Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 jak jest u sąsiadów kwalifikowany ?

 

olej bazowy dla Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 jest produkowany przy użyciu technologii Shell PurePlus (GTL)

Pytałem guzoera jak kwalifikują Niemcy Shell Helix Ultra Professional AM-L 5W-30 full czy nie ?


Dziękuję ale wiem że,Technologia Shell PurePlus to opracowany przez Shell przełomowy proces, który umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego kryształowo czystego oleju bazowego, niezawierającego praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej. Olej bazowy stanowi od 75 do 90% zawartości oleju silnikowego, dlatego jest to znacząca modyfikacja jego składu.Technologia Shell PurePlus pozwala uzyskać olej bazowy zapewniający bardziej stabilną lepkość i ochronę przed tarciem oraz niższą lotność w porównaniu z powszechnie stosowanymi tradycyjnymi olejami bazowymi. Dzięki temu pomaga wydłużyć żywotność silnika, zmniejszyć koszty eksploatacyjne, jak również zmniejszyć zużycie oleju, poprawić efektywność spalania i uzyskać większą czystość silnika.

Opublikowano
Może przetłumaczyć co znaczą te wartości?

 

Im niżej opada fala 720-1cm (okolice 6-7%) wysoka zawartość PAO

Im wieksza wartość (np,10-11%) mniej PAO więcej HC -

bardzo upraszczając bo czytanie widm spektoskopi ir jest ciężką sprawą

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno najdziesz lepszy olej w podobnej cenie. Do e39 to chcesz lać?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
szczerze, patrząc na wszystkie testy, widma IR itp itd na chwilę obecną najlepszy przy cena/jakość wydaje się być Ravenol VST 5w40

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wcześniej sądziłem, że kwestia oleju to placebo ale teraz widzę, że raczej nie. Jeździłem na Castrolu 5w30 tak jak jest info na korku olejowym. Ubywało oleju choć niedużo. Od wymiany do wymiany 1 litr (13.000 km). Ostatnio w styczniu zmieniłem na olej ORI bmw bodaj Shella. Przez 6k km, ani kreska na elektronicznym bagnecie mi nie spadła. Słowem max, a jestem już w połowie przebiegu olejowego. Straszna różnica. Normalnie miałbym już brak w postaci 0,5 litra.


Jednak olej robi robotę.

www.kancelariaturowski.pl
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Do 328xd z silnikiem n51 zalać motula 5w40 xclean czy xcess ? Zalany był na pewno motul ale nie jestem pewien który z tych dwóch a wymiana się zbliża .
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Kupiłem samochód BMW E90 320i n43b20 170KM (tak, już wiem...silnik :/)

przebieg samochodu: 169tys km

przebieg na nowym silniku: 55tys km


Krótka historia.

2015 / 114tys km - wymiana silnika w ASO wykryta usterka silnika/wada

2015 / 114tys km - wymiana oleju (Motorex LA-X 5W30 LL04)

2017 / 146tys km - wymiana oleju (ASO)

2019 / 169tys km - teraz


Przeczytałem kilkanaście stron tego wątku i wiem mniej niż wiedziałem :)

Samochód będzie używany: 75 % autostrada, 25 % miasto


Muszę dzisiaj zamówić olej.

Jaki będzie odpowiedni do mojego silnika żeby zapewnić mimo wszystko najlepszą ochronę?

Edytowane przez mazee
Opublikowano

Każdy które spełnia normę BMW.


Możesz wybrać Motul, Ravenol, Millers.


IMO - Bardzo dobre oleje robi Ravenol jest sposunkowo drogi -RAVENOL VMP SAE 5W-30 ale teraz mozna kupić CleanSyntho w granicy 200 zł za 5 litrów.

Motul to będzie 5w30 X-Clean+.

Opublikowano

o marce Ravenol gdzieś tam słyszałem. Na olejach Motul jeżdżę w dieslu i nie narzekam, nie mam natomiast doświadczenia z benzyną

z tych, który będzie odpowiedniejszy i dlaczego?

Motul 5W-30 x-clean+ LL-04

Motul 5W-40 x-clean LL-04

Motul 5W-40 x-cess LL-01


z infomacji serwisu:

Do roku 2014 zalecanym olejem do stosowania w większości modeli BMW był Castrol 5W/30 ze specyfikacją LL-04 (Long Life). Od 2015 roku BMW zaleca stosowanie oleju firmy Shell Helix Ultra o podobnych specyfikacjach. Dla silników Diesla zalecaną lepkością jest 5W/30, dla silników benzynowych 0W/40.

 

czy w silniku n43b20 170KM jest Valvetronic?

Opublikowano

Tak jest valve.


Zasada jest taka. Wybierasz markę oleju do którego masz zaufanie WŁASNE. Wchodzisz na wyszukiwarkę producenta - szukasz modelu samochodu - patrzysz jaki olej tam wychodzi i lejesz taki.

Wymiana max co 15 tys średniego nawet oleju jest lepsza niż co 30tys km Long Life najlepszego. jak masz zaufanie do motula to weź motula. Ja do n46 2.0PB leje x-clean+ 5w30.

Opublikowano
o marce Ravenol gdzieś tam słyszałem. Na olejach Motul jeżdżę w dieslu i nie narzekam, nie mam natomiast doświadczenia z benzyną

z tych, który będzie odpowiedniejszy i dlaczego?

Motul 5W-30 x-clean+ LL-04

Motul 5W-40 x-clean LL-04

Motul 5W-40 x-cess LL-01


z infomacji serwisu:

Do roku 2014 zalecanym olejem do stosowania w większości modeli BMW był Castrol 5W/30 ze specyfikacją LL-04 (Long Life). Od 2015 roku BMW zaleca stosowanie oleju firmy Shell Helix Ultra o podobnych specyfikacjach. Dla silników Diesla zalecaną lepkością jest 5W/30, dla silników benzynowych 0W/40.

 

czy w silniku n43b20 170KM jest Valvetronic?

 

Nie ma. Nie wprowadzajcie ludzi w błąd. Valvetronic jest w starym n46. W nowszym n43 nie ma tego ustrojstwa.

www.kancelariaturowski.pl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ravenol ma najlepsze parametry i bazę olejową, motul wypada najgorzej w tym zestawieniu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Porównywanie olejów Mid SAPS i Low SAPS to jak porównywanie gruszek z arbuzami.
3A0jS9b.png
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, kupiłem niedawno E90 320i N46 150KM i bede robił wymianę płynów. W serwisówce mam informacje że był lany Motul 8100 5W40 X-CESS później przy kolejnej wymianie zmieniono na Motul 5W30 x-clean (bez plusa) LL04. Chce zadbać o auto, wymiany oleju będę robił co 10k km, codziennie będę robił raczej krótkie trasy(10-15km) ekspres/miasto. Zastanawiam sie co zalać:


1. MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W30

2. VALVOLINE SynPower XL-III 5W30

3. RAVENOL VMP 5W-30 USVO


Wydaje mi się że najlepiej z tej 3 wlać Ravenol, zastanawiam się tyko czy jest sens robić płukankę czy też spuścić Motula i zalać od razu Ravenol, co o tym sądzicie Panowie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.