Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Po świętach czeka mnie wymiana oleju w E91 M47 163PS z chipem na 200. Aktualnie jeżdżę na oleju Motul 5w30 x clean 8100. Olej niestety ubywa, dlatego chciałbym spróbować czegoś innego, ale po przeczytaniu 20 stron rozbolał mnie brzuch :lol: i wiem jeszcze mniej. Na liczniku najechane 265tys. Auto posiadało DPF ale został usunięty. EGR również usunięty. Pytanie jaki olej w takiej sytuacji będzie najlepszy ? Nie wiem czy celować w jakieś w40 czy w30.. Czy lepiej wziąć LL01 bo niby nie ma już DPF czy jednak zostać przy LL04 z również dobrymi parametrami. Auto stoi pod chmurką. RAVENOL VMP SAE 5W-30 wydaje mi się, że ten olej doskonale spełnia normy dla mojego silnika. Oczywiście wymiany co 10tys

Opublikowano

Panowie


Pacjent (N47 - 177KM, przebieg 233tkm, automat, oleju nie ubywa od wymiany do wymiany, DPF out) do tej pory jeździł na TopTec 4200 5W30. Znajdę coś lepszego w tej cenie, lub taniej?

Polecono mi:


NESTE PRO

Shell Ultra ECT

Ravenol VMP

Meguin Compatible

Penrite Enviro+


Czy każdy z nich jest zbliżony jakością i składem, a jeśli już są jakieś różnice to nieistotne dla silnika?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

Po świętach czeka mnie wymiana oleju w E91 M47 163PS z chipem na 200. Aktualnie jeżdżę na oleju Motul 5w30 x clean 8100. Olej niestety ubywa, dlatego chciałbym spróbować czegoś innego, ale po przeczytaniu 20 stron rozbolał mnie brzuch :lol: i wiem jeszcze mniej. Na liczniku najechane 265tys. Auto posiadało DPF ale został usunięty. EGR również usunięty. Pytanie jaki olej w takiej sytuacji będzie najlepszy ? Nie wiem czy celować w jakieś w40 czy w30.. Czy lepiej wziąć LL01 bo niby nie ma już DPF czy jednak zostać przy LL04 z również dobrymi parametrami. Auto stoi pod chmurką. RAVENOL VMP SAE 5W-30 wydaje mi się, że ten olej doskonale spełnia normy dla mojego silnika. Oczywiście wymiany co 10tys

dobry olej w dobrej cenie

 

Panowie


Pacjent (N47 - 177KM, przebieg 233tkm, automat, oleju nie ubywa od wymiany do wymiany, DPF out) do tej pory jeździł na TopTec 4200 5W30. Znajdę coś lepszego w tej cenie, lub taniej?

Polecono mi:


NESTE PRO

Shell Ultra ECT

Ravenol VMP

Meguin Compatible

Penrite Enviro+


Czy każdy z nich jest zbliżony jakością i składem, a jeśli już są jakieś różnice to nieistotne dla silnika?

Millers, Neste, Ravenol jak DPF out to możesz brać z normą LL-01

Opublikowano
Panowie,jaki jest bardziej realny stan oleju? Bo jak sprawdzam po 15/20 minutach od zgaszenie silnika to mam w polowie miarki a jak postoi znacznie dluzej to max :think:
Opublikowano
https://www.oil-club.ru/forum/topic/7507-mobil-1-new-life-sae-0w40-api-sn-na-opel-astra-h-posle-7800km/.Jeden z topowych olejów full saps i już po 7800km tbn prawie zrównał się z tan.Olej kwalifikuje się do wymian,wykończony przez prosty silnik opla.Prosiłem kilka stron wcześniej o przedstawienie fachowych dowodów na teorię jakoby full saps chronił lepiej od mid/low saps...czekam dalej.
Opublikowano
Nikt nie patrzy na takie testy, a juz napewno nie gdy trzeba tlumaczyc na polski. Ja leje millers i zmieniam co 8 tys km, bo nie wierze w longlife. Przez serwis co 30tys km padaja silniki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
https://www.oil-club.ru/forum/topic/7507-mobil-1-new-life-sae-0w40-api-sn-na-opel-astra-h-posle-7800km/.Jeden z topowych olejów full saps i już po 7800km tbn prawie zrównał się z tan.Olej kwalifikuje się do wymian,wykończony przez prosty silnik opla.Prosiłem kilka stron wcześniej o przedstawienie fachowych dowodów na teorię jakoby full saps chronił lepiej od mid/low saps...czekam dalej.

 

Zaprzeczasz sam sobie. Oleje low-SAPS mają niższy TBN już na wejściu.

Opublikowano
I co z tego,że w świerzym oleju na starcie low saps ma niższy tbn skoro ten wysoki w full saps spada w zastraszającym tempie w dół.Spadek parametru tbn odbywa się w poszczególnych olejach w różnym tempie ale o tym na żadnym forum jeszcze nie dzwonią:-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak wiesz coś więcej to podziel się materiałem na podparcie tej tezy, chętnie poczytamy, np. test olejów low i full SAPS na tym samym aucie.
Opublikowano

Witajcie,


Weruję temat już długo i nadal mam zagwozdkę.


Chcę wymienić po raz piewrwszy po zakupie olej w mojej 335i coupe E92 z 2006 roku.

Auto zostało sprowadzone z Japonii więc ma znikomy przebieg i wszystkie przeglądy robione na czas w ASO, ale niestety nie jestem się w stanie doczytać w Japońskiej książce serwisowej jaki mam lać olej.

Na forum znalazłem, że polecacie do tego modelu np:

1) MOTUL 8100 X-MAX 0W-40 (https://www.motul.com/de/de/products/8100-x-max-0w40) LL-01 lub

2) MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 (https://www.motul.com/pl/pl/products/8100-x-clean-5w30--2) LL-04


Chcę zalać auto bardzo dobrym olejem, więc proszę o poradę w tym temacie.


BTW. Czy ktoś może polecić jakiegoś sprawdzonego mechanika specjalizującego się w BMW w okolicach Pruszkowa? Znalazłem coś nt https://pl-pl.facebook.com/zzamilowaniadobmw/ w Raszynie oraz http://www.auto-klinika.com.pl/ w Piastowe, ale niestety nie ma jednoznacznych opinii.


Pozdrawiam,


Ptaked

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Każdy z normą LL-01 będzie dobry o ile jest zmieniany co 10 -12 kkm. Jeśli jeździsz dynamicznie to w40, spokojnie to w30, choć na lato i tak dałbym w40.
Opublikowano
Przesiadłem się właśnie (zeszły tydzień) z Castrol Edge 5W30, na oryginalny beemowski olej robiony przez Shella 5W30 LL04. Wymiana naturalnie po 12k km. Zobaczymy jak samochód przyjmie. Do 129k km u Niemca samochód jeździł tylko na tym oleju.
www.kancelariaturowski.pl
Opublikowano
Każdy z normą LL-01 będzie dobry o ile jest zmieniany co 10 -12 kkm. Jeśli jeździsz dynamicznie to w40, spokojnie to w30, choć na lato i tak dałbym w40.

 

Witam,


Zdecydowałem się na MOTUL 8100 X-MAX 0W-40. Dzisiaj odbieram i będę się umawiał na wymianę. Mam nadzieję, że na tym oleju autko będzie się spisywać co najmniej tak dobrze jak dotychczas.


Dziękuję za wsparcie.


Pozdrawiam,


Ptaked

Opublikowano
Panowie mam takie szybkie pytanie bo już tutaj pisałem i doradzaliście mi do mojej e90 318i 129km Motula ll-01. Dzisiaj chciałem zamówić olej i dopiero się zorientowałem że ll-01 nie ma 5w30 tylko 5w40 i tu moje pytanie czy ten Motul 5w30 ll-04 też będzie ok czy lepiej ten ll-01 ale wtedy 5w40?
Opublikowano
karol_free zależy od twojego stylu jazdy, mając najsłabsze e90 zakładam ze jesteś spokojnym kierowcą więc spokojnie może być 5w30. 5w40 lepiej chroni silnik przy wyższych temperaturach (jazdy na wysokich obrotach). Ja np. leje 5w40 shell Helix ultra, ale ja auta nie oszczędzam :twisted:
Opublikowano
karol_free zależy od twojego stylu jazdy, mając najsłabsze e90 zakładam ze jesteś spokojnym kierowcą więc spokojnie może być 5w30. 5w40 lepiej chroni silnik przy wyższych temperaturach (jazdy na wysokich obrotach). Ja np. leje 5w40 shell Helix ultra, ale ja auta nie oszczędzam :twisted:

A co powiecie na coś takiego? - https://pmo-lubricants.com/pmo-5w50-racing/ ?

Opublikowano
PMO 5w50 to w pełni syntetyczny olej wyprodukowany z przeznaczeniem do samochodów wyścigowych - nikt z forum nie ma auta wyścigowego/wyczynowego... Po co lać olej którego właściwości się nie wykorzysta, to tak samo bez sensu jak kupno BMW e90 z silnikiem benzynowym 129km...
Opublikowano
Panowie,ja troche z innej beczki. Koło maja będę wymieniał turbo, już się jej należy przy 300tys :D i oczywiście zmiana oleju i odmy. Będę zmieniał olej z shell ultra 5w30 na Millersa 5w30 i teraz moje pytanie, czy macie jakiś sprawdzony sklep lub sprzedawce gdzie kupie dobry olej a nie jakiś niepewny?? Myślałem nad części do bmw.pl
Opublikowano
PMO 5w50 to w pełni syntetyczny olej wyprodukowany z przeznaczeniem do samochodów wyścigowych - nikt z forum nie ma auta wyścigowego/wyczynowego... Po co lać olej którego właściwości się nie wykorzysta, to tak samo bez sensu jak kupno BMW e90 z silnikiem benzynowym 129km...

Maja w ofercie 5w40 i 5w30, wiec jest wybor

Opublikowano
Panowie,ja troche z innej beczki. Koło maja będę wymieniał turbo, już się jej należy przy 300tys :D i oczywiście zmiana oleju i odmy. Będę zmieniał olej z shell ultra 5w30 na Millersa 5w30 i teraz moje pytanie, czy macie jakiś sprawdzony sklep lub sprzedawce gdzie kupie dobry olej a nie jakiś niepewny?? Myślałem nad części do bmw.pl

 

Ja biore z zmieńolej.pl

Chociaż ostatnio przerzuciłem się na valvoline.


Przy okazji pytanie do bardziej oblatanych w temacie, mam E90 330d po wirusie i dotychczas lałem 5w30, czy zostać przy nim czy lepiej przejść na 5w40?

Opublikowano
Też sie zastanawiam właśnie nad 5w40 na lato. Niby lepszy, bo lepsze smarowanie/gęstość ale mój styl jazdy raczej spokojny i głownie po mieście. Chętnie poczytam opinii innych :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.