Skocz do zawartości

Przyspieszenia brak ..


BDidy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pisze z zapytaniem odnosnie moje e90 320 z 2008 roku. Jest to moje pierwsze BMW dlatego tez nie wiem czy powinenm sie martwic czy to tak ma byc po prostu, dlatego prosze o opinie kogos kto zna juz troche BMW.

Konkretnie chodzi o to ze moje bmw pomimo 177KM zbiera sie mniej wiecej jak audiczka 3 z silnikiem 1.9 TDI, natomiast z np. 2.0 passatkiem nie mam najmniejszych szans, podobnie z mazda 5 (tez diselki). Dogonic 2.0 diselki moge co najwyzej dopiero na odcinku okolo 3-4 Kilometrowym, z wyprzedzeniem idzie juz nieco lepiej, chodzi glownie o rozbujanie go co trwa 'wieki'. Tak to juz jest w BMW 3 ? czy to tylko u mnie ?

Jestem juz po wymianie pompy wodnej co nie bylo szczegolnie tanie dlatego pragne zasiegnac nieco wiecej informacji czy szykowac sie na kolejne wydatki ...

Pytanie zadaje glownie z tego powodu ze wczesniej jezdzilem Dodgem Calibrem ktory posiada okolo 50kucykow mniej a zbiera sie o 3 razy lepiej i nie potrzebuje autostrady by kogos wyprzedzic, a masowo jest prawdopodobnie ciezszy.

prosze o odpowiedz jezeli ktos ma pomysl.

Z gory dziekuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno tak być ,gdyż auto z tym silnikiem zbiera się już od ok. 1800 obrotów i ciągnie nieprzerwanie do odcięcia na każdym biegu . Pierwsze 100km/h można osiągnąc w ok. 7.5/8s więc nie ma problemu z wyprzedzeniem paska itp.

Problemem może być kończące się turbo, wtryski, przypchany dpf lub katalizator . Przyczyn może być wiele i bez diagnostyki na oko ciezko coś wróżyć :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzeiki za odpowiedz bo na prawde marwilem sie ze ten typ tak ma :(

Problem byl taki ze wydalem w serwisie okolo 500 zlotych na samo szczegolowe badanie sprawnosci pojazdu. Owszem wyszlo wlasnie ta pompa oraz oponki w kategorii "juz!!" , oraz tarcze, klocki, filtry, olej ponownie za rok (marzec 2013) dlatego zdziwilo mnie ze niemal kazdy 2 litrowy silnik bierze mnie na starcie i srednim odcinku, dopiero na autostradzie zmienia sie sytuacja a dziwilo mnie to przy tej mocy silnika.

Jeszcze tylko takie drobne pytanko, co chwilke pala mi sie swiatla czy moze byc to przyczyna start/stop (jezdze glownie w nocy) i jak co chwilke odpala mi i gasnie na sygnalizacjach swietlnych przy czym mam wlaczone siwatla to moze byc to przyczyna ? Wymienilem 2 tygodnie temu swiatla stopu bo mi padly, a tu od razu drogowe mi lewe szlag trafil 3 dni temu)

Wiem ze niektore pytania wam spie wydadza idiotyczne za co z gory przepraszam , ale dzwonilem po roznych mechanikach jak z ta pompa chcoiaz to byli tacy co mi doradzali wymiane przewodu paliwowego (bo on podobno mogl opasc i naruszyc pewne przewody chlodnicze- mechanikiem nie jestem ale jednak nie wydawalo mi sie to wiarygodne, a dzwonilem na prawde w wiele miejsc, zdecydowalem sie w koncu na serwis) w tym momencie jedak wole zasiegnac waszej rady jako urzytkowanikow BMW .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co do problemu z przyspieszaniem to zaczął bym od pomiaru mocy i momentu na hamowni i podpięciu pod komp. sprawdzenia ewentualnych błędów . Koszt niewielki a będziesz wiedział czy coś jest nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja ci powiem tak, moja 318d jest wykrecona na 180 kucy i prawie 400nm a tez sie srednio zbiera i np subarak mojej mamy 2.0 150konny i pasek 2.0 tdi 170 koni mi odjezdzaja do 90-110 potem juz ja ide lepiej . Wina lezy tez po stronie masy auta i strasznie dlugich przelozen, auto jest oszczedniejsze ale troche muli. Zerknij tez czy sprzeglo sie nie slizga no i podjedz na sprawdzenie bledow i hamownie. Bledy z 50 zl hamownia okolo 100-150 i bedziesz wiedzial co jest los

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie możliwe żeby był tak mułowaty. Bez problemu można przegonić auta do których porównujecie. Przecież 177 koni to nie mało, do tego w napędzie na tył!

Sam jeżdżę 3 tourning 163 konie i daje rade wyprzedzić większość aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
MAsz krotsze przelozenia skrzyni, wez sobie na test 318d 122 konna pre lci i 318d 143 konna LCI , zobaczysz ktora sie lepiej zbiera z kazdej predkosci. Smutna prawda niestety. Poza tym bez przesady jak bys sie postawil ze 150 konna octavia w dieslu to by cie objechala i nie ma sily, tylni naped ci nic nie da na prostej, chyba ze przy starcie , ale mowimy tu o ulicznych przepychankach, poparz sobie np w autoswiat na elastycznosc 320d 177 konnej i porownaj np z mondeo 140 konnym ktory ma ponad sekunde lepiej od 80-120 na 5 biegu

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tymi prędkościami na poszczególnych biegach 80 - 120 bmw wypada słabo, ale ze startu nie będzie problemu żeby objechać ( 163 - konną ) paska 140km, mondeo 150km, a nawet równo idą z x5 3.0d 218km.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że co niektórzy nie potrafią korzystać ze skrzyni biegów. Jeśli ktoś pisze o ciągnięciu od 1800 rpm to ja nie mam pytań. BMW robi diesle dość wysoko obrotowe. U mnie automat zmienia biegi przy 4800 w trybie sport. Na trójkę zrzuca jeszcze przy stówce. Z przyspieszeniem i wyprzedzeniem nie mam żadnych problemów także przy manualu. Jak się ma 177 KM to trzeba korzystać z obrotów gdzie ta moc występuje, a nie 2 tys niższych.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o elastyczności silnika i o tym ja wypada na tle innych marek, a nie kto jak jeździ, to indywidualna sprawa.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o elastyczności silnika i o tym ja wypada na tle innych marek, a nie kto jak jeździ, to indywidualna sprawa.

 

Pzdr

Tylko trzeba rozumieć co to jest elastyczność silnika aby o tym rozmawiać. Na pewno nie jest to czas przyspieszenia na 5 80-120 jak to piszą niedouczeni dziennikarze. Akurat BMW robi diesle wyjątkowo elastyczne. A tak poza tym w tytule wątku widzę tekst o przyspieszeniu, a nie elastyczności.

 

Problem kolegi najprawdopodobniej wynika wyłącznie z braku umiejętności, a nie usterki silnika. Przyspiesza na być może na niewłaściwym biegu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem pewien, że wynika z usterki silnika bo na pewno byłby zadowolony z osiągów tego silnika. I żaden pasek 140 czy nawet 170km nie ma startu do 177km w bmw.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jestem pewien, że wynika z usterki silnika bo na pewno byłby zadowolony z osiągów tego silnika. I żaden pasek 140 czy nawet 170km nie ma startu do 177km w bmw.

 

Pzdr

Ja sprawy nie przesądzam, zwracam jednak uwagę ze sprawa jest tez zależna mocno od kierowcy, a nie tylko od silnika. Nie pierwszy raz na tym forum spotykam się z opinia by cisnąć na piątce przy 80 km/h.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Ia przy 80 na 5tce jade z rowna predkoscia , przy wyprzedzaniu minimum 2200-2500 obr musze miec wtedy mam moment najwiekszy, czasami jak sie spiesze to latam w ogole w zakresie 3-5 tys pbrotow ale to sporadycznie?

 

A w ogole to czym kolega wczesniej jezdzil bo jak vag-iem to jest calkiem inna jazda tam gdzie w vag silnik juz zdycha w bmw sie rozkreca dopiero u mnie ciag sie konczy dopiero na 4900 i do 5200 sie juz nic nie dzieje wlasciwie

Edytowane przez dziqsek

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 5 od 90 idzie jak zła, ja jednak wolę zredukować do 4 żeby szybciej wyprzedzić.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Masz krótszą skrzynię niż ja, ja mam od wersji ED długie przełożenia niestety, ale za to malo pali :twisted:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MAsz krotsze przelozenia skrzyni, wez sobie na test 318d 122 konna pre lci i 318d 143 konna LCI , zobaczysz ktora sie lepiej zbiera z kazdej predkosci. Smutna prawda niestety. Poza tym bez przesady jak bys sie postawil ze 150 konna octavia w dieslu to by cie objechala i nie ma sily, tylni naped ci nic nie da na prostej, chyba ze przy starcie , ale mowimy tu o ulicznych przepychankach, poparz sobie np w autoswiat na elastycznosc 320d 177 konnej i porownaj np z mondeo 140 konnym ktory ma ponad sekunde lepiej od 80-120 na 5 biegu

 

Nie wiem jak to jest w 177 konnych E90 ale moje 163 jada rowno z BMW 5 F10 2.0D 184 KM w zakresie predkosci 60-180. Wiec uwazam ze zle nie jest aczkolwiek po moim poprzednim samochodzie mialem wrazenie, ze bmw kupilem jakis zepsute :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
No wlasnie, inna masa inne zestopniowanie skrzyni. Silniki n47 maja zle dobrane przelozenia pod szybka jazde a bardziej pod niskie spalanie i to czuc, wymiana dyfra lub skrzyni na m47 jest jakis rozwiazaniem? Dla porownania sprawdzcie ile wyciagniecie na 2ce , ja przy odcieciu mam 90 kmh, na trojce ponad 140

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam wirusa itp . ale od startu do 100 km./h do jest dosłownie moment 1,2 i 3 przez cały czas wciskanie w fotel .

Jakie Wy macie auta , że nie macie takiego efektu . Na starcie jeszcze żadne auto mnie nie wyprzedziło i po trasie również .

Fakt ,że nie trafiłem na rasowe ścigacze ale skody, audi i paski w d oglądają tylko moje szybko oddalajace się tylne światła :lol:

W tym 163 konnym BMW mimo swojej wagi odejście jest niesamowite przynajmniej do 140 km/h kończąc na 3 biegu . Na 4 juz trochę muli ale na 5 już daje znowu power a 6 to już błogi bieg przy prędkościach od 160 - 220 km /h ale tylko niestety na autobanie .

 

Jeśli kolega pisze ,że jest inaczej to ma coś nie teges z autem ale co jest nie tak to na forum nikt nie dojdzie bo to trzeba sprawdzić w specjalistycznym warsztacie .

Gdybanie nic nie da i tyle w temacie .

 

Pozdro .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może za szybko na 4 zmieniasz ? :shock:

Powinien do 5.000 ciagnąć bez problemu .Przy takich obrotach na 3 mam ok. 140 km/h i potem 4 przez 5 sekund i dalej od razu 5 bo lepiej ciagnie :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi M47 i fakt że przełożenie jest bardzo szybkie.

Tak w ogóle to temat i problem jest dosyć niespotykany, bo raczej nie ma czegoś takiego jak mułowate BMW (o ile jest sprawne w 100%).

Po to się kupuje tą markę żeby dynamicznie jeździć - szybciej niż skody i inne passaty :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
W roznych rocznikach byly rozne przelozenia skrzyni i dyfru ( manual i automat tez maja inne) zalezy co sie komu trafie, pojecie wciskania w fotel jest rowniez wzgledne. Jak wezme auto szwagra ( toledo 1.9 tdi 110 km ) to potem mje to rakieta, jak wezme auto od taty i nim troche polatam to wydaje mi sie ze moje zamula niemilosiernie. Czy wciska w fotel ?? Cos tam wciska ale szalu nie robi ot jezdzi poprawnie, ostatnio jechalem 320d w automacie 163 konna i wydawalo mi sie ze auto jest polowe slabsze od mojego ( patrzac na wciskanie w fotel) ale osiagi sa w miare podobne . Najlepej moje auto ciagnie na dwojce od 2500 w gore , potem na trojce tez niezle ale jak mowilem glowy nie urywa. Najgorsza rzecz jaka zrobilem to pojezdzilem 150 km veyronem ( tak jestem zajebisty i mialem taka okazje - mozna mnie lizac po stopach :) ) i teraz malo co juz robi wrazenie niestety, nawet gallardo mojego znajomego nie wydaje sie takie szybkie jak kiedys...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie automat zmienia biegi przy 4800 w trybie sport. Na trójkę zrzuca jeszcze przy stówce. Z przyspieszeniem i wyprzedzeniem nie mam żadnych problemów także przy manualu. Jak się ma 177 KM to trzeba korzystać z obrotów gdzie ta moc występuje, a nie 2 tys niższych.

co prawda do takich wysokosci nie ciagnalem jak 4800, z 2 na 3 w okolicach 3500 podobnie z 3 na 4, natomiast na 4 ciagnalem ponad 4000, dodam jeszcze ze na 1 bylo niemal ze idealnie rowno , natomiast gdy juz nadszedl czas na bieg 2 i 3 ja w ogole nie istnialem (on mnie nie wyprzedzil tym paskiem, on mnie rypnal o co najmniej 4 dlugosci samochodu, zeby to bylo metr czy dwa to bym wam nawet glowy nie zawracal) dopiero na 4 jechalismy mniej wiecej tak samo, moze nawet lekko go gonic zaczalem na 5 podobnie. Po prostu sie martwic zaczalem ze cos nie jest tak jak byc powinno, albo ze po prostu BMW tak juz ma, to by chyba gorsze bylo :( moze faktycznie kwestia przyzwyczajenia i znajomosci samochodu zadecydowala, podjechac za rada przedmowcow pojade zeby nabrac 100% pewnosci.

Dziekuje za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałeś zmierzyć czas do 100 stoperem ??

 

Nie chodzi o pomiar co do setnych i dziesiątych częsci sekundy..tylko po prostu żebyś sie dowiedział o co biega...

 

To auto powinno mieć te 8 s do 100, wiec całkiem szybko...Powiedzmy z manualem wolno zmieniając biegi pewnie powinno być gdzieś 9-10s...

 

Zmierz czas i bedziesz wiedział...nie powinieneś mieć zadnych problemów z wyprzedzeniem Passatów czy innych diesli 2,0...

 

ALe tak czy siak diagnostyka, hamownia wskazana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.