Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niższy indeks dolny 0w30 zamiast 5w30 szybciej po rozruchu (zimny silnik) smaruje górę silnika. Nie ważne czy zima czy lato zimny olej 0w30 szybciej jest rozprowadzany po układzie.
Opublikowano
do 320d uważam, że jednym lepszych pod względem cena/jakość jest shell am-l 5w30. Wszystkie inne produkty albo zwykłe hc albo ceny 150+. Lepiej zalać tego shella i zmieniać co 10 tyś, niż kupować millersa/motula po 200zł i trzymać do 15 tyś.
Opublikowano
ravenol robi lepsze nowocześniejsze oleje w porównywalnej cenie a jednak to już pao i estry a nie gtl, więc jakościowo znacznie lepsze.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolega pisał o stosunku cena/jakość a tutaj Shell Helix Ultra rzeczywiście wygrywa. Zgadzam się też że warto zalać taki i olej i wymieniać co 8-10 tys. km.
Opublikowano
Meguin to dobry olej ale nie spełnia norm BMW.

 

Meguin to dobry olej i spełnia normy BMW - http://meguin.pl/dobor-olej

Oczywiście można wlać takiego niby zalecanego castrola co to na papierze ma normę LL4, ale w realu to grupa 3 HC i średnio smaruje silnik.

Albo takiego meguina co to tylko niby ll1 ale grupa 4 PAO i w realnych testach i badaniach lepiej smaruje i zabezpiecza niż przykładowy zalecany castrol.

Oczywiście każdy leje to co chce, ci co chcą dobrze i niedrogo leją to co mniej znane i nie polecane przez producenta ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie szybkie pytanko, czy Motul 8100 5w30 EFE X Clean będzie dobry do E91 2.0 diesel z dpf?

Motul to HC, w lepszej cenie zalej Shell Helix Professional AM-L 5W30

Opublikowano

Znowu olej, ale teraz z trochę innej strony.


Silnik n54, biturbo, drugi samochód w rodzinie, więc roczny przebieg około 7-8 k kilometrów. Przebieg aktualny 120.000. Jeżdżę rozsądnie, nie katuję na zimnym, na ciepłym też nie cisnę do odciny, nie ścigam się na torze ani na ulicy. Oczywiście przy wyprzedaniu korzystam z mocy, ale też nie do czerwonego pola. Przy ostatniej wymianie oleju mechanik stwierdził, że "na oko" olej jest strasznie zmęczony i dodatkowo śmierdzi spalenizną, kolor jak smoła, profesjonalnych badań nie robiłem :)


Jeżdżę na oleju millers CFS 10w50 NT+. Filtr oleju markowy, nie żaden filtron.


Pytanie do znawców, czy ten olej powinien się tak zachowywać? Czy może ten olej jest przeznaczony do wyczynowych silników, gdzie zmienia się go co rajd/wyścig i nikt nie robi na nim takich przebiegów jak ja? Poprzedni właściciel w usa nie wiem na czym jeździł i co ile wymieniał, więc może ten olej cały czas wypłukuje osady z silnika z poprzedniego oleju?


Mogę go wymienić co 5 tysi, nie jest to jakieś duże obciązenie finansowe ani problem, tak tylko wolę się upewnić, czy już nie zaczęli rzepakowego lać do butelek z nalepkami millersa :)


Ogólnie moja 3 wymiana, 30 tysi na millersie, powinno już chyba rozpuścić śmieci? Przez chwilę się zastanawiałem czy nie zrobić płukanki, zalać jakimś tanim olejem, po 100 kilometrach zrzucić i nalać to co powinno być, tylko czy ma to sens?


W drugim pojeździe (zupełnie inna bajka) leję też millersa, wymieniam raz do roku i jest bardzo ładny, brązowiutki...

Opublikowano
Panowie szybkie pytanko, czy Motul 8100 5w30 EFE X Clean będzie dobry do E91 2.0 diesel z dpf?

Motul to HC, w lepszej cenie zalej Shell Helix Professional AM-L 5W30

 

Czyli HC będzie gorszy? Czemu?

Opublikowano
Znowu olej, ale teraz z trochę innej strony.


Silnik n54, biturbo, drugi samochód w rodzinie, więc roczny przebieg około 7-8 k kilometrów. Przebieg aktualny 120.000. Jeżdżę rozsądnie, nie katuję na zimnym, na ciepłym też nie cisnę do odciny, nie ścigam się na torze ani na ulicy. Oczywiście przy wyprzedaniu korzystam z mocy, ale też nie do czerwonego pola. Przy ostatniej wymianie oleju mechanik stwierdził, że "na oko" olej jest strasznie zmęczony i dodatkowo śmierdzi spalenizną, kolor jak smoła, profesjonalnych badań nie robiłem :)


Jeżdżę na oleju millers CFS 10w50 NT+. Filtr oleju markowy, nie żaden filtron.

 

Ten Millers to jest olej do ostrego upalania w sporcie wyczynowym, on się nie nadaje do normalnej jazdy!

Jak już chciałeś cfs to trzeba było wlewać tego 0w-30 ale ogólnie to do typowej jazdy wrzuć Millers XF PREMIUM 0w40.

Opublikowano
Dlaczego nie nadaje się do normalnej jazdy skoro teoretycznie katalogowo ma lepsze parametry niż 10w30? Ogólnie szukałem czegoś 5w50 czy 10w50 bo strasznie u mnie gorąco i chciałem olej odporny na wysokie temperatury... No poszukam jeszcze.
Opublikowano
Za 5 k km zleję i zobaczę co się będzie działo, w takim razie zrezygnuję z cfs i zaleję coś cywilnego :) Dzięki za poradę
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol SSL/VST/RUP/RCS - wybierz coś z tego. Wyższa lepkość oleju nie oznacza, że będzie lepiej chronił w wysokich temp/będzie osiągał niższe temp - wręcz przeciwnie, większe opory w skrzyni korbowej = więcej ciepła. 0w40/5w40 lej - wg budżetu z olejów, które Ci podałem

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Opublikowano
Ravenol SSL/VST/RUP/RCS - wybierz coś z tego. Wyższa lepkość oleju nie oznacza, że będzie lepiej chronił w wysokich temp/będzie osiągał niższe temp - wręcz przeciwnie, większe opory w skrzyni korbowej = więcej ciepła. 0w40/5w40 lej - wg budżetu z olejów, które Ci podałem

 

Klasy zimowe olejów ustala się na podstawie maksymalnej lepkości, jaką olej osiąga przy danej ujemnej temperaturze, granicznej temperaturze pompowalności oraz minimalnej lepkości w temperaturze 100 st. C. Klasy letnie z kolei wg minimalnej i maksymalnej lepkość w temperaturze 100 st. C. oraz minimalnej lepkości w temperaturze 150 st. C. im wyższa liczka po "W" tym lepiej chroni w wysokich temperaturach "przy ostrej jeździe" Nie chodzi tutaj o "opory" tylko temperature przy której olej zrobi sie tak rzadki, że zerwie film olejowy.

Oleje Ravenol VST/RUP/RCS - to bardzo dobre oleje - do "ostrej jazdy" optymalny wybór to 0w40 do "normalnej" to 5w30 lub 0w30

Opublikowano
Czyli można powiedzieć , że taki VST 5w40 do benzyny to najlepsze co można wlać . A przynajmniej jeden z kilku najlepszych ..
Opublikowano
Czyli można powiedzieć , że taki VST 5w40 do benzyny to najlepsze co można wlać . A przynajmniej jeden z kilku najlepszych ..

 

Jak szukasz najlepszego z najlepszych to RedLine 0w40

Najlepszy z Ravenoli to wersja RUP

Opublikowano
Może nie najlepszego z najlepszych , ale jak tak czytam parametry oleju wszystkie , to Ravenol ma bardzo dobre i podają nawet Noack . Bo takiego np Liqui Moly nie znalazłem parametrów . Dotychczas jezdziłem na Motul xcess 5w40 i było ok wszystko , ciut ponad litr na 10000km zjadał oleju. Ale wlałem sobie teraz Shella 5w30 i trochę więcej go spala jednak przez tą lepkość na ciepło mniejszą . A , że nie jeżdżę tylko do 3 tys obr , tylko nie raz pogonię go miedzy 4000 a 6500 , to różnicę w ubywaniu oleju zauważam 5w30 vs 5w40 . Chyba jednak trzeba wrócić do w40 . Mimo, że odczuwalna jest większa łatwość wkręcania się na obroty na w30 , przynajmniej w mojej benzynie z niedużym momentem obr.
Opublikowano

Panowie taką mam rozterkę odnośnie doboru oleju...

Kupiłem e87 2.0d 163km (M47),BEZ DPF i wlany jest TYTAN 5W30 est...wg książki od 2 lat wlewany. POPRZEDNI twierdzi,że troszkę dolewał od czasu do czasu.

Na dniach muszę olej wymienić i zastanawiam się czy zostać przy 5W30 czy iść w 5W40...?

Oleje na oko VALVOLINE SYNPOWER tylko który?

XL III czy MST...czy zwykły synpower?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.