zgasi i uruchomi ponownie. mysle że Twój wózek raczej nie przechodzi w tryb awaryjny bo napewno 200 byś nie wyciągnął. jesli sie myle to niech ktos mnie poprawi
Opublikowano
Ale nie wykluczone jest to , że mi jednak wchodzi przez ten odłaczony EGR w tryb awaryjny. No nic, od wczoraj EGR podpiety, dzisiaj błeędy skasowane i zobaczymy co się będzie dzialo. AAA ktos mi mówił, że moj sterownik nie zobaczy odpietego EGR-u, dopiero nowsza wersja tj 204 konna widzi, stad tez myslalem że to nie ma wpływu na sterownik, pojawjanie sie błędow i inne przykre przygody.
Opublikowano
Tak jak w temacie, coś sie dzieje nieprzyjemnego z moim autkiem a mianowicie własciwie nie chce jechać powyzej 200 km/h[...]

To ja inaczej...

Jak ze sprintem do setki, z elastycznością 60/80-100?

Jakie masz opony? Przy jakiej prędkości wrzucasz 5. bieg?

 

Pozdrawiam,

ecml

Opublikowano

ja mogę podpowiedzieć, do testów elastyczności, że zdrowa (bez chipa czy boxa) e39 touring 184PS manual robi

80-120 km/h na IV biegu w 7,5s

80-120 km/h na V biegu w 9,0s (nawet trochę mniej)

znajdź kawałek prostej drogi (bez spadków i zniesień), mierzysz stoperem np w komórce, jedziesz stałą prędkością 80km/h i but

e46 jest lżejsze więc powinno być szybsze niz powyżej podane wartości, oczywiście w pełni sprawne 3.0d 184KM...

 

a masz katalizatory jeszcze ??

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
nie wiem jak jest z egr ale np jak jest uszkodzona pompa progowa i samochód przechodzi w tryb awaryjny to zapala sie kontrolka od swiec zarowych i samochod traci moc. odzyskuje moc i kontrolka gasnie po ponownym uruchomieniu silnika. mysle ze czulbys różnice jak przejdzie w tryb awaryjny i napewno dzialoby sie to na kazdym biegu a nie tylko na 5.
Opublikowano

ten model nie pojedzie 250...co najwyżej 228.

Wystarczy, że masz większe koła, przypchany wydech , niewydolna pompe paliwa , żle ustawioną zbieżność lub źle sterowaną turbinę...i po ptokach.

 

Oczywiście warto sprawdzić czy masz zwolniony ręczny hamulec

Opublikowano

To tak w skrócie!

Generalnie beta jest po chipie i chodzi o to, ze od dłuższego czasu auto słabo sie zbierało z dołu. Troche sie z tym bujałem, troche rzeczy powymieniałem i dalej efektu nie było. Pojechałem wreszcie do znanengo tu i ówdzie polecanego przez wszystkich mechanika w okolicach Warszawy i on stwerdzil że to turbo nie pompuje tyle ile powinno- wymieniłem. Po wymianie auto jeździlo dobrze jeden dzień i znowu powrót do przeszłości.

Zacząłem sie wiec interesować błedami które mi sterownik załapauje, dlatego ten mój post.

Uwierzcie mi ,przerobiłęm dużo tematów o odzywskiwaniu mocy, o elektrozaworkach, przepływkach, czujnikach, wydechach, katalizatorach, turbinach itp.

Już mam troche dosyć bo przecież jak sie ma te 3 litry to i chciałoby sie czasami pojechac...

 

Pompy podprogowej rzeczywiscie nie zmieniałem chociaz niby podczas jazdy cisnienie wskazuje ok

 

Moze jest tu na forum ktoś kto zechce ogarnąć temat, chetnie podjade bo dalsze wymienianie kolejnych części staje sie poprosu bezsensowne a i kasy szkoda

Opublikowano

80-120 km/h na IV biegu w 7,5s

 

e46 powinna się szybciej zbierać zdecydowanie bo ja w 136 KM mam tylko sekundę więcej

 

i tak też napisałem :8)

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

a co z przepływką ?

wymieniałeś filtr paliwa ?

wtryski leją tyle co powinny ?

może podjedź do tunera który robił wirusa i zobaczy czemu moc kończy się na 200

btw 200 to faktycznie mało mi na 18 idzie dużo więcej (wg gps i licznika) a mam 320d

Opublikowano

Robiony był test przelewowy wtryskow u tego mechanika ktory niby zdiagnozowal że to turbo, generalnie stwierdzil że wszystko z wtryskami ok (to były moje podejrzenia, że moze coś z wtryskami mam nie tak więc tez po to własnie pojechałem do niego)

Takie rzeczy jak filtry, odma i inne sprawy wymieniam jak w zegareczku (albo orginały albo najlepsze zamienniki)

Przepływke wymieniałem przed wymiana turbo-oczywiscie nowy wkład pierburg i nic to nie dało.

Opublikowano

Dlaczego odpiąłeś EGR, kopciła? Jeżeli zawiesił Ci się EGR w pozycji "nie do końca zamknięty" to silnik cały czas dostaje troszeczkę spalin do przerobienia i nigdy nie osiągnie pełnej mocy. Zacząłbym od EGR na Twoim miejscu i albo przywrócić go do pełnej sprawności (czyszczenie, lub wymiana) albo odłączyć go na amen czyli zamknąć przelot przez EGR poprzez zaślepienie przelotu za pomocą dorobionej uszczelki bez przelotu.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

ja sprawdziłbym jednak rzeczy dotyczące paliwa ... ciśnienie na szynie itp.

 

Akurat w tym modelu , jakakolwiek odchyłka na ciśnieniu w szynie CR powoduje zapisanie błędu z grupy krytycznych , a co za tym idzie zapalenie "lampki " i tryb awaryjny.

 

Z rozmowy wynika że kolegi auto nie wpada w tryby awaryjne .

 

Wykonał bym bardzo prosty test z kompem w ręku , ustalił bym masę mierzoną na wolnych obrotach przez przepływomierz. Na tej podstawie można ustalić czy zamknięty czy otwarty i ile jest EGR . Do testów i diagnostyki w ogóle bym go wyłączył (programowo z dis). Następnie wyjechał bym na drogę i zweryfikował ciśnienie w kolektorze (upewnił się czy turbina trzyma ciśnienie) W owerboście przy max doładowaniu sprawdził bym pomiar na przepławce. Oba parametry są w ciągłej korelacji im większe ciśnienie tym większa masa. Generalnie auto proste w diagnostyce i ktoś kto ma odczynienia z dieslami w BMW ,znajduje awarię w 30minut bez otwierania maski.

Jeśli będziesz szukał pomocy wśród lokalnych mechaników , zawsze niezwłocznie opuszczaj tych którzy nie wiedzą co to INPA i DIS. Oni na pewno Ci nie pomogą .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Dzieki koledzy za sugestie.

Egr mam juz podłączony od kilku dni i jak do tej pory zadnego błedu na egr nie wywaliło.

 

Jezeli chodzi o to dlaczego go odłaczyłem to proste, po prostu chiałem sprawdzic czy nie mam z nim jakiegos problemu (to bylo podczas walki ze słabymi osiagami i juz tak zostało) jakis czas temu czysciłem egr i z tego co sprawdzałem to nie byl zapieczony. Jeszcze pozostal mi do wyczyszczenia kolektor ssacy-moze cos sie poprawi.

 

Roger dzięki za podpowiedź, z tymi mechaniorami to wiem jak jest ale coż, kilkukrotnie pytałem tu na forum czy zechciałby mi ktos pomóc w diagnozie-zero odzewu .

Oczywiście nie chce tego za darmo tylko chciałbym żeby podszedł do tematu ktos kto sie naprawde na tym zna .

Byc moze jak znajde troche czasu to wybiore sie do Nysy to moze i ten sterownik świec bysmy ogarneli .

Opublikowano
Byc moze jak znajde troche czasu to wybiore sie do Nysy to moze i ten sterownik świec bysmy ogarneli .

 

Wiesz ..jeśli chodzi o mnie to nie widzę problemu , miałem u siebie auta niemal z całego kraju . Paten w tym że wyjazd w Twoim przypadku jest ekonomicznie nie uzasadniony .. robić 700km dla takich pierdół . :mrgreen: Ale Ok .

 

Wiem o co chodzi ... Przyjemność z jazdy :cool2: Taż tak mam , jak coś kupuję przez neta , to małżonce mówię że trzeba odebrać osobiście :norty: . I jadę w Polskę pomimo tego że się nie opłaca. :mrgreen:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wiem o co chodzi ... Przyjemność z jazdy :cool2: Taż tak mam , jak coś kupuję przez neta , to małżonce mówię że trzeba odebrać osobiście :norty: . I jadę w Polskę pomimo tego że się nie opłaca. :mrgreen:

 

Roger, to właśnie o to chodzi, że ja w poszukiwaniu tej przyjemności z jazdy do Ciebie bym sie wybrał, bo moja beemka niestety ogołocona z tej vervy .

Wole przejechac 700km po cos konkretnego niż jeździć od "fachowca" do "fachowca" ,wymieniac wszystko co się da a w rezultacie i tak [BAD] z tyłu i tak.

 

Aa ciekawostka, jezdziłem kilka dni z podpietym egr- zdecydowanie wolniej reaguje na gaz tak jakby z opóźnieniem, błedow oczywiscie nie ma, sprawdzilem live data i np cisnienie doładowania przy 1500obr/min oczekiwane przez ecu było 1020 a pokazywane przez czujnik 1150, na biegu jałowym wszystko wyglada ok. Nie mialem zbyt dożo czasu dzisiaj, jeszcze jutro posprawdzam dokładniej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.