Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam właśnie konfiguruję auto i mam pytanie odnośnie niektórych opcji (czy jest sens je zamawiać i czy o czymś "must have" nie zapomniałem).

Szczególnie chodzi mi o EDC, zmienny sportowy układ kierowniczy - czy jest sens to zamawiać?

Czy nie zapomniałem o czymś aby mieć internet w aucie?

 

 

Poniżej moja konfiguracja

biały z m-pakietem

 

 

X3 xDrive20d

biel alpejska (Część z Pakiet sportowy M) P0300 - 0,00 PLN

Skóra Nevada ostrygowy/czarny (Część z Pakiet sportowy M) FLUCX - 5 197,00 PLN

Obręcze kół Star Spoke 368M, 18 cali (Część z Pakiet sportowy M) S02MS - 0,00 PLN

Wyposażenie

Automatyczna skrzynia biegów S0205 10 046,00 PLN

Listwy ozdobne szlifowane aluminium (Część z Pakiet sportowy M) S04AD - 0,00 PLN

Pakiet sportowy M S0337 - 20 307,00 PLN

Funkcja Auto Start Stop S01CC Standardowy

Odzysk energii hamowania S01CD - 0,00 PLN

Servotronic S0216 Standardowy

Electronic Damper Control (EDC) (Część z Pakiet sportowy M) S0223 - 3 321,00 PLN

Kierownica wielofunkcyjna S0249 - 0,00 PLN

Opony z funkcją jazdy awaryjnej S0258 Standardowy

Śruby zabezpieczające S02PA Standardowy

Performance Control (Część z Pakiet sportowy M) S02VG - 0,00 PLN

Zmienny, sportowy układ kierowniczy S02VL - 873,00 PLN

System alarmowy S0302 - 0,00 PLN

Automatyczne otwieranie/zamykanie klapy bagażnika S0316 - 2 141,00 PLN

Rezygnacja z emblematu modelu S0320 - 0,00 PLN

Szyba odbijająca promienie słoneczne S0358 - 1 134,00 PLN

Kamera cofania S03AG - 1 835,00 PLN

Szary pasek przeciwsłoneczny na przedniej szybie S03AP - 0,00 PLN

Relingi dachowe Shadow Line Individual, na wysoki połysk (Część z Pakiet sportowy M) S03MC - 0,00 PLN

Siatka oddzielająca bagażnik S0413 - 785,00 PLN

Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnychbocznych S0417 - 1 092,00 PLN

Dywaniki welurowe S0423 Standardowy

Trójkąt ostrzegawczy S0428 Standardowy

Lusterka przyciemniane automatycznie, składane elektrycznie S0430 - 2 271,00 PLN

Lusterko wsteczne przyciemniane automatycznie S0431 - 0,00 PLN

System załadunkowy S0465 Standardowy

Sportowe fotele przednie (Część z Pakiet sportowy M) S0481 - 0,00 PLN

Podparcie lędzwiowe w fotelach przednich S0488 - 1 352,00 PLN

Pakiet dodatkowych schowków S0493 - 1 704,00 PLN

Ogrzewanie foteli przednich S0494 - 1 616,00 PLN

Przełącznik właściwości jezdnych z trybem ECO PRO S04U2 Standardowy

Spryskiwacze reflektorów S0502 - 1 180,00 PLN

Czujniki parkowania z tyłu i z przodu S0508 - 3 451,00 PLN

Światła przeciwmgielne S0520 Standardowy

Czujnik deszczu z automatyczną kontrolą S0521 - 567,00 PLN

Reflektory biksenonowe S0522 - 3 363,00 PLN

Klimatyzacja automatyczna S0534 Standardowy

Tempomat z funkcją hamowania (Część z Pakiet sportowy M) S0544 - 0,00 PLN

Asystent świateł drogowych S05AC - 655,00 PLN

Funkcja dezaktywacji poduszki powietrznej z przodu S05DA Standardowy

System nawigacyjny Professional S0609 - 10 264,00 PLN

Internet S0614 - 437,00 PLN

Aktywacja Internetu S0615 - 0,00 PLN

Rozszerzenie interfejsu audio o telefonykomórkowe S06NF - 437,00 PLN

Łączność, Bluetooth oraz interfejsy audio USB S06NK - 3 056,00 PLN

Kierownica sportowa M, skórzana (Część z Pakiet sportowy M) S0710 - 0,00 PLN

Pakiet aerodynamiczny M (Część z Pakiet sportowy M) S0715 - 0,00 PLN

Obramowania BMW Individual Shadow Line na wysoki polysk (Część z Pakiet sportowy M)

S0760 - 0,00 PLN

Podsufitka Individual w kolorze antracytowym (Część z Pakiet sportowy M) S0775 - 0,00 PLN

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km S07NH 0,00 PLN

Brak funkcji dezaktywacji alarmu bagnetem klucza S0877 - 0,00 PLN

Polska wersja językowa S08A1 0,00 PLN

Polska instrukcja obsługi i książka serwisowa S08AT 0,00 PLN

Informacja NCAP j.polski S08V7 0,00 PLN

Opublikowano

Rzeczy, których mi tu brakuje, z których jestem zadowolony to:

1. kamera cofanie z widokiem z góry - oszczędzisz na porysowanych felgach parkując przy krawężniku.

2. reflektory adaptacyjne - fajnie to działa :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. EDC - zdecydowanie tak, różnice w resorowaniu czuć szczególnie jak nie masz opon RUN FLAT.

2. Zmienny sportowy układ kierowniczy - to bym odpuścił, czułość układu kierowniczego i tak się zmienia mając EDC, sportowy jest trochę "dziwny" jak na polskie warunki... dobre może na tor lub gdy większość czasu jeździsz po autostradzie.

 

Podzielam opinie droop3, że reflektory adaptacyjne to miły, co więcej przydatny dodatek (na pewno wart zainwestowania).

 

Co do kamer, myśle, że to kwestia indywidualna, jak masz nadwyżkę w budżecie to czemu nie, ale to nie jest MUST HAVE, chyba że chcesz komuś zaimponować ;)

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
1. EDC - zdecydowanie tak, różnice w resorowaniu czuć szczególnie jak nie masz opon RUN FLAT.

2. Zmienny sportowy układ kierowniczy - to bym odpuścił, czułość układu kierowniczego i tak się zmienia mając EDC, sportowy jest trochę "dziwny" jak na polskie warunki... dobre może na tor lub gdy większość czasu jeździsz po autostradzie.

 

Podzielam opinie droop3, że reflektory adaptacyjne to miły, co więcej przydatny dodatek (na pewno wart zainwestowania).

 

Co do kamer, myśle, że to kwestia indywidualna, jak masz nadwyżkę w budżecie to czemu nie, ale to nie jest MUST HAVE, chyba że chcesz komuś zaimponować ;)

 

Chyba tak zrobię wyrzucę zmienny układ kierowniczy a dodam reflektory adaptacyjne.

Mam teraz takie w Insignii i zapomniałem jak to jest ze zwykłymi "nie doświetlającymi zakrętów".

Macie może w swoich elektrykę w fotelach, zastanawiam sie czy nie będzie mi tego brakowało, ale ponad 5000 za tą opcję to lekka przesada.

Opublikowano

Ja mam jeszcze system domykania drzwi. Niby zbędny gadżet, ale koniec w trzaskaniem drzwiami, zawsze zamknięte prawidłowo itd. Dla mnie (po 2,5 roku używania) bardzo przydatne. Nie mogę się przyzwyczaić w innych samochodach, aby silnie zamykać drzwi i często zostawiam niedomknięte. Tu wystarczy 'pierwszy zatrzask', czyli małym palcem dowolnej ręki.

Mam też pełną elektrykę foteli (wersja komfort). Fotele ustawiasz raz i zapamiętujesz położenie. Nie robisz tego codziennie... Owszem, wygodne, ale czy warto? Zdecydowanie tak, jeśli nie ma pamięci, w przeciwnym razie dyskusyjne. W poprzednim modelu nie miałem (pożałowałem kasy) i żałowałem. Dziś nie wiem, nie mogę się odnieść bo mam i tyle.

Zdecydowania odradzam tzw. masaż w fotelach. To w BMW jest nieporozumienie. Jeśli skóra, to koniecznie wentylacja (chłodzenie - pomimo wad tego rozwiązania) !!!

Opublikowano

W x3 chyba nie komfortow

Ja od siebie- jesli x3 ma ten sam uklad co x5 to zdecydowanie warto doplacic do aktynego ukladu kier. Szybsza jazda np po ciasnych zakretach jest rewelacyjna, jezdzilem po tych samych drogach x5 bez ukladu i mam porownanie

To tak jak i kiedys wypowiadalem sie na temat adaptiv drive- ze nie czuje roznicy ze szkoda kasy, a teraz uwazam dokladnie odwrotnie po ost jezdzie 500km bez tego systemu

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Opublikowano
Macie może w swoich elektrykę w fotelach, zastanawiam sie czy nie będzie mi tego brakowało, ale ponad 5000 za tą opcję to lekka przesada.

Ja uważam że fotele "na piechotę" to przedwojnie - trochę tak jak byś kręcił szyby na korbkę... Powinieneś się nadszarpnąć na te 5000...

Opublikowano
Witam! Konfiguracja Twojej X3 jest dość bogata.Koledzy,którzy Tobie doradzają posiadają chyba trochę inne samochody[X5,X6]. X3 to samochód klasy średniej i nie jestem pewien czy koniecznie powinien posiadać w środku wodotryski.Owszem te wszystkie gadżety są fajne ale czy przypadkiem nie obciąć ich i za tą samą kasę kupić auto z innym silnikiem,który dostarczy frajdy z jazdy.Jeżeli kasa nie jest tak ważna to zostaw całą konfigurację ale wg mnie pierwszą zmianą powinna być zmiana silnika. Nie jestem przekonany aby w aucie 2,0d były potrzebne sportowe systemy poprawiające trakcję. Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam! Konfiguracja Twojej X3 jest dość bogata.Koledzy,którzy Tobie doradzają posiadają chyba trochę inne samochody[X5,X6]. X3 to samochód klasy średniej i nie jestem pewien czy koniecznie powinien posiadać w środku wodotryski.Owszem te wszystkie gadżety są fajne ale czy przypadkiem nie obciąć ich i za tą samą kasę kupić auto z innym silnikiem,który dostarczy frajdy z jazdy.Jeżeli kasa nie jest tak ważna to zostaw całą konfigurację ale wg mnie pierwszą zmianą powinna być zmiana silnika. Nie jestem przekonany aby w aucie 2,0d były potrzebne sportowe systemy poprawiające trakcję. Pozdrawiam

 

Kol. Sznauca - doskonale podsumował wywód o potrzebie sportowego układu kierowniczego, X3 dzięki mniejszej masie oraz performance control (zmienny rozkład sił napędowych na poszczególnych kół) bez tego układu jest zwinniejsze niż X5/X6.

 

Warto zobaczyć porównanie w miesięczniku AUTO-MOTO (z ub. roku), gdzie porównano "wypasione" X3 35i i X5 z tym samym silnikiem, gdzie X3 było znacząco lepsze w slalomie.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Witam! Konfiguracja Twojej X3 jest dość bogata.Koledzy,którzy Tobie doradzają posiadają chyba trochę inne samochody[X5,X6]. X3 to samochód klasy średniej i nie jestem pewien czy koniecznie powinien posiadać w środku wodotryski.Owszem te wszystkie gadżety są fajne ale czy przypadkiem nie obciąć ich i za tą samą kasę kupić auto z innym silnikiem,który dostarczy frajdy z jazdy.Jeżeli kasa nie jest tak ważna to zostaw całą konfigurację ale wg mnie pierwszą zmianą powinna być zmiana silnika. Nie jestem przekonany aby w aucie 2,0d były potrzebne sportowe systemy poprawiające trakcję. Pozdrawiam

 

Podzielam zdanie kolegi. To jest X3 20d, a nie X5 / X6 ;) Tutaj nie możemy mieć komfortowych foteli :( o aktywnym fotelu kierowcy nie wspominając. Jeśli chodzi o opcję pamięci foteli z elektryczną regulacją to zależy czy sam jeździsz samochodem, czy dzielisz go np. z żoną. Jeśli jeździsz sam to wydatek kompletnie bez sensu, bo nie będziesz go używał. Jeżeli z drugą osobą współdzielisz samochód to warto się nad tą opcją pochylić.

 

Domykania drzwi w X3 też nie ma.

 

Wybrałeś M-Pakiet, więc część opcji jest w standardzie takich jak performance control. Ja przed wyborem tej opcji zasięgnąłem opinii dziennikarzy motoryzacyjnych i jej nie wybrałem, bo to coś zupełnie innego w działaniu niż opcja o tej samej nazwie w X6 :( W X3 działanie jest oparte na przyhamowywaniu tylnych kół podczas jazdy, a w X6 na przeniesieniu napędu pomiędzy kołami tylnej osi. Ciekawy jestem jak szybko wtedy zużywają się tylne klocki. Może koledzy posiadający tę opcję w X3 powiedzą coś bliżej na temat jej działania w praktyce.

Oprócz tego wybierając M-Pakiet masz możliwość wybrania w standardzie sportowego zawieszenia jeżeli cenisz sobie szybsze wchodzenie w zakręty. Pamiętaj tylko, że znacznie ogranicza ono komfort jazdy, który już jest zredukowany przez standardowe opony run on flat. Pewnie odezwą się teraz osoby mówiące, że BMW dobrało twardość zawieszenia do tego typu opon, ale porównałem przez chwilę jazdę na zwykłych oponach i moim zdaniem było znacznie bardziej komfortowo. Nie cierpiało na tym bezpieczeństwo prowadzenia, ale zaznaczam, że to moje subiektywne odczucie. Pomoże EDC w zachowaniu komfortu.

 

Co do zmiennego sportowego układu kierowniczego to przez chwilę przed zakupem testowałem samochód z tą opcją i wydaje mi się, że działa to "nienaturalnie" i trochę traci się przez to wyczucie i kontakt z samochodem przy szybkich reakcjach kierownicą. Ponownie zaznaczam, że to subiektywne odczucie. W standardzie jest już servotronic :)

 

Co do kamery cofania to uważam, że to fajna opcja podczas cofania, bo widać wtedy dobrze przeszody znajdujące się poniżej tylnej szyby. Co do kamer z widokiem z góry to na pewno się przydadzą osobom mającym drobne problemy z parkowaniem, bo widok z nich jest spod lusterek, z których przecież przy parkowaniu korzystamy. Lusterka są na tyle duże, że uważam że wystarczą, ale co kto lubi ;) Opcja kamer z widokiem z góry wymusza wybór lusterek składanych/przyciemnianych, ale te widzę, że chcesz mieć.

 

Nie wiem czy masz dzieci, ale wiem, że same rolety przeciwsłoneczne nie chronią dostatecznie przed ostrym słońcem i może warto byłoby wziąć szyby przeciwsłoneczne (nie zauważyłem ich w Twojej konfiguracji). Niestety mamy wtedy tylko przyciemnione szyby od słupka B w tył i psuje to trochę efekt wizualny :(

Siatka oddzielająca bagażnik też może się przydać, jeżeli czasem ładujemy bagaż powyżej rolety - dla bezpieczeństwa - dobrze, że wziąłeś. Też uważam, że dobrym wyborem jest klapa zamykana przyciskiem, bo się przydaje podczas wyładowywania zakupów.

 

Wiem na pewno, że dodawanie niektórych opcji w serwisie po odbiorze samochodu to ogromny problem, więc trzeba się porządnie zastanowić.

Zwróć uwagę na wyposażenie, które będzie przydatne dla Ciebie/dla Twojej rodziny, a nie dla innych. Zadaj sobie pytanie ile razy korzystałeś z poszczególnych opcji w dotychczasowym samochodzie lub ile razy mógłbyś skorzystać z opcji, których nie miałeś. Jeśli odpowiedź będzie na "nie" to po co przepłacać ;) Sprawdź jeszcze, czy Twój model telefonu jest kompatybilny z samochodem. Można to zrobić na stronie BMW.

Życzę udanych wyborów :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@radex321: nic dodać, nic ująć - super post :cool2:

 

Jedna rzecz o której warto pamiętać - jak się czegoś w fabryce nie zamówi to jest bardzo wysokie prawdopodobieństwo, że się ich później już nie da zamówić.

 

Generalnie trudny orzech do zgryzienia, bo elementy konfiguracji zwiększają podst. cenę bardzo szybko.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano
Zmienny, sportowy układ kierowniczy - bardzo, bardzo to polecam, opcja bardzo ułatwiająca i uprzymilajaca jazde na co dzien i na dalekie podroze. Dziala ona tak samo jak aktywny uklad kierowniczy w X5/X6, jest tylko bardziej ukierunkowana na "sport". Trzeba kilka dni sie przyzwyczajac, ale po tych kilku dniach nie zamienisz tego ukladu na zwykly.
Opublikowano

No to x zamówiony.

Odbiór koniec czerwca.

Gdzie one są produkowane, bo z taśmy ma zejść w maju a na transport zostawiają sobie 3-4 tygodnie?

Opublikowano

Co do terminu to niestety nic pewnego.

Ja zamówiłem pod koniec listopada, produkcja styczeń/luty odbiór koniec marca.

Jest 31 marca a nawet nie wiem gdzie jest auto itp.

Dealer nabrał wody w usta i tyle.

:mad2:

 

Myślałem że jest to lepiej w BMW zorganizowane

Opublikowano

Piękna konfiguracja, ale bardziej pasuje do benzyny 35i . Skoro już zamówiłeś autko to może być "musztarda po obiedzie", ale mimo wszystko dodam kilka swoich refleksji:

 

biel alpejska - super w Kaliforni, a u nas cholernie nie praktyczne (miałem taką na tydzień od dealera - praktycznie co drugi dzień w myjni) :police:

Obręcze kół Star Spoke 368M 18" - to tylko 2.0D, będzie jeździło wolniej i więcej paliło (ale będzie look) :doh:

Pakiet sportowy - jak wyżej, to tylko 2.0D - kasa wyrzucona w błoto :duh:

Electronic Damper Control - jak wyżej, to tylko 2.0D - opony RSC i utwardzone amortyzatory - podziwiam chęć do samookaleczenia, a co na to Twój ortopeda ??? :cry2:

Zmienny, sportowy układ kierowniczy - jak wyżej, to tylko 2.0D, skoro masz servotronic w standardzie to po co Ci to, będziesz się ścigał na torze ??? :shock: :shock: :shock:

Siatka oddzielająca bagażnik - super jak masz psa, jak nie masz to na ch...??? :think:

Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnychbocznych - często jeździsz na tylnym siedzeniu ? :roll:

System załadunkowy - raczej nie jest w standardzie, jak zamówisz matę do bagażnika (a powinieneś zamówić !), to nic ci z szyn i drążków nie przyjdzie :?

Internet - nie działa w Polsce i nie będzie działał przynajmniej do 2016r, wyrzucony pieniądz. :cry:

Aktywacja Internetu - jak wyżej :cry:

Niekonsekwencją jest nie zamówienie BMW Apps, a do Internetu powinieneś, ale to akurat wyszło na dobre bo i tak nie działa :cool2:

Pakiet aerodynamiczny M - jak wyżej, to tylko 2.0D, co ma sens w autach z literką "M", nie ma sensu w Twoim :nienie:

Podsufitka Individual w kolorze antracytowym - jeśli lubisz klimat krypty, a co na to Twoja żona ??? :jawdrop:

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km - trzeba było wziąć Plus, na olej, filtry i płyn do spryskiwacza na pewno Cię stać, na coroczną wymianę tarcz, klocków i przynajmniej raz na trzy lata sprzęgła nie wiadomo... :mad2: :mad2: :mad2:

Jeśli chodzi o komunikację tel. kom. - auto, to trzeba mieć jeszcze Adapter Snap-In pod konkretny model telefonu :worried:

 

Sorki za sprowadzenie na ziemię, ale wychodzi na to, że mógłbyś mieć 3.0D gdybyś się trochę sprężył. :oops:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dla mnie X1 to nie prawdziwy X :lol: sorry wszyscy posiadacze X1... ni to pies ni wydra.

 

X1 składają w Niemczech, Chinach, Meksyku, a nawet Indiach i Rosji (Sic!).

 

Poprzedni Twój post, odnośnie konfiguracji, boski ! :cool2:

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Siatka oddzielająca bagażnik też może się przydać, jeżeli czasem ładujemy bagaż powyżej rolety - dla bezpieczeństwa - dobrze, że wziąłeś.

 

I kolejne moje 3 grosze:

Kolega pamięta lekcje fizyki w szkole podstawowej 6-7 klasa ? Wzór E=mV2/2 mówi coś Koledze?

Już wyjaśniam: Średnia waga walizki 15-20 kg, średnia prędkość na autostradzie 150-160 km/h, podstawiamy do wzoru: 20kg x 45m/s (to 160km/h w SI) podniesione do kwadratu i podzielone przez 2, wychodzi 20250 J. Dodam jeszcze, że średnia energia wystrzelonego naboju karabinowego po 100m to ok. 3000 J (wiemy jak nieprzyjemnie działa na człowieka oglądając np filmy wojenne).

Pamiętacie może "reklamę" z 2kg dzieckiem, nieprzypiętym pasami, co zachowuje się jak pocisk w trakcie zderzenia ? To działa dokładnie tak samo, tylko dużo mocniej !!!

Dalej Kolega uważa że siatka spełnia wymogi bezpieczeństwa ?!?!? Nie ma i nie było siatek spełniających jakiekolwiek wymogi bezpieczeństwa, może ona jedynie zapobiegać przedostaniu się czworonoga na teren kabiny pasażerskiej i po to w zasadzie jest robiona.

 

Co innego kratka stalowa przykręcona na stałe z atestem, ale to zupełnie inna bajka.

 

Sorki za może nieco ostry ton tego postu, ale im mniej osób będzie wierzyło w takie "zabezpieczenie bagażu" tym więcej przeżyje.

Opublikowano

Już wyjaśniam: Średnia waga walizki 15-20 kg, średnia prędkość na autostradzie 150-160 km/h, podstawiamy do wzoru: 20kg x 45m/s (to 160km/h w SI) podniesione do kwadratu i podzielone przez 2, wychodzi 20250 J. Dodam jeszcze, że średnia energia wystrzelonego naboju karabinowego po 100m to ok. 3000 J (wiemy jak nieprzyjemnie działa na człowieka oglądając np filmy wojenne).

 

Tak przeliczając to walizki pies za plecami byłyby najmniejszym zmartwieniem jak organy wewnętrzne wylecą.

Raczej chodzi tu o bardziej życiowe sytuacje typu nagłe hamowanie niż tracenie energii kinetycznej w sekundę.

Opublikowano

Raczej chodzi tu o bardziej życiowe sytuacje typu nagłe hamowanie niż tracenie energii kinetycznej w sekundę.

 

A czym jest nagłe hamowanie, jak nie traceniem energii kinetycznej w sekundę (no, może w 2 lub 3) ? Nawet jak jedzie się 60 km/h, to energia jest naprawdę potworna. Kto nie przeżył ten nie wie.

 

Żeby było jasne - nie mam nic przeciwko siatkom (i przepraszam tutaj wszystkie siatki, które poczuły się urażone). Jeśli się ma już siatkę, to pewnie, że lepiej z siatką niż bez. Ale jeżeli zgadzamy się, że nie zabezpiecza, bo NIE ZABEZPIECZA, to po co za nią dopłacać 2000,- zł przy zamówieniu auta ? Bo o to chodzi w tym temacie.

 

Mój post ma na celu jedynie wybicie ludziom z głowy przeświadczenia, że jak założą siatkę na bagaż to jest on "zabezpieczony".

Opublikowano

co do koloru to akurat czarny jest mniej praktyczny, brudy widać zaraz po wyjeździe z myjni,

czemu na 18 ma być wolniejszy niż na 17" przecież wielkość koła jest taka sama tylko wysokość opony mniejsza

Pakiet sportowy - lepiej wygląda szczególnie w białym kolorze bo są czarne relingi i obwódki wokół okien

EDC - a nie jest to tak, że na normal jest jak z normalnym zawieszeniem a na sport się utwardza

Zmienny sportowy układ - zrezygnowałem

Siatka oddzielająca bagażnik - przecież nikt nie będzie ładował ciężkich walizek powyżej linii okien i liczył że utrzyma je tylko siatka

Rolety przeciwsłoneczne - jak masz dzieci to się przydają

Pakiet serwisowy - można rozszerzyć w trakcie trwania gwarancji

 

 

 

Piękna konfiguracja, ale bardziej pasuje do benzyny 35i . Skoro już zamówiłeś autko to może być "musztarda po obiedzie", ale mimo wszystko dodam kilka swoich refleksji:

 

biel alpejska - super w Kaliforni, a u nas cholernie nie praktyczne (miałem taką na tydzień od dealera - praktycznie co drugi dzień w myjni) :police:

Obręcze kół Star Spoke 368M 18" - to tylko 2.0D, będzie jeździło wolniej i więcej paliło (ale będzie look) :doh:

Pakiet sportowy - jak wyżej, to tylko 2.0D - kasa wyrzucona w błoto :duh:

Electronic Damper Control - jak wyżej, to tylko 2.0D - opony RSC i utwardzone amortyzatory - podziwiam chęć do samookaleczenia, a co na to Twój ortopeda ??? :cry2:

Zmienny, sportowy układ kierowniczy - jak wyżej, to tylko 2.0D, skoro masz servotronic w standardzie to po co Ci to, będziesz się ścigał na torze ??? :shock: :shock: :shock:

Siatka oddzielająca bagażnik - super jak masz psa, jak nie masz to na ch...??? :think:

Rolety przeciwsłoneczne dla szyb tylnychbocznych - często jeździsz na tylnym siedzeniu ? :roll:

System załadunkowy - raczej nie jest w standardzie, jak zamówisz matę do bagażnika (a powinieneś zamówić !), to nic ci z szyn i drążków nie przyjdzie :?

Internet - nie działa w Polsce i nie będzie działał przynajmniej do 2016r, wyrzucony pieniądz. :cry:

Aktywacja Internetu - jak wyżej :cry:

Niekonsekwencją jest nie zamówienie BMW Apps, a do Internetu powinieneś, ale to akurat wyszło na dobre bo i tak nie działa :cool2:

Pakiet aerodynamiczny M - jak wyżej, to tylko 2.0D, co ma sens w autach z literką "M", nie ma sensu w Twoim :nienie:

Podsufitka Individual w kolorze antracytowym - jeśli lubisz klimat krypty, a co na to Twoja żona ??? :jawdrop:

Pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km - trzeba było wziąć Plus, na olej, filtry i płyn do spryskiwacza na pewno Cię stać, na coroczną wymianę tarcz, klocków i przynajmniej raz na trzy lata sprzęgła nie wiadomo... :mad2: :mad2: :mad2:

Jeśli chodzi o komunikację tel. kom. - auto, to trzeba mieć jeszcze Adapter Snap-In pod konkretny model telefonu :worried:

 

Sorki za sprowadzenie na ziemię, ale wychodzi na to, że mógłbyś mieć 3.0D gdybyś się trochę sprężył. :oops:

Opublikowano

Siatka oddzielająca bagażnik też może się przydać, jeżeli czasem ładujemy bagaż powyżej rolety - dla bezpieczeństwa - dobrze, że wziąłeś.

 

I kolejne moje 3 grosze:

Kolega pamięta lekcje fizyki w szkole podstawowej 6-7 klasa ? Wzór E=mV2/2 mówi coś Koledze?

Już wyjaśniam: Średnia waga walizki 15-20 kg, średnia prędkość na autostradzie 150-160 km/h, podstawiamy do wzoru: 20kg x 45m/s (to 160km/h w SI) podniesione do kwadratu i podzielone przez 2, wychodzi 20250 J. Dodam jeszcze, że średnia energia wystrzelonego naboju karabinowego po 100m to ok. 3000 J (wiemy jak nieprzyjemnie działa na człowieka oglądając np filmy wojenne).

Pamiętacie może "reklamę" z 2kg dzieckiem, nieprzypiętym pasami, co zachowuje się jak pocisk w trakcie zderzenia ? To działa dokładnie tak samo, tylko dużo mocniej !!!

Dalej Kolega uważa że siatka spełnia wymogi bezpieczeństwa ?!?!? Nie ma i nie było siatek spełniających jakiekolwiek wymogi bezpieczeństwa, może ona jedynie zapobiegać przedostaniu się czworonoga na teren kabiny pasażerskiej i po to w zasadzie jest robiona.

 

Co innego kratka stalowa przykręcona na stałe z atestem, ale to zupełnie inna bajka.

 

Sorki za może nieco ostry ton tego postu, ale im mniej osób będzie wierzyło w takie "zabezpieczenie bagażu" tym więcej przeżyje.

 

... bardzo dziękuję za lekcję fizyki :)

Źle zostałem zrozumiany, bo żeby była jasność - ani roleta bagażnika (w standardzie) ani siatka zabezpieczająca bagaż nie zabezpieczy lecącej z bagażnika walizki podczas zderzenia (Zwłaszcza podany przykład przez Kolegę zderzenia przy prędkości 160 km/h daje promil szans na przeżycie przy zderzeniu czołowym - czy jedziemy z bagażem czy bez. Nasze organy wewnętrzne przynajmniej na chwilę wyjrzą wtedy przez przednią szybę przy zapiętych pasach i 8 airbagach). Widać, co się dzieje w samochodach przy zderzeniach przy około 60 km/h w testach Euro NCAP. Większym problemem są potencjalnie częściej zdarzające się drobne kolizje w mieście. Lecący nawet mały przedmiot z bagażnika może wyrządzić pasażerom szkody.

Dla niektórych to jest jasne i klarowne do czego służy i kiedy spełnia swoje zadanie siatka zabezpieczająca bagaż, ale dla innych już widać, że nie ;)

 

co do koloru to akurat czarny jest mniej praktyczny, brudy widać zaraz po wyjeździe z myjni,

czemu na 18 ma być wolniejszy niż na 17" przecież wielkość koła jest taka sama tylko wysokość opony mniejsza

Pakiet sportowy - lepiej wygląda szczególnie w białym kolorze bo są czarne relingi i obwódki wokół okien

EDC - a nie jest to tak, że na normal jest jak z normalnym zawieszeniem a na sport się utwardza

Zmienny sportowy układ - zrezygnowałem

Siatka oddzielająca bagażnik - przecież nikt nie będzie ładował ciężkich walizek powyżej linii okien i liczył że utrzyma je tylko siatka

Rolety przeciwsłoneczne - jak masz dzieci to się przydają

Pakiet serwisowy - można rozszerzyć w trakcie trwania gwarancji

Kolega matlog ma rację:

lepiej nie dyskutować o materiałach w środku i kolorach bo to temat rzeka ;) ...można mieć potencjalnie łatwiejszy do utrzymania w czystości kolor biały lub srebrny ale i tak mieć ciągle brudny samochód ;)

M-Pakiet zmienia głównie wygląd i o to tutaj na pewno Koledze chodzi. Można mieć mocny silnik i nie mieć M-Pakietu i odwrotnie - jak kto lubi. Dla niektórych szkoda pieniędzy na dodatek w postaci X-LINE lub M-Pakiet'u bo nie widzą różnicy albo jest dla nich bez znaczenia - ale i tych też szanujemy :)

 

...co do kół to prawda, że zmiana wielkości felgi nie zmienia wielkości koła a jedynie wysokość (często też szerokość) opony.

 

Myślę, że każdy z nas kalkulował zakup dodatkowego pakietu BMW Service Inclusive Plus/Ultimate. Na szczęście podobno można to zrobić nawet dzień przed ew. wymianą klocków / tarcz etc.

 

P.S. Witamy nowego Kolegę na forum - aart77 :) - grunt to mieć dobre wejście ;)

Opublikowano

 

Myślę, że każdy z nas kalkulował zakup dodatkowego pakietu BMW Service Inclusive Plus/Ultimate. Na szczęście podobno można to zrobić nawet dzień przed ew. wymianą klocków / tarcz etc.

 

Z tego co się dowiedziałem, to można dokupić pakiet przed momentem w którym komputer wskaże że do wymiany klocków, tarcz zostało 5000 km no i oczywiście przed upływem gwarancji.

Zakup później to też możliwość odliczenia pełnego vat od tej opcji

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.