Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Siema......


Jeśli ktoś się zastanawia czy wymieniać olej w ASB to szczerze każdemu to polecam. Ja już trzeci raz zmieniłem olej w skrzyni i tym razem pomyślałem że zmienię tłoczki mechatronika bo w końcu nie jest to jakiś mega wielki koszt.


Żałuje tylko że nie zrobiłem zdjęcia jak wyglądał olej po 60k km :mad2:


Skrzynia 6HP26X


Tyle oleju mi zostało z 10 litrowej bańki :


03093ed8c21b8.jpg


Taaaak :mrgreen: To są tłoczki które siedziały od nowości :mrgreen:

b652e9fbf2d48.jpg



Ktoś strzela jaki przebieg ? ;)



Części ogarnęła firma Mautoczesci z Legionowa czyli nasz forumowy gorik79 :cool2:


Dziękuję i pozdrawiam, Mniszek.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Siema......


Jeśli ktoś się zastanawia czy wymieniać olej w ASB to szczerze każdemu to polecam. Ja już trzeci raz zmieniłem olej w skrzyni i tym razem pomyślałem że zmienię tłoczki mechatronika bo w końcu nie jest to jakiś mega wielki koszt.


Żałuje tylko że nie zrobiłem zdjęcia jak wyglądał olej po 60k km :mad2:


Skrzynia 6HP26X


Tyle oleju mi zostało z 10 litrowej bańki :


03093ed8c21b8.jpg


Taaaak :mrgreen: To są tłoczki które siedziały od nowości :mrgreen:

b652e9fbf2d48.jpg



Ktoś strzela jaki przebieg ? ;)



Części ogarnęła firma Mautoczesci z Legionowa czyli nasz forumowy gorik79 :cool2:


Dziękuję i pozdrawiam, Mniszek.

 


Przebieg wygląda na 500+ :lol: A jaki prawdziwy :?: :8)


Miałeś jakieś objawy tak zużytych tloczkow? A jeśli tak to czy po wymianie ustąpiły? Wymieniłeś płytę separacyjną

czy skrecileś na tą co była?

Wie ktoś może jakie zadanie pełnią te tloczki takim ludzkim językiem?


Pozdrawiam

Opublikowano

Przebieg 300k potwierdzony :lol:

 

Miałeś jakieś objawy tak zużytych tloczkow? A jeśli tak to czy po wymianie ustąpiły?

 


W zasadzie nie wiem za co odpowiadają te tłoczki... Idąc tropem że jeden tłoczek na jeden bieg to powinno być ich 7 ( 6 do przodu i 1 wsteczny) :mrgreen: A ich jest tylko 6 :D Więc nie wiem :lol:


Co się działo ze skrzynią.... Przy normalnym przyspieszaniu nie działo się absolutnie nic. Przy pełnym bucie miałem wrażenie że skrzynia przerzuca na następny bieg ale nie zapina lock-upa. I tak np z 1 na 2 przerzuciła normalnie, później na 2 jakby jechała przez 2-3 sekundy na pół sprzęgle i ostre spięcie lock-upa >>> 3 bieg i to samo co wcześniej. Dopiero jak lock-up złapał na 3 to dalej już zmieniał normalnie do końca. Po wymianie (dziś) zrobiłem tylko 10 km ale wydaje mi się że lock-up spina na każdym biegu zaraz po przerzuceniu czyli tak jak powinno być :cool2:

 

Wymieniłeś płytę separacyjną

czy skrecileś na tą co była?

 

Starej płyty nie użyjesz bo schodzi z niej materiał uszczelniający. Płyta, adapter mechatronika oraz miska poszła nowa.


Wraz z XHP Flashtool skrzynia zasuwa lepiej niż sport w LCI :cool2:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Przebieg 300k potwierdzony :lol:

 

Miałeś jakieś objawy tak zużytych tloczkow? A jeśli tak to czy po wymianie ustąpiły?

 


W zasadzie nie wiem za co odpowiadają te tłoczki... Idąc tropem że jeden tłoczek na jeden bieg to powinno być ich 7 ( 6 do przodu i 1 wsteczny) :mrgreen: A ich jest tylko 6 :D Więc nie wiem :lol:


Co się działo ze skrzynią.... Przy normalnym przyspieszaniu nie działo się absolutnie nic. Przy pełnym bucie miałem wrażenie że skrzynia przerzuca na następny bieg ale nie zapina lock-upa. I tak np z 1 na 2 przerzuciła normalnie, później na 2 jakby jechała przez 2-3 sekundy na pół sprzęgle i ostre spięcie lock-upa >>> 3 bieg i to samo co wcześniej. Dopiero jak lock-up złapał na 3 to dalej już zmieniał normalnie do końca. Po wymianie (dziś) zrobiłem tylko 10 km ale wydaje mi się że lock-up spina na każdym biegu zaraz po przerzuceniu czyli tak jak powinno być :cool2:

 

Wymieniłeś płytę separacyjną

czy skrecileś na tą co była?

 

Starej płyty nie użyjesz bo schodzi z niej materiał uszczelniający. Płyta, adapter mechatronika oraz miska poszła nowa.


Wraz z XHP Flashtool skrzynia zasuwa lepiej niż sport w LCI :cool2:

 


Dzięki mnichu za odpowiedź :D :D :D


Robiłeś adaptację skrzyni po całym zabiegu?



Mnie czeka ten sam zabieg jak wrócę z roboty gdyż mam problem że właśnie przy bucie nie zapina mi piątego biegu przy rozgrzanym oleju.


Jak by ktoś wiedział jaką rolę pełnią tloczki w mechatronice bym był wdzięczny za odpowiedź.


Pozdrawiam

Opublikowano
Adaptacji nie robiłem.. A może jutro się przejdę i zrobię ale zbytnio nie mam weny do tego :P

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Miałem podobne objawy do twoich z tym lockupem, wymieniłem olej + miska + okular + 4 tulejki pomiędzy mechatronikiem a obudowa + uszczelka wtyczki. Z 10 litrów oleju zostało mi mniej więcej tyle co tobie. Jednak problem z lockupem nie zginał. Poprawilo sie lekko zapinanie biegów , lockup zaczał spinać szybciej i czć=ęsciej, ale nie jest to do konca jak powinno byc.


Chyba jeszcze raz rozkrecę miske, wyjme mechatronika i dobiorę się do tloczków. Jak udało Ci sie dobrać prawidłowo płyte separacyjna? Duzo bylo roboty z rozkręcaniem mechatronika na drobne?


Jak wyglądają twoje adaptacje po wymianie tłoczków ?

Opublikowano
4 tulejki pomiędzy mechatronikiem a obudowa

 

Tego nie miałem i aż żal było stare zostawiać ale następnym razem wymienię ;)

 

Jak udało Ci sie dobrać prawidłowo płyte separacyjna?

 

Mautoczęści dobrali mi po numerze stueckl na skrzyni.


 

Duzo bylo roboty z rozkręcaniem mechatronika na drobne?

 

Jak już wyciągniesz mechatronike na stół to może z 20 śrubek i się rozejdzie na pół (bez odczepiania czegokolwiek więcej). Jak będziesz go rozkładał to ciągnij do góry częścią która jest widoczna po odkręceniu miski bo inaczej pogubisz sitka i kulki. Tłoczki beda po jednej stronie "gumkami" do dołu więc od drugiej strony przez otworki wypchniesz je do góry jakimś cieniutkim przedmiotem (nawet szpilką dasz rade). Ja chciałem magnesem wyciągnąć ale są aluminiowe czy coś i d!@# :D Przy skręcaniu nie używać za wielkiej siły bo to wszystko z alu i można narobić sobie kuku..... Gdzieś czytałem że ma być 8nm ale ręki sobie uciąć nie dam a u siebie zapomniałem zabrać klucza dynamometrycznego i poskręcałem na wyczucie.


W zasadzie rozkręcony na pół mechatronik to pare kulek... 2 zaworki na sprężynkach.... 6 tłoczków i 2 sitka. Dużo nie ma ;)

 

Jak wyglądają twoje adaptacje po wymianie tłoczków ?

 

Pytasz o jakieś wartości z INPY czy z XHP Flashtoola ? Czy jak wygląda procedura adaptacji w moim wykonaniu ?


Jeśli to pierwsze to nie sprawdzałem jeszcze niczego :P Jeśli to drugie to adaptacja/przyuczanie wstępne jest czasochłonne i nie mam nawet ochoty tego robić, więc się pewnie nie doczeka :D

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

Witam serdecznie,


Rok czasu temu miałem robiony konwerter bo podczas przyśpieszania był problem z wibracjami. Wraz z tym zrobiony olej i filtry i skasowana adaptacja. Do tego czasu było ok, dziś problem bo z tego co czytam mam problem ze spiętym lock up, auto kiedy trzymam na hamulcu bardzo mocno ciągnie do przodu, szybko startuje bo puszczeniu hamulca a podczas postoju na R i D obroty spadają z 850 na jakieś 600 rpm. Do tego gdy próbuje zatrzymać auto czuć że silnik ciągnie do przodu i nie pozwala go wyhamować delikatnie. Do tego po odpaleniu przy wrzucaniu R i D czuć mocne uderzenie i nie ma płynnego przejścia bo auto od razu rusza. Mechanik mówi że to wina mechatroniki i ze trzeba robić skrzynie. Teraz pytanie że system "lock up" to część konwertera czy mechatroniki?

Opublikowano
Lock up to element w konwerterze ale mechatronik jest jego sterownikiem wiec jeśli mechatronik nie byl jeszcze robiony to od niego bym spróbował.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam . parę tygodni temu regenerowałem skrzynie w warsztacie gdyż był efekt tarki i uślizgi, po dodaniu gazu obroty wchodziły na 2500-3000 stały a prędkość rosła powoli. Po osiągnięciu pewnej prędkości obroty rosły, było tak na każdym biegu. Został zregenerowany konwerter, wymienione tłoczki, tarczki na jednym koszu, nowy separator,uszczelka wiązki, olej + miska. było wszystko niby ok. Zrobiłem 700 km i dziś znów rano na zimnym na 2-3 biegu gaz na 1/3 obroty ponad 2 tyś a prędkość ledwo rośnie, wyraźny uślizg, po dodaniu gazu redukcja i powyżej 3000 rpm auto normalnie przyspiesza. Czytając temat wydaje mi się że nie zapina lock-up, błędów lock up inpa nie pokazuje, jedynie zaworu nr 4-shift lock ale to chyba nie ma nic wspólnego. macie jakieś pomysły? Nie wiem czy mam oddawać auto magikom bo coś spartolili.
Opublikowano
Gdy silnik i skrzynia są zimne to lock up nie zawsze sie zapina. Jeśli jest to tylko na zimnym to jest to dla mnie normalne.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
i to jest normalne ze prędkość nie rośnie wraz z obrotami tylko się ślizga? Jest jeszcze coś co mnie niepokoi. Na N albo P słychać jak coś rzęzi taki pogłos jakby metaliczny, ale już na R albo D nic nie słychać. Nie jest to żadna osłona.
Opublikowano

Pojazd powinien przyspieszac ale delikatnie... chyba ze depniesz wiecej gazu to powinien wyrwac do przodu nawet w tym "poślizgu sprzęgła".



Te brzęki u mnie też są..... chyba od zawsze. Nie przejmuje sie tym.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
jak depnę to rwie:) ale np nie jest tak jak w manuału ze prędkość rośnie wraz z obrotami:) i to mnie niepokoi właśnie, ale możne się czepiam tylko bo mam automat 3ci rok. wcześniej jeździłem tez ale nie zwracałem na to uwagi.
Opublikowano
Nagraj film i wrzuć na youtube. Przyspieszaj delikatnie.... potem w miare dynamicznie i z jajcem. Tak doooo... 100 km/h wiecej nie musi byc i zobaczymy ;)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano

pytanie mam - zanim zabiore sie za tloczki w mechatronice chcialbym się dowiedzieć czy oringi na elektrozaworach się wymienia, czy one się raczej nie psuja ? Jesli się wymienia, to czy ktoś ma ich rozmiar zebym mógł kupić i być gotowy na wymianę?


Ewentualnie jak sprawdzic elektrozawór od lockupa - czyli kolor czarny. Jak sprawdzić czy trzpień chodzi w nim prawidlowo i się nie zacina ?


IMG_0052-800x600.jpg

Opublikowano
skasowałem ponownie adaptacje i lock up sie zapina ale od 4 biegu czasem przy 60 czasem przy 80 jak mu się spodoba, w 6hp26 chyba powinien się zapinać na każdym?
Opublikowano
No i co mam zrobic?;) wina konwertera? Reklamowac?

 


Dużo przejechałeś od wymiany ?

 

w 6hp26 chyba powinien się zapinać na każdym?

 

Tak, na każdym.



przemek_byd, Ja ich nawet nie ruszałem... Teoretycznie mogłem wyczyścić czy coś, ale widząc cenę nowych nie chciałem ich przypadkiem popsuć :mrgreen:

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Od wymiany przejechalem jakies 1300 km w tym 2 razy robilem adaptacje. Druga adaptacja pomogla. Bylo niby ok wszystko ale teraz np juz czuje zmiany biegow. I lockup zapina od 3 biegu ponizej 2 tys rpm ale to jak gaz odpuszcze albo wolno przyspieszam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

heja ponownie.


Spuscilem na nowo olej, zdjelem miske i zabralem sie za rozkrecanie mechatronika. Wykrecilem elektrozawory - 2 były zawalone czarnym silikonem z plyty separacyjnej. Umyllm wszystkie 6 i wlozyłem na swoje miejsce. Tloczki wyjete - 4 zuzyte - 2 w miare oki. Plyta separacyjna zgubila polowe ścieżek, duże braki silikonu.

http://oi67.tinypic.com/5bnz3o.jpg

http://oi63.tinypic.com/jl2i6h.jpg

http://oi65.tinypic.com/169l00l.jpg

http://oi63.tinypic.com/2rnjuyw.jpg

http://oi67.tinypic.com/rw5jyr.jpg


Napotkałem jednak problem z którym nie wiedziałem co zrobić.

Kolega szymon-o kilka stron wcześniej zaznaczał miejsca na kulki - zaznaczył ich 7 - u mnie tez było 7 - ale po pierwsze miałem 1 kulkę gdzie indziej niż on, a po 2 miejsc na kulki w mechatroniku jest 8. Płytę miałem z numerem 51, nie wiem czy oryginał czy ktoś już tam był wcześniej i żle poskładał.


Znalazłem jakąś serwisówke od tej skrzyni i kulek powinno być łącznie 8. Wychodzi na to że brakuje mi numeru 10 - (reverse CL exhaust control check ball) - ktoś wie po co ona ?

http://oi65.tinypic.com/vwy73d.jpg


Poskładalem wszystko tak jak rozebrałem - ale nie daje mi to spokoju i wole się dowiedzieć i ewentualnie rozebrać to na nowo i dołożyć brakującą kulke.


Foto szymon-o

http://oi64.tinypic.com/10pdb4i.jpg


Moja mechatronika - czerwone zaznaczone kulki gdzie były - zielone - gdzie brakuje kulki a u szymona jest...

http://oi68.tinypic.com/30mptlv.jpg




Skrzynia jezdziła oki, ale miała problem z zapinaniem lockupa. Po wrzuceniu nowych tłoczków, wyczyszczeniu mechatronika, zaworów i poskładaniu wszystkiego jak było - wrócił lockup tak jak u kolegi MNICHA.

Skasowałem adaptacje, pojechałem na obwodnice i zrobiłem jazdę adaptacyjna. Było wszystko ok lockup dzialał, biegi wchodziły bez szarpnięć, jednak wczoraj musiałem zrobić trase 200km. W trasie wszystko ok, ale po powrocie do miasta - korki, światła itd zauważylem że skrzynia twardo zmienia 1-2 i chyba 4-5 lub 3-4 - redukcje są ok. Czasami jest ok, czasami twarda zmiana.


Co myślicie, co mogło sie popsuć :evil: ?? JEszcze chce sprawdzić poziom oleju - bo przy nalewaniu w obecnych temperaturach zakończylem dolewanie przy ok 47-49 stopniach oleju w/g INPY. Wejście i zejście na podnośnik troszke trwało, a silnik chodził. No i obawiam się że oleju moze być przymało. Co Wy na to ?


Czytałem o wgraniu aktualizacji sterownika skrzyni - ale skoro przed rozkreceniem mechatronika nie było takich objawów to raczej chyba nie tędy droga ?

Opublikowano

Witam wszystkich


U mnie problem był z kontrolą przełożenia biegów 4-5 kod błędu 4F8A (20362) skrzynia 6hp26 bmw e60 535d 05r przelot ponad 260tyś

Objawy u mnie były takie że jadąc już na rozgrzanym oleju przy prędkości około 120km/h gaz wciśnięty w 80% następowało wyrzucenie czwartego biegu i nie zapięcie piątego wynikiem czego było że obroty silnika szły do końca a skrzynia wpadała w tryb awaryjny i zostawała na trzecim biegu aż do zatrzymania , wyłączenia i włączenia silnika. Po tym można było dalej kontynuować normalną jazdę.


Szukanie przyczyny standardowo zacząłem od dynamicznej wymiany 4 tulejek, przelotki, oleju oraz miski lecz wiadomo że nie przyniosło to żadnych efektów. Olej był ciemny i nie śmierdział spalenizną i widać że był już wymieniany gdyż miska nie była już oryginalna. Olej Ravenol 6hp ATF i miska z filtrem ZF


Drugim zabiegiem była wymiana płyty tłoczków i wyczyszczenie wszystkiego


Olej po prawie tysiącu kilometrów wyglądał tak>

http://oi65.tinypic.com/jiclsk.jpg


a mechatronika w środku oraz tłoczki wyglądały tak


http://oi65.tinypic.com/dvn6mb.jpg


Więc tylko jeden tłoczek z sześciu ocalał


Płyta separacyjna

http://oi65.tinypic.com/15exqhe.jpg


http://oi65.tinypic.com/mbhglj.jpg


sprawdziłem również oporność elektrozaworów i wszystkie żółte i niebieskie takie same wartości oraz czarny jak na foto

http://oi63.tinypic.com/33bl8n8.jpg


http://oi65.tinypic.com/2m4u9np.jpg


A więc wszystko umyte złożone i sprawdzone zamontowane do skrzyni

http://oi65.tinypic.com/2whmvc7.jpg


Olej zalany stan sprawdzony przy odpowiedniej temperaturze więc czas na test.

Moje zadowolenie nie trwało długo a mianowicie do ociągnięcia temperatury oleju do 100 stopni i sytuacja się nie zmieniła.

Adaptacja skrzyni i cała procedura nic nie dała.


Ostatni pomysł to wymiana elektrozawrów od której się broniłem jak ognia bo koszt ich jest lekko mówiąc powalający.

Ale cóż zamówiłem zawory jak i wcześniejsze i tłoczki płytę u kolegi gorik79 którego pozdrawiam gdyż zaoszczędziłem kilka dobrych złotych nie mówiąc o expresowych wysyłkach. :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:


Więc od nowa, olej miska w dół i wymiana elektrozaworów :mad2:


Oporności zaworów nieznacznie różniły się od starych i nie wiem czy to ma znaczenie

http://oi67.tinypic.com/6izp5i.jpg


Wszytko złożone

http://oi68.tinypic.com/2q99y79.jpg


olej zalany więc czas na test :shock:


No i pełne zadowolenie wszystko działa jak powinno :lol: :lol: :lol: :lol:

Bez żadnej adaptacji problem przepadł

Kilka dni później trasa około 1300km bez żadnego problemu :lol: :lol:

Jedyne co było i zostało to przy wrzucaniu z D na R szarpnięcie które czuć na całym aucie, chodź po wymianie tłoczków i płyty nie było go czuć do czasu kasowania adaptacji.


Mam nadzieje że komuś ten post się przyda ja długo szukałem odpowiedzi na ten problem , dzwoniłem nawet do kilku warsztatów specjalizujących się w automatycznych skrzyniach ale tam się dowiedziałem że to na pewno pęknięte kosze sprzęgłowe i że oni oczywiście mogą to naprawić koszt to tylko 7k o ile nie będzie coś jeszcze. Dużo wskazówek przeczytałem na tym i innych forach. Mam nadzieje że nie zanudziłem a jeśli chodzi o zdjęcia to wiem że przydało by się więcej porządku :oops:


pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.