Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jestem z woj. lubuskiego.. więc kawał drogi. Tez uwazam ze problem lezy po stronie mechatronika ale czytajac temat wywnioskowalem ze w moim przypadku wystarczy wymienic okular-ponoć daje najbardziej zauważalną poprawę oraz olej i filtr.(wymiana tloczkow oraz płyty separacyjnej to dodatkowy koszt 500zl a nie wydaje sie zeby tu lezal problem.. Tym bardizej ze czytalem o tym ze nawet gdy tloczki wizualenie były w bardzo zlym stanie skrzynia mimo tego bardzo płynnie zmieniała biegi) Z wymianą myslę ze poradzę sobie sam.Chcialbym aby ktos potwierdzil tylko moje watpliwosci:) Pozdrawiam
Opublikowano
Po wymianie w jednym i drugim Xie tłoczków, nie wierzę aż tak bardzo w poprawę...po rozmowie z mechanikami, szukałbym przyczyny w elektrozaworach i (kurczę nie pamiętam jak to się nazywa) ślizgach /panewkach. Mechanik od skrzyni na pewno wie o co chodzi.
Opublikowano

Mam takowy problem ze swoim E53 3.0d 2005 250tys km, ZF 6HP26.


Problem 1 - konwerter?

Na 5 biegu (a może i 4 bo ciężko wyczuć zmiany) przy prędkości 60-70km/h i obrotach 1500-1900 następuje falowanie obrotami silnika(i na wskaźniku i słychać że obroty silnika mają sinusoide). Podczas falowania słychać trajkotanie, trochę jakby najechać na pasy na jezdni, przez 0,5s. Odgłos pojawia się podczas opadania obrotów(w zakresie falowania tzn +/- 200obr). Nie ma żadnych drgań, jest to słyszalne tylko na ucho.

Falowanie występuję tylko i wyłącznie na tym jednym konkretnym biegu, prędkości i obrotach. Jadąc pod górkę jak silnik ma ciężej, szczególnie. Na zimnym silniku też jakby wrzucało biegi na wyższych obrotach niż po nagrzaniu.


Mam wrażenie że najbardziej się to nasila po odpaleniu auta a jak się auto nagrzeje to chyba ustępuje całkowicie chociaż nie jeździłem jeszcze z tym na tyle długo żeby być w 100% pewien aczkolwiek chciałem na ciepłym silniku wymusić ten efekt i mi się nie udało.

Tak na 99% ze skrzynią i olejem nie było nic robione od nowości.


Problem 2 - tłoczki mechatronika?

Brutalne zrzucanie biegu 2 na 1(chyba :)) przy zatrzymywaniu się. Jadąc nieco szybciej (40-50km/h) i chcąc szybko się zatrzymać, następuje stuknięcie i delikatny podjazd auta z 2cm, kangur? Przy zatrzymywaniu się powolnym tzn, zbliżając się do zatrzymania się podjeżdżam powoli aż auto zredukuje biegi i samo jedzie bez gazu - brak stuknięcia.


Miałem wcześniej takie błędy w skrzyni:

4E87 Magnetventil 4 (shiftlock)

5142 Botschaft von der instrumentenkombination

Skasowałem z 1tys km temu i nie pojawiają się więcej.


Problem 3 - elektrozawór sterujący EGR?

Mam poza tym jeden błąd w silniku którego nie mogę się pozbyć, a który gdzieś wyczytałem może powodować podobne objawy.

4501 Abgasrueckfuehr-Regelung

Wyjąłem zawór EGR ale nie był zbyt mocno zakoksowany. Dokładnie wyczyściłem i sprawdziłem czy chodzi. Czy działa elektrozawór sterujący, nie wiem jak sprawdzić :/ Na postoju odpiąłem wężyk co idzie do EGR i jest tam baaardzo delikatne podciśnienie, ledwo czuć na skórze. Czy powinno na postoju, letnim silniku bez gazu sterować EGR?


Ktoś, coś, jakiś pomysł? Czy remont skrzyni na głowie?

Opublikowano

Witam, widzę, że temat bardzo aktywny, więc może się uda tutaj coś doradzić gdyż mam problem ze swoją skrzynią. powiem wam jakie są objawy.

Na początku przed małym suplementem objawy to : Ruszanie w miejsca było możliwe tylko przy dodaniu max 10% gazu i było ok, 15-80% gazu mocne uderzenie w plecy spadek obrotów na około 300obr/min pół na pół silnik albo zgasł albo się odratował uderzenie w plecy i jechał, dodanie gazu 80-100% obroty wchodzą na 4-5tyś stoi w miejscu auto, przez 3 sekundy zaczyna się leciutko bujac do przodu i nagle jakby ostro skleiło sprzęgło i wystrzela do przodu. NA biegu wstecznym jest wszystko tak jak być powinno. Drugi objaw jadąc np 100kmh sciagam noge z gazu, w momencie polozenia znowu na gazie jest szarpniecie i jedzie dalej. Trzeci objaw to przy ostrym hamowaniu do zera nie nadąża zrzucac biegów i w efekcie auto zgaśnie albo mocno szarpie chwile przed zatrzymaniem.


Co poczyniłem ... sprawdziłem stan oleju ( ten w skrzyni nie wygląda na przepracowany był zmieniany 40tyś temu) weszło dodatkowe 900ml oleju. Wykodowałem funkcję NIC, zrobiłem adaptacje wartości mechatronica oraz reset sterownika skrzyni EGS.


Po tym wszystkim ustąpiło szarpanie z 2 objawu czyli jadac 100kmh sciagajac i kladac noge na gaz nie ma szarpania. Objaw trzeci wyczuwalny ale znacznie zminimalizowany. Pozostał pierwszy najbardziej denerwujacy objaw z ruszaniem z miejsca i caly czas dziala w takim samym stopniu.


Panowie Burza mózgów i proszę o jakieś porady.


A na dziś smacznego jajka wszystkim i zdrowych wesołych !

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się pod temat. auto to e61 530d 218km

Mam problem ze swoja skrzynia 6hp26. Na zimnym silniku i oleju w skrzyni nie mam lockupa, dopiero gdy olej osiągnie 70-80stopni lockup zaczyna powoli działać. Jadąc autem, trzeba po wrzuceniu 2,3,4,5,6 biegu lekko popuscic gaz dopiero wtedy lockup się zapina i auto przyspiesza wraz ze wzrostem obrotów silnika. Jeśli nie popuszcze gazu to skrzynia prześlizguje ale po chwili zapnie lockupa.

Po całkowitym nagrzaniu - olej w skrzyni 80-90stopni wszystko jest w 95% ok i biegi zapinają się bezproblemowo.


Planuje wymienić olej. Kupiłem już :

- filtr zf

- olej 8litrow

- okular

- 4 tulejki uszczelniajace

- tulejke wtyczki


Myślicie ze to pomoże ? Czy przyczyna może być gdzieś indziej ?

Jak sprawdzić i wyczyścić czarny elektrozawór lockupa ?

Opublikowano
Musisz zdemontować mechatronik, ale żeby wymienić tulelki i okular i tak musisz to zrobić, gdy będziesz miał mechatronik na stole to rozkręcasz i wyciągasz solenoidy, ja wrzucam je do myjki ultradźwiękowej
Opublikowano

Forumowicz subaru76 słusznie zauważył, że w mojej wypowiedzi z dnia 24 Sie 2015 22:51 wkradło się niedopatrzenie :mrgreen: .

W prawym górnym rogu brakuje czerwonego zaznaczenia miejsca kuleczki, mimo że jest ona na swoim miejscu.



Kolejna porcja zdjęć dla potomnych :) , mam nadzieję że się przyda.


E61 535d 12.2004 i niedociągnięcia :norty: :

Zabrudzone sitka elektrozaworów.


http://i66.tinypic.com/2i7wytl.jpg


Mniej więcej tak powinny wyglądać, chociaż też jeszcze są zabrudzenia.


http://i64.tinypic.com/14dkroj.jpg


Sekund pięć i mechatronik w pełni rozebrany.

Jak widać skrzynia była zalana czerwonym olejem :mad2: od około 2014 (data produkcji miski olejowej).


http://i64.tinypic.com/2vj75w1.jpg


Stare tłoczki, raczej na pewno jeszcze fabryczne.


http://i68.tinypic.com/2z8b5fa.jpg


Rodzinka :) tłoczków zdemontowana, kulki jeszcze na miejscu + znakowanie :) .


http://i67.tinypic.com/5ujos9.jpg


Komplet kuleczek :mrgreen: .


http://i65.tinypic.com/o077l3.jpg


Skrzynia od spodu ......... .


http://i63.tinypic.com/2rc31ht.jpg


Porównanie nowe vs. stare.


http://i64.tinypic.com/bhlz41.jpg


Górne ścieżki uszczelniające praktycznie bez uwag.


http://i63.tinypic.com/2nu7frk.jpg


Widać czarno na białym co blokowało sitka elektrozaworów.

Głowy nie dam ale raczej na pewno mechatronik pierwszy raz rozbierany oraz jego tuleja jeszcze fabryczna.


http://i63.tinypic.com/nv8rph.jpg



Wnioski/spostrzeżenia :P :

- olej w skrzyni przynajmniej x3 był wymieniany ..... były znaki od punktaka na obudowie :wink:

- brak błędów w sterowniku skrzyni mimo wszystko

- przy starcie/jeździe "po nocy" falowanie obrotów podczas spokojnej jazdy zostało wyeliminowane

- przy starcie/jeździe "po nocy" podczas włączanie D z pozycji P nie ma już mocnego szarpnięcia

- skrzynia łagodniej zmienia biegi, ale to standard przy okazji wymiany oleju z filtrem.

Opublikowano

Panowie czy jestem w stanie sprawdzić po VIN jaki mam rodzaj skrzyni biegów ?

Czy muszę wejść pod auto i tam wyczytać ?

Ogólnie chce wymienić olej w skrzyni+ filtr + uszczelki gdyż podczas jazdy czuć zmiane biegów , nie raz przeciągnie obrotami . Brak błędów na skrzyni . Szarpnięcia skrzyni nie występują zawsze , choć nie jest też taka płynna praca skrzyni jak w DSG czyli taka jaka powinna być i tutaj .

Poczytałem wszystkie strony , linki podane przez was i tak się zastanawiam czy np za właśnie nie płynne zmienianie biegów są odpowiedzialne kulki w mechatroniku ?

Czy jest sens ruszać mechatronik ? Choć fakt faktem jak już będzie na stole to głupio by nie zaglądnąć do środka i sprawdzić jego stan .

Gdzie mogę kupić kulki do mechatronika ? Bo większości linków nie działa ;/

Opublikowano

Przy moich objawach które opisałem wcześniej zrobienie mechatronika w niczym nie pomogło kompletnie, zrobiony został dobrze rozebrany co do ostatniej sprężynki, wymyte wszystko w myjce ultradźwiękowej, nowe uszczelnienia itp, tłoczki były minimalnie zapadnięte. Objawy w ogóle nie ustąpiły, po ściągnięciu michy okazało się, że są w niej opiłki dość znaczne, więc przyczyna leży gdzie indziej. Z tego co się dowiedziałem, przyczyną moich objawów będą najprawdopodobniej zużyte panewki bądź ślizgi konwertera.

Po numerze VIN możesz jedynie sprawdzić dokładnie jaki konwerter masz w swoich samochodzie, do reszty musisz mieć numer skrzyni STUECKL

Opublikowano

Cześć Panowie


A ja mam takie pytanie odnośnie adaptacji skrzyni a dokładnie procedury żeby to zrobić poprawnie i przy jakiej temperaturze oleju powinna być przeprowadzana?.


Jak by ktoś miał dobre zniżki to potrzebował bym płytę separacyjną, tloczki i te cztery uszczelki między mechatronike a skrzynię.Jak by co proszę o pw


Pozdrawiam

Opublikowano

przemek_byd

Jak samochodu nie ma się "na stole" to ciężko stawiać diagnozę.

Opisałem w miarę szczegółowo mi znany przypadek co było itd..

milan00 dobrze napisał o myjce ultradźwiękowej, wiadomo że nie każdy ma coś takiego w domu/garażu.

Jak np. samemu chcesz się za skrzynię zabierać to poszukaj w swojej okolicy warsztatu, który wtryski regeneruje.

Myjkę na pewno mają hehe :wink: , podjedź i wypytaj się o moce przerobowe oraz cenę.

Opublikowano

witam

przymierzam się do wymiany oleju uszczelnień tłoczków płyty miski w skrzyni i mechatroniku w 6HP26Z ale przed wymianą chciałbym się poradzić co może być przyczyną

specyficznego zachowania, mianowicie przy przełączaniu biegu z 2 na 3 obroty idą do góry skrzynia wydaje się nie ślizgać obroty zbliżają się do momentu zmiany biegu idą do góry o ok 200 obr skrzynia chce zmienić bieg obroty spadają jakieś 300 obr jednak bieg nie zostaje zmieniony dalej następuje ponowny wzrost obrotów o ok 400 obr, przed samą zmianą obroty idą delikatnie jeszcze do góry i wtedy już następuje zmiana biegu. Wygląda całość tak jakby skrzynia robił podejście jednak nieudane dopiero druga próba jest udana. Wszystko dzieje się szybko. Pozostałe biegi działają ok, błędów nie ma. Sytuacja się poprawia po procedurze resetu poprzez pedał gazu, jednak po ok 100 km problem wraca do standardowej odczuwalnej nieudanej zmiany biegu. Na zimnym oleju jest temat jest troszkę mniej odczuwalny aniżeli na rozgrzanym. Dodam jeszcze że mam obecnie błąd 4 świec żarowych oraz DPF 452A związany raczej z wpisaniem nowego filtra aniżeli fizycznym problemem. Przebieg to 250 tys km.

Co może być przyczyną? Staram się to wyjaśnić przed serwisem tak aby nie powtarzać roboty.

Opublikowano
Witam, czy po montażu nowego mechatronika wraz z komputerem skrzynia przez jakiś czas się uczy bo niezbyt płynnie zmienia biegi?
Opublikowano
Witam, czy po montażu nowego mechatronika wraz z komputerem skrzynia przez jakiś czas się uczy bo niezbyt płynnie zmienia biegi?

 

rozumiem że założyłeś nowy mechatronik wraz z sterownikiem...? czy nowy mechatronik tzn nowy fabrycznie czy nowy dla Ciebie?

W obydwu przypadkach adaptacja skrzyni raczej jest wymagana.

Opublikowano

Reset mozna zrobic inpa disem i pewnie jeszcze kilkoma innymi, po resecie jest wymagana jazda w odpowiednim kluczu. W linku jest to opisane dość dokładnie.

Pamiętaj że robisz to na swoją odpowiedzialność.


https://megawrzuta.pl/download/f7c8c788d2de1a486c24f4f3ee56b6ad.html



Na forach jest wiele o resecie i adaptacji, jedni piszą aby tego nie robić bo reset powoduje że wracasz do nastawów nowej skrzyni inni twierdzą że należy zrobić adaptację.

Wg mnie reset i obowiązkowo jazda wg zleceń powinna pomóc.

Ja po wymianie oleju przelotki uszczelnień płyty i tłoczków na pewno zrobię adaptację.

Opublikowano

Dowiedziałem się dziś, że po takim zabiegu trzeba wykonać kodowanie mechatronika i sterownika i ponoć dopiero po tym zabiegu skrzynia zaczyna normalnie pracować.

Umówiłem się na 1 czerwca,ogólnie miałem spory problem żeby znaleźć speca który to wykona. Gość który naprawiał mi skrzynie w ogóle nie wiedział że coś takiego się robi. Po 1 czerwca dam znać czy będzie ok.


Edit: Wczoraj udało mi się wykonać kodowanie mechantronika u kogoś innego- efekt: skrzynia chodzi tak jak powinna. Koszt usługi 50zł.

Uzyskałem również informację, że nie ma czegoś takiego jak to że skrzynia nauczy się poprawnej pracy, albo jest dobrze od początku albo jest źle.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich, jestem nowy na forum i szczęśliwym posiadaczem e60. Nadszedł czas na remont mechatroniki i wymianę konwertera, przynajmniej tak mi się wydaje, Objawy jakie ma pacjent to uderzenie między 1 a 2 oraz 2 a 1, uderzenia co jakiś czas jadąc ze stałą prędkością 80/100kmh, i delikatne falowanie obrotów podczas stałej prędkości. Czy poszedłem prawidłowym tropem? Olej filtr miska wymieniona, moje pytanie jak sprawdzić czy sprawne są te elektrozawory bo czytam czytam i tak nie wiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.