Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio wydaje mi sie że samochod za mocno drga na postoju (po lekkim dodaniu gazu na jakies 900obr jest poprawa).

- poduszki pod silnikiem wymienialem rok temu na Lemforder/Corteco

- sprzeglo chodzi plynnie, "bierze" od polowy skoku, po wcisnieciu pedalu i puszczeniu nie slychac doslownie zadnej roznicy, nie ma zadnych niepokojacych dzwiekow

- kolo pasowe bylo ostatnio sprawdzane (tylko wizualnie) i niby jest ok...

- przesylam odczyty z INPY - czy wtryskiwacze sa ok? jak reszta parametrow? odczyty byly robione na postoju na biegu jalowym

- auto ma przejechane 165.000

Moje glowne podejzenia padaja na lacznik elastyczny wydechu. Czy on sie przepala? auto wtedy chodzi glosniej? Bo wydaje mi sie ze bardziej je slysze niz zwykle. I czy mozliwe ze przy jego uszkodzeniu mam delikante wibracje w aucie (lekko wibruje lewarek, czuc troche na siedzieniu, delikatnie trzesie "buda").

A jesli nie to, to co moze byc jeszcze przyczyna, na co zwrocic uwage?

 

http://imageshack.us/f/534/50521498.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/841/99729294.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/37/20694466.jpg/

 

Aha, jeszcze jedna niepokojaca rzecz: niestety nie mam tu zrzutu z inpy, ale jest jeden odczyt na ktorym (niestety nie znam sie na tym za bardzo) widac poszczegolne obroty na cylindrach(?)

Jak tam ostatnio sprawdzalem to wszystkie roznily sie od siebie.. niewiele, ale nie byly rowne. W najblizszym czasie wrzuce odczyt

Opublikowano
Mam podobny problem kolego wymienilem to co ty,nawet kolo pasowe,przy odpalaniu czasem mam stuk a na jalowym przy dodaniu gazu drgania ustaja ale tez podejrzewam ze to od tlumika,za dwa tyg oddaje auto do mechanika na wymiane tego lacza elastycznego,wymieniam tez podpore walu i wszystko co mogloby powodowac drgania ze strony tlumika i walu podpory gumy itp. Dam znac zaraz po swietach czy jest poprawa.
Marcin
Opublikowano
Logi statyczne są jak najbardziej OK. Łącznik naturalnie się przepala, ale nie za wiele ma tutaj do "gadania". Szczególnie przyjrzałbym się układowi pasowemu (napinacz i koło wału) i dwumasowi. Czy po uruchomieni klimatyzacji wibracje delikatnie ustają?? Log o którym wspominasz odnosi się do wyrównoważenia prędkości obrotowej biegu jałowego i ZAWSZE ten pomiar będzie się charakteryzował różnicami na poszczególnych cylindrach, które dążą do zadanej przez ECU wartości (830obr/min).
Opublikowano

marcin78uk u mnie zadnych stukow nie ma, jedynie o czym nie wspomnialem to przy gaszeniu auta troche zabuja (ale czytalem ze to "normalne"). OK, koniecznie daj znac po wymianie lacza elastycznego.

yoshimura01 bardzo sie ciesze ze logi mam ok, rozumiem ze suma wszystkich odczytow z korekcji wtryskow powinna byc jak najblizsza 0?

Dzieki za wytlumaczenie tego odczytu poszczegolnych obrotow, myslalem ze wszystkie powinny byc takie same..

Nie wiem jak sie auto zachowuje po wlaczeniu klimy, jutro to sprawdze z ciekawosci. Jak moge spradzic napinacz?

Rozumiem ze aby dobrze spradzic kolo pasowe nalezy z niego sciagnac pasek i spradzic czy ma luzy?

Opublikowano
Pomiar korekcji wtryskiwaczy zawsze powinien dążyć do uzyskania 0 na każdym cylindrze. Dzięki temu wstępnie rozpoznajemy stan wtryskiwacza i danego cylindra. Napinacz jedynie poprzez obserwację drgań i skoków paska, jeżeli nie masz w tym doświadczenia to musi to zdiagnozować jakiś ogarnięty mechanik. Jeśli chodzi o koło pasowe to interesują nas szczególnie wszelkie zużycia materiału: pęknięcia, odkształcenia, "opuchlizny", wyszczerbienia, oderwania od metalu.
Opublikowano

Niestety po wlaczeniu klimy nie ma zadnej roznicy, wiec raczej kolo pasowe i napinacz odpadaja.

Ta dwumasa to mam nadzieje, ze tez nie ma z tym nic wspolnego, bo jak wczesniej pisalem od strony sprzegla nie ma zadnych niepokojacych efektow..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Koledzy umnie tez przez chwile po odpaleniu koncowy tlumik bardzo drzy,po chwil wszystko jest ok co moze byc przyczyna?
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Odświeżam...

 

Chyba mam do wymiany łącznik elastyczny wydechu, smród w kabinie, dzwonienie pod siedzeniami, drgania podczas postoju.... poduszki, podpora wymienione :) Wyczytałem, że montujecie albo 1 łąćznik, albo 2 sztuki. Ale nigdzie nie doczytałem, dlaczego nie montujecie orginału ? Albo czy ktoś zamontował 1 ale dłuższy i jaki był tego efekt? co polecacie...

 

pozdro

Opublikowano
bo oryginalnie to pewnie ten łącznik jest razem z całą rurą i pewnie koszt jest astronomiczny. A tak wycina się stary i spawa nowy. Niektórzy dają 2 ponieważ przy jednym może wydech troche drżeć i koncówka się trzęsie. Ja tak mam w sumie bo dałem jeden.
szukam
Opublikowano
Mam ten sam problem spaliny uciekaja pod a auto glosniej chodzi w srode mechanik ma wspawac nowy lacznik tylko tez mi mowil ze moga byc drgania i ze bedzie trzeba jakies lapki dospawac i przy okazji wytnie mi katy :D bedzie jakas roznica po wycieciu kata ? :D
Opublikowano
powinna być :) wszystko zależy jak bardzo katalizator zapchany. Ale wyjdziesz na tym na plus :) lepiej dla silnika, troche kasy wpadnie jak dobrze sprzedasz, ale może być turbo bardziej słychać oraz spaliny będą bardziej drażniące :)
szukam
Opublikowano
Wlasnie mechanik mnie pytal jak chce to po kosztach mi to zrobi wtedy wspawa mi zwykla rure tylko glosniej silnik bedzie pracowal lub moge kupic cos zamiast kata ale ja mu powiedzialem zeby zwykla rure wstawil i zrobil mi lacznik wydechu ,podobno ciezko sie tam dostac do niego , a sam sworzen prawy da sie wymienic czy musze kupic caly wachacz
Opublikowano

Kanał/podnośnik, 8 śrub osłony dolnej metalowej, 3 (chyba) śrubki osłony termicznej, 2 śruby po jednej na każdy wspornik kata, 3 śrubki spinające obie części wydechu, 2 śruby przy turbinie.

Pół godziny roboty dla ogarniętego mechanika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.