Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jakieś wskazówki? ;)

bo chyba nie bede jeszcze raz rozbieral zeby sprawdzic plyte seperacyjna

jesli ktos wie jak sie czysci te zawory to poprosze o wskazowki

dzieki

Opublikowano
Jak ktoś by mógł bo czeka mnie podróż kolo 6 tys km i chciałbym to ogarnac, można rozkręcić i użyć jeszcze raz ta płytę seperacyjna czy podoktrcac większym momentem i te zawory poczyscic, nowy filtr, bo szczerze dużej różnicy nie ma po wymianie tych tloczkow...
Opublikowano
płyta separacyjna może już się ponownie nie nadawać z powodu odstania od niej warstwy uszczelniacza. Trzeba jeszcze raz rozebrać i obejrzeć wszystko sumiennie i na spokojnie. Jeśli wszystko złożyłeś poprawnie to wina będzie raczej po stronie zaworów sterujących ciśnieniem oleju. Musisz je wyjąć z obudowy poczyścić umyć i obejrzeć jak wyglądają. Są na nich siatki filtrujące, będziesz widział czy są brudne i co ewentualnie w nich jest. Możliwe, że niestety mechatronikę trzeba będzie zmienić na inną.
Opublikowano
Dzieękuję danek24, wyjąć je i benzyna czy jakimś środkiem umyć i sprawdzić jak się domykaja podlaczajac 12v, czy porostu wymienić je, normalnie loteria, raz szarpie raz nie, na innych forach np jaguar czy inne jakoś je testują albo komplet wymieniają, Widziałem to są komplety ok 1200 z tych zaworów tylko czy ma sens, bo skrzynie idzie kupić za 2500 używki, a myślałem ze te gm to szmelc a dziewczynie tylko olej wymieniłem i soft i juz zrobiła 30 tys i śmiga
Opublikowano
Podając zasilania na zawory nie ocenisz ich poprawności pracy, to wszystko odbywa się ciśnieniem oleju plus sterowanie elektryczne, a kasowałeś tylko adaptację czy na nowo uczyłeś pracy mechatronik kasując adaptacje? Myć najlepiej zmywaczem specjalnym coś jak do hamulców, plus przedmuchanie powietrzem pod ciśnieniem. Kupując używkę pamiętaj, że możesz trafić kulą w płot, aczkolwiek cena nowego sterownika mechatroniki powala :duh:
Opublikowano
Przeczyscilem, było trochę syfu na nich, żadnej różnicy, jeszcze adaptacje zrobię ale wątpię że coś da. Będę za tydzień w twojej okolicy może zerknalbys na to bo ja mam już dość. Pozdro
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
I jak tam Panowie, udało się zawalczyć ze skrzynią? Jaki rezultat?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy mam pytanie.

Czy objaw np delikatnego popiskiwania lub minimalnego zawycia z biegu na bieg może być spowodowany zużytymi tłoczkami w mechatroniku ?

I drugie moje pytanie czy jakbym chciał wymienić płytkę tj separator mechatronika razem z w/w tłoczkami to mogę zostawić miskę olejową wraz z filtrem, która

była wymieniona 400km temu (nowa) oczywiście olej świeży ? Dlaczego pytam, ponieważ mam delikatne zawycie z 3 na 4 bieg więc zastanawiam się czy to przypadkiem nie będą tłoczki (dodam, że na zimnym oleju w skrzyni nic nie ma zero objawów)...

BMW - Radość z Jazdy
Opublikowano
Zużycie tłoczków to głównie brak płynności zmian biegów, szarpnięcia, dobicia przy zatrzymywaniu, przy wkładaniu pierwszego biegu. Uślizgi wycia itp objawy raczej nie mają nic z tym wspólnego. Panowie skrzynia to nie tylko tłoczki i płyta. Niestety tłoczki to nie lekarstwo na wszystkie dolegliwości ASB :D Do autora jakie to wycie bo nie kumam co przez to rozumiesz.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie.

A czy spotkaliście się z takim objawem. Na zimnej skrzyni wszystko ok, nic dodać nic ująć. Jak tylko się skrzynia rozgrzeje to wtedy zaczyna się zabawa. Jak wcisnę po dłuższej jeździe "P" to już nie mogę ruszyć. Ani w przód , ani w tył. Cały czas zrzuca mi na "P". Żeby ruszyć to muszę przerzucić na "D" i szybko dodać gazu, zanim samo zrzuci na "P" wtedy szarpnie i jest ok, aż do momentu powtórnego przerzucenia na joysticku na "P". Już podmieniałem joysticki, bo taki pokazywał błąd i nic dalej to samo. Sterownik skrzyni biegów ? Skrzynia GA6HP19Z

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Fajnie tak dokładnie po roku cos odpisać komuś. Kolego maxlux, skrzynia mi przy dojazdach np. do świateł szarpała przy redukcji do pierwszego biegu. Mechatronik był jedna z przyczyn. Zużyty był generalnie 1 z 6 tłoczków, dwa następne do polowy. 3 wyglądały jak nowe. Pośrednia przyczyna bala tez sonda, która nie wywalała błędu na desce(takie nie od razu oczywiste) za to skutecznie muliła silnik(zmiana biegów przy wyższych obrotach 2100-2300Obr. przy spokojnej jezdzie)

A co do kolegi Jerzego.h69- jak to sama gałka ci wraca na położenie P. ja myślałem ze tam siłownika żadnego nie ma. U mnie w sposób mechaniczny przesuwa się cięgno w skrzyni, a w środku jest specjalny moduł, który po przeskoczeniu w inna pozycje daje info do mechatronika na czym chcemy jechać w danej chwili. Żeby to zobaczyć to trza miche ściągnąć.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. No właśnie wzięli się za sterownik. Chyba on nawalił. Zobaczymy czy da się go naprawić, czy trzeba będzie zamawiać z ZF-a.
Opublikowano
Fajnie tak dokładnie po roku cos odpisać komuś. Kolego maxlux, skrzynia mi przy dojazdach np. do świateł szarpała przy redukcji do pierwszego biegu. Mechatronik był jedna z przyczyn. Zużyty był generalnie 1 z 6 tłoczków, dwa następne do polowy. 3 wyglądały jak nowe. Pośrednia przyczyna bala tez sonda, która nie wywalała błędu na desce(takie nie od razu oczywiste) za to skutecznie muliła silnik(zmiana biegów przy wyższych obrotach 2100-2300Obr. przy spokojnej jezdzie)

A co do kolegi Jerzego.h69- jak to sama gałka ci wraca na położenie P. ja myślałem ze tam siłownika żadnego nie ma. U mnie w sposób mechaniczny przesuwa się cięgno w skrzyni, a w środku jest specjalny moduł, który po przeskoczeniu w inna pozycje daje info do mechatronika na czym chcemy jechać w danej chwili. Żeby to zobaczyć to trza miche ściągnąć.

 

Dzieki, ze chcialo ci sie odpisac - ja mialem takie delikatne poszarpywanie przy spokojniej jezdzie w okolicach 50tki ale reset skrzyni dal temiu rade - tak czy inaczej skusze sie na te tloczki przy nastepnej wymianie oleum i dam znac :)

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam, jesteście po wymianach oleju i regeneracji skrzyni wiedz myślę że moje pytanie będzie na właściwym miejscu :)

 

Problemu ze skrzynią jakotakiego nie mam ale jestem przed wymiana oleju (spóźniona bo już 130.000 nakulane) wiedz chciałbym rozwiać moje wątpliwości i zrobić wszystko raz a porządnie.

 

 

Konkrety:

S205A Automatyczna skrzynia biegów GA6HP19Z

E61 C083257 N47D20C 520D 2/2009 163/177KM

Perzebieg: ~130kkm

 

W ciągu 50.000km jak użytkuję samochód skrzynia dwa razy się zawiesiła przy mocnym przyspieszeniu i puszczeniu gazu nie przełączyła na wyższy bieg tylko trzymała wysokie obroty podczas zwalniania. Jest to objaw zużycia jakiej szczęście czy tylko przypadek? Wymieniać coś czy update sterowników ma tu większe znaczenie?

 

Na zimnym oleju czuje takie lekkie szarpniecie albo raczej pociągnięcie skrzyni z 2 na 3 no i tak jak wyżej, co mam o tym myśleć? Resetu pamięci skrzyni jeszcze nie robiłem.

 

Czy te objawy kwalifikują moja skrzynie do regeneracji?

 

 

Co do części to są oferty na eBay-u, ceny wachajace się od 80€ za samą miskę i 220€ za miskę z olejem. Zainteresowała mnie ta oferta ale mam niepewność bo różnica ceny w porównaniu do lebemann24 jest spora. Za samą miskę liczą sobie 200€ czy może lepiej kupić od producenta, czytałem na pierwszej str. że koszt miśki to ~60€

 

Jeśli ktoś miał by dla mnie konkretna ofertę proszę o kontakt na PW, prywatnych ofert nie przyjmuje.

 

Z góry dziękuję za Wasze odpowiedzi i mam nadzieję że za bardzo się nie rozpisalem :D

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano
Mam pytanie u mnie szarpie (CHOĆ NIE ZAWSZE) przy zmianie z 2 na 3 bieg a wcześniej przed zmiana z 2 na 3 przeciąga bieg do 2.5 tyś obrotów przełączy i szarpnie. Jeśli zrobię na manual i puszcze nogę z gazu to nie ma szarpnięcia a jak trzymam nogę na gazie to tez szarpnie. Jestem ciekawy czy wymiana oleju pomoże..... Błędów na skrzyni brak. Czy to mogą być zużyte tłoczki??? Auto to e61 z 2007roku 3.0dA na liczniku 340tyś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.