Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzięki za sprawozdanie. Wreszcie ktoś rozwiewa moje wątpliwości. Możesz coś jeszcze napisać jak zachowywała się skrzynia przed- miała np. kangura? Czy tylko brak zdecydowania i zamulanie?
Opublikowano
Dzięki za sprawozdanie. Wreszcie ktoś rozwiewa moje wątpliwości. Możesz coś jeszcze napisać jak zachowywała się skrzynia przed- miała np. kangura? Czy tylko brak zdecydowania i zamulanie?

 

byly twarde zmiany biegow, np. wyprzedzam jest kick down, koniec wyprzedzania i automat albo przeciagl i trzymal na 3-4 tys obrotow, musialem robic zmiane z d na ds i z powrotem na D zeby zrzucil - nie ma juz czegos takiego, albo podczas wrzucania po wyprzedzaniu na wyzszy bieg odbywalo sie z takim uczuciem jakby auto odjezdzalo do przodu, ogolnie mocno zauwazalne

 

podliczylem to jeszcze raz:

45,56 tulejka uszczelniajaca miske

178,6 24 sruby do miski

275 plyta separacyjna

45 adapter mechatronica

145 tloczki mechatronica

380 12L oleju Ravenol

349 miska olejowa automat

516 wymiana oleju i czesci w skrzyni

140 4L oleju ravenol

2074,16 razem

 

dodatkowe 4L oleju wziely sie stad, ze Panom zabraklo 2L przy wymianie

 

swoja droga, patrząc w literaturę, to nazwa tłoczki jest jest błędna - to są elementy tłumiące, a wiec łagodzące zmiany - dlatego tez kiedy ta guma na szczycie tego cylinderka się spłaszcza praktycznie do zera mamy luz i biegi "walą" zamiast płynnie się zmieniać

Opublikowano
Czyli razem 16 litrów oleju?

 

zuzyte zostało 14 - tak wiec 1 baniaczek poszedl w kanał - no ale lepiej to niż mieć syf w układzie

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

super temat :) nawet jesli człowiek sam nie umie to wie co warsztat moze zrobic i ile mniej wiecej moze chciec

 

powiedzcie proszę jak się robi jazdę adaptacyjną ? bo jedni mowią spokojnie a inni cisnąć :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Tak poczytałem i chyba wezmę się w swojej za taką regenerecję mechatronica. Moja skrzynia czasem nie wie jaki bieg ma wrzucić, na pierwszym biegu czasami lekko faluje minimalnie najbardziej denerwuje mnie zbyt wczesne wrzucanie pierwszego biegu przy zatrzymywaniu się zwłaszcza ostrzejsze hamowanie. Jest wówczas wyczuwalne dobicie pierwszego biegu. Brak innych objawów typu falowanie obrotów przy jeżdzie ze stałą prędkości (objaw uszkodzonego konwertera), więc może warto by odnowić układ sterujący mechatronic i wywalić oliwkę. Auto ma obecnie 280 tys km. Jak myślicie wywalać czy czekać na zgon i remontować całość? Auto to e61 2,5d rok 2006 skrzynia 6HP26
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witaj papik. Jeżeli miałeś kanguraka, daj znać co wymieniłeś i czy pomogło? Czy wystarczą te tłoczki? Pozdrawiam.
Opublikowano (edytowane)

Uff skonczylem, dzisiaj nie mam chyba sily wrzucic skrzyni i turbiny... No wiec uwaga, sa tloczki w opcji "poprawilismy fabryke". Zamiast gumowych kulek sa.. sprezynki metalowe :)

Koszt okolo 300zl za 7szt (potrzebne 6). Moja plyta separujaca byla OK, na 1 rzut oka... Wsadzilem nowa, poskrecalem wszystko do kupy, poukladalem 9 kulek (mimo,ze mialem opis na 6. kulek) i po sprawie..

Jutro (lub dzis jak damy rade) wrzucam nowy konwerter, skrzynie, turbine, filtry, oleje i strzal w bendix i daje znaka... :)

 

Aha, moje tloczki wygladaly tak jak na fotce..

od prawej:

1 tloczek ze sprezynka - poprawiona fabryka

2 tloczek nowka sztuka

3-8 - tloczki z mojego mechatronika - zuzyte

 

http://images63.fotosik.pl/271/2a3c42623f82c3e0m.jpg

Edytowane przez papik
Opublikowano
Czekam niecierpliwie!Piszesz o innych tłoczkach, może jakieś zdjęcie lub namiar na nie?
Opublikowano
OK, po testach. Skrzynia sie adaptuje/uczy jak kto woli. Nie szarpie przy zmianie biegow i wyglada na to ,ze jest wszystko ok :) Jeszcze mam wrazenie,ze skrzynia robi "dzien dobry" czyli jakby przy zmianie biegow tracony byl moment i auto na pol sekundy zwalnialo zmuszajac pasazerow do mini poklonu... Moze to kwestia adaptacji. Jesli nie, to bede grzebal w samej skrzyni :)
Opublikowano

Witam klubowiczy. Regeneracja przeszla pomyślnie koszta - miska z filtrem, adapter wtyczki, adapter mechanotronika, uszczelka mechanotronika, 6 tloczkow, 10L oleju novadiol 1256zl z kosztami wysylki. Polecyam kolege Sebastiana z klubu BMW 7er. Chyba najtaniej na oryginałach ZF w PL. Co do podpowiedzi to u mnie Plyta miała inny wygląd niż na obrazku ze strony 1 - miałem 8 kulek bez tego czegos co jest podpisane ROKER.

 

Gniazdo wtyczki mechatronika skrzni ma w srodku jednego wystającego dinksa. Nie darady wiec go wciskać w innym polozeniu. Nie kombinujcie z jakimiś sciaganiami uszczelek w starym gnieździe itp. Gniazdo ma po to te dwa asymetryczne wypusty na zewnętrznym obrysie, żeby nimi odbezpieczyć zabezpieczenie do zamkniecia. Jak nie jest dobrze docisniete i nie siedzi na miejscu, to zabezpieczenie gniazda nie chce się zamknac. Żeby je dobrze docisnąć i nie uszkodzić przy okazji gniazda, polecam kupno ciesielskiego mlodka z metalowo-gumowa rekojescia.(gumowa, a nie PCV bo jest twarda i się slizga). po odkręceniu srob aluminiowego wspornika skrzyni biegow i przesunieciu go tylko lekko w bok, mamy dojście pod kontem 45stopni i bez problemu dociśniemy gniazd. naturalnie skrzynie trza z boku podepszec na lewarku lub ptyku co by nie opadla na dol.

 

Do nalania oleju polecam kupno weza czerwonego do gazu(1m dlugosci) srednica zewnetrzna 22mm i lejka spożywczego. Otwieramy maske i waz bez problemu wchodzi pomiędzy grodzoa silnika a silnikiem(kolo kielicha z nr vin nadwozia) i koncowke wkładamy do skrzyni biegow a w druga lejek spożywczy. latwy dotep do lania oleju bez kombinacji z papkami jakiemis.

Cala operacja nie spiesząc się 3,5h. Pozdrawiam :)

Opublikowano

@Dominik86

 

Ciesze się ze wszystko się udało.

 

Szkoda ze tak późno doszliśmy do tego ze przy niektórych mechatronicach możliwe są dwie opcje separatora.

 

Widze jednak ze ktoś chciał być znów mądrzejszy i starał się podważyć moje informacje ... jednak screeny wstawione przez Ciebie potwierdzają to co powiedziałem.

 

@KONTIBOX

 

Dziękuje za polecenie.

 

Podchodzę do każdego klienta indywidualnie i jeżeli jest taka potrzeba pomagam telefonicznie w trakcie prac ze skrzynia.

 

Wszelkich informacji przy wątpliwościach lub pytaniach dotyczących skrzyń biegów 6HP udzielam pod numerem telefonicznym 690 215 855.

 

Znajdziecie mnie także tutaj: http://m24.na.allegro.pl

 

oraz na forum 7er.pl

 

 

Pozdrawiam

 

Sebastian

Opublikowano

@kontibox

Brakuje mi tylko powodu dla ktorego zdecydowales sie na ta regeneracje ? Robiles to sam ?

 

@sebek

Kazdy, kto sie z Toba spotkal dobrze pamieta, ze podchodzisz do wszystkiego profesjonalnie i indywidualnie wiec nie musisz tego ciagle podkreslac :wink:

Opublikowano
tak patrze na te tloczki ze sprezynami - zastanwaiam sie czy to nie powoduje jednak większej twardości podczas zmiany biegów...
Opublikowano
OK, po testach. Skrzynia sie adaptuje/uczy jak kto woli. Nie szarpie przy zmianie biegow i wyglada na to ,ze jest wszystko ok :) Jeszcze mam wrazenie,ze skrzynia robi "dzien dobry" czyli jakby przy zmianie biegow tracony byl moment i auto na pol sekundy zwalnialo zmuszajac pasazerow do mini poklonu... Moze to kwestia adaptacji. Jesli nie, to bede grzebal w samej skrzyni :)

Jak tam,coś nowego?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Przy jakich przebiegach mieliscie tak zuzyte tloczki? mam 120tys przejechane zabieram sie do wymiany oleju i zastanawiam czy sie warto zabierac sie tez za mechatrnika czy odpuscic sobie do nastepnej wymiany czasami zdarza sie ze skrzynia szarpnie czy dziwnie zmieni bieg...
Opublikowano (edytowane)
Warto zmienic teraz olej? czy jezdzic poki nie zacznie sie cos powazniejszego dziac? Prawdopodobnie jest to skrzynia 6hp19, a i jak jade np z gorki i odpuszcze calkowicie gaz to faluja obroty w okolicach 1000... Edytowane przez malovix
Opublikowano
koledzy w e61 jak bardzo jest skomplikowana wymiana konwertera i naprawy mechatronica? Porywać się za to samemu? Njbardziej skomplikowana chyba wymiana konwetrera a zwłaszcza złożenie skrzyni z silnikiem po wyianie sprzęgła. Co o tym myślicie?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i jestem panowie po zabiegu regeneracji mechtraonika, i wymianie konwertera. Moje odczucia hmm wygląda, że mam nową skrzynię :lol: . Auto wogóle inaczej jeżdzi, zmiany biegów miękkie, zero zastanawiania przy zmianach, brak szarpania, płynność jazdy. Kangurek znikł, falowania obrotami brak. Przybyło chyba NM, bo auto zrobiło sie jakieś rześkie. Jestem bardzo zadowolony. Polecam ten zabieg wszystkim, którzy mają jakieś niedomagania z swoimi ASB. W moim przypadku auto ma 300 tys km. Olej brudas, opiłków nie wiele, ale były jak w każdej :wink: , uszczelka mechtronika, już powoli puszczała, tłoczków totalny brak. Tylko jeden miał jeszcze odstającą gumkę. Reszta totalnie płaska, zwłąszcza te od pierwszych biegów. Wszystko zamawiane od kolegi Sebka. Polecam. Sebastian, pomocny, rzetelny wszystkie graty pasowały jak należy, jeszcze raz polecam.
Opublikowano
Witaj. Fajnie,że się udało. Robiłeś sam czy w firmie? Konwerter wymieniałeś przy okazji, czy miał jakieś znamiona usterki? Panowie tak ogólnie co w konwerterze może paść? Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.