Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie - jest zrobiona mechatronika - nowy zestaw naprawczy, oczywiście skrzynia 6hp26 - tyle ,że w X5 z 2005 . Wyskakuje błąd : 4e87 solenoid valve 4 ( shift lock )

Na początku myślałem , że nowy solenoid jest wadliwy - został on wymieniony - nie stety błąd pojawił się dzisiaj na nowo . Drugi nowy solenoid ? - gdzie szukać problemu ?

Miał ktoś taki problem ?

Opublikowano

Udało się tobie wymienć elektrozawór?

 

Moja skrzynia sie sama naprawia... Czasami jak jest oki to nie slizga, zasprzegla normalnie i jezdzi a czasami jej odbija i sa przeslizgi jak by nie bylo lockupa. Zalezy to od temperatury, jak auto stoi na dworzu i jest cieplo to dziala, jak wyjezdzam z garazu podziemnego to sie slizga.


Strzelam ze to jednak elektrozawor i skusze sie na jego wymiane. Tylko czy ktos moze mi podpowiedziec ktory jest od LOCKUPA ? skrzynia 6hp26 - bo chce zaryzykowiac i kupic tylko 1 zaworek.

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam problem. Jak go rozwiazałeś ?


Narazie nic nie zrobiłem , objawy się nasilają,zbieram części powoli jak bede miał czas na warsztacie to skrzynia wylatuje i dam znac czy coś naprawiłem czy zepsułem bardziej :D

 


Wczoraj w nocy dobiegła końca moja operacja, został wymieniony konwerter,uszczelniacz ,zrobiona mechatronika czyli płyta separująca ,te tłoczki tłumiące(po 400tys nie wyglądały najgorzej), gumy pod mechatronikiem,micha olej wiadomo,weszło mi równe 9 l .I udało się , skrzynia nie szaleje,ładnie przekłada moment na droge,brak efektu tarki ,póki co jest swietnie !Choć pracuje w warsztacie to była moja pierwsza taka "powazna" zabawa z automatem i nie ma sie co bać !Zastanawiam sie tylko czy robić adaptacje wgl , mam inpe ale skrzynia chodzi dobrze , nie wiem czy nic sie nie popsuje.

Mam pytanko panowie , jaką temp ma ta skrzynia mieć oleju w czasie jazdy ciągłej po miescie np ?

 


Konwerter regenerowałeś ??



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Udało się tobie wymienć elektrozawór?

 

Moja skrzynia sie sama naprawia... Czasami jak jest oki to nie slizga, zasprzegla normalnie i jezdzi a czasami jej odbija i sa przeslizgi jak by nie bylo lockupa. Zalezy to od temperatury, jak auto stoi na dworzu i jest cieplo to dziala, jak wyjezdzam z garazu podziemnego to sie slizga.


Strzelam ze to jednak elektrozawor i skusze sie na jego wymiane. Tylko czy ktos moze mi podpowiedziec ktory jest od LOCKUPA ? skrzynia 6hp26 - bo chce zaryzykowiac i kupic tylko 1 zaworek.

 


Walcze z myslami.... 1100zl za komplet zaworow plus nowy olej - bo miska przejechala ok 1000km bo kupilem inne auto a tamto malo jezdzi teraz.


Ale jesli chcesz to obejrzyj ten filmik:



Komentarze na dole odnosza sie do mojego auta, kumpel sie rozpisal do goscia.

Opublikowano

No wiadomo że najlepiej zestaw, ale jak widać można też to w miarę łatwo przetestować, chcociaż nie oddaje to pewnie warunków pracy temperatura itp. ale z drugiej strony powietrze łatwiej przelatuje przez takie zawory niz olej przy tak niskim ciśnieniu jakie panuje w skrzyni, do 5BAR

 

Walcze z myslami.... 1100zl za komplet zaworow plus nowy olej - bo miska przejechala ok 1000km bo kupilem inne auto a tamto malo jezdzi teraz.


Ale jesli chcesz to obejrzyj ten filmik:



Komentarze na dole odnosza sie do mojego auta, kumpel sie rozpisal do goscia.

Opublikowano

Ten filmik wyzej przekonuje mnie do tego zeby podmienic zawory bo skoro powietrze przelatuje - czyli tez ucieka bokiem cisnienie oleju.

Adaptacje skrzyni rosna wraz ze zuzywaniem sie zaworkow i skrzyni. Na tym filmiku tez elektrozawor od TCC - byl dziabniety, czyli sadze ze tak samo jak u mnie.



Natomiast w tym filmie jest to ladnie pokazane - jak adaptacje po wymianie elektrozaworow z duzych plusow spadly na minusy. Film po rusku... ale idzie to zrozumiec.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie problem po regeneracji.

E65 730d 6HP26

Skrzynia szarpie przy zmianie na 2. Lekko bądź wcale przy zmianie 1-2. Mocno lub słabiej 3-2. Pozostałe biegi bajka, bez porównania do działania przed naprawą.

Mechatronik robiony ze względu na kangura przy zatrzymywaniu, i to tylko na zimnej skrzyni.

Wymienione: tłoczki, płyta, komplet zaworów, przelotka, gumki, miska, olej.

Sterownik z najnowszym softem i aktywowanym trybem miejskim. Adaptacja robiona 2 razy. Graty przekładane do drugiego korpusu mechatronika - bez zmian.

Jedyny wspólny element - zawory. Drogą dedukcji którys wadliwy.


Miał ktos podobny problem?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam pytanie - zanim kupie nowe zaworki to znalazlem dawce na podmiane calej mechatroniki - czy po wrzuceniu jej, trzeba cos kodowac / ustawiac ?

Czy zakladam, jezdze i testuje zapinanie lockupa - jesli bedzie oki to wiadomo ze zaworki i wymieniam w swoim mechatroniku na nowe.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, wracam po roku czasu do problemów ze skrzynią... :(

Poprzednim razem lekarstwem było po prostu kupienie innej używanej skrzyni. Poprzednio błąd wskazywał na rozsypanie się kosza (clutch E) jednak w cenie tego wałka z koszem zakupiłem kompletną skrzynię bez konwertera.

Po roku bezproblemowej jazdy koszmary zaczynają wracać. Podczas jazdy miejskiej, ruszania ze świateł nastąpił uślizg na 1 biegu i skrzynia wskoczyła w tryb awaryjny (błąd 0x4F4D) (zdażyło mi się to już 3 razy jednak uślizg jest odczuwalny dużo częściej).

Parę dni po tym błędzie, podczas cofania wyskoczył wsteczny i znów wyskoczył błąd skrzynii (błąd 0x4F4B P0736) a lekarstwem było ponowne uruchomienie silnika.

Po przeczytaniu wątków w tym temacie zamierzam i ja zabrać się za próby napraw. Myślę w pierwszej kolejności podmienić cały mechatronik który w starej skrzyni był regenerowany (poza elektrozaworami).

Jeśli ktoś może doradzić coś innego za co najpierw się zabrać to chętnie przyjrzę się uwagom. O swoich postępach i spostrzeżeniach postaram sie tu pisać, może komuś w przyszłości się przydadzą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie problem po regeneracji.

E65 730d 6HP26

Skrzynia szarpie przy zmianie na 2. Lekko bądź wcale przy zmianie 1-2. Mocno lub słabiej 3-2. Pozostałe biegi bajka, bez porównania do działania przed naprawą.

Mechatronik robiony ze względu na kangura przy zatrzymywaniu, i to tylko na zimnej skrzyni.

Wymienione: tłoczki, płyta, komplet zaworów, przelotka, gumki, miska, olej.

Sterownik z najnowszym softem i aktywowanym trybem miejskim. Adaptacja robiona 2 razy. Graty przekładane do drugiego korpusu mechatronika - bez zmian.

Jedyny wspólny element - zawory. Drogą dedukcji którys wadliwy.


Miał ktos podobny problem?

 

Usun te dodane opce do FA i przeprogramuj

Nie wiem czy usuniecie cos zmienia czy trzeba dodac wszystko z - minusem

-KPLC

-NL12

-NNIC


Ja mialem podobnie przy aktywowanych trybach co mialy pomagac a bylo gorzej


 

Witam panowie jestem tu nowy i chcialbym podpiac sie do tematu odnosnie skrzyni i prosic was o pomoc.Pacjent bmw e65 735i V8.Otóż od dłuższego czasu skrzynia ma problem z pozycja PARK,podczas delikatnego cofania badz tez ruszania zapina sie sam Park i auta stoi w miejscu zaczynaja migac kontrolki skrzyni i wyswietla sie napis NO DISPLAY OF GEAR POSITIONS,niekiedy pomaga ponowne uruchomienie silnika ale nieraz kompletnie nic nie idzie zrobic kontrolki skrzyni zaczna migac i nie moge wrzucic zadnej pozycji jazdy,dodam ze sama zmiana tez byla zla przy wcisnieciu gazu do oporu kontrolki od skrzyni przez chwile migna po czym z ostrym szarpnieciem auto idzie do przodu.Skrzynia nie pokazuje w pamieci zadnych bledow.Co zostalo zrobione:Wymieniony olej ZF z miska oraz okular mechatroniki,zmieniony lewarek biegow zaktualizowany soft skrzyni sprawdzona kostka przy skrzyni.Bylem juz w paru warsztatach i kazdy rozklada rece moze wy cos doradzicie bo juz rece opadaja ;(.Z gory dzieki

 

Psikales lacze skrzyni jakims kontakt spray lub czyms podobnym ?

Jak nie to psiknij lacznie z wtyczka

Do sprawdzenia skrzynka z DME pod maska czy tam cos nie zawilgotnialo

Opublikowano


Usun te dodane opce do FA i przeprogramuj

Nie wiem czy usuniecie cos zmienia czy trzeba dodac wszystko z - minusem

-KPLC

-NL12

-NNIC


Ja mialem podobnie przy aktywowanych trybach co mialy pomagac a bylo gorzej


 

 

Założony mechatronik z polifta. Zakodowane najnowszym softem bez dopisów do FA (w sumie tylko jeden jest pod M57) i wszystko działa jak należy. W Wolnej chwili rozbiorę stary mechatronik i sprawdze zawory sprzegła D1/E

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam x5 e53 3.0d 2005r skrzynia 6hp-26x jak wymienię skrzynie na drugą to auto normalnie pojedzie trzy jakieś kombinacje mnie czekają dodam że nie mam kompa i dostępu do niego ani kogoś kto ogarnia takie tematy skrzynie wymienię se sam bo to to ogarniam tylko ktoś mi powiedział że z miejsca nie ruszy jak wsadzę z innej e53 skrzynie bo coś tam kodować trzeba
Opublikowano
Widzę w tym temacie kilka osób, które ogarniają temat. Od jakiegoś czasu mam problem ze skrzynią biegów. Auto BMW E90 330d skrzynia ZF 6HP28. Przebieg auta to zaledwie 142 tys km. Jest to przebieg w 100 % oryginalny. Po zakupie auta postanowiłem wymienić dynamicznie olej w skrzyni biegów. Mimo mojego nalegania nie zostałem wpuszczony, aby zobaczyć co dokładnie jest robione i jaki olej jest wlewany. Zapewniano mnie, że to zestaw oryginalny BMW. Po jakimś czasie od wymiany zauważyłem, że zmiana biegu z 1 na 2 jest tak jakby twardsza. To samo później pojawiło się przy zmianie biegów z 2 na 3. Ale tutaj przyczyna może być taka, że ja robię bardzo niewielkie przebiegi tylko i wyłącznie po mieście. Następnie padł mi lewy czujnik ABS i z braku czasu jeździłem tak autem przez około miesiąc. Skrzynia zaczęła czasami przeciągać biegi. Czujnik wymieniłem na ATE. Błędy od ABS i DTC oczywiście zniknęły. Żadnych błędów na komputerze nie było i nie ma do tej pory. Być może to tylko zbieg okoliczności i pojawił się problem ze skrzynią. Od czego zacząć? Od dynamicznej wymiany oleju w skrzyni wraz z miską i filtrem przejechałem około 4 tys km. Najpierw oryginalny czujnik ABS, a następnie zrzucenie miski i sprawdzenie zaworów plus ewentualna regeneracja skrzyni z tego tematu? Jeżeli chodzi o przeciąganie biegów, to nie ma znaczenia czy auto jest zimne czy ciepłe. Nie ma żadnej reguły. Czasami skrzynia przy delikatnym operowaniu gazem zmienia biegi przy obrotach 1800-2200 rpm, a czasami trzymając gaz w pozycji, gdzie te biegi powinny być zmieniane przy obrotach około 2000 wskazówka obrotomierza wędruje aż do pola 2600-3000 rpm. Tak jakbym jeździł na trybie sport. Dzieje się to na wszystkich biegach być może z wyjątkiem zmiany biegu z jedynki na dwójkę. W razie czego mogę sprawdzić adaptację icomem i umieścić na forum. Aha i jeszcze jedno, po resecie adaptacji i dosłownie muskając gaz biegi się przerzucają idealnie. Ale tylko w przypadku muskania gazu do obrotów max 1500. Przy mocniejszym wciśnięciu gazu dzieje się tak samo jak bez robienia adaptacji. Bardzo proszę o pomoc.
Opublikowano

Siema, czytam z zapartym tchem ten wątek, zastanwaiam się, czy wymiana tłoczków może mi pomóc w takich objawach jak przeciąganie biegów, szarpnięcie przy dohamowaniu i szarpmnięcie przy wbijaniu R???


pozdr.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam, miał ktoś taki przypadek w skrzyni ZF 6hp że na pierwszych dwóch biegach w trakcie zmiany biegu są uslizgi tak o 200-300 obr i dopiero zmienia bieg? Dodam że występuje to tylko w momencie zmiany biegu
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chciałbym ogarnąć swoją skrzynie 6hp26 gdzie najlepiej i gdzie miałbym najbliżej jestem z pod Zielonej Góry.

Objawy to przeciąganie przy zmianie sporadyczne , przy dohamowaniu przed swiatłami przed samym zatrzymaniem potrafi nieraz delikatnie szarpnąć , na zimnym oleju nieraz szarpnie przy zrzucaniu biegu . Chciałbym zawczasu zadbac o skrzynia auto przebieg 240 tyś i niema zadnych dowodów by olej był kiedyś wymieniany.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.