Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
A skąd będą wiedzieć, że zostało 5000 km? Trzeba przyjechać i to udokumentować czy jak?

W komputerze możesz sobie zobaczyć za ile tysi masz klocki do wymiany. Poza tym jak dasz doradcy serwisowemu kluczyk to włoży do czytnika i też sprawdzi. Teoretycznie można dokupić ten pakiet w każdej chwili, ale są pewnie jakieś "ale"...

Właśnie chciałem sprawdzić ile to kosztuje a tu małe hmmm....

http://www.bmw.pl/pl/pl/owners/service/service_inclusive/introduction.jsp

wycofali z oferty, czy to tylko prima aprilis :-)

Opublikowano

Witam ponownie. Co prawda jeżdżę X5, ale niektóre uwagi są z pewnością uniwersalne. Kolor to sprawa indywidualna. Ja kierując się praktycznością, wybrałem szampański srebrny (trochę jak beżowy). Czasem nie myję samochodu 2-3 miesiące i po prostu nie błyszczy się. Nie widać warstwy kurzu, piasku czy błota. Wygląda na czysty chociaż jest brudny. Przydatne zwłaszcza w czasie mrozów. No i trzeba uważać przy wsiadaniu...

Pakiet serwisowy. Hm, ja wynajmuję swój samochód (CFM) przez 5 lat w opcji 'wszystkie koszty moje' ale z limitem 160K km. Mam teraz 70K przebiegu i klocków jeszcze nie wymieniałem. Komputer mówi, że przód jeszcze 2K a tył 16 K. W ub. tygodniu zmieniając koła na letnie, oglądałem klocki. Mają jeszcze ok. 2 mm z przodu a tarcze spokojnie drugie klocki wytrzymają. Po co o tym piszę? Czeka mnie zapewne jedna wymiana klocków w czasie 5-letniej eksploatacji. Czy warto kupować w tym celu pakiet? Dealer mi to sam odradził i widzę, że miał rację.

PS. Na gwarancji wymieniłem całe przednie zawieszenie (tylko czy aż?). I jak dotąd to wszystko. Filtry, olej, płyn hamulcowy, przeglądy - wszystko zawarte jest w pakiecie standardowym, czyli bezpłatne przez 5 lat. Po co przepłacać?

Opublikowano
czemu na 18 ma być wolniejszy niż na 17" przecież wielkość koła jest taka sama tylko wysokość opony mniejsza

 

Ok, jest w przybliżeniu taka sama (tak naprawdę 18" tka z oponą jest 0,5 mm mniejsza od 17" tki). :?

 

Pamiętajmy jednak, że wysokość opony liczona jest procentem jej szerokości, tak więc oponie 225/60R17 odpowiada w przybliżeniu 245/55R18. Zmniejszając wysokość opony musisz zwiększyć jej szerokość żeby zachować taką samą lub dość przybliżoną średnicę koła, czyli idąc dalej: przy 18" szerokość opony wynosi 245mm, a przy 17" - 225 mm. 2 cm więcej na styku opona-asfalt x4, to o 9% (dokładnie o 8,88) większe tarcie czyli mniejsza prędkość i 9% większe spalanie czyli o ok. 0,7-1,2 l/100km. :norty:

 

Niezapominajmy też o komforcie: niższa opona = gorszy komfort. :(

 

Wiem, ze czasami trudno się oprzeć, bo autko na 18" wygląda lepiej niż na 17". Zwróć jednak uwagę, że fabrycznie 18" tki są tylko w dwóch najmocniejszych modelach, a to ze względu na pogorszenie się dynamiki auta przy słabszych silnikach, a Ty kupujesz 2.0D.

 

"Praw fizyki Pan nie zmienisz i nie bądź Pan rura". :lol: (to kabaretowy cytat, nie chęć obrazy)

Pozdr. aart77

 

P.S. W oponach 275/60, 245/60, 225/60 liczba 60 nie jest wartością stałą, mówi nam jedynie o tym, jaki procent szerokości opony stanowi jej wysokość, tu 60%. :8)

Opublikowano

Rozmiary opon potrafię czytać dlatego napisałem że koło jest takiej samej wielkości.

Jeśli 18'' są mniejsze to znaczy auto będzie lepiej przyspieszało ale miało mniejszą prędkość max (nie uwzględniając oporów związanych z szerokością).

Co do dynamiki to nie wiem czy da się wyczuć różnicę bez stopera.

 

Co do spalania to naprawdę sądzisz, że przełożenie jest 1-1 i 9 % szersze opony to spalanie 9 % wyższe. wychodzi na to, że producenci powinni wsadzać wąskie opony to wyniki spalania będą rewelacyjne. A tak poza tym to przy aucie za grubo ponad 200 000 argument, że będzie palił 1 l więcej na 100 km jest dość dziwny (chyba, że jeździmy autem taty i trzeba samemu dotankować).

 

Idąc dalej w wyliczaniu bezsensowności wyposażenia to fotele sportowe też powinno zamawiać się tylko do 2,8 lub 3,0 to są "sportowe" - ja nawet wzięłem sobie elektrykę do foteli :shock:

Opublikowano
Co do spalania to naprawdę sądzisz, że przełożenie jest 1-1 i 9 % szersze opony to spalanie 9 % wyższe. wychodzi na to, że producenci powinni wsadzać wąskie opony to wyniki spalania będą rewelacyjne. A tak poza tym to przy aucie za grubo ponad 200 000 argument, że będzie palił 1 l więcej na 100 km jest dość dziwny (chyba, że jeździmy autem taty i trzeba samemu dotankować).

 

Dokładnie :) kolega aart77 może miał zły dzień jak pisał post bo "moderowane jak dzik w drzewo"

 

 

Przekleństwo wykropkowane dalej jest przekleństwem....

Opublikowano
Rozmiary opon potrafię czytać dlatego napisałem że koło jest takiej samej wielkości.

Chyba nie do końca sądząc po twoim pytaniu

czemu na 18 ma być wolniejszy niż na 17" przecież wielkość koła jest taka sama tylko wysokość opony mniejsza
nie wziąłeś pod uwagę szerokości opony.

 

18'' są mniejsze to znaczy auto będzie lepiej przyspieszało ale miało mniejszą prędkość max (nie uwzględniając oporów związanych z szerokością).

Co do dynamiki to nie wiem czy da się wyczuć różnicę bez stopera.

Brawo ! Ale nie o to mi chodziło.

 

co do spalania to naprawdę sądzisz, że przełożenie jest 1-1 i 9 % szersze opony to spalanie 9 % wyższe.

Oczywiscie, że nie, zależność jest dużo bardziej skomplikowana, ale zapewniam Cię, że jest. Te 0,7-1,2 l/ 100km wziąłem z doświadczenia empirycznego na poprzednim moim samochodzie: CLK 320 po zmianie felg z 17" na 18" taki właśnie przyrost spalania zanotował.

 

wychodzi na to, że producenci powinni wsadzać wąskie opony to wyniki spalania będą rewelacyjne.

Owszem, tak , ale nie wszędzie się da, ba pozostaje jeszcze trakcja i przyczepność. :8)

 

A tak poza tym to przy aucie za grubo ponad 200 000 argument, że będzie palił 1 l więcej na 100 km jest dość dziwny

To było stwierdzenie, a nie argument za lub przeciw.

Idąc dalej w wyliczaniu bezsensowności wyposażenia to fotele sportowe też powinno zamawiać się tylko do 2,8 lub 3,0 to są "sportowe" - ja nawet wzięłem sobie elektrykę do foteli :shock:

Tego nie skrytykowałem, sam mam sportki z elektryką w dodatku tego samego koloru co Ty :P

 

A teraz przyjacielska rada: Skoro masz wnętrze oyster, to proponuję dokupić w akcesoriach pakiet chrom - efekt oszałamiający, naprawdę - ja tak zrobiłem. I jest to jaknajbardziej zbędny dodatek, ale ten look !!!

Opublikowano
Dokładnie :) kolega aart77 może miał zły dzień jak pisał post bo "przyje... jak dzik w drzewo"

 

Jak dorośli rozmawiają, to dzieci milczą , ewentualnie wpieprzają kleik. :nienie:

Opublikowano

 

A teraz przyjacielska rada: Skoro masz wnętrze oyster, to proponuję dokupić w akcesoriach pakiet chrom - efekt oszałamiający, naprawdę - ja tak zrobiłem. I jest to jaknajbardziej zbędny dodatek, ale ten look !!!

 

Kończąc tą dyskusję co masz na myśli pisząc pakiet chrom?

 

Czy z wyposażenia wewnętrznego

4AD Listwy ozdobne aluminium z delikatnym szlifem podłużnym?

 

Jeśli tak to takie mam.

Opublikowano
Dokładnie :) kolega aart77 może miał zły dzień jak pisał post bo "przyje... jak dzik w drzewo"

 

Jak dorośli rozmawiają, to dzieci milczą , ewentualnie wpieprzają kleik. :nienie:

 

Słuchaj waflu nasłuchałeś się dziwnych rzeczy na temat wyposażenia i na siłę próbujesz zainteresować tym innych.

 

Nie każdy kupuje kolor żeby wyglądał dobrze w każdych warunkach, nie każdy zwraca uwagę na spalanie (dot. wielkości opon) mi nie przeszkadzają opony RoF może to ty skorzystaj z usług ortopedy.

I nie każdy zamawiając np. zasłonki przeciwsłoneczne myśli wyłącznie o tym ile razy "sam" będzie jechał z tyłu .

 

Kolego proszę bez osobistych wycieczek!!Bo będzie banik :)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Czy z wyposażenia wewnętrznego 4AD Listwy ozdobne aluminium z delikatnym szlifem podłużnym?

 

Nie, Ty mówisz o listwach wewnętrznych, a mnie chodziło o "Pakiet wykończenia w chromie" (BMW nie podaje symbolu), dostępny jedynie jako akcesoria (w katalogu akcesoriów do X3 str. nr 7). Ale skoro masz już szczotkowane aluminium, to błyszczące listwy chromowane nie sa Ci potrzebne. :cool2:

Popełniłem błąd myślowy, sadząc, że każdy zamawia drewno. :oops:

Anyway, ja mam 4DE "Fineline Siena" ze wspomnianym pakietem i w tym zestawieniu wygląda zaj...ście :8)

Opublikowano
.......................................................

Szkoda cytować, szkoda gadać, ot... :mad2:

Opublikowano
Zmniejszając wysokość opony musisz zwiększyć jej szerokość żeby zachować taką samą lub dość przybliżoną średnicę koła, czyli idąc dalej: przy 18" szerokość opony wynosi 245mm, a przy 17" - 225 mm. 2 cm więcej na styku opona-asfalt x4, to o 9% (dokładnie o 8,88) większe tarcie czyli mniejsza prędkość i 9% większe spalanie czyli o ok. 0,7-1,2 l/100km.

Nie do konca, pomijasz rodzaje opon, rozlozenie masy niesprezynowanej a sily tarcia calkowicie nie rozumiesz. :) Pamietaj, ze sila tarcia to iloczyn ilorazu wspolczynnika tarcia tocznego dla materialu i promienia walca poprzez sile nacisku na podloze. A teraz podstawiajac wartosci, wychodzi, ze sily tarcia NIE zmieniaja sie, moze zmienic sie tylko opor powietrza wynikajacy z konstrukcji felgi. A zalety widze kolega pomija: lepsze hamowanie, lepsza przyczepnosc na miekkich nawierzchniach (sila nacisku na powierzchnie kontaktu).

 

Do tego liczac przyrost powierzchni, to poniewaz powierzchnia kontaktu jest prostokatem, to wydluzenie jednego boku powieksza powierzchnie, nie dlugosc, dlatego przejscie z 225/17 do 245/18 powiekszamy powierzchnie kontaktu z asfaltem o ... 35,5(5)%. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Zmniejszając wysokość opony musisz zwiększyć jej szerokość żeby zachować taką samą lub dość przybliżoną średnicę koła, czyli idąc dalej: przy 18" szerokość opony wynosi 245mm, a przy 17" - 225 mm. 2 cm więcej na styku opona-asfalt x4, to o 9% (dokładnie o 8,88) większe tarcie czyli mniejsza prędkość i 9% większe spalanie czyli o ok. 0,7-1,2 l/100km.

Nie do konca, pomijasz rodzaje opon, rozlozenie masy niesprezynowanej a sily tarcia calkowicie nie rozumiesz. :) Pamietaj, ze sila tarcia to iloczyn ilorazu wspolczynnika tarcia tocznego dla materialu i promienia walca poprzez sile nacisku na podloze. A teraz podstawiajac wartosci, wychodzi, ze sily tarcia NIE zmieniaja sie, moze zmienic sie tylko opor powietrza wynikajacy z konstrukcji felgi. A zalety widze kolega pomija: lepsze hamowanie, lepsza przyczepnosc na miekkich nawierzchniach (sila nacisku na powierzchnie kontaktu).

 

Do tego liczac przyrost powierzchni, to poniewaz powierzchnia kontaktu jest prostokatem, to wydluzenie jednego boku powieksza powierzchnie, nie dlugosc, dlatego przejscie z 225/17 do 245/18 powiekszamy powierzchnie kontaktu z asfaltem o ... 35,5(5)%. :)

 

Cóż, nie jesteśmy w NASA, ani na Polibudzie, choć cieszy mnie fakt, że pilnie uczyłeś się fizyki :)

 

Czepiasz się słówek, a chodzi o fakty, nie czytasz Kolego dokładnie postu po poscie, napisałem później, że "zależność jest oczywiście dużo bardziej skomplikowana, a to co napisałem wcześniej, a do czego odnosi się Twój post, jest w bardzo dużym uproszczeniu" i jak dodałem moja obserwacja jest EMPIRYCZNA. :8)

 

Poza tym Kolega pomija wady - może i lepszą na suchym (ale na suchym prawie każda jest dobra), ale gorszą na mokrym i śliskim, podatność na aquaplaning oraz zwiększone zużycie paliwa i słabsze osiągi, i to sa FAKTY, z którymi trudno polemizować. :norty:

 

A co do prostokątnej powierzchni styku, to nie wiem czym kolega jeździ, może walcem ? (chociaż wtedy powinien być odcinek, ale biorąc jakość naszych dróg pewnie wychodzi prostokąt). Jak się kolega przesiądzie do auta osobowego to zauważy, że powierzchnia kontaktu przypomina coś w rodzaju elipsy, co więcej kształt jej zmienia się w zależności od warunków atmosferycznych i ciśnienia w oponie :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.