Skocz do zawartości

320d Wymiana amortyzatorów na zamiennik firmy GH. Wrażenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymień sam tył, załóż Bilstein B4. Polecałbym ci również zmianę sprężyn (nie są drogie), bo po czasie one się wybijają, tracą elastyczność lub ze starości potrafią peknąć. Jak masz przód ok to zostaw jak jest. Jak kiepski lub amorki juz wilgotne to również zmień, sprężyny także. Jak się przejedziesz po wymianie to zrobisz :shock:
  • Odpowiedzi 91
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jestem już po wymianie :wink: Przed zamówieniem amorów sprawdziłem jeszcze przód i okazało się że jest całkiem zdrowy :cool2: więc wymieniłem sam tył na bilstein b4 wraz z odbojami, osłonami, poduszkami. Robota prosta, szybka, przyjemna i w miarę tania. Prowadzenie wróciło do normy :cool2: jest sztywno, cicho i pewnie. Auto stoi tak samo jak przed wymianą.
Opublikowano
majuDJ i ty chcesz kupić 330xd albo audi a4 b6 quattro ??? Tam też wymienisz jeden amortyzator ewentualnie dwa "firmy" GH ? :duh: Z takim podejściem to proponuje raczej Seicento itp. Ja do swojego starocia założyłem na przód Sachsy w cenie ponad 1000zł (Intercars) na tył tez Sachsy i nawet do głowy by mi nie przyszło ,żeby założyć jakieś GH choćby kosztowały 10zł za komplet. Takie podejście mam do każdego samochodu a nie tylko do BMW

 

:) zgodze się z kolegą ,

 

wymiana amorków w e46 330xd za przód 950 zł za szt. , tył 550 zł za szt. , w x-ie jest bardzo mało zamienników ale są i to też chińskie ale naprawdę do głowy mi nie przyszło wkładać chińszczyznę , włożyłem ori , 2 lata po wymianie i zero problemów , można powiedzieć że przepłaciłem ale temat mam zgłowy na wiele lat a zamienniki były niewiele tańsze chyba o 100 zł :) ja wiem że to twój cały budżet ale dla mnie nie było sensu przy takiej kwocie "eksperymentować" z zamiennikami - kupiłem sprawdzone ori , 850 zł a 950 zł przy tej kwocie to nie było sensu - i tu na tym przykładzie możesz zobaczyć sobie jak wygląda eksploatacja e46 330xd , Czy cię na to stać ? kupić samochód jakikolwiek i naprawiać go chińskimi częściami ? łudzisz się że długo nim pojeździsz ? naprawdę nie wiem czy rok ci wytrzyma , często po 3 miesiącach te części chińskie się zużywają

 

Kolego majuDJ - chcesz kupić x-a lub quttro - tylko pytanie czy Cię stać na eksploatacje tych samochodów bo naprawdę życzliwie ci tu ludzie mówią że na chińskie części i eksperymenty cię nie stać , czy zdajesz sobie sprawę że części do x-a ori są 3x droższe od zwykłej i zwykle występują w ori a zmienników jest niewiele lub w ogóle ? chińczyki myślę że za 3-4 lata będą mieli dobre zamienniki ale nie dzisiaj

 

o bezpieczeństwie już nie mówiąc ..... zaoszczędzisz tyle że nie wyhamujesz lub w rowie się znajdziesz ... BMW to szybkie samochody 330xd to bardzo szybki samochód musi być właściwie naprawiany .... wymieniłem amorki bo mi podskakiwał na drodze i to było dość niebezpieczne przy szybkiej jeździe na nierównych drogach ...

Opublikowano (edytowane)

Jak na razie auto po wymianę przednich amorków na GH - ok. Trzyma się lepiej drogi. Jedyne co zauważyłem to, że jest sztywniejsze niż przed wymianą. Zdam większe relacje jak w marcu pojadę na stacje diagnostyczną.

 

Kolego conn poprzedzający moja wypowiedź. Nie jesteś moim bankierem, nie wiesz ile mam na koncie, więc nie oceniaj kogoś pochopnie czy stać czy nie.

Edytowane przez majuDJ
Opublikowano

Ja swoje zdanie przedstawiłęm wcześniej. Chcę dodać, że takich tekstów, jak wyżej, wcale nie powinieneś komentować.

Kolega conn chciał pokazać, że ma więcej kasy, niż ty i gratisowo problemy z interpunkcją. I obie te rzeczy mu się udały. Co twojej sytuacji oczywiście w żaden sposób nie zmienia. Czekamy na rzetelną relację po stacji diagnostycznej.

Opublikowano

Panowie

 

Nie chcę wchodzić tutaj w sprzeczki ... o tym czy GH to ścierwo czy nie.

 

W mojej galerii na BMW-SPORT jest opisana historia z wymiana zawieszenia ,fotorelacja i takie tam.

Zabieg realizowany w 2010r i wiele kilometrów temu. Założyłem wtedy na przód GH.

 

Tytuł: Re: ROGER-NYSA-->> 320d touring 2003r. NEW

PostNapisane: 16 wrz 2010, 2010 22:05

Witam

 

kosmaty78, Dzięki....... tak jak myślałem :piwo: :piwo:

 

Jaki amortyzator założyłeś teraz?

 

Wymieniałem wszystko po obu stronach.

Sporo czytałem w sieci, są różne opinie o GH jedno jest pewne amory są robione przez jedną z fabryk Sachsa

Ogólnie mają dobrą opinie i przy okazji przystępna cenę.

Samo wykonanie nie budzi zastrzeżeń , zobaczymy jak się będą sprawować.

Na ten moment wszystko super. Ne mogę powiedzieć złego słowa.

Jak dla mnie amortyzatory GH gazowe w zupełności wystarczą.

Łączniki kupiłem z osadzeniem stalowym, podobno trwalsze od seryjnych w plastiku.

Tuleje wahacza Meyle coś że ..... jakoś wzmacniane :zakrecony:

 

Autko prowadzi się doskonale wszystko pięknie pracuje , zero pukania itp.

Zobaczymy jak długo :niepewny:

 

Jedno niestety boli :mad: autko poszło do góry jakieś 2 centymetry. Mam nadzieję że jeszcze siądzie. :kwasny:

 

Parę dni temu maiłem przegląd telepak sprawdzający amortyzatory firmy "MAHA" poprosiłem o wydruk pomiaru i wykres rezonansu ,tych amorów po 2 latach eksploatacji na polskich drogach.

Dodam że na przodzie sprężyny M-pak i zawsze opona 17cali 225/45/17 run flat Więc twardo i niżej niż standardowo .

Wykres mnie zaskoczył amory wypadły bardzo fajnie. Wkleję tu skan.

 

Wnioski ...najwięcej do powiedzenia mają ci co na oczy nie widzieli GH ci co mają bardzo dużo pieniędzy i podchodzą snobistycznie do życia.

Ja zanim kupiłem GH czytałem sporo za i przeciw, podjąłem dobrą decyzję ....KUPIŁEM GH bujam się na nich 2 lata i robią swoją robotę bardzo dobrze .

Więc proszę nie pisać ,o bezpieczeństwie ,chinach i innych czarach . Bo można się dość mocno minąć z prawdą.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Wnioski ...najwięcej do powiedzenia mają ci co na oczy nie widzieli GH ci co mają bardzo dużo pieniędzy i podchodzą snobistycznie do życia.

Ja zanim kupiłem GH czytałem sporo za i przeciw, podjąłem dobrą decyzję ....

 

Dziś po dwóch latach to stwierdzasz, równie dobrze mogło by być odwrotnie. Zaryzykowałeś - "opłaciło" się. Jak ktoś lubi jego prawo.

 

Co powiesz o tym? Opłaca się wchodzić? ;)

 

viewtopic.php?f=69&t=186049

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-3-e36-e46-286x22-wenty-przod-i2307919776.html

 

Pozdro.

Opublikowano

Dziś po dwóch latach to stwierdzasz, równie dobrze mogło by być odwrotnie. Zaryzykowałeś - "opłaciło" się. Jak ktoś lubi jego prawo.

 

Co powiesz o tym? Opłaca się wchodzić? ;)

Widzisz ja jestem taki że jak coś jest kaszanką i naciąłem się to piszę o tym otwarcie.... więc mogło być inaczej ale nie jest dlatego napisałem że u mnie do dzisiaj robią dobrą robotę. I nie jest to ocena z kosmosu a z praktyki i doświadczenia na własnym aucie.

 

Co do tarcz ...

 

Na ten sezon wsadziłem sportowe nawiercane frezowane przód /tył firmy : http://www.rotinger.pl/ od tego przedstawiciela handlowego http://rafterauto.pl/2/

Również można by snuć dziwne teorie , a ja jestem mega zadowolony . Nie dość że świetnie wyglądają, to hamulce żyleta . Cena hm... dla jednych drogo dla innych tanio . Dla jednych no name dla innych china. A robione są w naszym kraju.

Klocki na przód dałem jurid na tył bosch. Nic nie piszczy ,pyli rozsądnie tyle co powinno. Wykonanie moim zdaniem bardzo dokładne ,tarcze wyważane i oznaczone numerem partii ,producentem i nie wiem czym jeszcze.

Sprzedawca ogarnięty wie jakie tarcze idą do jakiego BMW ...rozmiary itd.

Na dzień dzisiejszy mogę polecić z czystym sumieniem. W związku z tym nie widzę zasadności aby przepłacać .

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ROGER-NYSA

 

 

Ja miałem zajawke dać na tył mikode, też nasze krajowe ale nie robią nic na rozmiar 3.0 do tyłu, na przód 'wersja full wypas' 181zł/szt ale dałem ATE PD.

Opublikowano
Re: 320d Wymiana amortyzatorów na zamiennik firmy GH. Wrażen

 

Postprzez BaX » 11 Maj 2012 11:13

 

ROGER-NYSA napisał(a):

Wnioski ...najwięcej do powiedzenia mają ci co na oczy nie widzieli GH ci co mają bardzo dużo pieniędzy i podchodzą snobistycznie do życia.

Ja zanim kupiłem GH czytałem sporo za i przeciw, podjąłem dobrą decyzję ....

 

 

 

Dziś po dwóch latach to stwierdzasz, równie dobrze mogło by być odwrotnie. Zaryzykowałeś - "opłaciło" się. Jak ktoś lubi jego prawo.

 

Co powiesz o tym? Opłaca się wchodzić? ;)

 

viewtopic.php?f=69&t=186049

http://allegro.pl/tarcze-klocki-bmw-3-e ... 19776.html

 

Pozdro.

 

To nie jest żadne ryzyko, trzeba czytać komentarze i opinie o produkcie - jednym słowem trochę myśleć. Ci co nie myślą i mają nadmiar kasy mogą przepłacać. Proste.

Opublikowano
A powiedzcie ile liczą za wymianę 4 szt przód tył? Planuje wymianę kompletu bo auta mocno się pochyla i jak ciężarówka mnie mija to tak jakby mnie z toru wybijało stawiam na amory i chyba zakupie komplet GH.
Opublikowano
W Lublinie za wymianę kompletu z przodu ceny wahają się od 100zł do nawet 200zł za robociznę:) Wiec rozbieżność podwójna. Najczęściej liczą 80zł za wymianę sztuki czyli za komplet z przodu 160zl.....
Opublikowano
Ja swoje zdanie przedstawiłęm wcześniej. Chcę dodać, że takich tekstów, jak wyżej, wcale nie powinieneś komentować.

Kolega conn chciał pokazać, że ma więcej kasy, niż ty i gratisowo problemy z interpunkcją. I obie te rzeczy mu się udały. Co twojej sytuacji oczywiście w żaden sposób nie zmienia. Czekamy na rzetelną relację po stacji diagnostycznej.

 

sorx a mi się nie chce komentować kogoś który nie miał x-a i coś mu się wydaje , napisałem tak jak to wygląda realnie nie optymistycznie i fantasmagoria , tak wygląda eksploatacja x-a , kupujesz używane auto które od ceny nowego jest ze 3x tańsze i oczekujesz że co że się nie popsuje ? że części nie są zużyte ? że będziesz jeździł jak nowym i nic nie wkładał ?

 

x-ie zamienników jest na lekarstwo a jak są to i tak kosztują niewiele mniej od ori , więc zwyczajnie wolałem kupić ori niż niesprawdzony zamiennik tańszy o 100 zł(oczywiście nie chiński - opony chińskie też zakładacie do BMW ??? i nie boicie się jeździć ? a w ogóle to kupcie sobie Tatę :) po co wam BMW )

Przy kwotach 800-900 zł różnica 100 zł to uważam że nie stać mnie było "eksperymentować: a może się nada a może wywalę w błoto 800 zł po to by za chwile kupić ori za 950 zł - Ciebie stać to sobie eksperymentujcie i opisujcie na forum swoje doświadczenie w sumie przy 100 zł można by się pobawić tylko po co i na co to nie wiem- powiedziałem życzliwie a ktoś tu posądził o snobizm - to nie snobizm to realia w xie - widać że nie wiecie o czym mówicie

 

Ktoś tu robi oszczędności rzędu 100 zł kupując nie sprawdzone części i w przyszłości planuje kupno x-a - i co jak kupisz majuDJ x-a to chcesz mi wmówić że kiedy przyjdzie czas to wymienisz komplet amorków na ori czy chociażby zaryzykujesz zamienniki ??? kogo ty oszukujesz na pewno nie wymienisz albo poszukasz chińskich częsci które istnieją w x-ach ale nikt normalny ich nie pakuje bo one wystarczają na 3 miesiące ,

 

Stać cię na wymianę kompletu amorków w xie przód 950 zł/szt tył 550 zł /szt ? stać cię na wymianę wachacza 350 zł/szt , stać cię na wymianę przegubu 1800 zł/szt (półośka bo ori nie kupisz samego przegubu tylko z półośką istnieją ) albo stać cię na kupno zamiennika przegubu 700 zł , stać cię na wymianę maglownicy 1850 zł - wszystkie te częsci są inne niż w zwykłej 330 , cały zawias skrzynka rozdzielcza 3500 , dyfer 1500 zł dalej mam wyliczać ? , układ kierowniczy , napędu itd uważasz że znajdziesz chińskie zamienniki ? czy chociażby zamienniki ? życzę powodzenia

 

Wolałbym żeby te części kosztowały tyle samo co w zwykłej 330 ale mogę sobie pomarzyć to są realia i ewentualnie pomodlić się żeby mi się nie zepsuły i nie zużywały części :) ale wszystko kosztuje tylko niektórzy myślą że ich to nie będzie nic nie kosztować :)

 

Napisałem prawdę nic więcej , koszta eksploatacji x-a są bardzo duże i jak słyszę że ktoś oszczędza na chińskich częściach i planuje kupno x-a - to przepraszam ale kogo on się oszukuje , kupi x-a pojeździ do 1 awarii , naprawi chińskimi częściami i sprzeda komuś kto będzie musiał po nim właściwie naprawić autko - to będzie snob który woli sprawdzone części niż chińskie i chce by auto mu jeździło tak jak powinno i żeby było bezpieczne i nie rozkraczyło mu na wyjeździe na urlopie np który ma raz w roku - za to się płaci

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Z Twoich wyliczeń widać, że albo kupiłeś padakę :P albo jeździsz od nowości i przewaliłeś z 300tys km i opisujesz koszta całej eksploatacji :) Zresztą raczej wrócę do Audi czyli A6 C5 albo A4 B6 :) bo tam takich zawrotnych kosztów o eksploatacji napędu quattro nie ma :) i z tego co widzę/słyszę mniej awaryjny od x-a. Ok koniec tego offtopica :) piszcie jak coś tylko o amorkach GH w tym temacie :)
Opublikowano (edytowane)
Z Twoich wyliczeń widać, że albo kupiłeś padakę :P albo jeździsz od nowości i przewaliłeś z 300tys km i opisujesz koszta całej eksploatacji :) Zresztą raczej wrócę do Audi czyli A6 C5 albo A4 B6 :) bo tam takich zawrotnych kosztów o eksploatacji napędu quattro nie ma :) i z tego co widzę/słyszę mniej awaryjny od x-a. Ok koniec tego offtopica :) piszcie jak coś tylko o amorkach GH w tym temacie :)

 

majuDJ - ty kupisz igiełkę z allegro z małym przebiegiem od dziadka który nie palił i jeździł tylko do kościółka i za super okazyjną cenę - kolejny raz żyjesz w złudzeniach i uprawiasz super optymizm , zejdź na ziemie , ja to mówię ci życzliwie skorzystaj z doświadczeń innych

 

swojego x-a mam 5 lat, kupiłem jak miał 160 tys realnego przebiegu który sprawdziłem w serwisie (chyba nikt x-a nie kupuje bez takiego sprawdzenia) nie kupiłem po super okazyjnej cenie - kupiłem po średniej cenie tak jak auto na rynku wtedy stało

 

Przez rok czasu nic się nie działo , później przez moją niewiedzę poleciał mi przegub - wcześniej mi pękła mi manszeta , dostał się piach i szlag trafił przegub migiem, stąd znam ceny częsci , wymieniłem na zamiennik niemiecki i do dzisiaj 4 lata jeżdżę na nim i nic się nie dzieje , później mi poleciał wachacz poprzeczny , no i przy przebiegu 200 tys przyszedł czas na wymianę amorków od razu z wymianą poduszek pod silnik, gum , odbojników itd , była też historia z maglownica - miałem drobny wyciek , maglownicę z regenerowałem za 500 zł - dlatego że dała się z regenerować , zostały wymienione wszystkie uszczelki , na szczęście nie było luzów , bo za nową maglownicę tam pomyliłem się bo nowa kosztowała 3500 zł do zwykłem chyba 1800 kosztuje ,

 

i to wszystko co robiłem w x-ie obecnie ma 220 tys przebiegu i jestem bardzo zadowolony z samochodu

Przepraszam kolego ale ty się łudzisz że kupisz x-a i co ominą cię wydatki na eksploatacje ? że będziesz miał bezawaryjne auto używane ? zejdź na ziemię - uważasz że kupisz lepsze ? moje jak określiłeś to padaka ty kupisz igiełkę ? hurra optymizm jak widzę u ciebie i znawca a niewiele naprawdę wiesz o x-ach , wiesz na co chociażby trzeba zwracać uwagę przy zakupie x-a ? na zawias i przeniesienie napędu bo tą są bardzo drogie rzeczy w naprawach - wiedziałeś o tym ? jak kupujesz deasla nie kupuj z chipowanej - wiadomo większa moc więcej napęd dostał (czytaj jest zużyty)

 

widzę że już ci przeszła ochotą na x-a - Przepraszam że cię na ziemię ściągnełem ale tak to wygląda - kupujesz używane autko a nie nowe za 3x mniejszą kwotę , kupiłbyś i nie stać by cię było na eksploatacje tego auta bo to tylko kwestia czasu kiedy trzeba było by coś włożyć i napisałem dlatego to żebyś się orientował w kosztach i później nie obudził się w ręku w nocniku , nie wiem naprawdę czy dużo znajdziesz zamienników do x-a , w niektórych części jak w maglownicy nie istnieją zmienniki tylko ori występuje i co byś wtedy zrobił ??? szukał na szrotach używanej maglownicy która w nie wiadomo w jakim stanie jest ? pewnie tak byś zrobił - chińskiej byś nie kupił bo nie ma

 

W Audi Qutro myślisz że części są tańsze ? że qutro się psuje mniej od x-a ? znowu się łudzisz i żyjesz w obłokach ??? wejdź sobie na forum audi i popytaj ludzi ile kosztuje eksploatacja qutro , zawias układ kierowniczy , przeniesienie napędu jest zupełnie inne i nie jest tanie do qutro , zamiennikami też sprawa wygląda podobnie

 

Więc zejdź trochę na ziemię , napęd 4x4 to super sprawa pod każdym względem , trakcji , bezpieczeństwa , samochód na cały sezon , w zimę się jeździ nim rewelacyjnie ale ma tylko ta jedną wadę , jest drogie.

 

Powodzenie w szukaniu qutro i trzymam kciuki byś kupił igiełkę z małym przebiegiem (na liczniku) , powodzenia również w naprawach na chińskich częściach :)

Powiedz mi czemu nie kupiłeś chińskich opon tylko przepłaciłeś tyle za Dunlopy , naprawdę nie widzę tu logiki , najlepiej to kup sobie chińskie auto 4x4 - przynajmniej odejdzie ci problem z częściami i zamiennikami , będziesz kupował ori części .......

 

Kup sobie auto na które cię stać eksploatować bo inaczej przeklniesz BMW i przeklniesz Audi Qutro .

Edytowane przez conn
Opublikowano

dżidżeju, ale ty masz marzenia, ho ho ho...

dziadoskie oszczędności stosujesz chłopie przy swoim zdechłym szlamojadzie, a marzysz o czymś (powiedzmy sobie otwarcie) nierealnym i nieosiągalnym dla ciebie! życie! :D

bmw i tutejsze forum nie jest dla takich ***** jak ty!

i nie dodawaj sobie kilometrów, pisz realnie, że nie masz kasy na amorki, to i jezdzisz po 300km miesięcznie, a nie zera dodajesz. w roku zrobisz na tych zdechłych amorkach 8tyś km i napiszesz nam po roku, że jest ok, bo zorbiłeś 88tyś! :norty:

lepiej "wrudź" do ałdi

Opublikowano
Powiedz mi czemu nie kupiłeś chińskich opon tylko przepłaciłeś tyle za Dunlopy , naprawdę nie widzę tu logiki ,

ja widze tutaj logikę :D bo nalewek już brakło :mrgreen:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.