Skocz do zawartości

Jakie BMW E36 kupić ?


gienekk2002

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie.

 

Powoli przymierzam się do zakupu nowego autka. To które mam obecnie to rodzinny samochód z silnikiem diesla. Nie żeby narzekał - wręcz przeciwnie - japończyk służy wiernie. Tylko że 64 KM zwyczajnie mi się.. znudziło !

 

Zamierzam kupić coś z serii E-36 . Coś mocnego - 320 lub 325. Naczytałem się że te silniki mają sportowe zacięcie.

 

Po autko zamierzam wybrać się w okolice Monachium, piszecie że tam stoi beemek najwięcej. Znalazłem coś takiego :

http://mobile.de/SIDe4vnEmofOLzUQ.ZBH4X1Iw-t-vaNexlCsAsCsK%F3P%F3R~BmSB11Iindex_cgiJ1137108175A1Iindex_cgiD1100CCarZ-t-vctpLtt~BmPA1B81B20C220%81U-t-vCaMiMkPRQuSeVb_X_Y_x_ypr~BSRA6A1B10D3500H30000000AGCPKWHinPublicA2A0A0A0H10000000/cgi-bin/da.pl?sr_qual=G&top=94&bereich=pkw&id=11111111193757600&

 

Moje pytanie dotyczy :

1. Silnik . Który polecacie ? chodzi o awaryjność, koszty utrzymania, spalanie no i frajdę z jazdy :D

2. Skrzynia biegów. Czy przy prawidłowej eksploatacji nie grzeszą nadmierną usterkowością ? (automat)

3. Osiągi. Ile do setki, Vmax, itp.

4. Na co przede wszystkim zwrócić uwagę przy kupnie - takie charakterystyczne cechy które nie wróżą nic dobrego, a kosztują dużo.

5. Może ktoś ma ładne 3 do sprzedania? Przy czym od razu zastrzegam - nie interesuje mnie żadne auto "tjuningowane" - no, ewentualnie ładne aluski, nic więcej. Najlepiej prosto z Niemiec.

 

PS. Gratuluję świetnego forum !Właśnie jestem w trakcie przeglądanie postów :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mmmmmmmm

To tak:

Proponowałbym Ci jednak poszukać z silnikiem 2,5 M50 bo to świetny silnik niezawodny pali tyle co 2,0 a moc to już prawie 200 koni i bardzo przyjemna jazda ;)

Silnik 2,5 ma 192 konie a 2,0 150

Co do automatu to ja jestem bardzo za : TAK miałem już parę samochodów z tą skrzynia i nic mi się złego nie działo ale jednak poczytaj forum bo potrafią napsuć ludziom krwi.

Na co uważać przy kupnie ?? Podstawowa sprawa żeby był nie bity a więcej się dowiesz czytają forum.

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj na forum o E-36. Bylo tego juz dosc duzo.

1. Polecane silniki benzynowe to 1.8 16V z 318 is i 2.5-2.8 z 325i/328i.

Pierwszy to rozsadny stosunek osiagi/koszty, niestety czterocylindrowy,

pozostale to rzedowe szostki, czyli specjalnosc BMW.

2. Nie wiem jak w E-36, automat mialem w E-32 750i i bylem bardzo zadowolony. Nie lubie automatow, ale ten byl najlepszy automatem starszej generacji, jaki widzialem.

3. Tu masz wszystkie dane techniczne:

http://www.bmw-klub.pl/samochody/danetech.htm

4. Na wszystko, jak to przy kupnie jakiegokolwiek uzywanego samochodu.

Przede wszystkim na bezwypadkowosc i sztywnosc karoserii, bo tego juz nigdy nie naprawisz.

5. Popatrz w dziale 'Gielda' - trafiaja sie tam czasem fajne ogloszenia.

Edytowane przez Panfil - BMW Klub Polska

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przejrzysz do końca to napewno znajdziesz odpowedź na swoje pytania. Od siebie powiem:

 

1.Z benzyniaków 2,5/2,8 (to dopiero frajda :cool2: ) przy rozsądnej jeździe spali niewiele wiecej niz 2,0 choć i ten całkiem nieźle radził sobie z moją e36. Alternatywnie 2,5tds- charakterystyczny basowy pomruk ww. rekompensuje gwiżdżącą turbinką. Dobrze traktowany jeździ i jeździ. Wysoki moment, jak to w dieslach, duża elastyczność, a przytym "nie chodzi" jak tdi u VW. Tylko że po mieście 1,9tdi spali max6 a 2,5tds z automatem spali średnio niecałe 9 wiec.... :cry2:

 

2. U mnie narazie bezawaryjnie, przy dobrej eksploatacji powinny przejechac sporo ale są "wrażliwe", jak to automaty, więc trzeba z wyczuciem i delikatnie. W czterocylindrowcach były 4-ro stopniowe wiec tu lepiej chyba manual, w sześcio-cyl. były 5-cio więc już lepiej. Przydaje się tryb zimowy (sprawdzone niedawno :P) jest też sportowy ale przynajniej moja jest troche mułowata więc jeśli lubisz ostrą jazde z automatu nie będziesz zbyt zadowolony. Ja jestem bo niekiedy nie mam poprostu ochoty machać lewarkiem, tylko wsiąść i jechać :8) No i prawa ręka wolna :mrgreen: Jeździ się fajnie ale jak sie popsuje to kaplica :doh:

 

3. Polecam link podany przez Panfil-a

 

4. Polecam model od 93 roku wzwyż. Lepsze wykończenie wnętrza w standardzie abs i dwie poduchy itd. Wcześniejsze roczniki ( z początków produkcji) często bywają mocno wyeksploatowane; "używane przez młodych ludzi o sportowym zacięciu" tak napisali w ktorejś gazecie :)

U mnie(w poprzedniej, 320) był problem z falującymi obrotami, szyber był raczej do wymiany (ciężko naprawić-drogie części), pęknięte tylne sprężyny- wymieniłem i od razu tył staną wyżej, brakowało kilku plastików wewnątrz; w zasadzie więcej problemów nie miałem, skrzynia dalej chodziła jak marzenie a silniczek... mmm :)

 

5. Rzeczywiście lepiej poszukać czegoś seryjnego bo chociaż jest większa szansa że poprzedni użytkownicy dbali, ale to nie reguła. Najlepiej kupić od przysłowiowego dziadka w niemczech :cool2:

Edytowane przez pietras99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja rowniez polecam 323i silnik 2.5 170 kucykow bardzo elastyczny i oszczedny a duzo frajdy ..ale nie az jak 328i hih

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.