Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem na etapie kapitalnego remontu swojej 6hp26, skrzynia rozebrana w najmniejsze szczegóły, okazało się że tarczy przypalone, przekładki też, duże luzy na panewkach, o ringi twarde, więc wleci wszystko nowe ZF-a do środka. A konwerter właśnie wysłałem do tej firmy w artykule, zobaczymy jak zrobią. A jakie miałem problemy: od 2 lat pływanie obrotów od 4 biegu wzwyż przy niewielkich prędkościach rzędy 50-60km/h falowanie ok. 200-300 obr/min., a ostatnim czasem już bardzo zaczęła głupieć skrzynia bo na zimnym oleju wcale nie zapinała lock-up, czasem też potrafiła zrobić tarkę.

 


Tarczki przypalone gdzie? W konwerterze czy w skrzyni? Sam robisz remont? Daj znać jak z kosztami i może jakaś fotorelacja... :)


U mnie jest tylko problem z uslizgami i zmiana biegów jakby na 2 razy efekt półbiegów... gdzie szukać przyczyny? Konwerter, mechatronika, skrzynia?

Opublikowano
Jestem na etapie kapitalnego remontu swojej 6hp26, skrzynia rozebrana w najmniejsze szczegóły, okazało się że tarczy przypalone, przekładki też, duże luzy na panewkach, o ringi twarde, więc wleci wszystko nowe ZF-a do środka. A konwerter właśnie wysłałem do tej firmy w artykule, zobaczymy jak zrobią. A jakie miałem problemy: od 2 lat pływanie obrotów od 4 biegu wzwyż przy niewielkich prędkościach rzędy 50-60km/h falowanie ok. 200-300 obr/min., a ostatnim czasem już bardzo zaczęła głupieć skrzynia bo na zimnym oleju wcale nie zapinała lock-up, czasem też potrafiła zrobić tarkę.

 


Tarczki przypalone gdzie? W konwerterze czy w skrzyni? Sam robisz remont? Daj znać jak z kosztami i może jakaś fotorelacja... :)


U mnie jest tylko problem z uslizgami i zmiana biegów jakby na 2 razy efekt półbiegów... gdzie szukać przyczyny? Konwerter, mechatronika, skrzynia?

Tarczki w skrzyni bo w konwerterze przecież nie zobaczysz dopóki go nie rozetniesz, więc tym się zajmie firma. Skrzynię robię sam, sprzęt jest wiedza też, teraz tylko doświadczenie, nuczę się na swojej skrzyni. W Twoim przypadku trudno powiedzieć gdzie szukać przyczyny, ale czy kiedykolwiek była robiona mechatronika? bo jeśli nie to od niej bym zaczął.


Powiem tak: z racji oryginalnego przebiegu mojego auta obecnie 194tyś., trzech wymian oleju w skrzyni, jednej regeneracji mechatroniki i tego co zobaczyłem w środku stwierdzam (wg mnie) że te skrzynie mają problem z tarczkami a przede wszystkim z luzem na panewkach i myślę że to jest w nich problemem. Ciekaw jestem jak wyglądają skrzynie które nie miały wymienianego choćby oleju.


Co do kosztów to się nie będę wypowiadał bo jak napiszę ile już poszło na same części to będą się wszyscy śmieli że do starego auta nie warto tyle kasy pakować... bo kto mi to zwróci :D

Opublikowano

W planach mam zrobienie mechatroniki, sprzeglo miałem naprawiane natomiast po przeglądzie napraw poprzedniego właściciela nie mam pewności że zostało poprawnie zrobione.

Zastanawiam się nad wymiana elektrozaworow (solenoidow).

Crm1234 pisałeś że uslizgi mogą być powodowane uszkodzeniem elektrozaworu. Efekt polbiegu mam na 3 biegu, a kiedyś miałem błąd 3 solenoidu, który po wykasowaniu nie wrócił. Może to jest właściwy trop?

Najbardziej denerwuje mnie zawieszanie się skrzyni przy maksymalnym przyspieszeniu.

Opublikowano
W planach mam zrobienie mechatroniki, sprzeglo miałem naprawiane natomiast po przeglądzie napraw poprzedniego właściciela nie mam pewności że zostało poprawnie zrobione.

Zastanawiam się nad wymiana elektrozaworow (solenoidow).

Crm1234 pisałeś że uslizgi mogą być powodowane uszkodzeniem elektrozaworu. Efekt polbiegu mam na 3 biegu, a kiedyś miałem błąd 3 solenoidu, który po wykasowaniu nie wrócił. Może to jest właściwy trop?

Najbardziej denerwuje mnie zawieszanie się skrzyni przy maksymalnym przyspieszeniu.

 

Wyślij mechatronikę na przetestowanie i będziesz wiedział czy są elektrozawory dobre, a tak wymienisz elektrozawory a się okaże że zawory w mechatronice puszczą bokiem i nowe elektrozawory nic nie dadzą, albo może też być przekładka zużyta i też nowe elektrozawory to strzał nie trafiony.

Opublikowano
Piotrku tak jak mówiłem już jakiś czas temu :arrow: rozbieramy skrzynię od spodu i zobaczymy :mrgreen: co los przygotował :) .
Opublikowano
Piotrku tak jak mówiłem już jakiś czas temu :arrow: rozbieramy skrzynię od spodu i zobaczymy :mrgreen: co los przygotował :) .

nie za wiele zobaczy.

Opublikowano

Szczerze zastanawiam się nad wymiana wszystkich elektrozaworow. Koszt jest znacznie większy ale chce uniknąć wielokrotnego zaglądania do skrzyni. Dlatego podpytuje czy da się to jakoś sprawdzić po rozebraniu czy są jakieś ewidentne objawy uszkodzenia itd.

Widziałem film na yt gdzie była robiona regeneracja mechatroniki w bmw e90 i jednym z objawów było zawieszanie się skrzyni na max obrotach - tj u mnie. Koleś zrobił regenerację z wymiana elektrozaworow i problem ustal.

Opublikowano
Szczerze zastanawiam się nad wymiana wszystkich elektrozaworow. Koszt jest znacznie większy ale chce uniknąć wielokrotnego zaglądania do skrzyni. Dlatego podpytuje czy da się to jakoś sprawdzić po rozebraniu czy są jakieś ewidentne objawy uszkodzenia itd.

Widziałem film na yt gdzie była robiona regeneracja mechatroniki w bmw e90 i jednym z objawów było zawieszanie się skrzyni na max obrotach - tj u mnie. Koleś zrobił regenerację z wymiana elektrozaworow i problem ustal.

a nie lepiej wysłać mechatronikę na maszynę do sprawdzenia? wtedy Ci powiedzą jest do wymiany, bo mogą być elektrozawory ale nie sprawdzisz ich bez maszyny podciśnieniowej, może też być przekładka uszkodzona, akumulatorki (ale one za płynność zmian biegów odpowiadają) a mogą być zawory mechaniczne wyrobione i się blokują lub puszczają olej bokiem a ich nie zrobisz sam. Dlatego na maszynie wyjdzie co jest nie tak z mechatroniką.

Opublikowano

robkom

Koleżko a jak chcesz wyciągnąć mechatronikę ............. od góry :mrgreen: ............. wiadomo że od dołu skrzyni się ją ściąga.

Opublikowano
robkom

Koleżko a jak chcesz wyciągnąć mechatronikę ............. od góry :mrgreen: ............. wiadomo że od dołu skrzyni się ją ściąga.

Koleżko oczywiście że od góry a jak inaczej?

Opublikowano
Yyyyyhm. Widzę że wielu ciekawych rzeczy można się dowiedzieć. :) do domu w sumie też można wejść przez drzwi jak i przez komin. Tak z ciekawości - sprawdzeniem mechatroniki zajmuje się jakaś konkretna firma? Możesz kogoś polecić? Ile taka przyjemność kosztuje?
Opublikowano
Polecam zdanewicza, więc w Google to będziesz wiedział gdzie wysłać. Midparts też ma taką maszynę. Ja robiłem u zdanewicza. Cena 450zl.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Siemka, mam niemały problem, auto e90 325d 197ps 2008r automat, ponoć to jest 6hp21, na seryjnym programie nie ma kompetnie najmniejszych problemów z skrzynia chodzi elegancko, wymieniałem w niej olej z filtrem po zakupie, zrobiłem ostatnio program nie jakiś mega mocny bo 250ps 540nm i mam taki problem że, podczas przyspieszania z pedałem w podłodze nie zmienia mi biegu z 4 na 5 obroty wtedy idą na 4,5k w trybie d i jest szarpnięcie, dzieje się to tylko w tej jednej sytuacji i tylko z 4 na 5. Kiedy przyspieszam nie z pedałem w podłodze zmieni bieg bez problemu, ma ktoś pomysł co to może powodować? Czy to już za dużo dla tej skrzyni czy coś jest w nie zużyte? Zapisuje się błąd: 4F86
Opublikowano

Uwalony albo nieszczelny zawór


4F86 transmission ratio symptom speed monitoring.


Tam pewnie posypie się reszta błędów przy takiej jeździe.

Opublikowano
Witam. Panowie mam mega problem proszę o pomoc. Auto e60 2004 rok skrzynia 6hp19zf było u mechanika jakieś pol roku temu problemem był wyciek oleju ze skrzyni. Mechanik stwierdził, że dolał 2l oleju i już nie cieknie. Nie było mnie w pl praktycznie przez cały ten czas samochodem jeździła żona, ostatnio zaczęła skarżyć się na podskakiwanie obrotów na zimnym silniku. Teraz gdy wróciłem zobaczyłem, że osłona skrzyni jest całkowicie zawalona olejem od spodu mega wyciek. Samochodem przejechałem się tylko 1 raz aby sprawdzić co się dzieje i obroty skaczą na zimnym silniku podczas jazdy między 1500 a 2000 potem gdy auto się zagrzeje efekt jest taki, że gdy dodaje gazu gwałtownie Np do połowy to obroty spadają i zaczynają mozolnie rosnąć. Biegi zmienia raczej tak jak wcześniej bez szarpnięć jedynie przy redukcji z 2 -1 jest lekkie szarpnięcie. Olej raczej nigdy zmieniany nie był z tego co wiem, a teraz może już wgl go nie być w skrzyni. Błędów żadnych nie ma. Co może być potencjalna przyczyna takiego zachowania. Auto chyba pójdzie na serwis ale nie chciałbym żeby wymienili wszystko co tylko wpadnie im do głowy. Jeśli ktoś miał takie objawy i okazałoby się, że może to być brak oleju bądź mechatronik to jestem w stanie zrobić to sam. Dzięki za podpowiedzi i proszę o pomoc pozdrawiam.
Opublikowano
Czy często ulegają awarii zawory w 6hp26? Po regeneracji kowertera i adaptacji, sztywno wchodzi 6 i przy 80kmh tylko i wyłącznie coś mnie kopie z tyłu, przyspieszę na 90 już problem znika gdy wrzuci 6 bieg. Skrzynia po adaptacji przejechała 170km. Mechatronika do roboty z zaworami czy jeszcze za mało zrobione km po usunięciu adaptacji?
Opublikowano
Zawory nie do końca mogą odpowiadać za twarde zmiany. Prędzej chodzi o tłoczki. Dziwi mnie że przy robocie tego nie zrobiłeś od razu przecież koszt znikomy jeśli chodzi o tłoczki okular przekładkę a masz spokój.
Opublikowano
Przed adaptacja nic sie nie działo więc powiedziałem że szybciej zmienie olej (20tys) i przy zmianie oleju zrobię to. Ale czy takie uderzenia przy stałej prędkości podczas jazdy to moze być od mechatroniki, skoro uklad przeniesienia napędu jest ok?
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Z fizyczną zmiana jest problem, bo ten szósty bieg wchodzi najbardziej brzydko ze wszystkich, ale właśnie najgorsza sprawa kiedy on już ma wrzucić ten 6 bieg a ja trzymam pedał gazu w tym samym położeniu, zaczyna coś gruchotać u uderzać pod autem, dodam gazu dopiero żeby mógł wbić te szóstkę i jest wtedy już spokój. Narazie unikam poprostu jazdy kiedy auto ma ten dylemat, a jakby to robić to pasuje nowy olej zalać a ten ma dopiero pare tysięcy, podciągne pod 20 i pewnie sprawdzę zawory i zrobię całą mechatronikę. Wywróciłem internet już i fora do góry nogami lecz niestety nikt nie jest mi w stanie powiedzieć czemu mnie "kopie"
Opublikowano

Temat prężny więc tu spytam.

Czy 6HP26 na D zbija Wam bieg do 1 gdy prędkość spada poniżej 20? W trakcie normalnej jazdy np. przy skręcaniu na skrzyżowaniu?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich chciałem się podzielić z moim problemem. Skrzynia 6hp21 na początku było ok problem zaczą się po zmianie oleju olej i MISKA ZF po wymianie zaczęło gwizdać przy zmianie z 1 na 2 i szarpnięcie z 2na 3 też słychać ale ledwo ledwo od wymiany zrobiłem już jakieś 5tys km ostatnio dzieją się cyrki proboje wyprzedzić gaz w podłogę a tu nic się nie dzieje ciągnie na 6 biegu 80km odpuściłem noga z gazu poczym druga pruba zatrybił. Kolejny raz również prędkość 80km proboje wyprzedzić gaz w podłogę zrucil bieg zaczynam wyprzedzać po czym znowu wbił 6bieg dziś jadąc spokojnie lekko dodałem gazu wpadła skrzynia w tryb awaryjny błąd 4F85 zastanawiam się czy zawory czy tłoczki a może kompletna naprawa

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.