Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie nie tylko ja zastanawiam się nad wyborem - samochód rozsądny czy BMW. Porównałem sobie koszty, które będę musiał ponieść po zakupie w jednym i w drugim przypadku.

 

Na tapetę wziąłem Golfa 1.8 z '93 roku i BMW 320 coupe z '91. Ceny zakupu są mniej więcej podobne. Wszystko zależy oczywiście od stanu technicznego.

 

Po zakupie na pewno trzeba będzie wymienić olej, wszystkie filtry (łącznie z kabinowym), dla pewności jeszcze płyn hamulcowy i chłodniczy, oraz kontrola i ustawienie zbieżności. To podstawa, której raczej nie unikniemy. W firmie, w której pracuję, koszt takich wymian (materiały+robocizna) wyniesie 388 zł - Golf i 487 zł - E36. Olej to półsyntetyk Castrola, filtry i płyny z tzw. średniej półki (dobre ale niemarkowe). Koszty zupełnie porównywalne. W momencie zakupu samochodu za 10 tys. zł różnica tych 100 zł na takiej obsłudze jest niczym, choć trzeba pamiętać, żeby sobie wcześniej tę kasę "zaklepać" w budżecie.

 

Jeśli mamy pecha, do wymiany pójdą też klocki i tarcze z przodu plus ewentualnie klocki lub szczęki z tyłu. W zasadzie i tak prędzej czy później będziemy musieli to zrobić. Tu różnica już bardziej powala - 373 zł dla VW i 814 zł dla BMW. Tarcze i klocki wyszukałem raczej z takich tańszych, choć o dobrej sprawdzonej jakości. Jak ktoś kupuje samochód za uskładane przez parę lat 10 tys. zł, to raczej nie szaleje w ASO.

 

W tym drugim wypadku głównym kosztotwórczym czynnikiem są po prostu tarcze hamulcowe. Dla 320-ki coupe na szybko nie znalazłem tańszych zamienników. Za 70 zł można kupić dobry niemarkowy komplet do Golfa, za Brembo do 320-ki trzeba dać 479 zł. Fiuuu. Ale jak ktoś poszuka, to może uda mu się dorwać coś niedrogiego. W zasadzie wszystko zależy od tego, jak tanie zamienniki znajdziemy. Z tym jest jednak nieco łatwiej do Golfa.

 

Mam nadzieję, że to krótkie porównanie rzuci trochę światła tym, którzy mają podobne dylematy jak ja - czyli czy będzie nas stać na utrzymanie betki. Choć oczywiście wybór jest jasny. Bez względu na koszty. ;)

 

Wszelkie uwagi - mile widziane.

Opublikowano

co prawda bmw z 91 roku to juz nie rarytas ale w porownaniu z golfem wypada dosc okazalem....

fakt trzeba za czesci wiecej zaplacic ale tow koncu BMW......

jesli zamierzacie kupic bmw musicie sie liczyc takze ze sporymi kosztami utzrymania wystaczy tylko np.paliwo 320i niezwykle duzo pali o niebo wiecej niz golfina a bmw ze zwyklym gazem to porazka :mad2:

kup sobie 318i zwykla 4 dzwi bedziesz zadowolony przynajmniej kupisz młodsza i bedzie mniej palila....

Opublikowano

Jak mozna porownywac szmelcwagena golfa z BMW????

Te autka moze naleza do tego samego segmentu ale BMW jest o klase wyzej.

Sama nazwa VW (auto dla ludu) juz mowi o tym co marka soba prezentuje. Mialo to by autko za nieduze pieniadze dostepne dla kazdego obywatela. W przypadku BMW juz tak nie bylo.

To tak jakby porownac taczke z limuzyna

 

Pozdro

 

PS

Dlatego tez okszty utrzymania Golfa sa o wiele nizsze.

Opublikowano
Przesiadłem się z golfa III 1.8 do 328i coupe. Porównanie tych aut nie ma sensu.

 

Ale przecież nie porównuję Golfa do BMW. :)

 

Porównuję koszty obsługi serwisowej samochodów, które w momencie zakupu kosztują mniej więcej tyle samo.

Opublikowano
Ale nie mozna porownywac kosztow obslugi tych aut.

Inne klasy inne koszty - chyba logiczne

 

To jak mam kupić samochód nie analizując i nie porównując kosztów utrzymania? ;)

 

Oczywiście logiczne jest, że obsługa betki jest kosztowniejsza, choć mogę znaleźć w archiwum z 20 postów użytkowników tej marki, którzy zarzekają się, że koszty są porównywalne albo i mniejsze - bo rzadziej jeździ się do serwisu. :)

 

Nie chcę rozpoczynać setnego wątku - co lepsze. To jasne jak piwo! :) Chodzi mi tylko o realne koszty, które i tak na sto procent będę musiał po zakupie ponieść.

Opublikowano
Tu nie ma co porównywać. Konstruktorom Golfa dokładnie o to chodziło żeby był tańszy w utrzymaniu. Volkswagen to w końcu samochód dla ludu.
Opublikowano
Stwierdzam jednoznacznie że GOLF III będzie tańszy w utrzymaniu biorąc pod uwagę wszystkie wymienione przez Ciebie aspekty.Jeżeli szukasz auta tańszego w utrzymaniu to mimo iż jest to forum BMW zachęcam Cię do zakupu Golfa.
Opublikowano
Tu nie ma co porównywać. Konstruktorom Golfa dokładnie o to chodziło żeby był tańszy w utrzymaniu. Volkswagen to w końcu samochód dla ludu.

 

W porządku, biali bracia. ;) Widzę, że takie porównanie to dla starych wyjadaczy jak nadepnięcie na odcisk. Więc zmieniam temat wątku na:

 

"O ile więcej wydam z uśmiechem na twarzy (biorąc pod uwagę niewymowną przyjemność z jazdy) na swoje BMW w porówaniu do przeciętnego niemieckiego szrota w podobnej cenie". Chodzi o to samo, a brzmi lepiej, prawda? :)

 

Cel: Uświadomienie wszystkich planujących zakup 320-kę, z jakimi mniej więcej kosztami muszą się liczyć w pierwszym tygodniu po zakupie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przejedz się kawałek golfem III i przejedź się kawałek e36 i zobaczysz,że dylemat zniknie. Golf plstikowy wszystkie plastiki w środku brzęczą zero dynamiki. GOlf 1.8 ma słabszy silnik niż e36 316. Utrzymanie BMW wiadomo kosztuje więcej ale w przypadku starszych samochodów różnica nie jest wielka a jakość podróży bez porównania. Dwóch moich dobrych kumpli ma golfy III i wiem co mówie po krótkiej jeździe nie miałem ochoty dalej tym jeździć skrzynia ciężej chodzi sprzęgło też nie ma o czym mówić. Zawsze jak przewioze ich swoim e36 są pod wrażniem choć zapłacili za VW takie same pieniądze co ja za BMW.

 

P.S. Nie porównuj Golfa 1.8 (75 lub 90KM) z e36 2.0 (150KM)

Porównaj sobie z 316(102KM) koszt utrzymania niższy niż 320 a moc większa i tak niż w VW.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Nie jest tak źle. Proponuję przeliczyć jeszcze raz dla 740 :)

 

Nie chcę być odpowiedzialny za efekt cieplarniany i podwyżki cen ropy na światowych rynkach. :naughty:

 

A co do porównania - nie wybieram pomiędzy rowerem a autobusem. Klasa pojazdu jest już sprecyzowana. Nie szukam też jakiegoś specjalnie ekonomicznego auta. Chodzi bardziej o to, czy jeżeli stać mnie na jakiś "normalny" samochód, to czy przy okazji stać mnie na BMW. :D

Opublikowano

nie wiem co urazilo szanownych kolegow, bo uwazam porownanie za jak najbardziej zasadne, kazdy kto odlozyl troche grosza szuka czegos optymalnego, czyli wydaje mi sie najlepszego na ktorego utrzymanie bedzie go stac.

troche przesadziles z cenami tarcz do bmw, to spowodowalo tak kolosalna roznice, 320 ma z przodu tarcze wentylowane, czyli jest ich jakby dwa razy wiecej niz w golfie 1,8, ale sprawdz cene wentylowanych do golfa gti, i ceny sie zbliza do siebie, za to takie starczaja na dluzej... w 316 chyba nie sa wentylowane wiec cena bedzie duzo nizsza

prosze bardzo: Brembo do 316/318 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79736014 104zl/szt a do golfa masz po 70 niefirmowe

i inne czesci kupisz w tych samych cenach co i do golfa, trzeba troszke bardziej obiektywnie spojrzec i uwierzysz ze nie ma roznicy w cenach.

 

Mam nadzieje ze nie zostane skrytykowany za udowadnianie ze nasze cudowne autka nie sa drozsze w utrzymaniu od 'szmelcwagenow' mimo ze sa cudowne, ale czesci sie znaczaco nie roznia wiec przy odrobinie checi nie musimy wiecej wydawac od tych mniej wyjatkowych jezdzacych golfami.

 

aha, wetylowane brembo mozna kupic po 135zl/szt http://www.allegro.pl/show_item.php?item=79988818

 

a to lockhead do golfa, bo brembo nie znalazlem http://www.allegro.pl/show_item.php?item=80175957 (osobiscie nie polecam tego producenta)

 

Pozdrawiam wszystkich urazonych i tych ktorym sie to przyda, Karol

Opublikowano
Podstawowa sprawa to wiedziec gdzie kupować jakie części i wtedy masz realne koszty utrzumania np. Ja w sobote wymieniałem tarcze klocki z tyłu w swojej 540 + czujnik klocków koszt 350zł za ATE to wcale nie tak drogo jak za formowe rzeczy za tarcze na przód do 750i po 90r naprzykład ATE POWERDISC płace za szt 201zł a tarcza ma wymiar 324*30 tak że te ceny nie są takie straszne. :D
www.klinika-bmw.pl
Opublikowano
moim zdaniem jak chce się porównywać GOLFA z 93r to raczej z FORDEM escortem lub OPLEM astrą. a BMW 320i to raczej z MERCEDESEM C-klasa. VW i BMW to w tamtych czasach nie były równoważne firmy co zatym idzie jakość wykonania i precyzja która dzieliła te marki to jakby dwie epoki. Golf przykładowo przy 250.000tyś km. będzie latał i trząsł się jak galaretka na talerzu podczas gdy Bmw przy takim przebiegu będzie zwijać kolejne km. asfaltu i to w niezłym stylu :D
Opublikowano

Za 10 tys PLN mozna kupic jeszcze pare innych aut, wyzszej lub nizszej klasy, do ktorych czesci/materialy eksploatacyjne beda drozsze lub tansze.

 

Wsrod samochodow niemieckich Golf jest pewnie jednym z najtanszych (o ile nie najtanszym) w utrzymaniu w Polsce.

Odpowiedz na Twoje pytanie brzmi: zaplacisz znaczaco wiecej za utrzymanie samochodu klasy BMW E-36 niz za utrzymanie Golfa III (no, moze poza wersja VR6 ;)). Czy warto zaplacic wiecej, to juz zalezy tylko od Ciebie. :)

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
zapodałem właśnie filmik z street racigu E36 vs VR6. I tak właśnie koszty utrzymania są proporcjonalne do osiągów BMW / golfa. Biorąc pod uwagę jak wielka przepaść dzieli te dwa pojazdy, gotów jestem zapłacić tyle ile trzeba za frajdę z jazdy BMW :twisted2:
Opublikowano
Nic z tych rzeczy - utrzymanie w dobrym stanie Golfa VR6 kosztuje chore pieniadze, duzo wieksze, niz utrzymanie 325i. VR6 to bardzo klopotliwy i drogi silnik w eksploatacji, w dodatku malo kto potrafi serwisowac go tak, zeby trzymal parametry.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
zapodałem właśnie filmik z street racigu E36 vs VR6. I tak właśnie koszty utrzymania są proporcjonalne do osiągów BMW / golfa.

 

Na filmiku odchodzi M3. O takich kosztach może nie rozmawiajmy, bo zainteresuje się nami urząd skarbowy. :doh:

Ale odejście ma zacne, zacne... :D

 

 

Biorąc pod uwagę jak wielka przepaść dzieli te dwa pojazdy, gotów jestem zapłacić tyle ile trzeba za frajdę z jazdy BMW :twisted2:

 

I to zdanie chyba dokładnie opisuje filozofię, którą tu wszyscy wyznajemy. Doskonałe podsumowanie. :)

Opublikowano
zamiast golfa lepiej wziasc audi 80 b4

 

A co sądzcie nt. Lancii Delty/Dedry? To ucziwe auto, chyba lepsze niż Golf choć nie zostało wyprodukowane przez najwyższy gatunek człowieka?

 

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.