Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wiesz co wole zaplacic ciut wiecej i spac spokojnie

Wezme tego revanola ale widze ze sa rozne rozne oznaczenia hcs vsi vst

Mysle ze ten VST styknie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie trawię jak ktoś przekręca i pisze REVANOL :duh: VST styknie? :D To topowy olej spośród tych, co wymieniłeś.


Jeśli chodzi o silniki benzynowe to najlepszy wybór oparty o pao i estry (oraz na samym końcu gtl) :


Ravenol VST

Ravenol SSL

Extreme Lubricants GTC

Extreme Lubricants GTR

Shell Helix Ultra

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzieki pany jeszcze raz

REVENOL WYGRAL

rAvEnol

spacer.png

Opublikowano
Ja jezdze na ravenolu vst, dobry jest jeszcze extreme lubricants, amsoil, ogolnie oleje na bazie PAO , nie HC. Helix ultra na bazie GTL też nie jest zły w stosunku do ceny.

 

I ten Helix bedzie lepszy od Fuchsa, na ktorym moj gnojownik mruczal az milo?

[2008 325d LCI E90]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zwykły Helix Ultra to olej A3/B4 więc jeśli mówimy o dieslach to nie podejdzie. Ze względu na dpf do diesla trzeba raczej lać low-saps (LL-04).
Opublikowano
Zwykły Helix Ultra to olej A3/B4 więc jeśli mówimy o dieslach to nie podejdzie. Ze względu na dpf do diesla trzeba raczej lać low-saps (LL-04).

 

Zalozylem bez sprawdzenia, ze istnieje wersja C3, czyli low saps.

[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Wczoraj chcialem zakupic olej Ravenol na stronie producenta ale nie mieli jego na stanie wiec zadzwonilem do nich z zapytaniem kiedy bedzie dostepny..

Wiec podalem mu dane auta etc etc i mowi ze lepiej zebym kupil ravenol vmp 5w30 na moj przebieg i generalnie jak robie krotkie dystanse wszystko fajnie pieknie ale jest to LL04...i on taki wlasnie zaleca

Tutaj chlopaki bardziej sa za ll01....

Co robic pany...wziac ten 5w30 z ll04

Teraz tak patrze ze jak podam dane samochodu to kazdy producent zaleca 5w30 z oznaczeniem ll04...

Opublikowano
Bmw do benzyny dopuszcza i 5w30 i 5w40 i 0W40 i LL01 i LL04 . Każdy z tych olejów przeszedł długie i drogie testy na silnikach bmw , więc co nie wezmiesz , będzie dobre i nie zaszkodzisz. LL04 maja mniejsza zawartosc siarki itd , a sa to substancje , ktore zawalają katalizatory i dpfy , ale jednoczesnie poprawiają smarowanie. Ale chyba nie ma co się az tak bać , bo producenci oleju to wiedzą i w zamian dorzucają inne dodatki które je zastępują w tym smarowaniu ... przynajmniej w teorii. Ważne , żeby zmieniać co 10 tys . Na 5w30 będzie silnikowi trochę lżej , jest wyczuwalny minimalnie mniejszy opór i łatwość wchodzenia na obroty przy butowaniu. Przynajmniej ja po 5 latach jezdzenia na 5w40 i zmianie na 5w30 takie coś odczuwam.
  • 3 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

EFE to olej lekkobieżny o stosunkowo słabej ochronie.

x-clean+ to olej o lepszych właściwościach smarujących.


Będzie "ok".

3A0jS9b.png
Opublikowano
EFE to olej lekkobieżny o stosunkowo słabej ochronie.

x-clean+ to olej o lepszych właściwościach smarujących.


Będzie "ok".

 

Dzięki za info. No właśnie wcześniej miałem X-Clean+, a teraz mechanik zalał wspomniany EFE twierdząc że to "to samo".

Nie będzie szkody jak pojeżdzę jakiś czas? Chyba że warto zmienić na jakiś inny Valvoline, Millers?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nic złego się nie stanie ale zmień go po 8-10kkm, a jaki dobry olej wybrać to masz cały wątek o tym
Opublikowano
Niedługo i u mnie wymiana i na pewno ponownie nie wleje 5w30. Wystarczyło mi problemów w zeszłym roku :roll:

 

Co to kolego za problemy ? Sam tez używam 5w30 i chce go zmienić przy najbliższej wymianie. Co polecasz ?



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
U mnie to był raczej problem, że nie wzięto pod uwagę faktu, że silnik był po remoncie i olej okazał się po prostu za rzadki, przez co wywalało mi na czerwono błąd ciśnienia oleju. Oczywiście autoryzowany serwis chciał wymieniać wszystko po kolei, twierdząc, że do tego silnika musi być 5w30, a przyczyna tkwi w źle zrobionym remoncie silnika. Nie mieli racji w tym przypadku, więc następnym razem znowu 5w40.
Opublikowano
Ja wiem, że to jest zalecany rodzaj oleju. Ale twierdziłem, że nie do samochodu, który po remoncie silnika przejechał niecałe 900 km, do tego na odcinkach 2-3 km w jedną i tyle samo w druga stronę. Może akurat ten przeklinany N43 tak ma. Sprawdzone i wymienione zostało wszystko, co mogło powodować problem i nie pomogło. Najpierw zalanie zagęszczacza oleju, a później zmiana oleju i więcej problem nie wrócił. Od tamtej pory zrobiłem kilkanaście tysięcy km i sprawdziłem dwa razy dynamiczne i statyczne ciśnienie oleju - wszystko w normie.
Opublikowano
Ja tez slyszalem od sensownych mechanikow zeby do benzyn serii E standardowo lac conajmniej 5w40 albo i gestszy, wlasnie ze wzgledu na cisnienie oleju. Jakbym mial benze nawet bym sie nie zastanawial.
[2008 325d LCI E90]
Opublikowano

Osobiście to sam nie wiem już co zalać, jak kupiłem miał zalany 10w40, wymieniłem na 5w40 następnie 0w40 nie było żadnych zmian teraz 5w30 również żadnych zmian w kulturze pracy. Nigdy mi ciśnienie nie wyskoczyło ale przy karaniu auta lepszy jest 5w40 wiec chyba na taki sie zdecyduje.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Ja polecam RAVENOL RUP Racing Ultra Performance SAE 5W-40 Przemielilem znane forum olejowe w DE rożnego rodzaju wykresy skład mieszanki zachowanie w różnych temperaturach itp itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Fajny olej do wysilonych aut ale do starszych dieselków to w tej cenie troche over kill. Lepiej moim zdaniem zalać coś za połowę ceny i skrócić okres wymiany.
Opublikowano
Fajny olej do wysilonych aut ale do starszych dieselków to w tej cenie troche over kill. Lepiej moim zdaniem zalać coś za połowę ceny i skrócić okres wymiany.

 

Wiesz kazdy leje to na co go stac jednak w przypadku N47 czy B47 jest to bardzo polecany olej ze względu na rozrząd a tu bym juz tak nie oszczędzał.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jasne. Warto tylko zauważyć że 5W40 to zbyt lepki olej do B47. Te silniki są stworzone do lekkobieżnych olejów 0W30 lub 5W30.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.