Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem ze wspomaganiem a mianowicie wymieniam juz 3 raz pompe , za kazdym razem jest to org uzywka ale pracuje max pół roku. Po wyczyszczeniu i zalaniu układu wszystko ładnie chodzi ale po jakims czasie płyn w zborniczku robi się mętny i jakby lekko spieniony. Czy przekładnia może byc przyczyna tej sytuacji?Nie ma ona luzów ani wżerow ale są lekkie stuki.

Pozdrawiam

Opublikowano

piana to nic dobrego. za duze cisnienie albo za duza temperatura. a raczej to jedno z drugim...

Ci co ci wymienili pompe to nie sprawdzili cisnienia na tych przewodach? to niby skad uznali, ze pompa dobrze dziala i ze podaje cisnienie w granicach normy?

Osobiscie jezdzilem ponad pol roku i to z konkretnym luzem na wahaczu i z uszkodzonym amortyzatorem i mi wspomaganie nic nie ucierpialo...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przekładnia

To prawie pewne.

Skręć koła na max w prawo < na max ile wlezie >

Daj wtedy troszkę gazu.

Kiera pewnie pójdzie dalej.

Potrzymaj tak skręcone przez chwilę i idź sprawdzić jak wygląda olej.

 

Ale jeśli to nic nie pokaże to możliwe , że masz skorodowana listwe w przekładni i łapie powietrze w każdym położeniu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ale czy to moze byc przyczyna wibracji węża ?? włożylem dzis pompe zf 75 bar i chodzi nieco ciezej ale ladnie smiga. Przypuszczam ze nie pojezdzi dlugo:D Rozebralem stare pompy i wirnik, łopatki oraz bieznia sa w tragicznym stanie. Czy jest mozliwe ze pompa dostaje za duze cisnienie i szybko konczy podzespoły
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
drgajacy waz w ukladzie cisnieniowym to wstepny objawy nadchodzacej awarii :mad2: albo uklad masz nieszczelny, zapowietrzony, zatkany jakis przewod (ew. chlodnica) -obstawialbym zatkanie calkowite a raczej czesciowe. Pompa musi pracowac na pelnych obrotach caly czas by zrekompensowac straty, a jak to juz nie wystarcza to probuje jeszcze mocniej pracowac (wtedy plyn sie gotuje i piana sie pojawia) a potem cichnie (umiera)... klasyczny przebieg umierania kazdej pompy. A tak wogole, to uklad wspomagania nie ma odpowietrzanika?
Opublikowano
zapomnialem o jednej waznej kwestii... jesli kolega ma servotronic to tam jest maly filterek siatkowy, jak sie zatka to moze stwarzac takie problemy. Osobiscie nie slyszalem nigdy o podobnym problemie, ale znam takie wrecz trudne do rozwiazania zagadki, jak taki podobny filtr w baku sie zatkal, i szukali w silniku i w pompie i nic... dopiero wymiana tego filtra cos dalo...
Opublikowano

tam jest sruba ktora posiada zawor zwrotny. raczej nie reguluje to zadnego cisnienia tylko zopobiega cofaniu sie plynu w przeciwna strone. tak jak koledze napisalem wczesniej, ja bym rozebral calosc, i sprawdzil ten filterek i czy wszystkie weze sa drozne. do glowy mi jeszcze przemawia awaria systemu servtronic. jesli jest uszkodzony czujnik i kaze pompie caly czas pracowac na wysokich obrotach (tak sie dzieje na postoju, bo potrzebna wieksza sila by skrecac, po ruszaniu z miejsca w miare zwiekszenia predkosci pompa pracuje slabiej a kierownica sie wydaje ciezsza... co pomaga bardziej precyzyjnie jezdzic)...

 

a mam pytanie: kiedy kolega wymienial plyn w ukladzie? moze warto wylac stary plyn i przedmuchac uklad :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.