Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

NIe wazne jaki link byl, tylko mozna olej tej fomry 5w40 zalac


Co do 5w40 to chyba jak ktos robi diesla na wieksza moc, to nie bedzie jezdzil jak dziadek

Ja zalewalem 5w40 i polecam, bo kazdy wzmocniony silnik generuje wieksza temperature i jak latamy autostrada z duzymi predkosciami albo lubimy ostro traktowac nasza maszyne, to nie tylko na lato, ale tez na zime bedzie dobry

Ja leje millers xf 5w40, ale chce teraz lac ee 5w40 z nano

Moze to bajki, moze nie, ale mialem kiedys 5w30 z nano i jakos ladnie to pracowalo

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
EE bardzo dobry. Mój ojciec leje od dawna do n47 i ma 300 tys km nabite i zero awarii od nowości. Żaden rozrzad nawet nie wymieniany ;) Srednie spalanie w automacie ma od lat na poziomie 5 - 5.5 więc coś tam chyba zmniejsza tarcie.
Opublikowano
EE bardzo dobry. Mój ojciec leje od dawna do n47 i ma 300 tys km nabite i zero awarii od nowości. Żaden rozrzad nawet nie wymieniany ;) Srednie spalanie w automacie ma od lat na poziomie 5 - 5.5 więc coś tam chyba zmniejsza tarcie.

Kluczem do sukcesu jest czesta zmiana oleju. Ja robie to 3 razy w roku co ok 8-9 tys km max

Opublikowano

Hej,

W 320d 163km z dpf mam aktualnie zalany (jeszcze przez poprzedniego wlasciciela) liqui moly 5w40 top tec 4100.

Szykuje sie wymiana i pojawia sie pytanie czy powinienem jezdzic dalej na takim oleju czy jest sens zmieniac go na 5w30?

Czy jest jakas wielka roznica jaki komplet filtrow (Bosch czy MANN) zaloze?

Opublikowano

Ja u siebie w tym silniku m47n2 mam na lato Millers Oils EE Longlife 5w40, a obecnie na zimę XF Longlife 0w40 (tak mniej więcej wypadają wymiany). Auto ma 300tys km zero problemów(od około 120tys km silnik jest zalany Millersem), wymiana maksymalnie po 15tys. km. Myślę, że do tego silnika lepkość 5w40 jest optymalna, a trochę siedzę w olejach.



Do N47 polecam Millers Oils XF longlife c3 0w30 (ma super parametry zarówno na zimę jak i lato) z Archoil 9100 i wymiana co 10-12tys km.

BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

który olej do silnika N43 będzie na sporadyczne klepanie zaworów lepszy?


Amsoil European Car Formula 5W-30

Millers Oils XF Longlife ECO 5W-30

Ravenol VMP 5W30

Całe życie auto jeździło na Castrol 0w30 ja po zakupie zmieniłem na motul 5w40. Zalana jest płukanka na przebieg archoil ar2300 i przed zalaniem oleju dam jeszcze płukankę ar2820.

Opublikowano
Ja u siebie w tym silniku m47n2 mam na lato Millers Oils EE Longlife 5w40, a obecnie na zimę XF Longlife 0w40 (tak mniej więcej wypadają wymiany). Auto ma 300tys km zero problemów(od około 120tys km silnik jest zalany Millersem), wymiana maksymalnie po 15tys. km. Myślę, że do tego silnika lepkość 5w40 jest optymalna, a trochę siedzę w olejach.



Do N47 polecam Millers Oils XF longlife c3 0w30 (ma super parametry zarówno na zimę jak i lato) z Archoil 9100 i wymiana co 10-12tys km.

 

Tak rzadki olej ma lato? Nie lepiej caly rok 5w30?!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Regan dla czego nie chcesz zostać przy motulu 5w40? Rozumiem, że to x-clean (nox)?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
maniek21112 tak NOX i poza tym słyszałem, że do tego silnika lepszy będzie xW30 niżeli 40-stka biorąc pod uwagę ,że to auto całe życie jeździło na 0w30. Dodam, że lekko coś mi postukuje przy jeździe tak od 2tys. obrotów i chce sprawdzić czy zmiana oleju coś poprawi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To, że nox to wiem :wink: chodzi o to czy zalałeś x-clean'a.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu ze względu na katalizator powinien być olej z normą ll-04, czyli w tym przypadku x-clean.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W zależności od budżetu, ja używam motula, valvo też jest ok a nawet tańszy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Motor N43 jest w wysokiej grupie awaryjności i jeżeli dobry olej pomoże wydłużyć jego żywot to nie chce tu oszczędzać bo tu zaoszczędze A za rok wydam na panewki.
Opublikowano
Pacjent ten sam n43b20a. 8 lat szedł Castrol 5W30. Teraz w styczniu zalałem Shella OE BMW. Silnik śmiga jak szalony. Panewki wyciągałem - wyglądają jakby wczoraj je zamontowano. Nagar troszku jest ale w ilości śladowej.
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Do silników n43 i n46 polecam Millersa XF Lub EE Longlife c3 5w30 plus ewentualnie jakiś modyfikator tarcia typu Archoil. Zalewam i polecam klientom - nie ma żadnych problemów oczywiście jeżeli silnik jest sprawny. Millers plus archoil 9100 z czasem również pozbędzie się depozytów i nagarów, które powstały m.in z castrola, który kiedyś lało ASO.
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tu ze względu na katalizator powinien być olej z normą ll-04, czyli w tym przypadku x-clean.

 


To co proponujesz do N53?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zdecydowanie to samo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Do benzyn w BMW producent dopuszcza także oleje typu full saps z normą ll-01(ma więcej popiołów i lepiej chroni silnik), do diesli musi być low, mid saps ze względu na dpf. Dlaczego 5w40? producent zaleca 5w30, bliżej nie mu jest 0w40, ma podobną lepkość przy zimnym silniku.
Opublikowano
Do benzyn w BMW producent dopuszcza także oleje typu full saps z normą ll-01(ma więcej popiołów i lepiej chroni silnik), do diesli musi być low, mid saps ze względu na dpf. Dlaczego 5w40? producent zaleca 5w30, bliżej nie mu jest 0w40, ma podobną lepkość przy zimnym silniku.

 

Dlaczego tak wszyscy boja sie 5w40? Kiedys brat do 1.9tdi lal 10w40 i zrobil 60tys km bez problemu

Poprostu jest tp olej o grubszym filmie olejowym dla kogos kto lubi krecic silnik i na gorace dni

Oleje tez sa rozne i moze byc 5w30, ktory jest rzadki jak woda, amoze byc taki, ktory ma wlasciwosci jakby miedzy 5w30,a 5w40 i bedzie lepiej chronil silnik

Im rzadszy, ze tak powiem, tym ma zapewne nizszy tbn i szybko zmieni kwasowosci, co spowoduje jego zuzycie i trzeba go szybciej wymienic

Wazny tez jest hths, noack, ale nie kazdy o tym wie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do benzyn w BMW producent dopuszcza także oleje typu full saps z normą ll-01(ma więcej popiołów i lepiej chroni silnik), do diesli musi być low, mid saps ze względu na dpf.

Do pb bez nox ok, ale z polecam jednak ll-04.

Dokładnie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.