Skocz do zawartości

[Exx] + 1xx + Mxx + NAZWANY PROBLEM = cały TEMAT !


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pełny temat wątku w dziale serii 1 to:

[Exx] + 1xx + M/N/Sxx + NAZWANY PROBLEM

ewentualnie wersja minimalistyczna:

[Exx] + NAZWANY PROBLEM

 

Drodzy Państwo...

Jako, że wciąż trudno o poprawę sytuacji w (łatwej wg mnie) dziedzinie tytułowania wątków, zwracam się z uprzejmą prośbą o przeczytanie tego co niżej :) :

 

Tytuł wątku składa się z dwóch informacji, które są w równie dużym stopniu ważne jak niezbędne:

____________________________________________________________

1) informacja o modelu i wersji silnikowej BMW 1, którego dotyczy treść wątku

czyli np. [E87] 120i N45NB16A

(choć oczywiście kod silnika nie zawsze jest niezbędny)

 

2) skrócona, hasłowa informacja naprowadzająca na tematykę poruszaną w treści wątku.

 

____________________________________________________________

 

Czyli oczywiste – a jednocześnie tak lekceważone rzeczy (zwłaszcza przez nowych użytkowników)...

 

Utworzone wątki na forum nie służą tylko jednorazowej pomocy temu, kto jest autorem tematu. Istniejące wątki mają także pełnić rolę pomocy każdemu, kto będzie szukał konkretnych, interesujących go informacji w zbiorze tematów forum. Dlatego w starannym przestrzeganiu tej prostej zasady nadawania nazw - przede wszystkim chodzi o to, żeby podczas poszukiwań interesującego nas tematu, było możliwe odnalezienie go przeglądając listę wątków (zamiast czytania całego forum "od deski do deski").

 

REASUMUJĄC:

Jeżeli masz np. 116i, którego silnik zaczął nierówno pracować , to tytuł wątku powinien być napisany na kształt:

 

„ [E87] 116i N45NB16A – nierówna praca silnika ”

 

:!: a nie np.:

„ mam problem ”

„ 116 – pomocy ”

„ o co chodzi ? ”

„ BMW 116i ”

„ co mam robić ? ”

„ co się stało ? ”

„ coś się zepsuło ”

„ już nie mam sił :-( ”

itp. :duh: :!:

 

Te tematy, które podałem jako anty wzór są autentyczne – tzn takie, które sam często naprawiałem, nieraz nawet nie sygnalizując tego autorowi poprzez pouczenie – ale to owocowało tylko coraz większą ilością tak bezmyślnie nazwanych wątków. To jest powód, dla którego nastał czas, w którym ten dobry moderator będzie stosował następujące kroki, w razie niedbalstwa w tytułach:

- ostrzeżenie dla autora (przypominam, że 5 ostrz. to usunięcie użytkownika z forum)

- zamknięcie wątku

- wyrzucenie wątku

 

To jest wyjście naprzeciw tej grupy (starannych) użytkowników, którzy chcą mieć dogodną sytuację zarówno dla służenia pomocą w nazwanych problemach konkretnych modeli "3er" , jak też do skutecznego i szybkiego odszukania dla siebie różnych potrzebnych wiadomości (poprzez czytelnie sformułowane tematy)

 

Poza tym – mnie samemu także zależy na porządku w nazewnictwie tematów, ale jednocześnie nie mam czasu, żeby kilkanaście razy na dzień korygować nazwy i odgadywać to, o co komuś chodzi i jaki ma samochód. Ostrzeżenia i kasowanie to dużo szybsza metoda.

 

 

Dzięki za uwagę – a jeszcze większe dzięki za przestrzeganie tego, co pomaga utrzymać ład tutaj (zwłaszcza w tak prosty sposób jak tytułowanie wątków „z głową”)

 

Pozdrawiam, Tomek (tommekz)

 

P.S.

Poza wszystkim – bez przerwy aktualne jest to, co zawiera regulamin forum – to należy co jakiś czas czytać i traktować jako instrukcję korzystania z forum.

 

Pozdrawiam,


Tomek

  • 9 miesięcy temu...
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

podstawa to dobry temat...

zobaczcie co robią w dziale serii 5 jakie tematy zakładają: :duh:

 

1. pytanie za 100 punktów :duh:

viewtopic.php?f=73&t=132748

 

2. pytanie za 1000 punktów :duh:

viewtopic.php?f=73&t=132609

 

nie dopuśćmy do tego, aby z naszego działu zrobić taki sam "śmietnik" - oczywiście bez urazy dla autorów takich postów. :nienie:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.