Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wszystkie stare zdjęcia w wątku wygasły :(


1. Czy ma ktoś zdjęcia rozebranej mechatroniki z widokiem tych kulek, sprężynek i tłoczków?

2. Czy któryś z serwisów we Wrocławiu lub okolicach podejmuje się usługi wymiany tłoczków, uszczelniaczy, okulara, olej i filtry?

 

We Wro masz BMW Expert. Jakbyś chciał dalej to w JG jest BMW Revival https://www.facebook.com/Bimmer-Revival-451639985368909 :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dołączę do tematu bo również zaczynają mi się kłopoty ze skrzynią.

Moja skrzynia niedawno dokulała się do 500 tys.


Od jakiegoś czasu czuć, że konwerter nie daje rady bo falują obroty przy spokojnej jeździe dlatego w planie jest jego wymiana jak i regeneracja mechatroniki.

Po za tym zdarza się, że czasem przy ruszaniu ma spore opóźnienie i po tym szarpnięcie ale w ogólnie zmienia biegi właściwie i na czas.

W związku z tym mam pytanie, czy bawić się w kompletny remont skrzyni skrzyni czy tylko konwerter i mechatronika?

Opublikowano
Kurde mam zablokowanego lockupa... wg kompa niby jest otwarty, a cały czas trzyma, rwie mi do przodu na hamulcu. Jest jakaś możliwość chwilowego "odłączenia" lockupa? tak jak w mercedesie?
Opublikowano
Wszystkie stare zdjęcia w wątku wygasły :(


1. Czy ma ktoś zdjęcia rozebranej mechatroniki z widokiem tych kulek, sprężynek i tłoczków?

2. Czy któryś z serwisów we Wrocławiu lub okolicach podejmuje się usługi wymiany tłoczków, uszczelniaczy, okulara, olej i filtry?

 

We Wro masz BMW Expert. Jakbyś chciał dalej to w JG jest BMW Revival https://www.facebook.com/Bimmer-Revival-451639985368909 :)

 



Dziękuję za odpowiedź!


Ponawiam pytanie:


1. Czy ma ktoś zdjęcia rozebranej mechatroniki z widokiem tych kulek, sprężynek i tłoczków?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Tu macie filmik z mojej naprawy 6hp



 



Super - Dzięki !!


A kiedy będzie druga część z rozbierania mechatroniki?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie. Przeczytalem cały post i może trochę mnie nakierował w rozwiązaniu mego problemu z mo e60 530d. Od kilku dni mam problem właśnie z moją skrzynia biegów automatyczna GA6HP26Z polegającym na tym że czasami wpada w tryb awaryjny. Objawy jakie się pojawiły to np. dojezdzam do skrzyżowania,auto redukuje do 1 i później po puszczeniu hamulca nie rusza mimo wciśniętego gazu. pomaga wyłączenie silnika i ponowne uruchomie.pokazuje takie błędy. Błędy są z minionego tygodnia

4f53

51AD

4F4D

4F51

4F59

4F4B.


Od soboty pojawia się wyłącznie błędy 4f51 czyli monitorowanie 5 biegu tak podała inpa.

Z autem byłem u mechanika i obstawia on że do wymiany jest konwerter lub kosz sprzęgła. Ja podejrzewam mechatronika. Skrzynia jest jeszcze na aucie. Poradzicie lub na kierujcie co sprawdzić.By nie robić sobie niepotrzebnych kosztów. Zanim zdecyduje się na wymiany skrzyni. Olej wymieniany był w marcu.

Opublikowano
Panowie. Przeczytalem cały post i może trochę mnie nakierował w rozwiązaniu mego problemu z mo e60 530d. Od kilku dni mam problem właśnie z moją skrzynia biegów automatyczna GA6HP26Z polegającym na tym że czasami wpada w tryb awaryjny. Objawy jakie się pojawiły to np. dojezdzam do skrzyżowania,auto redukuje do 1 i później po puszczeniu hamulca nie rusza mimo wciśniętego gazu. pomaga wyłączenie silnika i ponowne uruchomie.pokazuje takie błędy. Błędy są z minionego tygodnia

4f53

51AD

4F4D

4F51

4F59

4F4B.


Od soboty pojawia się wyłącznie błędy 4f51 czyli monitorowanie 5 biegu tak podała inpa.

Z autem byłem u mechanika i obstawia on że do wymiany jest konwerter lub kosz sprzęgła. Ja podejrzewam mechatronika. Skrzynia jest jeszcze na aucie. Poradzicie lub na kierujcie co sprawdzić.By nie robić sobie niepotrzebnych kosztów. Zanim zdecyduje się na wymiany skrzyni. Olej wymieniany był w marcu.

 

Chłopie tutaj to kwalifikuje Ci się do generalnego remontu za 10k ta skrzynia.

Wymiana oleju i miski czy płyty w mechatroniku to żadna regeneracja tylko zwyczajny serwis jak wymiana oleju w silniku..


Ludzie co wami się dzieje ? Myślicie, że na walącą panewkę jak ktoś wymieni olej i filtr i podkładkę korka spustu to naprawi coś w silniku ?

To samo ze skrzynią, jeżeli komuś już tak świruje skrzynia to ona nadaje się tylko do rozebrania na czynniki pierwsze i raczej wszystko oprócz dzwona idzie do wymiany i to może da 99% pewności, że po tak grubym remoncie będzie spokój.

Opublikowano

^^ w sumie to mialem napisać podobnie ale za mało się znam.


U mnie pomogła wymiana filtra, oleju, okulara i 4 tulejek ale moja skrzynia lekko szarpała przy ruszaniu i czasem przy zmianach.

Nie było żadnych błędów, opiłków w misce, obroty nie falowały ani nie robiła większych jaj poza podszarpywaniem raz po raz.


A co do cen to w okolicach Wrocławia najczęściej polecany jest ASB Długołęka.

Dla ZF6 z problemami od razu proponują kompletny remont całości z gwarancją za 8,5 brutto.

Tanio nie jest ale mniej niż proponowane powyżej 10. Twierdzili, że robią kilka na tydzień jak dzwoniłem miesiąc temu..


A mój serwis olej, filtr, przelotka wiązki, okular i 4 uszczelniacze gumowe nad mechatroniką kosztował 1500.

Taka średnia z wielu firm do których dzwoniłem... Robił Łukar na Rakowa 14 we Wro.

Przed serwisem poświęcają czas i się przejechali aby ocenić stan skrzyni.

Polecam!

Opublikowano
Panowie. Przeczytalem cały post i może trochę mnie nakierował w rozwiązaniu mego problemu z mo e60 530d. Od kilku dni mam problem właśnie z moją skrzynia biegów automatyczna GA6HP26Z polegającym na tym że czasami wpada w tryb awaryjny. Objawy jakie się pojawiły to np. dojezdzam do skrzyżowania,auto redukuje do 1 i później po puszczeniu hamulca nie rusza mimo wciśniętego gazu. pomaga wyłączenie silnika i ponowne uruchomie.pokazuje takie błędy. Błędy są z minionego tygodnia

4f53

51AD

4F4D

4F51

4F59

4F4B.


Od soboty pojawia się wyłącznie błędy 4f51 czyli monitorowanie 5 biegu tak podała inpa.

Z autem byłem u mechanika i obstawia on że do wymiany jest konwerter lub kosz sprzęgła. Ja podejrzewam mechatronika. Skrzynia jest jeszcze na aucie. Poradzicie lub na kierujcie co sprawdzić.By nie robić sobie niepotrzebnych kosztów. Zanim zdecyduje się na wymiany skrzyni. Olej wymieniany był w marcu.

 

Chłopie tutaj to kwalifikuje Ci się do generalnego remontu za 10k ta skrzynia.

Wymiana oleju i miski czy płyty w mechatroniku to żadna regeneracja tylko zwyczajny serwis jak wymiana oleju w silniku..


Ludzie co wami się dzieje ? Myślicie, że na walącą panewkę jak ktoś wymieni olej i filtr i podkładkę korka spustu to naprawi coś w silniku ?

To samo ze skrzynią, jeżeli komuś już tak świruje skrzynia to ona nadaje się tylko do rozebrania na czynniki pierwsze i raczej wszystko oprócz dzwona idzie do wymiany i to może da 99% pewności, że po tak grubym remoncie będzie spokój.

 

Czyli co... Lepiej zrzucic skrzynie i szukać używki...i na co zwrócić przy zakupie innej. Na jakieś numery poza modelem skrzyni

Opublikowano
Jak że sam chcę dokonać „regeneracji” skrzyni automatycznej w swoim aucie chciałbym się upewnić iż problem rozwiąże sama „regeneracja” mechatroniki. Skrzynia nie posiada żadnych błędów w sterowniku, jednakże występują dwa poważne problemy: twarde przełączanie biegu z 5-tki na 6-tkę i na odwrót, oraz występuje szarpanie (pooszarpywanie) przy stałej prędkości tylko na piątym biegu (tak jakby skrzynia chciała zmienić bieg na wyższy ale tego nie robi). Z góry dziękuje za pomoc.
Opublikowano
Kolego różnie może być. U mnie tak szarpało na jednym biegu i okazało się ze panewki w skrzyni, chwile pozniej zaczęła wskakiwać w tryb awaryjny, a znowu znajomy miał to samo i wymiana solenoid załatwiła sprawe. Ja wrzuciłem używkę. Najlepiej sprawdzić jadac w trasę, jeżeli skrzynia była by na wymarciu to po około 70 km dynamicznej jazdy zacznie bardzo szarpać albo wskakiwać w tryb awaryjny
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

U mnie dzisiaj skrzynia odmówiła posłuszeństwa . Tryb awaryjny .

Przy kick down przy 4 biegu na 5 miała zawahanie , szarpnięcie i wskoczył błąd .

Olej wymieniony zrobione z 200 km. :)

Jakieś sugestie ?

sprzedam E90 . 2007 r. 214 tys km . bezwypadkowa


http://images9.fotosik.pl/3382/17096446618ee79emc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/f4b104e47553a614mc.jpghttp://images9.fotosik.pl/3382/52cc5e934e5d2209mc.jpg

Kamil

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Jak że sam chcę dokonać „regeneracji” skrzyni automatycznej w swoim aucie chciałbym się upewnić iż problem rozwiąże sama „regeneracja” mechatroniki. Skrzynia nie posiada żadnych błędów w sterowniku, jednakże występują dwa poważne problemy: twarde przełączanie biegu z 5-tki na 6-tkę i na odwrót, oraz występuje szarpanie (pooszarpywanie) przy stałej prędkości tylko na piątym biegu (tak jakby skrzynia chciała zmienić bieg na wyższy ale tego nie robi). Z góry dziękuje za pomoc.

 

Jakieś postępy w naprawie skrzyni ?


Mam podobny problem w mojej skrzyni jadąc stałą prędkością ok 60 km/h jest odczuwalne podszarpywanie skrzyni tak jak by się wahała czy zmienić bieg z 5 na 6 po minimalnym dodaniu gazu zmienia bieg i nie podszarpuje, przełączając na tryb sport jest to samo tylko przy prędkości ok 80 km/h , w trybie ręcznej zmiany biegów nie zauważyłem żeby podszarpywało jadąc stałą prędkością na 5 jak i na 6 biegu.


Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się coś z tym zrobić ? wszelkie sugestie mile widziane.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Ile miałeś czarnych plastikowych kuleczek?

 

u mnie jest 9szt

 

z ciekawości


skąd bierzecie potem który model płyty separacyjnej macie i jak ułożyć kulki? jest gdzieś to w specyfikacji... czy wiedza tajemna warsztatów naprawy skrzyń ?


PS to mnie powstrzymuje przed wymiana tłoczków :( a chciałbym to zrobić bo 200 tys padło i nie chcę czekać aż będą objawy.

Opublikowano

adaptacje mi sie tak ustawily po kilku tys km

sprzeglo:

A--235mbar - 41ms

B--154mbar -29ms

C--287mbar -50ms

D--196mbar -0ms

E--750mbar -0ms

 

 

Jakim programem to odczytałeś?

A jeśli INPA bądź ISTA to jak tam wejść, które menu ?

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam Wszystkich,

Mam problem z moją E90 i skrzynią 6hp26. Pojawiły się u mnie wahania obrotów przy stałych prędkościach. Diagnoza padła na zużyty konwerter ,który został zregenerowany i przy okazji został wymieniony olej. Po przejechaniu 3tys km problemy powróciły w mojej E90 . Teraz przy stałych prędkościach są lekkie wahania ale nie zawsze , dodatkowo pojawił uślizg z drganiami na skrzyni przy lekkim przyspieszaniu. Czasami przy większym przyspieszeniu z 5 biegu na 6 bieg jest szarpniecie przy około 2700 obrotów. Czy wymiana gumek i płyty separacyjnej pomoże ? w jakim kierunku szukać przyczyny? Z góry dziękuje za pomoc :D


Beta po wirusie 280km, przebieg 280tys.

Opublikowano
Witam Wszystkich,

Więcej rzeczy nie trzyma ciśnienia


Wymień

tloczki

ADAPTER MECHATRONICA

tuleja wtyczki mechatronica

ZAWORY ELEKTR. 6HP26

plyta separacyjna 245

tulejki uszczelniajace obudowy


Update softwareu przy okazji


+zestaw sonnax zip kit

BMW ZF EO 6HP26 Automatic Transmission Gearbox ZIP

Kit



Cytując z tłumaczeniem. NAJLEPSZA RADA DLA CIEBIE: PONIEWAŻ 99% problemów z tymi skrzyniami jest związanych ze spadkiem ciśnienia płynu, zdecydowanie polecam zestaw zip SONNAX. po remoncie reset ADAPTACJI ZA POMOCĄ OPROGRAMOWANIA BMW INPA LUB ISTA, zasada jest taka, żeby nie jeździć, jeśli szarpie lub źle zmienia biegi. Pamiętaj - tanio... ludzie zwykle płacą podwójnie (bez urazy).



https://www.bavlogic.com/?p=3738

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,


Panowie, czy ktoś spotkał się z następującym problemem:


Podczas jazdy nagle pojawił się błąd skrzyni 4E89 - elektrozawór 1 lub elektrozawór 2, blokada mechaniczna. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu samochodu błąd zniknął i dojechałem na miejsce (10km), ale podczas zatrzymywania samochodu skrzynia automatycznie przełączyła się w tryb P. Przy próbie zmiany na R lub D, znów automatycznie zmieniała na P. Po wystąpieniu opisanego epizodu, postanowiłem niezwłocznie wyciągnąć mechatronikę i zostały wymienione następujące części: komplet elektrozaworów, płyta separacyjna, tłoczki, uszczelki między mechatroniką, a skrzynią, do tego olej i miska. Niestety nadal zdarza się jej podczas postoju lub bardzo wolnym toczeniu zmiana na bieg P, ale dzieje się to dopiero po rozgrzaniu. Po kilku takich przełączeniach na P, powraca błąd 4E89.

Poza tym, skrzynia działa bardzo dobrze. Wartości adaptacyjne są niskie, jedynie na koszu C dochodzą do +350mbar

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Cześć wszystkim z racji mojego pierwszego postu na forum :)

Mam pytanie odnośnie naprawy mechatroniki ZF 6hp28 (3.0xd). Skrzynia ma wymienione wszystko w środku razem z konwerterem zregenerowanym przez ZF (kosz E sprawdzony, jest ok). Mechatronika ma zrobiony serwis (wymienione uszczelki, grzybki, płytę separacyjną, solenoidy na nowe czyli ogólnie komplet). Niestety nadal występuje uślizg na 5 biegu w okolicach 1500-2000 obr. i wbicie 6 biegu. Gdy jedziemy na 5 biegu powyżej 2200 obr. można cisnąć i nie ma tego problemu. Dodatkowo gdy na pełnym gazie chcemy w trybie automatycznym aby skrzynia przeszła z 4 na 5 to nie potrafi tego zrobić, po pierwszej próbie czuć lekkie uderzenie i zostaje na maksymalnych obrotach. Dopiero jak odpuści się gaz to wbija 5 bieg. Mnie już ręce opadają. Problem leży ewidentnie w mechatronice, tak mi powiedział mechanik, ale nie podejmuje się dalszej naprawy, bo nie ma do tego sprzętu. Znacie może jakiegoś fachowca na Śląsku, który to ogarnie? Lisie Kąty to jednak trochę daleko.


Edit1: Niestety po oddaniu mechatroniki do Kielc na Hydrotest wyszło, że mechatronika to złom. Nie trzyma ciśnień nawet po rozwierceniu kanałów. Tak więc za chwilę wlatuje inna sprawdzona używka.


Edit2: Sprawdzona używka działa super, skrzynia zmieni biegi tak jak powinna. Podsumowując trzeba było od razu zrobić komplet, nie bawić się w półśrodki i sprawdzić mechatronikę na maszynie.

Edytowane przez hanczak
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,


Mam skrzynię 6HP26 i mam taki objaw, że jak wrzucę wsteczny do wchodzi on dopiero po około 3-4 sekundach. Generalnie skrzynia zmienia biegi płynnie, może lekko czuć te zmiany na zimnym oleju ale generalnie nie ma większych objawów. Olej świeżo wymieniłem pare dni temu i objaw jest taki sam. Pytanie czy to zwiastun większej awarii czy ten typ tak może ma? Po wrzuceniu D jadę praktycznie od razu do przodu a gdy dam na R to jednak trzeba czekać zauważalnie dłużej.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Historia jakich wiele. Jednak zabieg ten jest naprawdę trudny i wymaga sporo doświadczenia. Kosztowne też będą części. Jak dla mnie warto poszukać odpowiedniego warsztatu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.