Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Też czekam na jakieś info. Jakiś czas temu wymieniłem konwerter i objawy "konwerterowe" zniknęły, ale biegi nadal zmienia... czasem jakoś dziwnie i wydaje mi się że tak nie powinno być. W zasadzie nie ma reguły który bieg. Jak się jedzie delikatnie jest super płynnie, jak na pełnym sandale jest super płynnie, a jak umiarkowanie to wtedy jakoś tak mniej łagodnie zmienia, jakby się zastanawia. Silnik sprawny, skrzynia też błędów nie generuje, olej wymieniony, adaptacja robiona. Może warto by było spróbować tych tłoczków.

 

Mam IDENTYCZNE objawy. Też w zasadzie nie ma się czego czepić. Jadąc na siedzeniu pasażera nie ma żadnych wielkich objawów, ale jak się prowadzi, to chciałoby się troszkę większej płynności. Do tego nie lubię w tej skrzyni, że potrafi zrzucić dwa biegi w dół po sobie. Chyba, że to objaw jakiegoś problemu w mojej skrzyni. Zachowuje się jakby miała benzyniaka a nie 3,0d pod maską, wchodzi czasem na jakieś absurdalne obroty silnika i potrafi zrzucić jeden bieg, po czym stwierdzić, że chce jeszcze jeden zrzucić w dół... Kupy się to nie trzyma :)

Opublikowano
Panowie wrazie czego mam wszystkie nowe częsci do skrzyń Zf tłoczki tez jak cos to info na pw albo na maila

http://www.mautoczesci.pl/

 

Kolega tu pisze ceny tłoczków, uszczelek itd. Nie ma chyba w tym żadnej tajemnicy...

Opublikowano

Moja też tak ma, ze czasem przy obniżeniu sandała w stronę ziemi wrzuca bieg który odpowiada w danej chwili 4000obr/min, po to żeby pociągnąć 400-500 obr i zmienić na wyższy :duh: :D. Chyba najszybciej się tym jedzie używając manuala i mając za wczasu przygotowany odpowiedni bieg. Ja mam jeszcze często tak, szczególnie przy zmianach 1/2, 2/3, 3/4, że tuż po zmianie biegu, kiedy wydaje się że następny już wrzucony, następuje obniżenie obrotów o jakieś 50-100 odczuwalne w samochodzie jako coś w rodzaju zadławienia (również po odgłosie silnika) - oczywiście dzieje się to przy umiarkowanym przyspieszaniu. Tak jak wcześniej pisałem przy bardzo delikatnym jak i przy pełnym przełącza biegi bez zarzutu, płynnie i bez żadnych hec.

 

Może kolega który założył temat wypowiedziałby się więcej na temat zachowania jego skrzyni przed tą naprawą mechatronika? Na razie wiemy że zmieniała biegi nerwowo, a to trochę ogólnie.

Opublikowano

Mam nadzieję, że w tym temacie prędzej uzyskam informację niż na forum głównym.

 

Przy zapalaniu samochodu słychać spod spodu metaliczny dźwięk. W kanale widać jak wał dostaje lekkiego obrotu. Nie dzieje się to zawsze, ale często. Nasilenie tego dźwięku również jest za każdym razem inne.

Kiedy stoję na światłach i mocno trzymam hamulec to czuję po puszczeniu hamulca jakby właśnie bieg wkładała. Też nie dzieje się to zawsze.

 

W znajomym serwisie ASB (średnio im ufam) powiedzieli mi, że to wina mechatroniki. Zadzwoniłem do innego serwisu ASB (z polecenia) i tam właściciel mi powiedział, że wał może w tej skrzyni dostać lekkiego obrotu i może to być słychać.

 

Może mi ktoś napisać kogo mam słuchać? Skrzynia jeździ i zmienia biegi rewelacyjnie! jedyne objawy to te które wymieniłem. Auto ma 212 kkm.

Opublikowano
......Może kolega który założył temat wypowiedziałby się więcej na temat zachowania jego skrzyni przed tą naprawą mechatronika? Na razie wiemy że zmieniała biegi nerwowo, a to trochę ogólnie.

Witam,

objawialo sie to jak by w maualnej skrzyni biegow ktos bardzo szybko puszczal sprzeglo. Ja mialem to przy przezucaniu z 2-3, 4-3, 4-5 i 6-5 ( czyli 3 i 5 byly "nerwowe":)). Tak zwany "kangur" (za szybie wlaczanie 1 biegu krotko przed zatrzymaniem sie) tez zniknelo.

Pozdrawiam i polecam wymiane

  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, czy ktoś jeszcze wymienił te tłoczki? Szukam potwierdzenia, gdyż po rozmowie z mechanikiem robiącym skrzynie jakoś zwątpiłem.
Opublikowano
witam chciał bym odgrzebać temat czy po wymianie tłoczków u innych ustały objawy co kolega opisał z 1 postu i jakie zaobserwowali róznice po wymianie tłoczków
Opublikowano

Coś mi to śmierdzi bujdą na resorach :) Może kiedyś przy okazji, na pewno nie wymienię celowo, bo to dość wątpliwy a wcale nie darmowy zabieg.

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja wymienilem caly komplet od sebka z 7er.pl i mam mieszane uczucia, fakt ze nie bylo zrobionej adaptacji i to moze byc powodem.

Ogolnie to co mi dokuczalo na poczatku zniknelo, tzn. gdy stawalem na swiatlach lub wlaczalem Drive to strasznie tluklo i szarpalo mi pod autem od skrzyni az po dyfer bylo to czuc. pozniej dziwnie 2 pracowala albo tak jakby przydusilo sie auto albo tez potrafilo walnac jak przed wymiana na 1. raz bylo wszystko dobrze a raz szalala skrzynia. Najgorsze nadeszlo pozniej... 5 bieg pracowal tak jakby caly czas wskakiwal i wyskawilal przy tym szarpiac i łomoczac niemilosiernie nie szlo jechac miedzy 80 a 100 km-h :mad2: . trwalo to jakies 2 tygodnie, juz mialem do polski jechac na remont wywalczylem wolne a skrzynia sie uspokoila.

Nie pracuje moze aksamitnie jak nowa ale nie ma problemow.

Kolega ktory nie jest specem od ASB tzlko elekromechanikiem powiedzial mi zeby jeszcze z raz albo nawet 2 razy wymienic olej to powinna chodzic jak nowa co o tym myslicie?

Opublikowano

Myślę ze problem może leżeć w jeździe adaptacyjnej a może w jej braku.

 

Skasowanie wartości adaptacyjnych sterownika a następnie wykonanie jazdy adaptacyjnej gwarantuje optymalne warunki dla skrzyni.

 

Bardzo możliwe ze twoja skrzynia dopiero po takim czasie doszła "sama do siebie".

 

Trzeba pamiętać o tym ze odczuwalne symptomy przed wymiana oleju i zestawu mechatronica mogą mieć całkowicie inne źródło.

 

Większość osób która wymieniała te elementy bardzo chwali efekty.

 

Do wszystkich pozytywnych opinii na moj temat na forum (allegro: motoshop24 / forum 7er.pl: Sebek) dodam ze można się ze mną kontaktować także telefonicznie - 796415021.

 

Każdemu klientowi służę fachowa porada i dobiorę potrzebne elementy.

Opublikowano

Witam

 

Powoli przymierzam się do walki z moja skrzynią (6HP19Z)

Objawy mam "klasyczne".

 

Kolega podesłał mi link do tego wątku

i w końcu przeczytałem jakieś konkrety.

(czyt. nowe światełko w tunelu :) )

 

Trochę historii:

- reset adaptacji gazem - niewiele pomogło

- reset adaptacji INPĄ - trochę pomogło.

 

Miałem w planach kolejno:

- uzupełnienie oleju

- wymiana oleju

- wymiana mechatronika

- naprawa skrzyni... mać..

- wymiana skrzyni.... mać do kwadratu. :(

 

Ale teraz chyba się skuszę na wymianę tłoczków.

A przynajmniej wpasuję to między "wymiana oleju" a "wymiana mechatronika"

Zawsze to jedna szansa na sukces więcej.

 

 

Teraz filmik z netu - demontaż mechatronika w E60.

Może się to komuś przyda.

 

oraz kilka przydatnych informacji o pracy przy skrzyni:

http://www.thectsc.com/images/pdf/thectsc_mechatronic_replacement.pdf

 

 

I na deser na moje pytania.

 

Wygrzebałem na alle zestaw naprawczy.

Co o nim sądzicie?

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-sterowania-zf-6hp-nowosc-sonnax-i2853313200.html

 

I drugie pytanie.

Może kolega sebek65 rozszerzyłby swoją ofertę o kompletny zestaw naprawczy do 6HP?

Czyli tłoczki, separator, przelotka, miska i olej.

No i może jeszcze adapter.

 

Powinno wyjść taniej, zwłaszcza jak uwzględnimy klubowe zniżki :norty:

 

pozdr

h.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Mam problem ze skrzynia 6hp26 wywala blad 4F89 dzieje sie to na 4 biegu przy przyspieszaniu z uzyciem 3/4 mocy objaw podobny do slizgajacego sie sprzegla po czym jest szarpniecie i pojawia sie tryb awaryjny skrzyni dodam, ze nie wystepuje to zawsze i przy maksymalnym przyspieszaniu jak i spokojnej jezdzie jest ok raz na ok 1000km wystapi to tez na 3 biegu. Domyslam sie ze winny jest mechatronik - bycmoze tloczki... prosze o jakas podpowiedz w tym temacie, moze ktos mial podobny przypadek :wink:

TC-performance Bydgoszcz - Hamownia Podwoziowa


Warsztat, chiptuning, diagnostyka, dpf off-wszystkie marki,

regeneracja vp44

regeneracja turbospreżarek

http://www.TC-PERFORMANCE.eu

https://www.facebook.com/TeCebydgoszcz


725 537 442

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie to jak, wymiana tłoczków coś daje czy nie na skok kangura? :D
Opublikowano
Zdaje się, że temat jest jałowy i niepewny. Póki nie będzie kilku wyników niestety jest mało wiarygodny, szczególnie, że przy wymianie tłoczków robimy też wymianę oleju i adaptację. Możliwe, że to wszystko na raz składa się na poprawę... Poza tym każdy problem może mieć inną przyczynę i nie zawsze pomogą "magiczne" tłoczki. Ale sam się jeszcze przed tym nie zamykam.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Procedura wymiany separatora, adaptera i tłoczków oraz samego czyszczenia mechatronica jak najbardziej odbija się pozytywnie na pracy skrzyni.

 

Sama wymiana uszkodzonego "okulara" czyli adaptera odpowiedzialnego za utrzymywanie ciśnienia daje kolosalna poprawę pracy skrzyni.

 

 

 

 

 

 

I drugie pytanie.

Może kolega sebek65 rozszerzyłby swoją ofertę o kompletny zestaw naprawczy do 6HP?

Czyli tłoczki, separator, przelotka, miska i olej.

No i może jeszcze adapter.

 

Powinno wyjść taniej, zwłaszcza jak uwzględnimy klubowe zniżki :norty:

 

pozdr

h.

 

 

Witam,

 

komplet jest dostępny w częściach na moich aukcjach:

 

http://allegro.pl/sklep/18239220_motoshop24

 

Służę fachowa pomocą i doradzę telefonicznie przy problemach ze skrzyniami ZF.

 

 

 

polecam kolege z naszego forum go**ik79 ,ma wszyskie części do skrzyń ZF i bardzo dobre ceny dla klubowiczów ,brałem od niego konwerter i wspomniany wyżej zestaw

 

 

Firma w której pracuje użytkownik gorik79 lub lepiej mówiąc jej właściciel - obsłużył się w prymitywny sposób w wiekszosci moimi opisami i tytułami aukcji - przy produktach ZF oraz Ravenol zostały one poprostu w duzej czesci bezprawnie skopiowane.

 

Co więcej nawet układ artykulow do zdjęć został skopiowany ode mnie.

 

Po skonfrontowaniu z tym faktem - udawał "niewiedzącego", inaczej mówiąc - "palił głupa".

 

To tyle na temat polecenia tej firmy ...

 

 

 

W linku moich aukcji znajdziecie kontakt ze mną:

 

 

http://allegro.pl/sklep/18239220_motoshop24

 

 

Ceny zawsze niższe niż u "nieuczciwej konkurencji" ...

 

 

 

Pozdrawiam

 

Sebek65 / Sebek

 

Współwłaściciel i Administrator 7er.pl

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie będe się zniżał do poziomu użytkownika sebek65, gdyż wszystko co zrobiłem czyli zdjęcia i opisy są opracowane przezemnie, i bynajmniej ja nazywam oring oringiem a nie simeringiem, co do samych opisów kolega chyba nie zauwazył że nie wykupił sobie patentu na części ZF i każdy może je sprzedawać i opisywać jak mu się podoba, w między czasie wiele osób wystawiło zestawy na allegro będąc dla nas konkurencją np. http://moto.allegro.pl/zestaw-olej-miska-tuleja-bmw-24117571227-fv-jakosc-i3085038474.html mi to osobiście nie przeszkadza a co do cen to dla forumowiczów mam ustalone rabaty i wielu się o tym przekonało, nazywanie mnie nieuczciwą konkurencją przez kogoś kto na forum nie pomaga a tylko się reklamuje jest nie na miejscu, oczywiście forumowicze napewno to zauważą, oczywiście zapraszam na zakupy do mnie, jak również na wymiane oleju i wszystkich części w moim serwisie

Kontakt do mnie w linku

http://allegro.pl/Shop.php/Show?category=&country=1&buy=0&shop=0&order=&price_from=&price_to=&listing=0&listing_sel=&listing_interval=&pay=0&redir_to_search=1&string=zf&id=26209178

 

lub na stronie

 

http://www.mautoczesci.pl/

 

Pozdrawiam Adam Podgórny

Właściciel firmy Mautoczesci i sklepu ap-oil

Opublikowano

Trochę więcej pokory Panie Adamie.

 

Wie Pan bardzo dobrze o czym mowie a idzie Pan nadal w zaparte.

 

Nie mam nic przeciwko konkurencji ale kopiowanie opisów aukcji to po prostu łamanie praw autorskich.

 

Świadomość tego typu działań jest niestety w naszym kraju znikoma.

 

Kiedyś może się to zmieni.

 

Zycze samych sukcesów !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
skoro tak Pan uważa to poda mnie Pan do sądu i po sprawie, nawet Pan nie wie ile opisów i zdjęc z moich aukcji ludzie skopiowali jak jeszcze na zdjęciach olei nie było znaku wodnego i co mam się sądzic z całym swiatem?
Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich, jako ze mojej e60 właśnie stuknęło 155555 km zrobiłem wymianę oleju w automacie:

 

co było wymienione

olej Ravenol 6hp- łącznie 14L - Wymiana dynamiczna (polecam firmę ASJ AUTOMOTIVE spod Elbląga, chyba jedyna na Pomorzu która to robi)

 

stary olej był czarny i śmierdział, ilość opiłków które osadziły się na misce nie była zbyt duża :) jak widać na załączonym palcu

 

http://images36.fotosik.pl/423/f0f68e32fa26c487.jpg

dalej otworzony został mechatronic

http://images33.fotosik.pl/607/216a6b864af5cfb5gen.jpg

jak widać po zmianie dynamicznej wyglada całkiem OK i nie ma szlamu czy czegoś takiego

dalej została wyjęta uszczelka między płytami mechatronika - tzw. separator

http://images33.fotosik.pl/607/1ece3eb4cfa45327.jpg

uszczelka po wyjęciu NIE NADAJE się do ponownego zamontowania

http://images37.fotosik.pl/2006/268effe29fcc95ee.jpg

zobaczcie jak na gorze cały silikon zniknął - po zamontowaniu leciało by tamtędy...

 

Tutaj uwaga - czasami się może zdarzyć, że ZF sam nie wie jaka jest uszczelka w środku, z tego co wiem jest 5-7 różnych typów, najlepiej ugadać się ze sprzedawcą, że wyśle Wam

np. 2 pasujące uszczelki i odeślecie jedną - niestety ja podczas serwisu zostałem zaskoczony i auto stało zamiast 3 godzin to od piątku do środy :/ + dla Sebastiana za szybkie ogarnięcie tematu, ale można było tego lepiej dopilnować

 

dalej zostały wymienione tłoczki mechatronika - jak widać tylko jeden z nich wygląda normalnie - 2 z lewej, reszta jest już wyeksploatowana

http://images38.fotosik.pl/1990/fb5091375384315d.jpg

 

po złożeniu wszystkiego do kupy zmiana biegów nie do poznania - na D chodzą tak, że nie czuć zmian, na DS zmieniaja sie o wiele szybciej i bez zawachania, w trybie manualnym super szybkie redukcje jak i starty od 0

 

calosc kosztow to ok 1900 PLN

 

oczywiście została wymieniona rowniez misa z filtrem na nowa, adapter, hilza - podobno jest możliwość kupienia miski metalowej i później mozna już same filtry wymieniać, ale tego w zadnym polskim sklepie nie widziałem, komplet nowych śrub ( 8PLN za szt. w ASO - łącznie ok 180 PLN) trzeba pamiętać, żeby śruby były dokręcane momentem max 10 NM bo inaczej miska może pęknąć

Edytowane przez Dominik86
Opublikowano
co do uszczelki / płyty separacyjnej można ją dobrać bezbłędnie na podstawie numerów ze skrzyni biegów

 

i tak i nie, sczytywałem nr skrzyni

http://images34.fotosik.pl/602/378600e46b2971a9.jpg

 

i jak widać

http://images46.fotosik.pl/1999/b36972bbae293687.jpg

http://images41.fotosik.pl/1986/abd44127196f190b.jpg

występują 2 uszczelki...

 

 

gdyby ktoś potrzebował - manual do skrzyni w PDFie

 

http://chomikuj.pl/dominik.hoga/Dokumenty/ATSG+ZF+6HP26+tech+manual,2553969494.pdf

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.