Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
jak w temacie, prosze o porade jaki olej zalac marka wybieram Motul 8100 xclean + na podstawie pozytywnych opini uzytkownikow, przy przegiebu 300tys km jaki wybrac 5w30 czy 5w 40 ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Przebieg nie ma nic albo prawie nic do rzeczy jeżeli silnik jest ok nie bierze oleju . Ja bym zalał lekkobieżny 5W30 . Lepsze , szybsze smarowanie w najważniejszym dla silnika momencie czyli rozruchu zimnego silnika . Tym bardziej jak używamy go cało rocznie - zimą .Jadnak więcej ludzi na forum używa lepkości 5W40. Ta lepkość jest preferowana przez Motula. Możesz poczytaj więcej w dział olejów . Edytowane przez Andrzej62
Opublikowano
no wlasnie zdania sa bardzo podzielone, a moze castrola zamiast motula? juz sam kompletnie nie wiem co kupic :mrgreen: filtry boscha czy mann? filter odmy profilaktycznie tez planuje wymienic gdyz nie wiem kiedy ostatni raz byl wymieniany..Anrzeju mozesz mi polecic jakis sklep internetowy gdzie to wszystko dostane na raz:) patrzylem na tym sklepie ktore forum reklamuje ale nie maja oleju motula reszte TAK a chcialbym wszystko w jednej paczce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czy castrol czy Motul nie ważne byle oryginał z pewnego źródła . Filtr obu marak ok. Nie znam sklepu który mogę polecić dzie możesz kupić również filtr odmy . Polecam allegro Filtry-Gdańsk i http://www.oilcars.eu/pl/produkty. Sorry muszę kończyć teść czeka z szkłem .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czyli rozumiem ze 5w30 ma lepsze smarowanie i przydaje sie to glownie zima, a teraz wiosna latem to jeden pies :D
Nie ,latem mniej ale również i jeszcze ciut mniejsze spalanie. Kończę po żona pojedzie sama :cool2:
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Sklepu nie polecę, bo nie korzystam z internetowych zakupów, z autopsji mogę powiedzieć, iż ja przy każdym przeglądzie technicznym czyszczę "pojemnik" gdzie znajduje się separator oleju (niewymienialny jako odrębna część tylko jako całość z filtrem odmy) a filtr odmy wymienia się co dwa przeglądy techniczne (mniej więcej 40-50tyś km). Wyjąć i zajrzeć tam żaden problem, a organoleptycznie sprawdza się najlepiej czy wymiana jest konieczna czy nie.

 

Odnośnie oleju moje auto od zawsze smarowane jest Castrol'em 5W30 i w cale nie preferowanym LONG LIFE'm (dużooo droższy, u mnie wchodzi go prawie 9L, a jeśli ktoś nie robi 30tys km po autostradach, lecz jeździ głównie w mieście, to lepiej olej zwykły 5W30 wymienić częściej niż lać LONG LIFE) lecz zwykłym dla silników diesla, ważne by był "LOW SAPS" - ważne dla aut z DPFem. Castrol i Motul to są dwa bardzo dobre oleje, lecz dla silnika najważniejsze jest to by marki oleju zbyt często nie zmieniać, a najlepiej w ogóle. Jeśli już chcesz zmienić markę, to najlepiej by było zlać olej, zalać nową marką przejechać 1000km, zlać go ponownie i zalać ponownie tę samą marką. Kosztowna opcja ale ma to dopiero sens, o ile w ogóle to ma sens ta zmiana marki oleju. Polecany jest Costrol, więc lejmy Castrol, tak jak kolega Andrzej powiedział lepkość 5W30 jest najbardziej optymalna i tego się trzymajmy.

 

Filtry BOSCHA są ogółem OK, MANN jest cholernie drogi, a jest jeszcze firma KNECHT i łączy jakość MANNa a cenę BOSCHA, więc masz idealny środek, ja osobiście korzystam tylko z filtrów KNECHT i MAHLE.

 

Pozdrawiam

Robert

Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...
Opublikowano
iż ja przy każdym przeglądzie technicznym czyszczę "pojemnik" gdzie znajduje się separator oleju (niewymienialny jako odrębna część tylko jako całość z filtrem odmy) a filtr odmy wymienia się co dwa przeglądy techniczne

 

RobertWawa tu jest schemat dla twojego samochodu na którym jest "odma" http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NM71&mospid=48803&btnr=11_3934&hg=11&fg=15 - część numer 11 z opisem odpowietrznik. Jak rozumiem czyścisz to przy każdej wymianie oleju ? , tylko powiedz mi gdzie ty tam masz separator i skąd ?? sam sobie dołożyłeś :?: bo fabrycznie silnik M57N2 separatory nie występują - pytałem w kilku ASO sprawdzałem w ETK i Realoem z którego zamiesiłem schemat. W niektórych ASO powiedzieli mi ,że zmieniono konstrukcję "odpowietrznika" i nie potrzeba już separator a w niektórych mówili ,że w silniku M57N2 nie jest przewidziany bo jest nie potrzebny .

Separatory występowały w poprzednich wersjach tych silników tj. M57 (separator "szmaciany") część numer 15 na tym schemacie: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=11_2316&hg=11&fg=15

i w silnikach M57N (separator plastikowy) także część numer 15 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3935&hg=11&fg=15.

 

Pisze to wszystko bo wiem ,że dużo ludzi także mechaników montuje separatory do silnika M57N2 bo uważają ,że skoro były w starszych silnikach to i w tych powinny być. A czy powinny ? wg. producenta : nie :!:

Ja jak kupiłem swój samochód to miał założony separator i to na dodatek szmaciany :duh: chciałem wymienić na nowy kupiłem nową odmę ("odpowietrznik") w ASO i okazało się ,że separator już nie występuje w tym silniku - wtedy mi w serwisie wytłumaczyli to co napisałem powyżej, na potwierdzenie podzwoniłem po innych ASO i potwierdzili. Wiec założyłem nową "odmę" dobraną w ASO po numerze VIN i jeżdżę tak od już prawie 3 lat. Przy następnej wymianie wymienia na nowa bo niby tak zalecane jest co 3 wymianę oleju wymienić bo jakaś membrana się w tam zużywa.

 

pozdr

Opublikowano
Ja swoj plastkowy separator oleju przelozylem z "odpowietrznika" ktory byl u mnie w aucie zamontowany. Podczas wymiany filtra odmy ktory znajduje sie w srodku czesci nr. 11 z linku na stronie realoem, wyjalem rowniez plastikowa czesc, pojechalem z tym do serwisu spytac co to jest i dlaczego po zakupie u nich integralnego "odpowietrznika" tej dodatkowej czesci nie bylo lecz jest tylko filtr odmy i wolne miejsce gdzie idealnie wchodzi ta czesc ktora byla u mnie w aucie. W serwisie powiedzieli mi ze to jest separator oleju, nie wiedza skad w ogole go mam no ale mam, nie jest bledem jak zamontuje go ponownie, choc zgadza sie ze jest to czesc ktorej teraz nie ma. U mnie jet ona plastikowa, oryginalna ze znaczkiem BMW i Boscha wiec go czyszcze i wkladam ponownie do calego "odpowietrznika".
Jeździłem wieloma samochodami, ale tylko BMW daje przyjemność, komfort i powoduje uśmiech na twarzy...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.