Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystko robiłem sam, wstyd by było, żeby warsztatowiec oddawał swoje auto do innego warsztatu :lol: Konwerter już zaczynał dawać o sobie znać, bujać zaczynała na 6 biegu, przy 1,5 obrotach z równo wciśnientym gazem. Było to minimalne, ale z uwagi na zboczenie zawodowe bardzo mnie to denerwowało, dlatego konwerter wywaliłem.
Opublikowano
Jesteś mechanik? :idea: :duh: Strasznie daleko nie mam do Ciebie... może byśmy na wiosnę się zgadali... oczywiście gdybyś mógł (i oczywiście nie za darmo)...i zajęło by to dzień... Zrobiłbyś mi mechatronika? Boję się oddać komuś auto, kto tego nie robił. Na wiosnę nastawiałem się na wymianę oleju w skrzyni i szukałem kogoś, kto poradzi sobie z mechatronikiem. U mnie na biegach pracuje równo, nie ma bujania obrotów. Największą wadą jest kangurek i zastanawianie się czasami nad zmianą biegu. Dogadamy się? :norty:
Opublikowano
nie ma problemu możemy ogarnąć. Chcesz sam mechatronic bez konwertera? Ogarniemy co chcesz. Zajmuje się zawodowo elektromechaniką więc nie ma problemu. Jak sam mechtraonic to 3-4 godzin na spokojnie z przerwą na sztukę tytoniu.
Opublikowano
Raczej tak, gdyż innych bolączek nie zauważyłem. Jak coś to skontaktuję się na priva ale to już w przyszłym roku. Wielkie dzięki! :cool2:
Opublikowano
a ktoś z wrocka ogarnia temat mechatronika i skrzyni, którego moglibyście polecić? Może mojej ASB też przydałby się mały "lifting" oprócz oleju i misek, które de facto już wymieniane :)

z pozdrowieniami

bArT


Matematyka to nie ma technika, moja tematyka matematyki nie dotyka. / k44

Opublikowano
Raczej tak, gdyż innych bolączek nie zauważyłem. Jak coś to skontaktuję się na priva ale to już w przyszłym roku. Wielkie dzięki! :cool2:

Nie ma problema jak coś to pisz i będziemy się ustawiać na termin. Pozdro.

Opublikowano

Drodzy Forumowicze,

 

Żona na codzień jeździ 650i, ale podepnę się pod ten temat, ponieważ nie chce zakłądać osobnego wątku w dziele "6"

 

Chciałbym Was zapytać o radę, dot skrzyni biegów - na zimnym silniku, skrzynia nie działa płynnie - delikatnie przeciąga pierwszy bieg, poźniej jakby gubiła się w zmianie. Trwa to dosłownie kilka chwil, do momentu złapania temepratury. Później skrzynia chodzi bez zarzutu, ładnie wrzuca i zbija biegi. Byłem dzisiaj z tym problemem w krakowskim zakładzie specjalizującym się w naprawie ASB, diagnoza - wymiana elktrozaworów - lecz nie gwarantująca poprawy, następnie wymiana płyty sterującej - jak mniemam właściciel zakładu miał na myśli mechatronica ( koszt 10 000 PLN). Olej wymieniony dwa lata temu, przebieg od wymiany 20 000 km, całkowity przebieg samochodu 150 000 km. W oleju brak opiłków, olej czyściutki,

 

Czy znacie warsztat w Krakowie, który podjąłby się regeneracji mechatronica? Części chętnie kupię w motoshop24, chodzi mi tylko o wiedzę i doświadczenie w tym temacie.

 

z góry dzięki za Wasze sugestię,

 

Wojciech

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Właśnie przygotowuję się do regeneracji swojej skrzyni. Dostałem wycenę i chcę ją przedstawić dla potomnych :D

 

Witam, przedstawiam wycenę:

Uszczelka miski x5 1068.303.017 - 108zł

Filtr 6hp26 0501.213.359 - 187zł

Tłoczki mechatronic 6szt. - 146zł

Płyta separacyjna (jest kilka rodzaji ustalamy tylko po podaniu numeru

skrzyni) cena 279zł - 289zł

Olej 8L RAVENOL 6HP FLUID - 299zł lub ORYGINAŁ ZF LIFEGUARD FLUID 6 - 528zł

Wszystkie części są oryginalne

Plus około 100 zł za tulejkę wtyku i adapter mechatronika.

 

A firma to:

Best Regards

Zespół AP-OIL

SKLEP I SERWIS BMW

Mautoczesci

ul. Warszawska 121A

05-120 LEGIONOWO

536-506-506

536-546-000

http://www.mautoczesci.pl/

http://www.ap-oil.pl/

 

A człowiek z naszego forum to gorik79- polecam! Szybki kontakt z wyceną :cool2: , profesjonalne doradztwo!

Pozdrawiam.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam ponownie! wreszcie jestem po wymianie tłoczków. Po ,,ciężkim'' umówieniu się z Danek24( ma naprawdę mnóstwo roboty!) prace odbyły się ekspresowo! Daniel wielkie dzięki! :cool2: I teraz wrażenia: nie wiem czy to zasługa wymiany tłoczków czy wgraniu nowszego softu ale biegi zmienia bardziej miękko, mniej ma wahań i tylko przy szybkich podjazdach np.w korku, czasami ale to czasami pojawia się delikatny kangurek. I może to tylko wrażenie ale odczuwam jakby lepiej wykorzystywała moment obrotowy :D Wnioskuję, że warto! Pytanie jeszcze do Danek24, dlaczego Twój kolega wolał starszy soft a nie najnowszy, co mu nie pasowało? A jeszcze jedno. Z tego co mówił Danek24 to chyba wymagam trochę za dużo od tego rodzaju skrzyni, gdyż jeździł paroma i w sumie moja skrzynia jeździła lepiej. Trudno, może to przyzwyczajenie z Mazdy gdzie skrzynia była zajefajna! Kolega który miał DSG w Oktavi i jeździł moją Madzią mówił,że Madzia bije Skodę! Pozdrawiam.
Opublikowano
Wszystkie 6HP lubią dać od czasu do czasu kopa w d..ę lub się zamotać w dostosowaniu odpowiedniego biegu. Lubią też zrobić tzw dzień dobry przy zmianie biegów. Ten typ już tak ma. Odnośnie najnowszego softu u niego skrzynia wkładała po zarzuceniu najnowszej wersji softu pierwszy bieg jak auto jeszcze się toczyło. Twoja skrzynka naprawdę śmiga ładnie. Nie jedną X5 latałem i szczerze Ci mówię jest gicio. Zapraszam teraz na programik silnika, zobaczysz co można z tego zrobić :P i to nie obciążając zbytnio auta. Mam na myśli oczywiście wszystko w granicy rozsądku. Cieszę sie, że jesteś zadowolony. Polecam sie na przyszłość i pozdrawiam.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Mam go jak zatrzymam się i wtedy czasami wibje hardkorowo jedynkę i szarpnie autem do przodu, a czasem pierwsze biegi zmienia jak by puszczać sprzęgło gwałtownie
Opublikowano
Ok, po wymianie i adaptacji szarpie mocniej, mam nadzieje ze się zaadoptuje, jedynki juz nie wrzuca hardkorowo, może software jesz zubdatowac?
Opublikowano
na początek skasuj adaptacje mechatroniki skrzyni biegów np dis i przeprowadz jazdę żeby skrzynia na nowo nauczyła się zmian biegów. Jak to nie pomoże to można sie pokusić o wrzucenie nowszej wersji softu, ale czy to pomoże nie wiem. W zasadzie jak ze skrzynią masz wszystko ok to po wymianie zaworków powinna od razu jeżdzić płynniej.
Opublikowano
Zrobiłem adaptacje inpa, disem będzie lepiej? Zaraz idę pojedzie trochę i zobaczę, pierwsze kilometry to raz tak szepnęła ze dobrze ze nie wypadła...
Opublikowano
A jeszcze jedno, może być też problemem ze filter był ściągamy parę razy, raz jak ściągnąłem miske żeby nr uszczelki spisać drugi jak mechatronika robiłem, filter ma gdzieś 4 tys bo wymieniałem cały olej wcześniej
Opublikowano
nie ma to znaczenia o ile uszczelka siedzi na miejscu, coś mi śmierdzi, że w mechatronice masz albo zabrudzone zawory albo uszkodzona jest płyta separująca.
Opublikowano
Płyta jest nowa, wszystko było czyste, wczoraj jak pojezdzilem jest coraz lepiej ale pierwsze biegi dalej delikatnie szarpia, na pełnym bucie jest ok ale w mieście nie da się budować, a i delikatnie jeszcze czuć ja wbija jedynkę przy stopie, bardzo delikatnie ale czuć, mechatronik skręciłem 10 nm moment, może pojezdze jeszcze i się ustatkuje
Opublikowano
A z tym filtrem to jak michelin ściągam to sam wypada, jak robiłem kiedyś w gm to ciasno siedział, a tu tak jak bez oleju to się utrzyma ale pełny wypada

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.