Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to u mnie nie ma tej na dole po prawej w tym kanale. Nie wiem czy to ważne albo jak to sprawdzić czy Kulka jest tam potrzebna. Ktoś wie po co one wogole są? Boju zacząłem na nowo myśleć czy jej nie zgubiłem.. Czy może mi wypadła, albo coś.
Opublikowano
No to u mnie nie ma tej na dole po prawej w tym kanale. Nie wiem czy to ważne albo jak to sprawdzić czy Kulka jest tam potrzebna. Ktoś wie po co one wogole są? Boju zacząłem na nowo myśleć czy jej nie zgubiłem.. Czy może mi wypadła, albo coś.

 

Nie sądzę żebyś ją zgubił gdyż w tym miejscu gdzie Ty tej kulki nie masz nasze mechatroniki się różnią. Zwróć na to uwagę.

Opublikowano
Oglądam i patrze i nie widzę różnicy akurat w tym miejscu.

 

Jest różnica w miejscu gdzie u mnie są cztery kulki blisko siebie Ty masz w tym miejscu trzy . Jak nie widzisz to podeślij maila to wyśle Ci zdjęcia screenów bo na telefonie nie dam rady tu wkleić.

Opublikowano
http://oi66.tinypic.com/168zwn9.jpg


ja nie mam tej kulki - zanzaczylem u ciebie na obrazku. Mam miejsce na nia, ale kulki nie bylo, albo moze zgubilem.

 

No tak w tym miejscu powinna być. Tu się nic nie różni.

Zwróć może jeszcze uwagę na elektrozawory. U mnie one wyglądały dobrze A jednak okazały się być winowajcą.


Powodzenia

Opublikowano
Dobra robota i materiał dla innych. Dzięki :cool2: , Pozdrawiam.
Opublikowano

6hp - rozmiary oringow uszczelniajacych elektrozawory - solenoidy:


http://oi68.tinypic.com/241uhpd.jpg



Przejechelm juz z 330km ale problem caly czas jest ze zmiana 1 na 2 oraz czasami mam wrazenie ze nie zapina lockupa na 2 biegu, a na 3 czasami zapnie dopiero przy ok 2000 obrotow silnika. Wyższe biegi wchodza i zapinaja lockupa oki.


Na zimnym silniku - zanim olej w skrzyni osiagnie 80 i wiecej temp to biegi zmienia oki, nie ma twardej zmiany ktora pojawia sie na cieplej skrzyni i to tez nie zawsze. Mozna powiedziec ze 1-2 razy na 10 ruszen od zera z jedynki.


Zaczynam myslec ze to faktycznie któryś elektrozawor zacina sie od temperatury.


http://oi63.tinypic.com/fjhr2w.jpg


Zgodnie z ta tabelka:

http://oi63.tinypic.com/9uuem1.jpg


Do zmiany z 1 na 2 uzywany jest elektrozawor1 i 3 i to w 3 obstawiam problem. Ze sie nie otwiera prawidlowo tylko sie zacina.

A lockup to zawor 6.


Jak je wyjmowalem to wlasnie na nich bylo najwiecej czarnego syfu - silikonu z plyty separacyjnej. Sadze ze sie przegrzaly i nie otwieraja lub nie zamykaja sie prawidlowo.


Ma ktos 2 zolte zawory na sprzedaz lub pozyczenie ? Podmienilbym je sobie i sprawdzil przed zakupem nowego zestawu czy to ich wina.

Opublikowano (edytowane)
Może wyślę swoją skrzynkę 6HP26 do regeneracji któremuś z was ?? na taką samą operację :D ;) pzdr Edytowane przez Martin ST
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich , troche off top ale jest tu kilku speców od skrzyń wiec pozwole sobie zapytać

Otóż posiadam e60 3.0d 218km przelot 398tys.Historia jest znana w skrzyni nic nie bylo robione nigdy oprócz wymian oleju.

Mam objawy konwertera,falowanie obrotów najczesciej okolice 4,5 biegu przy niskich oborotach , 1200-1500 .czuć te skoki na całym aucie ,efekt tarki.

Jak pociągne auto na sporcie ostro to przyspiesza dobrze skrzynia ani nie jęknie,lecz przy normalnym przyspieszeniu okolice 60-80km/h (tak dynamicznie ale nie katowanie),

pojawia się wibracja w podłodze ,jakby podpora tuleja dyfra etc,wszystko jest ok z tymi elementami , taka wibracja jest tez w okolicach 140-160 km/h

tylko przy przyśieszaniu , trwa to jakas sekunde i potem normalnie , to samo jak jade pod mocną górę i wcisne gaz mocno (predkosc obojętna )tez wibruje caly wał.

Mam zamiar zrobić regeneracje mechatronika ,z wszystkimi gumami itp, Jak to nie pomoże to konwerter od zf.

I teraz pytanie:czy jest cos w skrzyni co moze dawac takie objawy ślizgania,wibrowania??tarczki itp ?

Nie chce wtopić z tą naprawą i nie wiem czy se tej skrzyni poprostu nie odpuscic i szukac innej.

Egr wykluczony,jedynie mam uwalony jeszcze sterownik swiec ale to raczej nie ma wpływu.pozdro! :D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam


Właśnie przymierzam się do regeneracji mechatronica wymiany sprzęgła i zastanawiam się nad tarczkami skoro skrzynia jest już na wierzchu. ale trzyma mnie jedna sprawa nie mogę znaleźć płyty separacyjnej do mechatronika B052 bo kolega który sprzedaje na allegro zaczął urlop a chciałbym w tym tyg poskładać. Ktoś da namiary na inny sklep z częściami do ASB


Pozdrawiam

Opublikowano

Temat widzę mega obszerny, może ktoś wspomoże i mnie:)


E38 730d vin dn40406, 09/89r polift. Skrzynia 5hp24, po nagrzaniu jest rechotanie przy odpaleniu i zmianach między trybami, czasem lubi 2x wrzucić D lub R, w okolicach 95-98*C na skrzyni patrząc w INPĘ. Jak skrzynia ma około 15-20*C nic nie słychać.

Byłem u CSF automatyczne skrzynie w Lublinie i powiedzieli ze do wymiany jest sterowanie, lecz nie dają gwarancji, że objaw zniknie ( poza tym rechotaniem, według właściciela skrzynia chodzi dobrze ). Może ktoś miał coś podobnego lub ma dobry słuch, pewnie na początku zajmę się olejem a dalej to pewnie sterowanie pójdzie na wymianę:

( na 1 strzał za krótko trzymałem rozrusznik dla tego nie odpalił :) )


Dodam: błędów w skrzyni nie ma, obroty nie falują, biegi od 1-5 zapina normalnie, w trybie auto jak i manual, zbija też spokojnie, tylko zmiana z D na R i odwrotnie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wrocilem z problemem przeciagania biegow i niezasprzeglania. Czasami w temp skrzyni 60-80st jest oki, zapina biegi normalnie, a czasami jest tak ze przy ostrym ruszeniu obroty ida na 3000-3200 obrotow i auto przyspiesza a obruty caly czas 3000. Sklonny jestem kupic nowe elektrozawory za 1200zl - ale czy ktos moze potwierdzic ta diagnoze, ze to moze pomoc ?


Adaptacje mi sie poustawialy i auto znow przeciaga biegi>


adaptacje mi sie tak ustawily po kilku tys km

sprzeglo:

A--235mbar - 41ms

B--154mbar -29ms

C--287mbar -50ms

D--196mbar -0ms

E--750mbar -0ms


Troszke duzo mi sie wydaje.


Co mozna jeszcze zerknac i zrobic, sprawdzic ?

Opublikowano

Dzisiaj wymieniłem tłoczki uszczelnienia okular wtyk orinigi na elektrozaworach i płytę w 6HP28. Oleju ZF weszło 8 l przy statycznej. wypuściłem trochę mniej , ok 7l.

Przed wymianą jak i po wymianie jest dziwne zachowanie podczas zmiany biegu 2 na 3. Przy wzroście obrotów jest moment jakby zmian miała już nastąpić czyli delikatny wzrost obrotów ok 100 ob i spadek takie "przymulenie" po czym obroty znowu idą do góry i następuje właściwa zmiana biegu. Nie ma tegoo na innych biegach.

Poniżej zamieszczam link do filmiku, widać to dokładnie przy 40 sek i 1 min filmiku.

Co może być przyczyną? Solenoid czy może spróbować wgrać nowy soft skrzyni?


Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.