Skocz do zawartości

[E60/1] Regeneracja mechatronika skrzyni biegów 6HP26


Mateos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Drodzy Klubowicze kupiłem swoje e61 525i 2004r już około dwóch lat temu i zaraz po zakupie pojawił się problem ze skrzynią, mianowicie przy zatrzymywaniu auto robiło "kangurka" czyli bardzo odczuwalnie redukowało na najniższy bieg. Wymieniony był mechatronik na drugi po regeneracji oraz wymiana oleju z filtrem i oczywiście kodowanie nowego mechatronika. Wszystko zaczęło działać poprawnie aż do niedawna (po przejechaniu ok. 30tys km). Auto znów zaczęło odczuwalnie zrzucać bieg na 1 przy zatrzymywaniu ale dziwne jest to że nie zawsze, po nocy auto odpalam i jest dobrze, jade pare km i jest dobrze. Parkuje, następnie wracam do auta powiedzmy za godzine i skrzynia już zaczyna źle pracować (oprócz tego odczuwalnego zbijania biegu skrzynia nie szarpie i zmienia pozostałe biegi idealnie).

Co może być przyczyną bo nie widzi mi się znów wydawać kilku tysięcy na tą samą naprawe, czy możliwe że jakiś inny podzespół który odpowiada za to.

Olej w skrzyni sprawdzony, wymieniłem nawet odme bo łudziłem się że to pomoże ale niestety nie.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak kupiłem parę lat temu samochód to miałem takiego kangura w trybie S "że można było głową szybę wybić"... Zrobiłem sobie aktualizację wszystkich modułów i zapomniałem o problemie - soft siedział z 2006 roku. Ile w tym pomogła sama aktualizacja a ile zwykłe wyczyszczenie adaptacji nie sposób ocenić - problemy z szarpaniem itp odeszły w niepamięć a zrobiłem ponad 100kkm.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Aktualizacje sterownika robiłem wraz z kodowaniem po wymianie mechatronika.

Spróbuje jeszcze zrobić reset adaptacji ale ponoć wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia skrzyni.

Zobaczymy

Jeszcze chyba żadna sprawna skrzynia nie rozsypała się po skasowaniu adaptacji.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacje sterownika robiłem wraz z kodowaniem po wymianie mechatronika.

Spróbuje jeszcze zrobić reset adaptacji ale ponoć wiąże się to z ryzykiem uszkodzenia skrzyni.

Zobaczymy

Jeszcze chyba żadna sprawna skrzynia nie rozsypała się po skasowaniu adaptacji.


Sprawna nie. Ale jeśli coś w niej fiksuje to po resecie adaptacji może być jeszcze gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sprawna nie. Ale jeśli coś w niej fiksuje to po resecie adaptacji może być jeszcze gorzej

Wątpię ale nawet jeśli, to wtedy się o tym dowiesz i to naprawisz. Chyba właśnie o to chodzi ?

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

itam wszystkich

Od dłuższego czas mam problem ze swoją bmw e61 525d(197km) z zapięciem lock-up

Zdiagnozowałem błąd konwertera ( przenoszenie momentu około 200nm i temperatura oleju w skrzyni dochodząc pod 100stopni)

Oddałem samochód do mechanika, został zregenerowany konwerter (otrzymałem gwarancję na 100tys przebiegu) dodatkowo wymieniony olej wraz z miska i filtrem, nowe uszczelki po tym adaptacja skrzyni biegów, nic to nie dało dalej jest poślizg i lock-up nie zapina, błąd konwertera znik natomiast po przejechaniu 30km wyskoczył błąd elektrozawora lock - UP, więc znów miska w dół elektrozawor lock UP wymieniony na zf za 390zl przy tym mechanik twierdzi ze było wszystko wyczyszczone ciśnienie oleju prawidłowe i ocenił stan skrzyni na dobry mówił ze widać ze nie była intensywnie traktowana,( przebieg pewny 280tys) tłoczki mechatronika lekko przytarte ale stwierdził ze nie ma jeszcze sensu wymieniac, po tym wszystkim znów reset skrzyni, wsiadam w auto dalej nic tak jak auto zostawiłem tak dalej jest, zapłaciłem 3620zl i dalej ten sam problem lock UP nie działa wogole, biegi wrzuca i wbija płynnie lecz jest poślizg i odczucie jak jazda automatem w bezstopniowej skrzyni.

Co to może być? Proszę o pomoc i z góry Dziękuję

 

Daj filmik jak to wyglada na obrotomierzu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja skrzynia sie sama naprawia... Czasami jak jest oki to nie slizga, zasprzegla normalnie i jezdzi a czasami jej odbija i sa przeslizgi jak by nie bylo lockupa. Zalezy to od temperatury, jak auto stoi na dworzu i jest cieplo to dziala, jak wyjezdzam z garazu podziemnego to sie slizga.


Strzelam ze to jednak elektrozawor i skusze sie na jego wymiane. Tylko czy ktos moze mi podpowiedziec ktory jest od LOCKUPA ? skrzynia 6hp26 - bo chce zaryzykowiac i kupic tylko 1 zaworek.

 


U mnie dokładnie to samo... czasem zapina czasem nie i obroty idą w górę silnik wyje :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, problem też mam i ja. Może ktoś miał podobnie. Auto to E92 335i RWD 2008 USA automat 6biegowy. Sporadycznie przy odpalaniu występuje uderzenie (dosyć mocne). Zawsze na ciepłym silniku po dłuższym postoju. Rano gdy jest zupełnie zimny problemu nie ma. Owo uderzenie ma miejsce też na zimnym ale gdy wrzucę z N na D. Z N na R nic... Dodam że gdy na postoju przerzuce z D na N to mocno szarpnie raz buda (to występuje zawsze) Także sporadycznie przy dohamowywaniu do świateł na D lubi coś uderzyć między 3 a 2 biegiem ale to akurat rzadko występuje. Poza tym skrzynia pracuje bardzo dobrze, nic się nie z nią takiego nie dzieje, nic się nie ślizga, na sporcie biegi zmienia prawie jak DSG :) zero błędów... Mam softa xHP stage 3, nalatane 201 tys, olej w skrzyni wymieniony dynamicznie tysiąc km temu wraz z miska i filtrem na Ravenola.

Ma ktoś może podobnie? A może to normalne? :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Frywolnie żartujesz? :-)


To kiedy automat zmienia biegi zależy nie tylko od obrotów silnika i kół ale przede wszystkim od obciążenia. Jak zrealizujesz obciążenie samochodu na podnośniku.

Z resztą, raz trzeba sprawdzić. Podnieś samochód i go uruchom - po chwili choinka lampek na zegarach gwarantowana więc nie pojeździsz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie myślałem o tym, że silnik/skrzynia nie będą miały "naturalnego" obciążenia..

Zadałem takie pytanie, ponieważ czytałem tutorial zrobiony przez jednego z użytkowników i po prostu zastanowiło mnie to.

link poniżej

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=258553


cyt. Więc wlewamy olej aż nam zacznie się przelewać z wlewu mi weszło na pierwszy raz ok. 5l jak przeleci zakręcamy wlew wsiadamy do samochodu odpalamy i wachlujemy powoli z 3-4 razy pomiędzy P, R, N, D później dajemy na P samochód pozostawiamy włączony !

szybko udajemy się pod auto odkręcamy wlew i uzupełniamy aż znowu przeleje za drugim razem mi weszło jeszcze ok. 3,5l jak przeleje zakręcamy i do samochodu wyłączamy kontrolę trakcji dajemy D i powoli rozpędzamy samochód w powietrzu do 80km/h tak by wszystkie 6 biegów wskoczyło dlatego też łatwiej jest jak samochód jest podniesiony :) lecz nie może być podniesiony tylko tył bo samochód musi być prosto. Dajemy na P i czekamy aż skrzynia nagrzeje się do ok. 30 stopni jak się ją chwyci ręką musi być taka letnia odkręcamy wlew i dolewamy aż przeleje mi weszło jeszcze ok. 200ml zakręcamy wlew wyłączamy samochód i mamy zlaną skrzynię olejem


Być może kolega tu opisał taką procedure, aby osiągnąć odpowiednią temp. 35-40st oleju by uzyskać odpowiedni stan, a adaptacje robił juz w "naturalnym" środowisku dla skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega tam przedstawił procedurę wymiany statycznej oleju w skrzyni biegów co nie ma nic wspólnego z jej adaptacją.

Z tymi kołami na podnośniku to trochę dodał od siebie bo procedura określona przez ZF nic takiego nie przewiduje :-) On sobie to tak wykoncypował bo w tej skrzyni na podstoju można wbić do trójki i dalej już bieg nie wejdzie więc wymyślił metodę "przewachlowania" wszystkich biegów (tylko czy to jest poprawne, nie wiem).


Z osiągnięciem żądanej temperatury nie ma problemu nawet na biegu jałowym - parę minut i masz 40stC. Problemem jest to, że zanim się obejrzysz temperatura będzie zbyt wysoka :-)


Adaptacja musi odbywać się w warunkach drogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

też mam problem ze skrzynia- bmw e61 535d 272ps.

1. Przeciąganie na biegu - nie na każdym, najbardziej na 3.

2. Przy pedale w podłodze obroty wędrują do max i skrzynia nie chce zmienić biegu

3. Po zmianie na 3 po chwili jest szarpnięcie przy dynamicznej jeździe. Natomiast przy jeździe spokojnej obroty rosną do 2 tys a następnie spadają do 1,5 jakby skrzynia zmieniła na 4 a dalej jest 3 bieg.

Proszę o wskazówki od czego zacząć? Czy to są typowe objawy na uszkodzenie mechatroniki? Czy wymiana solenoidow może pomóc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wertowałem i stricte moich problemów nie znalazłem.

Konwerter był naprawiany przez poprzedniego właściciela Ok 45 tys kilometrów temu. Pytanie czy konwerter może powodować u ślizgi na wybranych biegach, nie na wszystkich?

Przy wciśnięciu gazu na max to obroty rosną do końca, nie zawsze jest u ślizg i odcinka bez zmiany biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wertowałem i stricte moich problemów nie znalazłem.

Konwerter był naprawiany przez poprzedniego właściciela Ok 45 tys kilometrów temu. Pytanie czy konwerter może powodować u ślizgi na wybranych biegach, nie na wszystkich?

Przy wciśnięciu gazu na max to obroty rosną do końca, nie zawsze jest u ślizg i odcinka bez zmiany biegu.

 

Kurde rok temu sam wertowałem temat ze swoimi problemami. Znalazłem wtedy odpowiedzi na Twoje pytania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wertowałem i stricte moich problemów nie znalazłem.

Konwerter był naprawiany przez poprzedniego właściciela Ok 45 tys kilometrów temu. Pytanie czy konwerter może powodować u ślizgi na wybranych biegach, nie na wszystkich?

Przy wciśnięciu gazu na max to obroty rosną do końca, nie zawsze jest u ślizg i odcinka bez zmiany biegu.

 

Kurde rok temu sam wertowałem temat ze swoimi problemami. Znalazłem wtedy odpowiedzi na Twoje pytania

 

Trochę jest stron do wertowania i być może mi coś umknęło. Ale objawów braku zmiany biegu przy maksymalnym przyspieszeniu jestem prawie pewny że tu nie było dlatego zapytałem. Ale skoro jesteś taki pewien to może podpowiesz gdzie to było albo udzielisz sensownej odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra bo widzę że się tyłka nie chce ruszyć.


Konwerter sam z siebie nie będzie powodował uślizgów. Chyba że obroty będą rosły ale to głównie 1-3 bieg. Oraz przyśpieszanie mocne przez kickdown lub podjazdy.


Te konkretne uślizgi pojawiają się przez nieszczelności w układzie. Czyli gdzieś bokiem olej w skrzyni wychodzi z kanałów gdzie nie powinien. Zawory raczej nie będą tego powodowały bo one działają 0-1 zamyka otwiera a jakby było coś nie tak to duża szansa że wywaliło by błąd skrzyni.


Pierwsze co możesz zrobić to zobaczyć jakie są uślizgi na sprzęgłach bo to Inpa Ista potrafi zrobić.


Coś takiego:


https://static.pokazywarka.pl/j/0/x/7f2445ee7be098bf7c7e78392f914b4a_orig.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No dobra bo widzę że się tyłka nie chce ruszyć.


Konwerter sam z siebie nie będzie powodował uślizgów. Chyba że obroty będą rosły ale to głównie 1-3 bieg. Oraz przyśpieszanie mocne przez kickdown lub podjazdy.


Te konkretne uślizgi pojawiają się przez nieszczelności w układzie. Czyli gdzieś bokiem olej w skrzyni wychodzi z kanałów gdzie nie powinien. Zawory raczej nie będą tego powodowały bo one działają 0-1 zamyka otwiera a jakby było coś nie tak to duża szansa że wywaliło by błąd skrzyni

 


No to się zdecyduj bo post wyżej pisałeś że...

 

Przewertuj temat,


Dla mnie najpierw do zrobienia konwerter bo mechatronika przy poślizgach oraz falowaniu mało ma wspólnego..

 


W tym materialne wyczytałem, że te uślizgi mogą byś spowodowane uszkodzonym elektrozaworem od Lock Upa.


Tez mam poślizgi przy szybszym przyspieszaniu niezależnie czy olej ciepły czy zimny. Dodatkowo wtedy zmienia bieg jakby na 2 razy. Efekt podbiegów...

A czasem naprawdę skrzynia ładnie zmieni biegi wcale nie ślizga czuć ze sprzęgła są dobrze zapięte. Ładnie skrzynia chodziła po skasowaniu adaptacji i nauce nowej jazdy. Po około tygodniu problem powrócił.

wiec nie wiem gdzie szukać przyczyny...


https://motofocus.pl/informacje/nowosci/70507/regenerowane-konwertery-lepsze-od-oryginalnego-wywiad-z-firma-mvs



Problem pewnie ustąpi po regeneracji mechatroniki, wymianie wszystkich elektrozaworów w mechatronice i wymianie konwertera ZF w 4500zł się zamknie ale wtedy powinno być już ok :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie kapitalnego remontu swojej 6hp26, skrzynia rozebrana w najmniejsze szczegóły, okazało się że tarczy przypalone, przekładki też, duże luzy na panewkach, o ringi twarde, więc wleci wszystko nowe ZF-a do środka. A konwerter właśnie wysłałem do tej firmy w artykule, zobaczymy jak zrobią. A jakie miałem problemy: od 2 lat pływanie obrotów od 4 biegu wzwyż przy niewielkich prędkościach rzędy 50-60km/h falowanie ok. 200-300 obr/min., a ostatnim czasem już bardzo zaczęła głupieć skrzynia bo na zimnym oleju wcale nie zapinała lock-up, czasem też potrafiła zrobić tarkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.