Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam , posiadam 525xd (twinturbo nowość w BMW) i mam takie pytanie czy chip moze spowodowac ze bez problemu bede mogl konkurowac z 3 litrowy dieslem? wiem ze utrace gwarancje ale chodzi mi o czystą ciekawość i plany na przyszłosc, a moze BMW oferuje takie zabiegi za opłatą bez utraty gwarancji?
  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Może osiągami tak, ale nadal będzie różnica kilku klas w kwestii kultury pracy. Poza tym moim zdaniem chipowanie i tak już fabrycznie bardzo wyżyłowanego diesla to pewne kłopoty.
Opublikowano
Ja w ogóle nie jestem zwolennikiem chiptuniungu. 109 km z litra pojemności w dieslu to dużo, nawet z dwoma turbinami. Znam wiele przypadków, gdy awaryjność silnika po takim zabiegu wzrosła diametralnie. IMHO moc fabryczna jest wypadkową wielu testów i jednym ważnych aspektów jest awaryjność i wszelakie ingerencje nie są wskazane. Oczywiście ty tylko moje skromne zdanie.
Opublikowano
tez wlasnie tak uwazam ze jak na dwulitrowego diesla moc jest bardzo duza i dodatkowe modyfikacje moge tylko naszkodzic. Ale cieawi mnie czy np skok z 450nm na 570 i wzrost mocy o 30 koni jest na tyle odczuwalny ze wart jest jakiejkolwiek uwagi?
Opublikowano
Zawsze będzie odczuwalny, ale należy sobie zadać ważne pytanie. Czy warto ryzykować i wyciskać ostatnie poty z 1995cm3. Indywidualna dezycja.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
tez wlasnie tak uwazam ze jak na dwulitrowego diesla moc jest bardzo duza i dodatkowe modyfikacje moge tylko naszkodzic. Ale cieawi mnie czy np skok z 450nm na 570 i wzrost mocy o 30 koni jest na tyle odczuwalny ze wart jest jakiejkolwiek uwagi?

podany wzrost o 120Nm to bardzo duży przyrost, odczucia będą bardzo ale to bardzo odczuwalne, auto będzie jeździć dużo ale to dużo dynamiczniej (~porówynwalnie jak "stare" 3.5d), 30KM właściwie nie wpłynie na nic konkretnego za wyjątkiem wzrostu prędkości maks. powinnieneś osiągać bez trudu 250km/h

 

ale tak jak słusznie zauważyłeś/wszyscy zauważyli dłubanie tak wysilonego silnka raczej nie ma sensu, od ~1990 używam diesli, każdy był nowy, każdy był chipowany nigdy nic z tego powodu mi się nie zepsuło ale gdybym miał Twój motor to bym odpuścił...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
kurcze straszny dylemat, zawsze chcialem miec taka moc i bylem napalony na 3 litry ale tu trafila sie okazja i zaroboek pieniedzy, z jednej strony chcialbym miec tego czipa ale z drugiej nie chce spiepszyc i bujac sie do ASO co miesiac... Ewentualnie za 3 lata;)
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
jak mam taki , ale w F 30 320 d, jest super,osiągi auta zdecydowanie lepsze , spalanie na tym samym poziomie, robiłem u dealera BMW w Poznaniu, bez utraty gwarancji na auto.
Opublikowano
Taa, a Hartge daje 530 Nm z gwarancją

A dowiadywałeś się coś wiecej o tym pakiecie? Cena, kto zakłada, jak jest dokladnie z gwarancją?

Opublikowano
tak dzwoniłem do Hartge potwierdzić że nie kasuje to gwarancji. Robią w POznaniu u Smorawińksiego cena to 1730 euro netto + 2000 zł brutto montaż. Nie zdecydowałem się bo doszedłem do wniosku że to tylko gotowy box a taki to mogę kupic za o wiele mniej. Tak też zrobiłem ale niestety nie działał dobrze- od trzeciego biegu w górę przerywał przy 4tys obrotów na 0,5 sek, był to dwukanałowy box od Vtech niestety bez strojenia - może po zestrojeniu byłoby ok ale niestety nikt u mnie nie ma hamowni 4x4 i tyle - box oddany czekam na koniec gwarancji i normalny program.
Opublikowano

Jeżeli zrobią mi to na gwarancji, to już zacieram łapska :mrgreen:

362KM i 730Nm działa mocno na wyobraźnię :8)

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli zrobią mi to na gwarancji, to już zacieram łapska :mrgreen:

362KM i 730Nm działa mocno na wyobraźnię :8)

 

 

Dawid i ty w to uwierzyłeś:) na gwarancji. Ja rowniez szukam chipa ktory by utrzymal gwarancje BMW i do dnia dzisiejszego nie znalazlem. wiec uwazaj aby nie stracic gwarancji.. choc ci zostal tylko 1 rok

Opublikowano

 

 

wiec uwazaj aby nie stracic gwarancji.. choc ci zostal tylko 1 rok

 

Pozostało mi jeszcze ponad 4 lata gwarancji lub 135.000 km ;)

"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano
Jeżeli zrobią mi to na gwarancji, to już zacieram łapska :mrgreen:

362KM i 730Nm działa mocno na wyobraźnię :8)

 

 

Dawid i ty w to uwierzyłeś:) na gwarancji. Ja rowniez szukam chipa ktory by utrzymal gwarancje BMW i do dnia dzisiejszego nie znalazlem. wiec uwazaj aby nie stracic gwarancji.. choc ci zostal tylko 1 rok

 

a gdzie szukasz jeśli można zapytać , na ALLEGRO :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Może osiągami tak, ale nadal będzie różnica kilku klas w kwestii kultury pracy. Poza tym moim zdaniem chipowanie i tak już fabrycznie bardzo wyżyłowanego diesla to pewne kłopoty.

Mój dwulitrowy diesel po chipie na 267 KM nie przysparzał mi żadnych kłopotów. Plany mam na zrobienie z niego ok 300 KM (FMIC plus wydech plus nowy soft). Wszystko zależy od nogi użytkownika, a nie tego ile silnik może. To jest moc maksymalna, a nie wykorzystywana na codzień.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
tez wlasnie tak uwazam ze jak na dwulitrowego diesla moc jest bardzo duza i dodatkowe modyfikacje moge tylko naszkodzic. Ale cieawi mnie czy np skok z 450nm na 570 i wzrost mocy o 30 koni jest na tyle odczuwalny ze wart jest jakiejkolwiek uwagi?

podany wzrost o 120Nm to bardzo duży przyrost, odczucia będą bardzo ale to bardzo odczuwalne, auto będzie jeździć dużo ale to dużo dynamiczniej (~porówynwalnie jak "stare" 3.5d), 30KM właściwie nie wpłynie na nic konkretnego za wyjątkiem wzrostu prędkości maks. powinnieneś osiągać bez trudu 250km/h

 

ale tak jak słusznie zauważyłeś/wszyscy zauważyli dłubanie tak wysilonego silnka raczej nie ma sensu, od ~1990 używam diesli, każdy był nowy, każdy był chipowany nigdy nic z tego powodu mi się nie zepsuło ale gdybym miał Twój motor to bym odpuścił...

Niestety powielasz internetowe mity. To nie wzrost maksymalnego momentu decyduje o przyspieszeniu, lecz mocy. U mnie moment maksymalny prawie nie został zwiększony (ledwie kilka procent). Przyspieszenie do setki zmalało z 7s do niewiele ponad 5 s. Wzrost mocy o ponad 60 KM. Prędkość maksymalna sie nie zwiększyła. Jest ograniczona elektronicznie.

W przypadku automatów radzę maksymalnie jak tylko sie da nie podnosić maks momentu.

 

Osobom ktore twierdza ze to są wysilone silniki przypominam, ze obecnie BMW oferuje 381 KM z 3 litrów i ma to być podniesione do 420 KM w 2013. To jest 140 KM z litra. Z opcjonalną gwarancja na 6 lat /150 tys km w cenie ok kilku procent wartości auta.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.