Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam dosyć dziwny problem ze skrzynią 6hp26z w e60.


Objawy:

1) Przy prędkości większej niż 60, po zdjęciu nogi z gazu (i na zimnym i na ciepłym) obroty falują. Zamiast powolnego opadania wskazówki i hamowania silnikiem, wskazówka faluje o około 100-200-300 obrotów, w zakresie 1800 do 800 rpm. Czuć to jadąc samochodem, jakbym delikatnie pulsacyjnie hamował na 5%-10%. Po osiągnięciu prędkości 60 km/h przestaje falować. Przy prędkościach, które wymagają więcej niż 2k rpm też nie faluje...

2) Coś źle steruje lock-upem, specjalista jeździł z wpiętym kompem, jadąc spokojnie skrzynia zapina i wypina lock up bez ładu i składu, czego raczej nie czuć w czasie jazdy, nie do końca wiem jak powinien działać lock up i czym się objawiać itd...

3) Przy dohamowaniu do świateł już na sekunde przed zatrzymaniem kopie, jest takie wyszarpnięcie lekkie do przodu, jeśli wyhamuję bardzo delikatnie z odpowiednim wyprzedzeniem to nic nie czuć, hamując szybko i energicznie jest szarpnięcie przed wyhamowaniem.

4) Wciskając spokojnie gaz na 20-30% skrzynia zmienia biegi raczej dobrze,płynnie, ale ruszając energicznie poszarpuje zwłaszcza z 2 na 3, jest dziwny uślizg przy zmianie, jakby w manualu rozpiąc sprzęgło ale jeszcze lekko dociskając gaz i dopiero wrzucić bieg.


Zastanawiam się nad regeneracją mechatroniki, czy tu może leżeć największy problem, w tym sterowaniu lock up-em itd.. czy jakieś inne propozycje? Oprócz powyższych nie ma żadnych innych objawów typu falowanie na stałej prędkości itd...

Olej w skrzyni ma najechane 70 tys.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Chcę wymienić

tłoczki, adapter mechatronica, czyszczenie elektrozaworów

filtr miska, olej, wiadomo


będę robił z pomocą mechanika


pytanie dotyczy płyty separacyjnej, jeśli ścieżki siliconu okażą się trochę utracone, to mam nadzieję, nie będzie

zbrodnią założyć tego z powrotem, wiem, że zawsze można wymienić wszystko, ale nie uśmiecha mi się czekać na płytę

bo dopiero jak to rozbiorę (trochę od dołu) to będę znał nr skrzyni i będę mógł zamawiać, tak, że chcemy iść dalej od razu

z wszystkim i skończyć w 1 sobotę.


Jak myślicie, czy ta płyta separacyjna z nowych siliconem jest mega krytyczna ?

Opublikowano

Zrobiłem reset (Carly for android teraz też ma reset skrzyni) i jak ręką odjął. Z 2 na 3 chodzi całkiem bez szarpnięć. Nic innego nie miałem. Wygląda na to, że 2->3 mimo kilku tysięcy km nie potrafiło się przestawić z stylu poprzednika na mój i stąd szalone szarpnięcia zwłaszcza między 2 a 3,5 tys obrotów i tylko 2->3. Teraz znikło całkiem :cool2:


Przeszedłem też nocą kalibrację na obwodnicy, czyli 9 :roll: jazd 1->6 i z powrotem. Potem drugi etap :| jazda na III, na V, na VI zgodnie z wymogami, oraz kalibracja N-D N-R.

W tej sytuacji nie :nienie: będę zmieniał tłoczków, adaptera (170 tys. przebieg) tylko sama zmiana oleju miski filtra pójdzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

mam dosyć dziwny problem ze skrzynią 6hp26z w e60.


Objawy:

1) Przy prędkości większej niż 60, po zdjęciu nogi z gazu (i na zimnym i na ciepłym) obroty falują. Zamiast powolnego opadania wskazówki i hamowania silnikiem, wskazówka faluje o około 100-200-300 obrotów, w zakresie 1800 do 800 rpm. Czuć to jadąc samochodem, jakbym delikatnie pulsacyjnie hamował na 5%-10%. Po osiągnięciu prędkości 60 km/h przestaje falować. Przy prędkościach, które wymagają więcej niż 2k rpm też nie faluje...

2) Coś źle steruje lock-upem, specjalista jeździł z wpiętym kompem, jadąc spokojnie skrzynia zapina i wypina lock up bez ładu i składu, czego raczej nie czuć w czasie jazdy, nie do końca wiem jak powinien działać lock up i czym się objawiać itd...

3) Przy dohamowaniu do świateł już na sekunde przed zatrzymaniem kopie, jest takie wyszarpnięcie lekkie do przodu, jeśli wyhamuję bardzo delikatnie z odpowiednim wyprzedzeniem to nic nie czuć, hamując szybko i energicznie jest szarpnięcie przed wyhamowaniem.

4) Wciskając spokojnie gaz na 20-30% skrzynia zmienia biegi raczej dobrze,płynnie, ale ruszając energicznie poszarpuje zwłaszcza z 2 na 3, jest dziwny uślizg przy zmianie, jakby w manualu rozpiąc sprzęgło ale jeszcze lekko dociskając gaz i dopiero wrzucić bieg.


Zastanawiam się nad regeneracją mechatroniki, czy tu może leżeć największy problem, w tym sterowaniu lock up-em itd.. czy jakieś inne propozycje? Oprócz powyższych nie ma żadnych innych objawów typu falowanie na stałej prędkości itd...

Olej w skrzyni ma najechane 70 tys.

 

Ad 1 i 2 to raczej konwerter.

Opublikowano

Witam szukam pomocy


Mój automat 6hp19 już sam nie wiem czy to on znów psoci


Objawy jak jest zimna przez około 1km potrafi podrzucac obrotami (wydaje mi się tak jak by nie wiedziała czy wrzucić następny bieg) jak złapie temperaturę jest wszystko ok nie faluje


W październiku wymieniany na podobno nowy konwerter i olej z filtrem

Opublikowano
Witam szukam pomocy


Mój automat 6hp19 już sam nie wiem czy to on znów psoci


Objawy jak jest zimna przez około 1km potrafi podrzucac obrotami (wydaje mi się tak jak by nie wiedziała czy wrzucić następny bieg) jak złapie temperaturę jest wszystko ok nie faluje


W październiku wymieniany na podobno nowy konwerter i olej z filtrem

 

A mechatronika? Tłoczki zawory? Bo takie rzeczy to bym od tego zaczynał.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie w mojej skrzyni 6hp26 mam taki problem. Po dojechani do świateł auto nie zrzuca na luz ciągnie tak ze muszę zrzucić na N. Jak dam znowu na D to do chwili ruszenia nie ciągnie. Wystarczy ruszyć pare cm i znowu ciągnie. Na R ciągnie zawsze. Jak myślicie konwerter mechatronic czy coś całkiem innego? Coś z abs? Olej wymieniony adaptacja podobno tez zrobiona.
Opublikowano
Panowie w mojej skrzyni 6hp26 mam taki problem. Po dojechani do świateł auto nie zrzuca na luz ciągnie tak ze muszę zrzucić na N. Jak dam znowu na D to do chwili ruszenia nie ciągnie. Wystarczy ruszyć pare cm i znowu ciągnie. Na R ciągnie zawsze. Jak myślicie konwerter mechatronic czy coś całkiem innego? Coś z abs? Olej wymieniony adaptacja podobno tez zrobiona.

 


Ja bym zrobił ten reset

Prócz jeżdżenia 10 razy od 0 km/h do 6stki i znów do 0 km/h, tak 10 razy

Następna jest procedura zatrzymaj samochód, daj N poczekaj kilka sekund, daj D, poczekaj kilka sekund, znów N, powtórzy kilka razy

to samo z R-N

Opublikowano
Panowie w mojej skrzyni 6hp26 mam taki problem. Po dojechani do świateł auto nie zrzuca na luz ciągnie tak ze muszę zrzucić na N. Jak dam znowu na D to do chwili ruszenia nie ciągnie. Wystarczy ruszyć pare cm i znowu ciągnie. Na R ciągnie zawsze. Jak myślicie konwerter mechatronic czy coś całkiem innego? Coś z abs? Olej wymieniony adaptacja podobno tez zrobiona.

 


Ja bym zrobił ten reset

Prócz jeżdżenia 10 razy od 0 km/h do 6stki i znów do 0 km/h, tak 10 razy

Następna jest procedura zatrzymaj samochód, daj N poczekaj kilka sekund, daj D, poczekaj kilka sekund, znów N, powtórzy kilka razy

to samo z R-N

No tak tylko za bardzo nie da się tego auta zatrzymać nie dając na N. Czy na chama go dusić? Ten reset z pedałem w podłodze wystarczy czy kompa muszę? Dodam jeszcze ze po przełączeniu z n na D nie ciągnie ale jak dam wajche w lewo to po sekundzie zaczyna...

Opublikowano

Reset tylko w kompa.

Możesz z Carly android/iphone ale musisz u nich kupic bluetooth adapter. Ja mam.

Możesz ista lub inpa użyć.

Może podjedź do jakiegoś zakładu niezależny warsztat BMW. Każdy ma inpę/iste na laptopie, to ich codzienność.


Ja robiłem Carly.

Teraz już używam inpę i NCS a wdrażam się do isty D/P.

Opublikowano
Zastanawia mnie Jenna rzecz.. popsul mi side termostat I na nuedogrzanym silniku efekt ciagniecia praktycznie nie ma... moze w zlym miejscu szukam...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

itam wszystkich

Od dłuższego czas mam problem ze swoją bmw e61 525d(197km) z zapięciem lock-up

Zdiagnozowałem błąd konwertera ( przenoszenie momentu około 200nm i temperatura oleju w skrzyni dochodząc pod 100stopni)

Oddałem samochód do mechanika, został zregenerowany konwerter (otrzymałem gwarancję na 100tys przebiegu) dodatkowo wymieniony olej wraz z miska i filtrem, nowe uszczelki po tym adaptacja skrzyni biegów, nic to nie dało dalej jest poślizg i lock-up nie zapina, błąd konwertera znik natomiast po przejechaniu 30km wyskoczył błąd elektrozawora lock - UP, więc znów miska w dół elektrozawor lock UP wymieniony na zf za 390zl przy tym mechanik twierdzi ze było wszystko wyczyszczone ciśnienie oleju prawidłowe i ocenił stan skrzyni na dobry mówił ze widać ze nie była intensywnie traktowana,( przebieg pewny 280tys) tłoczki mechatronika lekko przytarte ale stwierdził ze nie ma jeszcze sensu wymieniac, po tym wszystkim znów reset skrzyni, wsiadam w auto dalej nic tak jak auto zostawiłem tak dalej jest, zapłaciłem 3620zl i dalej ten sam problem lock UP nie działa wogole, biegi wrzuca i wbija płynnie lecz jest poślizg i odczucie jak jazda automatem w bezstopniowej skrzyni.

Co to może być? Proszę o pomoc i z góry Dziękuję

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie dobry wieczór :)

Mam ogromną prośbę o pomoc - mianowicie możecie poradzić gdzie znajduje się ta cholerna wtyczka od mechatronika w Xdrive?? Moje auto e61 LCI 530d 2009 z 6hp26 na pokładzie...

Wszystkie potrzebne graty już mam, ale potrzebuję jakichś wskazówek jak sobie z tą je...ą wtyczką poradzić :evil:

Stoję w miejscu, bo nie mogę tego przebrnąć. Wiem że powinna być gdzieś z prawej strony od góry, ale ni ch..a nie mogę jej namierzyć. Może trzeba reduktor zrzucać??


Będę wdzięczny za wszelkie porady i wskazówki.

Pozdrawiam!

Opublikowano
Jest w takim miejscu, że nie byłem w stanie jej odkręcić. Sorry, nie mam zdjęcia. Poza tym w xdrive trzeba odkręcić przeniesienie napędu (taki kawałek wału), żeby odkręcić korek wlewowy do skrzyni, przynajmniej w N52
Opublikowano

W dieslu koreczek jest od strony rury wydechowej ;)


Wtyczka jest w paskudnym miejscu ;p

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie ponownie,

Wymieniłem olej, miskę z filtrem, adapter, tulejke, płytę separacyjna, tłoczki, nawet te gumowe tulejki co wchodzą do skrzyni i skasowałem adaptację. Niestety problem przeciągania biegów nadal występuje...


Wrzucam dwa filmiki, żebyście mogli zobaczyć o co chodzi:





Jak widać następuje jakby "chwila zastanowienia" skrzyni i później jakby sprzęgło slizagało się w manualu... Reszta biegów wchodzi normalnie. Redukcja tak samo.


Macie jakieś pomysły?

Ja jeszcze myślę oddać autko do jakiegoś ogarniętego speca od kodowania, żeby jeszcze raz podziałało z adaptacją, ewentualnie jakiś nowy soft skrzyni.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Obstawiam wyrobione zawory lub coś pęknięte w skrzyni dlatego masz takie objawy, wymiana konwertera pomoże na krótką metę bo zaraz go dojedziesz i będzie ten sam efekt.

Wymiana skrzyni na używkę lub rozebranie tego co masz na czynniki pierwsze i analiza co jest uszkodzone a nie wymiana na pałę.

 

Witajcie ponownie,

Wymieniłem olej, miskę z filtrem, adapter, tulejke, płytę separacyjna, tłoczki, nawet te gumowe tulejki co wchodzą do skrzyni i skasowałem adaptację. Niestety problem przeciągania biegów nadal występuje...


Wrzucam dwa filmiki, żebyście mogli zobaczyć o co chodzi:





Jak widać następuje jakby "chwila zastanowienia" skrzyni i później jakby sprzęgło slizagało się w manualu... Reszta biegów wchodzi normalnie. Redukcja tak samo.


Macie jakieś pomysły?

Ja jeszcze myślę oddać autko do jakiegoś ogarniętego speca od kodowania, żeby jeszcze raz podziałało z adaptacją, ewentualnie jakiś nowy soft skrzyni.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam dołączę się do tematu .. mam problem z swoją skrzynia 6hp26 mianowicie .. skrzynia nie rozłańcza napędu przy wcisnietym hamulcu na wrzuconym biegu do r .. skrzynia zmienia biegi płynnie itp wszystko w jak najlepszym porządku tylko gdy np. Dojeżdżam do świateł i trzymam hamulec żeby się zatrzymać to auto cały czas tak jakby ciągnie.. wymieniony czujnik stopu i nie pomogło pomocy !!
Opublikowano
Witam dołączę się do tematu .. mam problem z swoją skrzynia 6hp26 mianowicie .. skrzynia nie rozłańcza napędu przy wcisnietym hamulcu na wrzuconym biegu do r .. skrzynia zmienia biegi płynnie itp wszystko w jak najlepszym porządku tylko gdy np. Dojeżdżam do świateł i trzymam hamulec żeby się zatrzymać to auto cały czas tak jakby ciągnie.. wymieniony czujnik stopu i nie pomogło pomocy !!

 

Zawór lockup także czeka rozbieranie mechatroniki i konwerter.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cześć

Zbliża się u mnie temat wymiany oleju w skrzyni. Tym razem chcę wymienić również tłoczki, itp. Jednak mam wątpliwości co do tego czy ruszać też solenoidy? Rozsądek podpowiada, że skoro już mam wszystko na stole to wypada też wymienić i je dla pewności (przebieg 260kkm).

Skrzynia nie szarpie, nie falują obroty, jedyny problem to to, że czasami na biegu 3 i 4 (zaznaczam, że czasami i nawet nie przy takim samym obciążeniu) późno załącza się lockup.

Problem z tym "lockupem" występuje od początku (100kkm) jak kupiłem auto, tylko przy poprzedniej wymianie oleju nie byłem świadomy tego, że można wymieniać jakieś tłoczki itp.

spacer.png

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kepa416 poradziłeś sobie z tym problemem ? Kolega kupił e 61 z dokładnie takim samym defektem. Trzeba solidnie cisnąć na hamulec żeby stać w miejscu A auto koniecznie chce ruszyć.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Kepa416 poradziłeś sobie z tym problemem ? Kolega kupił e 61 z dokładnie takim samym defektem. Trzeba solidnie cisnąć na hamulec żeby stać w miejscu A auto koniecznie chce ruszyć.

 

Konwerter cudów nie ma

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie proszę Was o poradę, bo już mi ręce opadają... Kolejny raz wyciągnąłem machatronike z mojej e61, tym razem odesłałem do sprawdzenia w specjalnym urządzeniu - hydratest. Podobno w Polsce są tyło dwa takie urządzenia. Wybrałem firmę "Midparts", bo człowiek tam wydawał się najbardziej kumaty i sprawiał wrażenie, że wie o czym mówi.


Dzisiaj dzwonili i mówią - "dużo jest roboty z tą mechatroniką". Koleś powiedział, że trzeba tam coś w środku frezować (powiększyć otwory i zakładać jakieś nadwymiarowe zaworki), ciśnienie podobno gubi. Robotę wycenili na 1900 PLN. Nie wiem czy w tą cenę wchodzi też wymiana solenoidów - jutro o to zapytam.


Teraz moje pytanie - czy faktycznie w tej mechatronice robi się takie cuda, że trzeba wiercić i wkładać jakieś nadwymiarowe bebechy?? Niby tam na stronie jest napisane, że frezują i zakładają większe zaworki naprawcze SONNAXA...

Obdzwoniłem dzisiaj kilka firm które zajmują się ASB i jedni mówią że tak, inni że tylko solenoidy się wymienia... Ja już sam nie wiem co o tym myśleć. Nie chcę dać się naciągnąć, ale chcę też to zrobić dobrze, by znów za chwilę nie wyciągać tego wszystkiego...


Macie jakieś pomysły? Co o tym myślicie? A może macie jakąś inną sprawdzoną firmę która się zajmuje regeneracją mechatroniki??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.