Skocz do zawartości

[exx] m52b28 wymiana szkłanek -popychacz


ruti

Rekomendowane odpowiedzi

Muszę zmienić u siebie szklanki gdyż moje się rozklepały. Potrzebuje jakiejś sensownej instrukcji jak rozebrać rozrząd i potem go złożyć żeby byl poprawnie złożony. Mam nadzieję że jestem w stanie zrobić to bez narzędzi specjalnych. Jeśli ktoś z was to przerabiał podeślijcie jak to zrobić. czy przy okazji wymiany szklanek wymienić łańcuch ten krótki oraz napinacze????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej kolego tego bym ci nie radzil... ustawisz rozrzad o jeden zabek za wczesniej albo za pozno i bedzie klnal na prawo i na lewo.... mechanik byle jaki nie byl ale jak cos robi to na wlasna odpowiedzialnosc :) tylko pamietaj: 1. zlecenie (z szacunkowym kosztem naprawy) 2. robota 3. jazda probna 4. faktura (ze szczegolowym opisem naprawy)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzialem tego silnika ale wymienialem szklanki i popychacze w innym i nierozkrecalem rozrzodu, tylko odkrecilem pokrywe zaworow i naginajac po kolei kazden popychacz specjalnym drutem, zrobionym przeze mnie, wyciagalem go wraz ze szklanka i tak samo wkladalem nowy. Przekrecalem wal aby kolejny podszedl do gory i od nowa. Wiec nie wiem poco tu rozkrecac caly rozrzad?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie kolega sławek44 jest w stanie coś takiego zrobić np w silniku VW gdzie szklanka jest obok wałka i napinana konikiem ale w tym silniku nie mam mowy żeby wyciągnąć szklanke z pod wałka bo jak ona mogla by sie zmiescic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak jesli tego nie robiles nigdy to najlepiej jak bys troche poczytal na ten temat i sa krotkie filmy w internecie na tan temat no i radze zaopatrzyc sie w blokady i klucz do przestawienia kola vanosa inaczej bedzie cieszko pozdro jak zrobisz to daj znac :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojojoj. Pisze ze nie widzialem tego silnika ale w m40 wymienilem szklanki i popychacze tak jak pisalem w poscie wyzej. I niech nikt mi nie wkreca ze tak sie nie da jak ja tak zrobilem. Robilem to dwa razy bo kolejnym razem zmienialem szklanki i popychacze z silnika m43 do m40 bo te z m43 sa na rolkach.... I niby po co mam cos czytac jak moje lapy to rozbieraly i skrecaly i zadnego raozrzadu nie ustawialem. Zdjalem pokrywe i wszystko jak na dloni.

 

Instrukcja.:

Robisz sobie solidny drut odpowiednio wygiety. Walek ustawiasz tak aby krzywka najslabiej w tym momencie wciskala popychacz. Jedna osoba Drutem, podpierajac go o cos, ugina popychacz a ty go wtedy wyciagasz. i tak kazdy kolejno.

 

To wy co nie ktorzy jak nie robiliscie a tylko wielce oczytani jestescie to bardzo prosze sobie jeszcze praktyke gdzies zrobic.

 

Oto drut:

https://plus.google.com/photos/111821288491275915140/albums/5723616646608516497

 

A to drut w akcji:

https://plus.google.com/photos/111821288491275915140/albums/5723615769490575633?authkey=CNH-6uqYzJjvlwE

 

I moral: Najtrudniej zrobic jest druta. Bo cala reszta to pestka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sławek44. Wtym silniku co pokazałeś na fotkach to oczywiście że się da bez problemów wyjąć szklanki. poniżej masz filmik pierwszy lepszy z youtuba i pokazany silnik m52 bez pokrywy zaworów i jak ty tym drutem chcesz wyciągnąc szklane skoro wałek jest dokładnie nad szklanką a nie obok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Morał to jest taki...Pytanie dotyczyło E39 touring 528i, po co więc dawać nieprzydatne opisy. Ja również nie widziałem tego silnika ale wystarczy spojrzeć na Real OEM wygląda na to że wałki rozrządu współpracują bezpośredni ze szklankami i znajdują się nad nimi. Więc nie ma możliwości wymiany szklanek bez demontowania wałków.

 

>ruti< był szybszy :wink:

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego sławe44 nie dość że nie udało by ci się wyciągnąć szklanek przy pomocy druta to jescze żeby wyciągnąć szklanki trzeba z pod wałka wydobyć taka mini głowiczke bo to w niej są szklanki.

Panowie pytanie mam takie. Bo przy rozbieraniu poznaczyłem sobie wszystkie koła i łańcuch. wyszło na to że koło wałka wydechowego i jedno i drugie było na środku otworów tych ro regulacji. czy to było prawidłowe ustawienie????? bo w każdej instrukcji jaką znalazłem jest napisane że koła nalezy ustawić max w lewo i nie wiem czy ja miałem dobrze ustawionego vanosa czy też był tam błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.