Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam wszystkich.

Koledzy zanim wyrzucę pieniądze w błoto wolę zapytać fachowców.

Mam problem ze skrzynią 6hp21 , przy spokojnym dodawaniu gazu jak i na maksa skrzynia zmienia biegi poprawnie, ale przy 3/4 wciskania pedału gazu około 3000 obr na biegu 4 przed przerzuceniem na 5 bieg jest przeciągnięcie następnie szarpnięcie i po kilku takich akcjach wskakuje błąd.

Byłem u mechanika skasował błędy i zrobiła adaptacje nic nie pomogło. Dodam że nie ma falowania obrotów wszystko działa igła. Olej nie wymieniany , przebieg 160000, skrzynia od spodu jak nowa , auto zadbane. Czy zrobienie mechatronika pomoże czy to inna przyczyna

Dzięki.

 

Wiadomosci sa dwie - dobra i zla :)

 

Dobra jest taka, ze to nie koniec swiata, bo skrzynia mechanicznie jest prawdopodobnie ok - za wrzucenie biegu 5 odpowiada koszt sprzegla A. Wprawdzie na jednym z zagranicznych forow internetowych mozna wyczytac, ze spowodowane jest to uszkodzeniem/zuzyciem kosza, ale wszystko zalezy od pozostalych objawow.

 

Moze najpierw dopisze tylko, ze jestem po wymianie tloczkow, okulara, tulejki. Mialem falowanie obrotow. Po wymianie i zalaniu swiezym olejem falowanie na chwile ustalo, ale pojawilo sie ponownie - fakt, ze skrzynia nie bujala juz tak bardzo jak wczesniej to jednak dalo sie to zauwazyc.

 

Oprocz tego na 3 lub 4 biegu, bardzo niskich obrotach i jezdzie np. pod gorke, jesli chcialem przyspieszyc to albo skrzynia zrzucila bieg i wszystko bylo ok, albo pozostalawa na 3/4 biegu i ciagnela od niskich obrotow - wtedy calym autem telepalo jak bym po tarce jechal.. Po gledzinach walu/podpory/lacznika zdecydowalem sie na wymiane konwertera, jako, ze to ten mogl powodowac takie wibracje.. Tak wiec konwerter, ponowna wymiana oleju, do tego przy okazji wymiana lacznika gumowego walu jak i podpory - zapobiegawczo, bo nic tam jeszcze pozrywane nie bylo..

 

Aha... Maly szczegol - spisalem moja skrzynie na straty juz i pomyslalem, ze daje jej ostatnia szanse, jesli po wymianie tego konwertera dalej bedzie wibrowac to wymieniam caly zespol napedowy i tyle :)

 

Tutaj po kolejnych godzinach w internecie podjalem decyzje, ze zmienie olej na inny - MANNOL AW55. Dlaczego? Z ciekawosci - wszyscy tutaj sie rozpisuja, aby stosowac tylko oryginal ZF Lifeguard lub Ravenol ZF, a ja sprawdzilem normy jakie spelnia ten plyn, lepkosci w temperaturach 40/100 stopni C i wyszlo mi, ze w zasadzie nie powinno byc roznicy.

 

Po wymianie skrzynia zaczela pracowac baaaardzo ladnie :) Biegi zmienialy sie aksamitnie i w ogole ah i oh. Objawy tarki calkowicie zniknely, przy 50km/h sprzeglo spinalo wirniki bardzo sztywno i dalsze przyspieszanie odbywalo sie juz bez poslizgow. Zaobserwowalem jedynie troszke zbyt duzy poslizg na pierwszych dwoch biegach, ale nie jestem pewien czy ta skrzynia tak ma czy nie.

 

Po zrobieniu kilkuset-moze tysiaca kilometrow musialem w pewnym momencie troche mocniej przyspieszyc, wiec but - skrzynia ladna redukcja 3,4.....do 4 tys obr/min i juz miala przelaczyc na 5 bieg ale zamiast 5 biegu wskazowka obrotomierza poszybowala wysoko (objaw jak by sie zalaczyl neutral), na tablicy blad skrzyni biegow, a po odpuszczeniu gazu lekkie pukniecie i wskoczenie 5 biegu - czyli dokladnie to co opisuje cytowany kolega :)

 

Zjazd na stacje benzynowa, odczyt bledu - 4F8A - czyli nieprawidlowe zalaczenie biegu z 4 na 5. :mad2:

 

No i d... - potestowalem troche - przy recznej zmianie biegow problem rowniez wystepuje, ale tylko przy ostrym przyspieszaniu, przy czym jak na moment zmiany biegu 4-5 delikatnie gaz odpuszcze to bieg sie zmieni bez problemow. Mozliwe nawet, ze problem wystepowal wczesniej, ale jako, ze baaaaardzo rzadko uzywam wysokich obrotow, dopiero teraz problem sie objawil..

 

Po skasowaniu bledu skasowalem rowniez adaptacje i tutaj ciekawostka :) skrzynia zaczela bujac na 5 biegu tak, jak na starym konwerterze :evil: Na szczescie tylko przez kilka minut i wszystko wrocilo do normy - ale daje to do myslenia..

 

Jako przyczyne tego zachowania przy przyspieszaniu i bledu 4F8A rzeczy obwiniam NISKIE CISNIENIE w ukladzie kosza sprzegla A, a wiec solenoid odpowiedzialny za to sprzeglo lub nieszczelnosc.

 

Namierzylem zestaw uszczelnienia mechatronika SONNAX ZIP-KIT - 120$ z USA, ale przed tym jak zamowie zamierzam jeszcze sprobowac 3 rzeczy:

 

- sprawdzic stan plynu - dopiero teraz sie zorientowalem, ze przy wymianie konwertera mechanik "przedmuchal" rowniez chlodnice plynu. Po zmontowaniu wszystkiego do kupy przejechalem sie autem do momentu jak skrzynia zlapala 40 st C i dolalem plynu wedle instrukcji - teraz wiem, ze to byl BLAD! W skrzyni jest termostat, ktory sie otwiera dopiero przy 88st C i puszcza olej na chlodnice - w moim przypadku uklad chlodzenia byl pusty i dopiero w trakcie normalnej jazdy sie zapelnil co skutkuje nizszym stanem oleju niz byc powinien,

- wymiana 4 tulejek uszczelniajacych kanaly do koszy sprzegiel - miedzy innymi kosz A

- wymiana o-ringow na zaworach + podmiana tego od sterowania koszem A / ewentualnie zamiana z innym miejscami

 

Tutaj tez wypadaloby wspomniec o pewnej rzeczy - nasze skrzynie maja 7 elektrozaworow regulujacych cisnienie, przy czym nie jest to uklad doskonaly - a nawet powiem, ze jest to lipa :) Na codzien pracuje ze sterownikami, elektrozaworami itp i wiem, ze ulagaja one zuzyciu. W skrzyniach 6HP brakuje informacji o cisnieniu w poszczegolnych ukladach i jakiegos softwarowego regulatora dla kazdego z nich - wtedy dopiero skrzynia pracowalaby plynnie az do "smierci" ktoregos elektrozaworu. Obecnie to jest tak, ze komputer skrzyni ma naniesiona charakterystyke pracy kazdego z nich i "wie", ze jak poda 10mA to powinien uzyskac jakies tam cisnienie. Zuzyty solenoid takiego cisnienia nie zapewni, wiec powinien otworzyc sie nieco bardziej, ale skad komputer ma to wiedziec? Bo cos puknie czy zatrzesie? Skrzynia nie ma czujnikow wstrzasu :P Jedynie co to czujnik temperatury i obrotow - na tej podstawie komputer wie, ze w danym momencie przy zmianie biegu obroty powinny spasc, a jak nie spadaja to cos jest nie tak - moze wtedy probuje zwiekszac cisnienie? Ale nie wydaje mi sie, bo wtedy problemy by sie naprawialy same - nawet jesli cisnienie sie zmienia to w baaaaardzo ograniczonym zakresie..

 

Tak wiec wymiana solenoidow ma sens, ale trzeba miec na uwadze, ze nowe zawory tez sie roznia miedzy soba i nie musi byc idealnie, chociaz powinno byc bardzo dobrze :) To samo sie tyczy zamiany solenoidow miejscami - przeciez nie wszystkie sa zuzyte w takim samym stopniu tak samo jak i nie wszystkie kosze wymagaja tego samego cisnienia - zonglowanie solenoidami ma sens, ale trzeba pamietac, ze moze to spowodowac nowe objawy, ktorych sie nie spodziewalismy wczesniej.

 

Jestem dobrej mysli i licze, ze to uda mi sie osiagnac cel - pomysl wymiany skrzyni odsunal sie w czasie jako, ze tutaj wlozylem juz tyle pracy i nowych czesci, ze to sie po prostu nie oplaca :) Tak niewie do pelnego szczescia pozostalo ;)

 

Zestaw SONNAXa zostawilem na sam koniec, jako ze przypadkiem, szukajac dystrybutora w PL zadzwonilem do warsztatu specjalizujacego sie w skrzyniach ZF (naprawiaja i testuja rowniez mechatroniki - maja stanowisko pomiarowe, wysyla sie im mechatronik, oni rozbieraja, myja, testuja (to koszt 450pln), po czym wymieniaja to, co niedomaga) i tam dowiedzialem sie, ze najczesciej wymieniaja solenoidy wlasnie (1050pln netto za komplet), a rzadko sie zdarza, zeby wewnetrzne uszczelnienia mechatronika puszczaly.

 

Do kraju wracam za kilka tyg, BMW stoi w garazu i czeka na kolejny serwis - dam znac jak poszlo :)

 

Aby nie pisac kolejnego posta dodam te informacje tutaj - bo to tez jest ciekawe i przydatne - odnosnie KONWERTERA w 6HPxx. Otoz konwerter ma sterowanie modulacyjne - znaczy sie, ze nie jest to po prostu ON/OFF ale stopniowe zalaczanie/dociskanie sprzegla (na 3, 4, 5 i 6 biegu) wraz ze wzrostem obrotow/momentu itd. Sprzeglo w konwerterze jest w pozycji spietej/zalaczonej, gdy w ukladzie TCC nie ma cisnienia (sprezyny dociskaja tarcze). Tak wiec wadliwy/przepuszczajacy cisnienie zawor lub nieszczelnosc zdecydowanie moga powodowac wahania obrotow bez obciazenia.

Edytowane przez grzesiekwisnia
Opublikowano
Panowie, mam pytanie, rok temu mialem wymieniany konwerter w skrzyni 6hp26 na nowy Zf i nowy olej firmy ravenol wraz z miska, powodem wymiany konwertera byly falowania obrotow i efekt tarki, po wymianie wszystko dzialalo jak nowe do dzis, rano jadac na trasie, temp 3 stopnie auto nie rozgrzane e60 530d, predkosc na tempomacie 80km/h, i na wzniesieniu obroty zamiast utrzymac sie to falowaly do dolu i pojawil sie efekt tarki... dodalem ciut gazu i brak objawow, kurde czy nowy konwerter znowu niedomaga ? Powiem ze po paru km dalszej jazdy juz nie bylo tego problemu
Opublikowano

Mozliwosci sa dwie - albo konwerter zostal zle zregenerowany - zakladam, ze Ci regenerowali, bo nowych chyba nie ma, albo zle cisnienie w ukladzie sterowania sprzeglem..

 

Olej zmieniles na Ravenol, po ktorym nikt tutaj sie nie skarzyl, wiec raczej bym nie szukal tutaj problemu... Ewentualnie warto by bylo stan oleju sprawdzic.

Opublikowano
Konwerter byl kupowany jako nowy od mautoczesci, olej sprawdzic po jezdzie jak ostygnie do 40 stopni czy zimna skrzynie nagrzac do 40tu i sprawdzac na odpalonym silniku ?
Opublikowano

Właśnie takim.

 

Weź tylko pod uwagę, że ja robiłem to przy okazji wymiany sprzęgła - cały układ był przedmuchany i zalewałem mannola "na czysto" i to w celach testowych.

Jak na razie spisuje się fajnie, ale jeśli Ty zmieniałeś olej rok temu na Ravenol to radziłbym kontynuować z takim samym.

Opublikowano

W temacie regeneracji mechatroniki i pozostałych elementów skrzyni biegów (w szczególności tłoczków) polecam niniejszy film (o tłoczkach jest od 13 minuty i 35 sekundy filmu).

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Problem który opisałem czyli przy zmianie z 4 biegu na5 występuje przeciągnięcie i skrzynia przechodzi w tryb awaryjny ale tylko w zakresie obrotów 2500-3000. Znalazłem na forum zagranicznym podobny temat i problemem okazał się jeden z elektrozaworów mechatronika. Będę wymieniał olej w skrzyni 6hp21 mam już zestaw micha i 10l oleju, moje pytanko i prośba czy jest możliwość sprawdzenia elektrozaworów podczas wymiany, czy może jest uszkodzony może przytkany?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Grzesiekwisnia i jak sprawa się u Ciebie toczy, mam to samo i zastanawiam się nad sonnax'em, konwerter po regeneracji spowodował problem szybowania obrotów, więc skłaniam się do wniosku że to nieszczelność. Przed regeneracją szarpał i przeciągał teraz jest lepiej ale za to po bucie tryb awaryjny. Napisz proszę, czy sonnax pomógł w temacie, wciąż mam gwarancję na konwerter i zastanawiam się czy dobrze go zrobili.

pozdrawiam

Opublikowano

Witam.

Przymierzam się do wymiany oleju i regeneracji mechatronika w 6hp21.

Znalazłem fajny artykuł link: http://motofocus.pl/specjalne/13947/wymiana-oleju-w-przekladniach-automatycznych-do-pojazdow-osobowych-porady-zf-services

Fajne jest to że można wydmuchać cały olej ze skrzyni także z chłodnicy, najciekawsze jest jednak to że można miernikiem sprawdzić elektrozawory mechatronika , problem w tym że nie napisali jak to zrobić jak nastawić miernik i jakie wartości powinny mieć, pokazali to tylko na zdjęciu nr. 11 w artykule.

Wszyscy na forum piszą o czyszczeniu elektrozaworów ich sitek albo wymiana na nowe , ale nikt nie pisze o sprawdzeniu miernikiem.

Może artykuł się komuś przyda a może ktoś wie jak sprawdzić te elektrozawory skoro już będę rozbierał mechatronik.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Obawiam się że sprawdzanie miernikiem nie da nic więcej niż diagnostyka przez OBD, tam też można zobaczyć że jest przerwa w obwodzie czy inny problem elektryczny. Zawory zużywają się mechanicznie, a cewka albo działa albo nie.

Pytanie czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie działania zaworów "na stole" z opisu wynika że są trzy rodzaje zaworów. Żółte normalnie zamknięte, Niebieskie normalnie otwarte i Czarne, jak rozumiem o zmiennej charakterystyce, pewnie zależnie od polaryzacji zasilania (bez zasilania przepływ 50%, zasilanie w jednym kierunku 0% w odwrotnym 100%) W artykule jest też zamieszczona ciekawa matryca przełączeń, przydałby się dokładniejszy opis. I faktycznie można by zdiagnozować bardzo wiele usterek z dużą dokładnością

Opublikowano
Właśnie takim.

 

Weź tylko pod uwagę, że ja robiłem to przy okazji wymiany sprzęgła - cały układ był przedmuchany i zalewałem mannola "na czysto" i to w celach testowych.

Jak na razie spisuje się fajnie, ale jeśli Ty zmieniałeś olej rok temu na Ravenol to radziłbym kontynuować z takim samym.

Witam.

I co z twoją skrzynią , masz ten sam problem co ja. Udało się wyleczyć ?

Ja się wstrzymuje u siebie z robieniem oleju i mechatroniki , zaciekawił mnie temat sonnaxa,

Myślę że jak się nikomu nie uda tematu ogarnąć , wolę kupić skrzynie i w niej wymienić olej.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

No to ja napisze swoje objawy po wymianie tłoczków płyty oleju i filtra.Zakupiłem zestaw przez Allegro u gostka który tylko tym sie zajmuje wszystko ładnie pięknie wymieniłem u siebie w 6hp26 olej z takiego powodu ze gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i gdy była juz ostatnia faza hamowania auto szarpało . Po wymianie i zresetowaniu ista wszystkich ustawień było fajnie przez jakis 1 dzień oczywiście jazda adaptacyjna rownież była teraz jeżdzę juz prawie 2 miesiące i jest problem tego typu ze skrzynia stała sie bardzo nerwowa 1-2-3 bieg potem tego nie czuć natomiast ustało szarpanie przy dojeżdżaniu do świateł czy jak wogóle mam sie zatrzymać między czasie kasowałem adaptacje z myślą ze coś pomoże programowanie winkfp ncsexpertem pod fabrykę i lipa . Wiec powiem szczerze ze gdybym wiedział ze po wymianie tak sie zrobi nie ruszał bym tego oleju . Wiec drodzy koledzy koleżanki zastanówcie sie grubo czy warto . Pozdrawiam.

Maniacy BMW
Opublikowano
Witam.

No to ja napisze swoje objawy po wymianie tłoczków płyty oleju i filtra.Zakupiłem zestaw przez Allegro u gostka który tylko tym sie zajmuje wszystko ładnie pięknie wymieniłem u siebie w 6hp26 olej z takiego powodu ze gdy dojeżdżałem do skrzyżowania i gdy była juz ostatnia faza hamowania auto szarpało . Po wymianie i zresetowaniu ista wszystkich ustawień było fajnie przez jakis 1 dzień oczywiście jazda adaptacyjna rownież była teraz jeżdzę juz prawie 2 miesiące i jest problem tego typu ze skrzynia stała sie bardzo nerwowa 1-2-3 bieg potem tego nie czuć natomiast ustało szarpanie przy dojeżdżaniu do świateł czy jak wogóle mam sie zatrzymać między czasie kasowałem adaptacje z myślą ze coś pomoże programowanie winkfp ncsexpertem pod fabrykę i lipa . Wiec powiem szczerze ze gdybym wiedział ze po wymianie tak sie zrobi nie ruszał bym tego oleju . Wiec drodzy koledzy koleżanki zastanówcie sie grubo czy warto . Pozdrawiam.

A to nie objawy konwertera?

 

 

Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk

Opublikowano
No nie wiem auto ciągnie jak szalone na każdym biegu nie ma innych objawów jak tylko lekkie szarpnięcia tak zwany kangur 1-2-3 bieg i dziwny zbieg okoliczności musiał by być aby konwerter padł zaraz po wymianie zestawu :) wiem ze to tylko mechanizmy urządzenia ze w każdym momencie moze paść ale jak poczytałem po forach to wiele ludzi miało takie objawy po wymianie tylko nikt nie napisał czy wymieniał coś ponownie ewentualnie w jaki sposób naprawił .
Maniacy BMW
Opublikowano
No u mnie padl akurat w x3 po naprawie skrzyni na drugi dzien ale w GM, objawia sie to tym ze zrywa na nizszych biegach takie szarpniecia jakby sprzeglo puscic za szybko,a pozniej falowanie obrotow przy ok 80km/h. Przy wiekszych predkosciach szybkim ruszaniu etc problem nie wystepuje biegi zmieniane idealnie ale dlatego ze jest zimny olej u Ciebie na zimnym silniku te objawy tez wystepuja?
Opublikowano
Nie ma znaczenia czy zimny czy rozgrzany olej jest tak samo no i obroty nie falują. Na każdym biegu obroty sobie ładnie trzyma .
Maniacy BMW
Opublikowano
A jeżeli miał by to być juz konwerter to w e60 dużo żeźby jest aby to zdemontować i lepiej regeneracja czy nowe? I jeszcze jedno pytanko jak faktycznie są to oznaki konwertera ile jeszcze na nim polatam?
Maniacy BMW
Opublikowano

Witam,

 

Koledzy mam identyczne problemy ze skrzynią jak część z Was tutaj opisało, mianowicie :

Przy bardzo spokojnej jeździe nie ma żadnych problemów, przy bardzo ostrej jeździe także, ale problem jest przy jeździe szybkiej ale nie wciskaniu pedału do kick-downa.

Skrzynia tak jakby głupieje między 3 a 5 biegiem, tak jakby nie wiedziała jaki bieg ma wrzucić, towarzyszy temu lekkie szarpnięcie, jak do tej pory raz skrzynia weszła w tryb awaryjny, błąd "possible reduction in acceleration" oczywiście po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu błąd zniknął.

Wymieniłem olej i miskę z filtrem, ale objawy bez zmian, było widać że olej przepracowany, ale nie było widać jakichkolwiek opiłków na magnesach.

Od czytania tematów z tym związanych już dostałem oczopląsu, ale do rzeczy, czy ktoś z Was coś takiego naprawiał sam lub w warsztacie i może taki warsztat polecić z czystym sumieniem ?

Z tego co wyczytałem powinienem zacząć od regeneracji mechatroniki, tylko gdzie ?

Jakieś warsztaty z polecenia na Śląsku, w Małopolsce lub okolicach ?

Wiem że wina może jeszcze leżeć po stronie konwertera, co radzicie, gdyby naprawa mechatronika zawiodła, to kolejnym etapem jest wymiana konwertera i teraz : nowy ( czyli regenerowany z ASO ) czy oddać do regeneracji, jak oddać do regeneracji to gdzie ?

 

BMW E60 530i skrzynia ZF 6HP19

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano
Obawiam się że sprawdzanie miernikiem nie da nic więcej niż diagnostyka przez OBD, tam też można zobaczyć że jest przerwa w obwodzie czy inny problem elektryczny. Zawory zużywają się mechanicznie, a cewka albo działa albo nie.

Pytanie czy istnieje jakaś metoda na sprawdzenie działania zaworów "na stole" z opisu wynika że są trzy rodzaje zaworów. Żółte normalnie zamknięte, Niebieskie normalnie otwarte i Czarne, jak rozumiem o zmiennej charakterystyce, pewnie zależnie od polaryzacji zasilania (bez zasilania przepływ 50%, zasilanie w jednym kierunku 0% w odwrotnym 100%) W artykule jest też zamieszczona ciekawa matryca przełączeń, przydałby się dokładniejszy opis. I faktycznie można by zdiagnozować bardzo wiele usterek z dużą dokładnością

 

Z tego co pamiętam, to nie jest tak jak to opisujesz.

Żółte i niebieskie to zawory proporcjonalne, sterowane prądowo - i wcale nie "normalnie zamknięte" czy "otwarte" a różniące się tym, że jeden zwiększa przepływ ze wzrostem prądu, a drugi zmniejsza.

Czarny to zwykły solenoid On/Off.

Opublikowano
Właśnie takim.

 

Weź tylko pod uwagę, że ja robiłem to przy okazji wymiany sprzęgła - cały układ był przedmuchany i zalewałem mannola "na czysto" i to w celach testowych.

Jak na razie spisuje się fajnie, ale jeśli Ty zmieniałeś olej rok temu na Ravenol to radziłbym kontynuować z takim samym.

Witam.

I co z twoją skrzynią , masz ten sam problem co ja. Udało się wyleczyć ?

Ja się wstrzymuje u siebie z robieniem oleju i mechatroniki , zaciekawił mnie temat sonnaxa,

Myślę że jak się nikomu nie uda tematu ogarnąć , wolę kupić skrzynie i w niej wymienić olej.

 

Jeszcze nie - w zasadzie to nie wiem, bo problem występuje tylko przy max depnięciu - ale jeśli problemu już nie ma, to nie dlatego, że coś wymieniłem.

Inne sprawy na głowie - do tematu wróce zapewne jak się ociepli

 

Sonnax na pewno ma szansę pomóc, ale jest ryzyko, że Twoj problem leży gdzieś indziej, a do tego rozklejając Twój mechatronic narobisz więcej szkód niż było przed.

Opublikowano
Witam,

 

Koledzy mam identyczne problemy ze skrzynią jak część z Was tutaj opisało, mianowicie :

Przy bardzo spokojnej jeździe nie ma żadnych problemów, przy bardzo ostrej jeździe także, ale problem jest przy jeździe szybkiej ale nie wciskaniu pedału do kick-downa.

Skrzynia tak jakby głupieje między 3 a 5 biegiem, tak jakby nie wiedziała jaki bieg ma wrzucić, towarzyszy temu lekkie szarpnięcie, jak do tej pory raz skrzynia weszła w tryb awaryjny, błąd "possible reduction in acceleration" oczywiście po zgaszeniu auta i ponownym uruchomieniu błąd zniknął.

Wymieniłem olej i miskę z filtrem, ale objawy bez zmian, było widać że olej przepracowany, ale nie było widać jakichkolwiek opiłków na magnesach.

Od czytania tematów z tym związanych już dostałem oczopląsu, ale do rzeczy, czy ktoś z Was coś takiego naprawiał sam lub w warsztacie i może taki warsztat polecić z czystym sumieniem ?

Z tego co wyczytałem powinienem zacząć od regeneracji mechatroniki, tylko gdzie ?

Jakieś warsztaty z polecenia na Śląsku, w Małopolsce lub okolicach ?

Wiem że wina może jeszcze leżeć po stronie konwertera, co radzicie, gdyby naprawa mechatronika zawiodła, to kolejnym etapem jest wymiana konwertera i teraz : nowy ( czyli regenerowany z ASO ) czy oddać do regeneracji, jak oddać do regeneracji to gdzie ?

 

BMW E60 530i skrzynia ZF 6HP19

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

 

 

Podłączyłem pod komputer i INPA mi odczytała w module skrzyni błąd " 4F85 - Ratiocontrol-Clutch E "

 

Ktoś coś słyszał/wie na temat tego błędu, co może być powodem ?

 

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.