Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bzdura. Lejesz zawsze najlepszy dostępny olej dla swojego silnika, niezależnie od przebiegu. Zostań na tej lepkości, zainteresuj się olejami Ravenol.

 

Co jest bzdurą ???

Co znaczy najlepszy olej dla danego silnika ???

Jaki jest akceptowalny zakres lepkości przez producenta dla tego silnika ???

Jaka lepkość dla tego silnika nowego jest najlepsza ???

Jak lepkość będzie najlepsza dla tego silnika przy nalocie 200k+ ???

Opublikowano
Leje do swojej 5w30 (320d efficient dynamic) zostać czy lepiej zmienić na co innego?

Warto mieszać oleje innych producentów czy to jednak nie jest wskazane i lepiej wymienić mimo wszystko?

 

płukanka oilem i lejesz dowolny dobry olej ;)

Dobry olej np ravenol vst - pełny syntetyk na pao + estry.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

widziałem Twój wątek na oilclub :) z mocnym przymrużeniem oka stosuj zalecenie Meguin (totalnie nie nadający się do tego silnika, widziałem mocno skoksowane n54 i n55 na tym super oleju z epoki plejstocenu, z resztą moderacja tego wesołego forum poleca ten olej do wszystkich jednostek od wysokoprężnych po mocno modyfikowane benzynowe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ) oraz Aral (fatalna dostępność w PL poza kolegą Berlin :).... )



Ravenol SSL / Ravenol VST to bardzo dobry wybór do tego silnika - zarówno seria jak i Stage 1, Mobil ESP X3, Amsoil 0w40 SS (jeśli planujesz coś grubszego w silniku robić)

Edytowane przez lukaszewski

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Bzdura. Lejesz zawsze najlepszy dostępny olej dla swojego silnika, niezależnie od przebiegu. Zostań na tej lepkości, zainteresuj się olejami Ravenol.

 

Co jest bzdurą ???

Co znaczy najlepszy olej dla danego silnika ???

Jaki jest akceptowalny zakres lepkości przez producenta dla tego silnika ???

Jaka lepkość dla tego silnika nowego jest najlepsza ???

Jak lepkość będzie najlepsza dla tego silnika przy nalocie 200k+ ???

 


przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, nie widziałem wcześniej. 1 pytanie - moja odpowiedź padła już w poście, 3 następne pytania - odpowiedź jest w książce serwisowej.. ostatnie pytanie - niezależnie od przebiegu lejemy olej o lepkości jaką zaleca producent. Nie leczymy "przebiegu" ani poborów oleju i jakichkolwiek innych ułomności silnika zmianą lepkości ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
widziałem Twój wątek na oilclub :) z mocnym przymrużeniem oka stosuj zalecenie Meguin (totalnie nie nadający się do tego silnika, widziałem mocno skoksowane n54 i n55 na tym super oleju z epoki plejstocenu, z resztą moderacja tego wesołego forum poleca ten olej do wszystkich jednostek od wysokoprężnych po mocno modyfikowane benzynowe :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: ) oraz Aral (fatalna dostępność w PL poza kolegą Berlin :).... )



Ravenol SSL / Ravenol VST to bardzo dobry wybór do tego silnika - zarówno seria jak i Stage 1, Mobil ESP X3, Amsoil 0w40 SS (jeśli planujesz coś grubszego w silniku robić)

 

Na niemieckim forum oilclub trochę inne oleje polecają :)

BMW M TwinPower Turbo SAE 0w-40

Total Quartz 9000 Energy 0w-40

CASTROL EDGE Titanium FST 0w-40

Ravenol SSL 0w-40

Petronas Syntium 7000 0W-40

Rowe Hightec Synth RS 0W-40

Fuchs TITAN Supersyn Longlife 0W-40

Valvoline SynPower 0W-40

Każdy pewnie da radę z moim stylem jazdy :D nigdy nie mialem nawet 120 stopni :) max 110, niektóre oleje z polecanych są aż za tanie np Total co nie znaczy ze jest dużo gorszy od droższego Ravenola

Opublikowano
Sama marka oleju to nie jakość oleju, każdy producent, czy to mobil, castrol, schell, motul, ravenol, robią oleje tańsze "słabsze" i droższe "lepsze" trzeba porównywać konkretną wersję oleju danego producenta aby móc powiedzieć "dobry Olej" "słaby olej". Czasem w tej samej cenie można kupić olej slaby lub dobry.
Opublikowano

BMW E90 LCI 320i N43B20A 2008r.

Nalot 134 kkm

Dwa razy wymieniany olej od zakupu. Wcześniej Liqui Molly 5W30, ja lałem Valvoline SymPower 5W30 LL01.

Chodzi za mną zmiana na Motul X-Clean+ 8100 5W30 wraz z płukanką silnika. Póki co widzę jedynie dostępny olej z normą LL04, ten bardziej "ekologiczny".

Konsumpcja od wymiany do wymiany (około 10 000 kilometrów) do 1 litr oleju.

Jazda 50/50 trasa/miasto. Powyżej 3k obrotów staram się wkręcać dopiero po rozgrzaniu silnika.

Nigdy nie miałem styczności z olejami Motula, czy do BMW z tym silnikiem ten olej będzie dobrym wyborem? Czy może jednak lepiej pozostać przy normie LL01?

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ll01 wystarczy, spróbuj coś od ravenola, np VMP.


Może też być 5w40 - nie ma żadnych przeciwwskazań, producent dopuszcza ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano


Ravenol SSL / Ravenol VST to bardzo dobry wybór do tego silnika - zarówno seria jak i Stage 1, Mobil ESP X3, Amsoil 0w40 SS (jeśli planujesz coś grubszego w silniku robić)

 

Zastanawiam się nad tym Ravenol SSL a Amsoil SS 0w40, cenowo to samo a skład Amsoil lepszy, najchętniej wybrałbym ten drugi ale on nie ma norm dla Bmw, przejmować się tym ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie przejmować, takie nietypowe formulacje nigdy nie będą spełniać normy producenckich ;-)

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Nie przejmować, takie nietypowe formulacje nigdy nie będą spełniać normy producenckich ;-)

 

na necie ciężko coś znaleźć z opini użytkowników jak olej spisuje się w n54 który osiaga wysokie temperatury, dla mnie jest ważny zimny rozruch bo często jeżdżę na krótkich odcinkach i auto pod chmurka często stoi, na papierze parametry super a jak jest w rzeczywistości ? :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja osobiście nie lałem, ale znam osoby, które lały i chwaliły. Z najzimniejszych olejów jakie stosowałem to Extreme Lubricants GTC i GTR, nie widziałem więcej jak 108-110 st w 30stopniowe upaly

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

320d efficient dynamic.


Do tej pory był Millers 5w30, zostać przy nim czy zmienić na polecany Liqui Moly? Nie ubywa oleju, ani nie widzę, żadnych problemów jeżdżąc na miller'sie.


Jestem ciekaw Waszych opinii, bo nigdy wcześniej nawet się nie zastanawiałem nad Miller oils

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć.

Świeży zakup, a chciałbym aby trochę jeszcze mi posłużyła, wiec wole dopytać.

M57 197km +DPF

330 nalotu

Trochę poczytałem i rozważam takie opcje:

Shell Helix Ultra 5W-30 z LL 01

SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 z LL 04

MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 z LL04

Do tego filtr Manna


Ale jest jeszcze jedno co mnie nurtuje.

Chciałbym zrobić płukankę, tylko że przez 8 lat auto było serwisowane w ASO w DE (tak twierdzą papiery) i niestety olej był wymieniany co 30.000 km...

Czy to jest dobry pomysł?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć.

Świeży zakup, a chciałbym aby trochę jeszcze mi posłużyła, wiec wole dopytać.

M57 197km +DPF

330 nalotu

Trochę poczytałem i rozważam takie opcje:

Shell Helix Ultra 5W-30 z LL 01

SHELL HELIX ULTRA ECT C3 5W30 z LL 04

MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 z LL04

Do tego filtr Manna


Ale jest jeszcze jedno co mnie nurtuje.

Chciałbym zrobić płukankę, tylko że przez 8 lat auto było serwisowane w ASO w DE (tak twierdzą papiery) i niestety olej był wymieniany co 30.000 km...

Czy to jest dobry pomysł?

 

Tym bardziej powinieneś cały syf wypłukać i dopiero zalać nowy olej.

Opublikowano
z takich powiedzmy niedrogich a dobrych olei śmiało można polecić ravenola vst lub trochę droższe ale już topowego ravenola rup
Opublikowano

Tylko Ravenol VST nie jest do aut z DPF

Jeśli ma być Ravenol to prędzej VMP z LL04

Yokan

Z wymienionych to SHELL ECT 5w30 z LL04, jest na GTL.

Opublikowano

Siema.


320d n47d20c 177 km, 2009r z DPF.

304000 km przebiegu

Konsultant Ravenolu polecił

RAVENOL VMP SAE 5W-30 USVO®

lub RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO®


Iść w który? Chyba że coś innego bo już sam się gubię.

Jazda typowa miejska.


Dzięki

Opublikowano

To samo co kolega u góry, tyle że pójdę w Shella ze względu na budżet i nurtuje mnie pytanie:

Jaka jest różnica między Shell Helix Ultra AM-L a Shell Helix Ultra ECT C3? Bo piszą że obydwa Ll-04 i że do DPF


Na miejscu kolegi wziąłbym Ravenol 5W30

Opublikowano
Siema.


320d n47d20c 177 km, 2009r z DPF.

304000 km przebiegu

Konsultant Ravenolu polecił

RAVENOL VMP SAE 5W-30 USVO®

lub RAVENOL ALS SAE 0W-30 USVO®


Iść w który? Chyba że coś innego bo już sam się gubię.

Jazda typowa miejska.


Dzięki

 

Lepszy będzie RAVENOL VMP SAE 5W-30

Pooglądają recenzje/badania revenola (jak włączysz polskie napisy to będziesz wiedział o czym mówi): https://www.youtube.com/c/LaTabernadelMotor/search?query=ravenol

Opublikowano

Jaki olej polecicie do e91 318 d bez dpf.

Po zakupie miałem LM top tec 4100 5w40 zero dolewki 10000km

W sklepie namówili mnie na Ravenola 5w40 i tutaj niestety dolewki pierwsza dolewka 250 ml 500 km druga 250ml 1000km 3 dolewka 1650 km wczoraj 4 raz wolałem. Olej po odkręceniu korka wlewu śmierdzi straszna spalenizną.

Olej zaczął brać po wymianie koła pasowego. Poprzednie pękło na pół.

Wrócić do 5w40 LM?? Ravenola 5w40? Czy zostać przy 0w40?

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.