Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Long life 04 jest zalecany dla silników z filtrem cząstek stałych.

325i raczej go nie posiada, więc LL 01 powinien być właściwy, ale castrol zaleca do tego silnika olej spełniający normę LL 04. :think:

Może chodzi o katalizator :?:

Pozdrawiam
Opublikowano

Ostatnio musiałem dolać 1L oleju.

Zastanawiałem się jaki olej kupić, za ile itd.

Po sprawdzeniu kilku innych opcji w końcu pojechałem do BMW ASO.

Dostałem niższą cenę niż na stacjach paliwa, do tego dodatkowo fajny futerał Castrola żeby go umocować w samochodzie gdybym jechał z tym w trasę.

Olej na pewno oryginalny, dedykowany do 320d.

 

A największy + to że silnik od razu lepiej chodzi, szybciej wbija się na obroty, wyraźnie dostał lekkiego kopa

i lepiej pracuje.

To samo zresztą miałem po pełnej wymianie oleju w salonie BMW.

 

Wniosek jest prosty. Nie ma co kombinować z olejami, lepiej brać to co oferują oryginalnie.

Opublikowano

Brzmi jak kiepska reklama. :norty:

Po czym poznałeś, że olej jest na pewno oryginalny :?:

dedykowany do 320d.

A jaki to jest ten dedykowany do 320d :?:

 

Mam nadzieję, że nie ten original. :evil:

Pozdrawiam
Opublikowano

To żadna reklama.

Nie mam zamiaru reklamować oryginalnego salonu, ale troszkę się zirytowałem szukając oleju.

I w końcu pojechałem do BMW. Jakby nie było, mam jakieś większa zaufanie

do tego punktu, niż jakiegoś przypadkowego warsztatu albo sklepu z olejami.

Wszędzie każdy się mądrował, miał swoje racje.

 

A widoczny test o niczym nie świadczy.

Po za tym ten z BMW to też przecież Castrol.

Skąd można wiedzieć co było wlane w te pojemniki.

Opublikowano

nie twierdze ze orginal jest zly ale wydaje mi sie ze shell jest z tej gornej polki moze lepszy od orginalu....

cenowo shell tez jest droszy ale o kase nie chodzi przy oleju niema co kasy zalowac :)

Opublikowano
A widoczny test o niczym nie świadczy.

Po za tym ten z BMW to też przecież Castrol.

Skąd można wiedzieć co było wlane w te pojemniki.

Lewan

Ja też uważam, że każdy test można spreparować.

Jednak do ASO nie mam już dużego zaufania bo parokrotnie przekonałem się, że ludzie tam pracujący też robią przekręty a czasem nie mają zielonego pojęcia co i jak należy zrobić.

Oni się uczą, ja za to płacę i to nie mało :!:

Podrobione oleje są ponoć nie do odróżnienia po opakowaniu, dlatego pytałem jak ty je odróżniasz :?: bo ja nie wiem.

:roll:

Małe uściślenie: Te ASO nie były BMW tylko Opel i FIAT, ale sądzę, że w BMW bywa podobnie :mad2:

Pozdrawiam
Opublikowano

Co ile się wymienia olej w E90 330i 258 km? Na stronie Millers oil jest niby co 25 tys lub co 24 miesiące ze specyfikacją oleju LL-04. Nie za długo?

 

Capacity : Lube Capacity 6,5 litre

 

Use : Normal

Intervals : Change 25000 km / 24 months

Products : XF Longlife C3 5w30 (Code 6230)

: Trident Longlife 5w30 (Code 5999)

Opublikowano

Mniej więcej na tyle kilometrów komputer samochodu wylicza i taka jest zasada.

Ale i są tacy co robią to dużo częściej (np:15tyś). Zrobisz i tak jak zechcesz.

Opublikowano
Na komputerze się wyświetla 10 tys. Dlatego zapytałem, bo to trochę mało. Jeszcze podczas wskazań komputera na pewno nie zrobię 10 tys km. Jaki olej lepiej lać? Ze specyfikacją LL-01 czy LL-04?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Oba. W instrukcji masz podane LL-01 lub LL-04 Z tym ze 01 jest wymieniony jako pierwszy.

🙃🙃

Opublikowano

Widziałem w instrukcji. Czyli co lać X-cess 5W40 ze specyfikacją LL-01? Na stronie Castrola znalazłem takie coś:

Zgodnie z instrukcją obsługi silnik mojego BMW wymaga specyfikacji BMW LL- 01.Czy mogę użyć oleju o wyższej specyfikacji np. BMW LL-04? Który olej powinienem zastosować i co dzięki temu zyskam?

W przypadku wymagań stosowania olejów zgodnych z normy BMW LL-01 można stosować norma BMW LL-04, która jest w pełni kompatybilna z wymaganiami normy Longlife - 01 w zakresie obsługi technicznej wszystkich pojazdów wyposażonych w silniki marki BMW (poza modelami serii M3, M5, M6, Z8 z silnikami benzynowymi 6-,8-, 10-cylindrowymi) Stosując wyższą normę BMW LL 04 uzyskujemy mniejsza skłonność do tworzenia się osadów, większą czystość elementów silnika i mniejsze jego zużycie. Dodatkowo norma ta jest zgodna z wymaganiami dla olejów o niskiej zawartości popiołów, co zapewnia bezawaryjną pracę i pełną kompatybilność z układami wydechowymi wyposażonymi w reaktory katalityczne i filtry cząstek stałych. Olejem zgodnym z wymaganiami normy BMW LL04 jest EDGE Sport 0W-40.

Opublikowano

Dobra to jeszcze jedno ze specyfikacji Motula. Może ktoś to dokładnie przeliterować?

 

The BMW Long Life-04 specification imposes severe constraints to the lubricant particularly due to

Valvetronic and after treatment systems compatibility. It covers all BMW engines from 2004 and also

all BMW engines before 2004 as BMW LL-04 covers all the previous BMW specifications such as

BMW LL-98 and BMW LL-01.

 

Specyfikacja Long Life-04 nakłada poważne ograniczenia dla smaru? w szczególności ze względu na valvetronic. Czyli dobrze lać ll-04 czy źle? Nie rozumiem. Najlepiej niech to ktoś przetłumaczy po swojemu to będzie wszystko wiadomo jak to jest z silnikami valvetronic.

Opublikowano

Źle to Google Translate tłumaczy niestety, powinno być - "Specyfikacja LL-04 narzuca duże wymagania względem środka smarnego". Słowo "constraint" tłumaczy się dosłownie jako "przymus" a nie "ograniczenie".

 

Tak tłumacząc własnymi słowami, każda nowa norma ma takie same lub wyższe wymagania niż poprzednia. Możesz stosować olej o wyższej normie BMW niż przewidziany dla danego modelu silnika, ale nie niższy.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nigdzie nie jest tak napisane. Każdy olej silnikowi to połączenie różnych związków chemicznych, gdzie każdy pełni określoną funkcję. Jedne smarują, inne pochłaniają zanieczyszczenia, inne zapobiegają gromadzeniu się nagaru, jeszcze inne odpowiedzialne są za płynięcie w niskich temperaturach. Jak to jest dobrane, zależy od specyfikacji które olej musi spełniać oraz producenta samego oleju.

 

Norma LL (Long Life) została przygotowana tak, aby wydłużyć przebiegi między wymianami. Natomiast liczba 04 uzupełnia specyfikację 01 w zakresie użycia składników które podczas spalania generują mniej popiołów które mogą zatykać nowoczesne katalizatory lub filtry cząstek stałych. Więc można raczej śmiało stwierdzić, ze pod względem właściwości smarnych, obie specyfikacje od siebie nie odbiegają.

 

Reasumując. Jeżeli nie masz DPF lejesz LL-01 lub LL-04, jeżeli go posiadasz to tylko i wyłącznie LL-04. Nie ma tutaj nic trudnego.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Chyba ze jezdzisz benzyna w Hameryce(w sumie wszedzie poza EU) wtedy lejesz LL-01.

🙃🙃

Opublikowano

No niezupełnie tak-

Norma oleju LL04 zostala stworzona do aut z filtrem DPF (Diesel)-

to po prostu olej LL01 wykastrowany z metali które odkladalyby sie w DPF

Te metale jednakże maja dobre właściwości smarne i w silnikach benzynowych zawsze lepszy będzie olej LL01

Tak właśnie jest w instrukcji- zalecany LL01, dozwolony LL04

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem ze 04 sa stworzone dla dpf. Ale u nas (EU, Norwegia, Szwajcaria, Lichtenstein) moga byc takze do benzynowych. Chodzi o normy w paliwie jak sie nie myle. Wszedzie indziej bmw nie zaleca stosowania LL04 tylko LL01 do benzyn. Dlatego napisalem ze jak jezdzi w usa to powinien byc zalany 01 natomiast jak jezdzi tutaj to moze rownie dobrze zalac 04.

Nie wiem czy teraz tez tak jest bo liste zatwierdzonych oliw mam kilku letnia. :roll:

P.s wmojej instrukcji jest tak napisane:

silnik benzynowy:

-zalecany LL-01,LL-01 FE lub LL-04

-alternatywny LL-98 lub ACEA A3

 

silnik diesla:

-zalecany LL-04

-alternatywny LL01, LL98 lub ACEA A3/B4

🙃🙃

Opublikowano

To ze w EU można użyć do benzynowego BMW LL04 nie znaczy ze jest lepiej niż LL01-

Bo nie jest.

Ma to związek z gwarantowana jakością paliwa i co z tym związane brakiem skutków ubocznych które mogłyby coś zepsuć.

Najlepszym wyborem do benzynowych BMW jest jednak LL01 a

przy dobrym paliwie można użyć LL04.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy ja gdzies napisalem ze jest lepiej??? Bo odnosze wrazenie ze ja o czyms innym i ty o czyms innym. Napisalem suche fakty gdzie mozna lac LL04 a gdzie nie powinno. A nie ktory lepszy.

🙃🙃

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.