Skocz do zawartości

E30 rocznik od 88... nie klasyczny ?


cosmo

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chyba wypadałoby rozdzielić ten temat na dwa różne - "Różnice między starszymi i nowszymi E30" oraz "Chciałem sobie pomarudzić, że E30 nie jest klasykiem, albo chciałbym osobne forum o E34".

 

Nie wiem tylko czy da się tak zrobić...

NSW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc odpowiadam co je różniło

-silniki (najważniejsze)

-skrzynia biegów

-elektronika silnika

 

Nie to, że się czepiam, ale chciałem uściślić, bo z różniącymi się silnikami to tylko po części prawda.

W momencie wprowadzenia E30 na szerokiej lampie pojawił się tylko silnik 1,8 M40. Reszta silników została taka sama - M20B20, M20B25, M10B18 z wtryskiem jeszcze przez rok montowany. M20 przeszły już wcześniej modernizacje układów wtryskowych (12/1986). Skrzynie też zostały takie same.

"Szeroka lampa" dostała jeszcze czarne kliny uszczelek szyb przedniej i tylnej zamiast chromowanych oraz usunięto chromowane ozdoby z bocznych listew. Inne są też wzory tapicerek.

 

Jak mi się jeszcze coś przypomni to dopiszę.

 

 

 

 

 

Napisałem ogólnie że silniki.Ale jeśli sie rozdrabniamy to do szerokiej doszedł również silnik 1,6 m40 a zaprzestano wkładania tzw. ety.Co osobiscie uważam za głupotę inż .z Bawarii .

No i cała reszta silników 6cio cylindrowych przeszła wizualny i elektroniczny lifting ,oraz ze względów konstrukcyjnych zmieniono chłodnice .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponując "władzom" utworzenie działu dla zapomnianych, "klasycznych E30" nie miałem na celu dyskryminowania włascicieli innych modeli zarówno e30 jak i pozostałych BMW. Chodziło mi przede wszystkim o wyłowienie takich samych pasjonatów jak ja, starych - klasycznych E30stek, z szerokiego grona modeli po liftingu , które niewatpliwie maja wiekszą popularność , ze wzgledu na bardziej "aktualny" wyglad i nowocześniejsze rozwiazania techniczne. Chciałem , aby koledzy , kórzy maja piekne "chrom line'y" mogli poczuć, ze ich praca nad stanem i wyglądem nie idzie na marne i ktoś to docenia - mimo że nie sa póki co youngtimerami. Propozycja moja została podparta zgłoszeniami kolegów : http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=18190&sid=5c81c0218827e30f8fb1f278bde5aa21

którzy byli zainteresowani powstaniem takiego działu, a także istniejącą stroną niemiecką www.e30.de/classic która to w jawny i oczywisty sposób propaguje e30 1982-1987 jako model klasyczny. Jako że BMW jest marka niemiecką - zdane niemców jest dla mnie bardzo ważne.

Po przedstawienu wyzej wymienionych argumentów , a takze wielu dyskusjach i propozycjach zarzad zdecydował o utworzeniu działu Klasycznych E30. Jest to miejsce gdzie my , pasjonaci starych e30 mozemy sobie podyskutowac a także nie czuć sie zagubieni posród pieknych e36 , funkcjonalnych e34 touring , luksusowych e38 i innych , dużo droższych ale też dużo NOWSZYCH BMW.

Dział nie jest ten obowiazkowy i Ci którzy nie uważaja go za "słuszny" - nie musza tu zagladać. Prosze od powstrzymania komentarzy na temat tego działu - nie ja zdecydowałem o jego powstaniu.

Jestem człowiekiem bezkonfliktowym dlatego nie mam zamiaru póki co zamykać tego tematu ale jesli spotkam sie z utrudnieniami w mojej pasji - zamknę go.

Pozdrawiam wszystkich BMW-kowiczów

:mrgreen:

Edytowane przez Anonymous
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki 6-cyl. M20 jak już napisałem zostały zmienione wcześniej, przed wprowadzeniem "szerokiej lampy". Będę się przy tym upierał.

1,6 faktycznie jest tylko w szerokiej, ale wprowadzone rok później niż modernizacja nadwozia. Jeszcze doszedł M42B18 iS.

 

W pełni się zgadzam, że zaprzestanie produkcji Ety było pomyłką firmy.

NSW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o jakiej Wy klasyce mówicie?? Nazywając auto klasykiem czy Youngtimerem to trzeba spełnić podtsawowy warunek!! Auto musi mieć skończone 25 lat, w przeciwnym razie będzie uznawane jako współczesne

 

Właśnie dlatego że auto nie ma skończonych 25 lat nazywane jest Youngtimerem :!: .Gdyby miało skończone jest juz pełnoprawnym zabytkiem oczywiście przy założeniu że jego produkcja zakończyła sie 15 lat temu.I tym kierują się ludzie w tym dziale ponieważ od 1987r po którym nastąpił lifting i zmiany w E30 mineło 19 lat.Kwestią sporną jest to że mimo wszystko produkcja E30 zakończyła sie w 1993 a cabrio nawet w 1994 i tu już mineło zaledwie 12 lat...

Ale to jest kwestia umowna i nic nie przeszkadza żeby nazywac E30 z lat 1982-1987 klasycznym samochodem.

 

poza tym poza skończonym 25 rokiem musi spełniać inne warunki!!

 

Jakie warunki :?:

 

Zadam pytanie czy nazywając e30 do 87' zarejestrujecie je jako typowego klasyka, czyli na żółtych zabytkowych tablicach?? NIE!! więc nie nazywajcie e30 klasykiem, używając tego terminu jako ogólnie przyjęty w środowisku entuzjastów, użytkowników i fanów motoryzacji zabytkowej!! Klasykiem można już nazwać e21 jak również Youngtimerem!! ale nie e30!!

 

I chyba nikt sie nie upiera żeby rejstrować E30 na żółte.Ale to akurat jest żaden wyznacznik tego co jest zabytkowe i oryginalne.A entuzjastów, użytkowników i fanów motoryzacji zabytkowej masz tu kilkunastu :!:

 

A na marginesie wąska nerka w e-34 to standard do samego końca jej produkcji.

 

tu akurat nie masz racji :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"A bo mnie zmyliy te baby" masz racje Bastek zapomniałem że przy v8 to był standard szeroki grill.

 

 

 

Kuba ja się nie gniewam że jest ten dział mimo że się nie załapałem za swoją e-30 , i będe walczył z Tobą jeśli Ci jeszczeraz przyjdzie do glowy zamknięcie tego działu :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adwersarze, sza :!:

Wy pianę jeno bijecie :naughty: :naughty:

 

Za chwilę lagadula się wścieknie, pizg**nie "posadą" moderatora, zaś administrator zamknie dział "Klasyczne E30". :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

lagadula ma pozytywnego świra na punkcie swojej Czerwonej Lalki. Bardzo chce się nim bezinteresownie podzielić. I chwała mu, że chce się w to bawić. :modlitwa: :modlitwa: Gdyby miał równie ładne E28, to pewnie mielibyśmy dział "Klasyczne E28".

 

A dyskusja nad teorią klasyczności E30 jest czysto akademicka :duh:

 

:!: :!: Zamykać ten temat :!: :!:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lagadula ma pozytywnego świra na punkcie swojej Czerwonej Lalki.

 

:| Moja E30 to color "arcticsblau" , ale fakt że miałem w awiatorze czerwoną...ale ze wzgledu na piekne felgi alpiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za chwilę lagadula się wścieknie, pizg**nie "posadą" moderatora, zaś administrator zamknie dział "Klasyczne E30"

 

mysle ze nie jest az tak nerwowy... :D i nie ma powodów by tak sie stało... :D

 

lagadula ma pozytywnego świra na punkcie swojej Czerwonej Lalki. Bardzo chce się nim bezinteresownie podzielić. I chwała mu, że chce się w to bawić.

 

to prawda... tylko sie cieszyc z pozytywnej inicjatywy...:D

 

A dyskusja nad teorią klasyczności E30 jest czysto akademicka :duh:

 

każda dyskusja jest potrzebna jesli jest konstruktywna... i niech taka bedzie... :D KONSTRUKTYWNA !!! :D

 

:!: :!: Zamykać ten temat :!: :!:

 

dlaczego zamykac ? masz jakies obawy ?

 

pozdrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlaczego zamykac ? masz jakies obawy ?

 

Według mnie szkoda miejsca.

 

Oto jest nowa rubryka na forum. Ma konkretne zasady, określone od A do Z. Stosowny czas i miejsce na dyskusję o formie tych zasad był, gdy lagadula rzucił hasło: "Załóżmy nową rubrykę dla klasycznych E30".

Nie zmienia się koni w połowie brodu. :mrgreen: :twisted2: :D :wink:

 

:roll: no własnie... :mrgreen: może tak dział "Klasyczne E28" z podziałem na chrom i shadowline :twisted2:

 

Aha, lawina pozwów do Admina już ruszyła :mrgreen: :twisted2: :twisted2: :twisted2: :twisted2:

 

BTW, lagadula sorry za pomyłkę kolorów. To avatar sprawił, że zawsze kojarzyłeś mi się z czerwoną E30. :duh: Ale zajrzałem w galerię i mój "kompjuter" już poprawia pliki :mrgreen:

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma konkretne zasady, określone od A do Z. Stosowny czas i miejsce na dyskusję o formie tych zasad był, gdy lagadula rzucił hasło: "Załóżmy nową rubrykę dla klasycznych E30"

 

zgadza sie... ale jak dla mnie to wszystkie E30 sa klasyczne... :D

chyba ze to forum jest tylko dla E30 z lat 82-87... a nie dla wszystkich klasycznych E30.... :mrgreen:

 

i tyle...

 

pozdrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
chyba ze to forum jest tylko dla E30 z lat 82-87... a nie dla wszystkich klasycznych E30.... :mrgreen:

Tak - to forum zostało utworzone dla modelu E30 z lat 1982-1987 (przed liftingiem) oraz E30 cabrio do roku 1990 i E30 Baur.

 

Dział powstał dlatego że model E30 nie najlepiej wpisuje się w charakterystykę działu Youngtimery - po polskich drogach E30tek jeździ ogormna ilość, często są mocno stuningowane (pomijam już czy ze smakiem czy bez), bardzo często mocno odbiegają od stanu oryginalnego również pod względem mechanicznym.

Co więcej sami Niemcy rozróżniają E30 przed liftingiem jako klasyczne.

 

Tak więc moim zdaniem dyskusja jest bezprzedmiotowa. :wink:

 

 

Cosmo - oczywiście Twoim zdaniem każde E30 może być klasyczne. :wink: Co nie zmienia faktu że ten dział powstał z myślą o właścicielach i miłośnikach E30tek które już bardzo niedługo będą mogły założyć żółte blachy. Mówiąc że każde E30 jest klasyczne możemy zaraz dojść do wniosku że E38 to też samochód klasyczny, bo już go nie produkują i w opinii wielu osób to jeden z ładniejszych modeli BMW. Tylko czy przez to staje się on klasykiem?

Pozdrawiam

Admin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cosmo - oczywiście Twoim zdaniem każde E30 może być klasyczne. :wink: Co nie zmienia faktu że ten dział powstał z myślą o właścicielach i miłośnikach E30tek które już bardzo niedługo będą mogły założyć żółte blachy.

 

wszystko sie zgadza... tylko wlasciciel E30 z 90 roku nie wiele pozniej bedzie mogl zalozyc zółte blachy... bo to tylko jakies 3 lata w przypadku sedana... :D dlatego uwazam wszystkie E30 za KLASYKI !!! :D

 

Mówiąc że każde E30 jest klasyczne możemy zaraz dojść do wniosku że E38 to też samochód klasyczny, bo już go nie produkują i w opinii wielu osób to jeden z ładniejszych modeli BMW. Tylko czy przez to staje się on klasykiem?

 

E38 to prawda... jest najładniejszym modelem BMW... :mrgreen:

 

ale dobrze wiemy kiedy zaczela sie i skonczyla produkcja E38... i dlatego mimo wygladu klasycznego... E38 jeszcze dlugo nie bedzie klasykiem... :D

 

pozdrawiam

cosmo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie powiem ze nieche sie z nikim klocic weic.Lubie WSZYSTKIE E30

tylko ma pytako widze roznice tych robionych od 88 ale nie widzie roznicy w tych lampach moze slepy jestem ale moze jakis znawca by wkleil zdjecia lamp tej przed 88 i tej po po bo moje oko laika w temacie e30 nie widzi zadnej roznicy

PS jezeli nie widac roznicy to poco przeplacac ;) :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, cosmo popieram! wszystkie e 30 sa KLASYKAMI , aktualnie mam e 30 1.8is 90r pare lat wcześniej miałem e 30 2.0 84r od tamtej pory polubiłem e 30 (nawet dużo więcej niż polubiłem) mi osobiście bardziej podoba sie "szeroka lampa" i wprowadzone wraz z nią zmiany. Co komu sie bardziej podoba to kwestia gustu a o gustach niepowinno sie dyskutowac . Wolał bym jednak aby forum było dla wszystkich pięknych, klasycznych E30, 4 garowych, 6 garowych , z taką czy taką lampą ...... bla bla bla..........

Pozdrawiam wszystkich zamieszanych w afere klasycznych i nie klasycznych E 30 :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.