Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Praktycznie te same głupoty co tutaj. Lanie drogich low saps do zwykłych silnikó, niepotrzebne wlewanie 5W a nawet 10W i tak dalej, mylenie lepkości w 100C z lepkością w niskich temperaturach.
Opublikowano

Powiem wiecej. Ja to bym wprowadzil OBOWIAZEK stosowania 0W90 niezaleznie co producent podaje jako olej dedykowany. Oczywiscie dotyczy to silnika, skrzyni biegow, ukladu wspomagania, spryskiwaczy i kosiarki do trawy o ile ktos posiada. W przeciwnym wypadku zostaje sie automatycznie wrzucony do grona laikow i ignorantow i skreslony z listy zapraszanego na piwo w piatek wieczorem. Nie ma totamto. 0w90.

W zasadzie wszystkie pozostale oleje powinni zakazac do stosowania. Dlaczego nie? Ktos musi za to sie zabrac! Kolego 'wypad za miasto' masz misje do spelnienia. Zyczymy powidzenia i trzymamy kciuki!

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

W90 to stary i znany dobrze olej przekładniowy.

 

luk_byd

 

Spoko wybór, aczkolwiek drogi. Zamiast tego, brałbym Mobil1 Newlife 0w40. Ma niższą lepkość przy niskich temperaturach, większą ilość składników uszlachetniających i jest znacznie tańszy. Te millersy cenią się jak za zboże, a właściwości są przeciętne. Jak miałbym wybierać, ten millers co 15 tysięcy, lub mobil1 newlife 0w40 co 10 tysięcy, co i tak wyszłoby taniej z mobilem, to nawet nie ma o czym gadać. :)

Opublikowano
jezeli nie wysteuje przy tym oleju nadmierne spalanie oleju, to Mobil1 new life 0W40 jest jednym znajlepszych oleji do benzynowego BMW .

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
W90 to stary i znany dobrze olej przekładniowy.

 

luk_byd

 

Spoko wybór, aczkolwiek drogi. Zamiast tego, brałbym Mobil1 Newlife 0w40. Ma niższą lepkość przy niskich temperaturach, większą ilość składników uszlachetniających i jest znacznie tańszy. Te millersy cenią się jak za zboże, a właściwości są przeciętne. Jak miałbym wybierać, ten millers co 15 tysięcy, lub mobil1 newlife 0w40 co 10 tysięcy, co i tak wyszłoby taniej z mobilem, to nawet nie ma o czym gadać. :)

 

Brałbyś New life'a do 320d ? Brawo :cool2:

Opublikowano
ale on mowi o BMW a nie o BMW z silnikiem traktora :)

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
W90 to stary i znany dobrze olej przekładniowy.

 

luk_byd

 

Spoko wybór, aczkolwiek drogi. Zamiast tego, brałbym Mobil1 Newlife 0w40. Ma niższą lepkość przy niskich temperaturach, większą ilość składników uszlachetniających i jest znacznie tańszy. Te millersy cenią się jak za zboże, a właściwości są przeciętne. Jak miałbym wybierać, ten millers co 15 tysięcy, lub mobil1 newlife 0w40 co 10 tysięcy, co i tak wyszłoby taniej z mobilem, to nawet nie ma o czym gadać. :)

 

Brałbyś New life'a do 320d ? Brawo :cool2:

 

 

Owszem, brałbym do praktycznie każdego diesla bez dpf, o ile specyfikacja producenta wymaga/pozwala na lepkość W40, a co?

Opublikowano

Tak się zastanawiam: do tej pory lałem motul x clean 5w30, norma ll-04, ale że przecież nie mam już (poprzedni właściciel wyciął) dpf'a, ani kata to czy nie będzie lepsza dla tego silnika jakaś inna norma?

 

Ps. Nad wsadzeniem z powrotem dpf'a ciągle się zastanawiam (nie chce regenerowanego, a nowy to już trochę kosztuje), ale dobra nie o tym. W tym momencie silnik 320d e90 bez dpf i kata jaki olej najlepszy?

Opublikowano
Skoro nie masz dpf, to nie lejesz gorszego i droższego ll-04, tylko ll-01. Lej Mobil 1 New Life 0w40, no chyba, że producent zaleca tak niską lepkość, byś lał W30, to poszukaj czegoś ll-01 0W30, chociaż wątpię w te W30, musisz wziąć manuala i zobaczyć, jakie lepkości dopuszcza producent. Dzisiaj dobry olej spełnia i przekracza praktycznie wszystkie maksymalne normy dla benzyniaków i diesli.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W90 to stary i znany dobrze olej przekładniowy.

 

luk_byd

 

Spoko wybór, aczkolwiek drogi. Zamiast tego, brałbym Mobil1 Newlife 0w40. Ma niższą lepkość przy niskich temperaturach, większą ilość składników uszlachetniających i jest znacznie tańszy. Te millersy cenią się jak za zboże, a właściwości są przeciętne. Jak miałbym wybierać, ten millers co 15 tysięcy, lub mobil1 newlife 0w40 co 10 tysięcy, co i tak wyszłoby taniej z mobilem, to nawet nie ma o czym gadać. :)

Raz na pół.roku nie zbiednieje.

 

Co 8 tys zmieniam

Opublikowano
Skoro nie masz dpf, to nie lejesz gorszego i droższego ll-04, tylko ll-01. Lej Mobil 1 New Life 0w40, no chyba, że producent zaleca tak niską lepkość, byś lał W30, to poszukaj czegoś ll-01 0W30, chociaż wątpię w te W30, musisz wziąć manuala i zobaczyć, jakie lepkości dopuszcza producent. Dzisiaj dobry olej spełnia i przekracza praktycznie wszystkie maksymalne normy dla benzyniaków i diesli.

 

Trololo - poszukaj olejow LL-01 ktore spelniaja normy API CJ nie mowiac o CK xD

 

Tak wiec uwazaj by nie szastac absolutami, bo mozesz sie mocno pomylic. :twisted:

E92 335d Stage H
Opublikowano

Swój wywód musisz zacząć od tego, by nie mylić nowszej normy, z normą lepszą, dokładnie tak, jak jest w przypadku ll-01 i ll-04. Nowsze normy w sporo przypadków są gorsze, bo wprowadzono te cholerne dpfy, które wymagają innych i gorszych elementów uszlachetniających w olejach smarnych.

 

Twoje najnowsze normy(bardziej przemysłowe jak normalne) spełniają chociażby takie kiepy jak olej do ciężarówek mobil1 delvac 15w40, którego sam leję do moich ciężarówek, bo jest tani.

 

Api CF posiada chociażby millers XF Longlife C3 0w30 zalecany przez tą firmę do M550D.(która zaleca wymianę co 30000 km...)

 

Najlepsze koleżko NIE oznacza najnowsze. Niektóre nowe normy nie mogą być spełnione przez dobre oleje, bo norma jest zrobiona pod dpf. Nie w jaki sposób producenci wciskają, że normy dla dpf, przewyższają normy olejów z wysoką zawartością popiołów po spaleniu.

 

Właśnie w ten sposób myślowy, ludzie wydają kupę hajsu na jakieś nisko popiołowe gówno do swoich silników bez dpf. Robią sobie na złość i jeszcze za to płacą.

Opublikowano

Bardzo arogancko i patronizujaco podchodzisz do kogos kogo nie znasz ;) Mama nie mowila, ze mozna sie na tym straszliwie przejechac?

 

Jesli chodzi o normy, LL01 i LL04 nie sa lepsze / gorsze wzgledem siebie. Maja po prostu inne zastosowanie i byly tworzone pod inny use case. Jak use case sie zmienia tak i powinna zmieniac sie norma.

 

Owszem podales olej w konkretnej normie ;) ale nie jest to pelny syntetyk. Polecam Ci znalezc pelen sytnetyk w tej normie :-)

 

Normy to normy i sa tam po to by rozroznic konkretne aplikacji, sam standaryzuje mase rzeczy i nie masz takich samych standardow, co najwyzej robisz rewizje. Zauwaz ze kazdy olej LL01 i LL04 ma conajwyzej API CF ktora od dawna (15 lat+) jest przestarzala wg API. Tak samo normy AxBx roznia sie drastycznie miedzy soba - np straszliwie rozgraniczajac HTHS. Norma okresla jedynie aplikacje. Bo moje pytanie jest takie - majac te M550d - jaki olej bys zalal :) ? hmm ? LL01 :) ?

 

Normy API nie sa normami przemyslowymi, to po prostu prosta klasyfikacja ktora rozgranicza normy dla silnikow benzynowych i normy dla silnikow diesla bo warunki pracy obu sie diametralnie roznia. Chociaz normy sie roznia miedzy soba, to maja bardziej iterecyjny niz rewizyjny charakter i w wiekszosci przypadkow starsze normy sa podzbiorem nowszej w przypadku API.

 

Wiec zauwaz, ze porownujesz dwie rozne klasy norm do siebie - to tak jakbys sie sprzeczal ze arbuzy sa lepsze od gruszek - to po prostu inne owoce do innych aplikacji. Szukasz aplikacji do siebie, wybierasz najbardziej adekwatna norme i to tyle. Jesli lejesz oleje ACEA Cx do auta bez DPF to oczywiscie robisz cos nie tak, ale zauwaz, ze wychodzisz wtedy poza standardowa specyfikacje swojego auta (bo zakladam ze nikt nie kaze lac ll04 do benzyny).

E92 335d Stage H
Opublikowano

Pisałem ci, że pewne oleje nie spełniają pewnych norm.

 

majac te M550d - jaki olej bys zalal :) ? hmm ? LL01 :) ?

 

Po usunięciu dpf owszem. Panewki, ścianki cylindrów, turbiny będą miały lepsze warunki pracy. Dpfa nie będzie, więc nie ma problemu z popiołem po spalaniu. Zalałbym prawdopodobnie eleganckiego full sapsa 0w30.

 

Zauwaz ze kazdy olej LL01 i LL04 ma conajwyzej API CF ktora od dawna (15 lat+) jest przestarzala wg API.

 

Ponieważ są też normy przemysłowe, o których wspominałem, najgorsze oleje dla samochodów ciężarowych dawno temu spełniają wysokie api CX.

 

Normy API nie sa normami przemyslowymi, to po prostu prosta klasyfikacja ktora rozgranicza normy dla silnikow benzynowych i normy dla silnikow diesla bo warunki pracy obu sie diametralnie roznia.

 

Od dawna topowe oleje syntetyczne spełniają najwyższe(nie najnowsze!) normy dla benzyny i diesla razem. Zwykle są to oleje o normie api sn/cf oraz ACEA A3/B4, która najwięcej mówi o oleju silnikowym dla diesla. Najnowsze api CX spełniane są głównie przez oleje przemysłowe, bo takie też mają wymagania.

 

Jesli lejesz oleje ACEA Cx do auta bez DPF to oczywiscie robisz cos nie tak, ale zauwaz, ze wychodzisz wtedy poza standardowa specyfikacje swojego auta (bo zakladam ze nikt nie kaze lac ll04 do benzyny).

 

LL-04 wg. producenta zastępuje ll-01 i można go stosować zamiast.

 

Owszem podales olej w konkretnej normie ;) ale nie jest to pelny syntetyk. Polecam Ci znalezc pelen sytnetyk w tej normie :-)

 

Ten tani kiep co spełnia najnowsze możliwe normy dieslowskie api tylko potwierdza moją tezę o tej normie. Dlaczego mam znaleźć dobry olej, który zniszczy moją teorię o tym, że najnowsza norma nie jest najlepszą? Przecież właśnie o tym pisałem... Norma CK-4 nadal nie wymaga oleju syntetycznego. Zostawmy ją lepiej tam, gdzie obowiązuje. Wiesz w czym jest problem z Api i dieslami? W tym, że Api to USA, a tam diesli w samochodach osobowych koleżko praktycznie nie ma. :)

 

 

Poza tym piszesz masło maślane o tym, o czym ja od początku piszę. Oleje są podyktowane pod rodzaj silnika, dlatego są gorsze oleje dla dpf i lepsze dla silników bez dpf jeżeli patrzeć na nie wspólnym mianownikiem, chociaż są do dwóch różnych rzeczy i nie powinno się ich porównywać, o czym też pisałem w postaci tego, by nie lać olejów low saps do silników bez dpf, co sporo ludzi czyni, bo producenci sami namawiają, że norma ll-04 ZASTĘPUJE ll-01, co jest bzdurą.

 

Po co w ogóle napisałeś tego posta? Jest o niczym.

Opublikowano

http://www.quickmeme.com/img/71/71c3931c1edc4353a0c03ec549753b965872a2c343c09255617f4470cbd924ed.jpg

 

Mam wrazenie, ze nie czytasz ze zrozumieniem i nie adresujesz rzeczy ktore listuje ale pomijam ten fakt. Nie mam sily na kolejny shitstorm olejowy z kims kto nie podaje zrodel do swoich tez i nie chce o tym merytorycznie porozmawiac wiec moze przestane sie wypowiadac i schowam sie do mojej budy.

 

:EOT:

E92 335d Stage H
Opublikowano
Kolego pojawiles sie niewiadomo skad, w rubryce "moje bmw" wpisales audi tdi. Piszesz ze masz jakies tam ciezarowki. Kogo to obchodzi? Od pierwszego posta bez przerwy piszesz o Mobilu. Wieje mi od ciebie tania reklama w prymitywnym obcesowym wykonaniu. Idz sobie spowrotem gdzies tam skad przyszedles, moze na forum skody tam znajdziesz wiecej uznania.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Ta dyskusja staje sie bardziej personalna niz merytoryczna .

Pomijając kwestię stosowalności klasyfikacji lepkościowej (0W50 vs 5W40) muszę przyznac rację uzytkownikowi picknick

Nie wszystkie produkty nowsze są lepsze a to dlatego że zmieniły się kryteria .

Silnik 328 i z 2000-nego roku będzie chodził wieki ale nie spełni najnowszych norm spalania i emisji .

 

jako chemik (ale nie od olejów) potrafię zrozumieć że jeśli nawet kilkanaście lat temu (gdy nie było jeszcze DPF) został opracowany optymalny olej w specyfikacji LL-01 , zawierający określone uszlachetniacze , zapewniające nano-film olejowy na powierzchniach wykonanych z konkretnych materiałów , o optymalnie niskim działaniu korozyjnym w stosunku do tych materiałów ; a potem gdy kazano inżynierom dostosować te dodatki do kryteriów pracy DPF , to musiał być przyjęty pewien kompromis , siłą rzeczy obniżający własności smarne . Tak powstała specyfikacja LL-04 .

 

Koncerny marketingowo hołdują zasadzie że nowsze jest lepsze i przyjmują kompromisy w celu unifikacji . Ale my możemy miec swój rozum i przy odrobinie znajomości tematyki niekoniecznie pójść głównym nurtem a zastosowac optymalne naszym zdaniem rozwiązanie .

 

Wniosek z tego jest prosty : jesli masz diesla z DPF - stosuj LL-04 bo DPF dłużej ci pozyje . W przypadku benzyny nie ma takiej potrzeby i optymalnie należy stosować LL-01 .

Opublikowano

Kolego, pisząc to.

 

Ten tani kiep co spełnia najnowsze możliwe normy dieslowskie api tylko potwierdza moją tezę o tej normie.

 

oraz to w kontekście olei ciężarowych

 

Ponieważ są też normy przemysłowe, o których wspominałem, najgorsze oleje dla samochodów ciężarowych dawno temu spełniają wysokie api CX.

 

Automatycznie robię na złe Mobilowi, bo to antyreklama, a dosłowniej, to definicja obojętności i obiektywności. W końcu o Mobilu do ciężarówego napisałem słaby kiep. To jest dla ciebie reklama? W przypadku M550d miałem na myśli full sapsowego millersa. Prawda jest taka, że Mobil1 klepie dzisiaj dobre i tanie oleje, podobnie Valvoline.

 

Owszem, nikogo nie obchodzą moje ciężarówki, dla tego o nich nie piszę. Od początku piszę o olejach, różnych, obiektywnie. Jak coś jest lepsze, to napiszę, że to jest lepsze. Mogę też napisać np. do czego wlewam ten i ten przedmiot dyskusji... Naucz się dyskutować.

 

Na forum jestem od dawna, dłużej od ciebie.

 

Pomijając kwestię stosowalności klasyfikacji lepkościowej (0W50 vs 5W40)

 

To dwa kompletnie różne oleje, nie mające ze sobą nic wspólnego, co innego jakbyś napisał o 0W50 i 5W50. Wtedy mamy oleje o tej samej lepkości w temperaturze roboczej silnika, oczywiście mieszcząc się w normach normy lepkościowej, bo nie każdy olej 0W30 ma tą samą lepkość w 100C jak 5W30, normy się potrafią lekko przesuwać. Resztę napisałeś bezbłędnie.

 

Zawsze jak jest dyskusja i są mocne argumenty, często takie argumenty robią z bardzo dużej ilości uczestników takiego forum, zwykłych głupców(zalałem 20w40 bo mam 250,000 km, a on śmie pisać, że jestem przez to debilem?!?!?!?!?!??! ja mu POKAŻE) i wtedy pojawia się tępa dyskusja personalna.

Opublikowano

Nie chcę juz dyskutowac o klasyfikacji lepkosciowej . Uważam temat za wyczerpany a kazdy uzytkownik wyciągnie swoje wnioski .

 

Swoją drogą piszemy konkretnie na temat silników BMW E90/91/92/93 , które mają swoje specyfikacje . Audi ma swoje a ciężarowe - swoje . Analogie mogą byc dalekie i byłbym ostrożny w ich stosowaniu .

Opublikowano

Ja uważam, że jeśli ktoś ma coś do powiedzenia i wie o czym mówi, ma swoje zdanie to właśnie forum służy do tego rodzaju wymiany informacji. Każdy wyciągnie wnioski i zrobi po swojemu. Kto poprosi o radę, pewnie ją dostanie. Amen.

Oczywiście wycieczki personalne są niepotrzebne.

 

Powiem Wam, że mało jest takich tematów gdzie można poczytać tak merytoryczne posty jak w tym o olejach. Pamiętajcie, że trzeba bardzo dużo zdrowego rozsądku żeby nie ulec bełkotowi marketingowenu, opinii niedouczonego mechanika, który ma różne motywacje żeby nam pewne rzeczy mówić lub nie... Tego rodzaju posty osób jak sądzę po tej samej strony barykady są bezcenne...

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Ja uważam, że jeśli ktoś ma coś do powiedzenia i wie o czym mówi, ma swoje zdanie to właśnie forum służy do tego rodzaju wymiany informacji. Każdy wyciągnie wnioski i zrobi po swojemu. Kto poprosi o radę, pewnie ją dostanie. Amen.

Oczywiście wycieczki personalne są niepotrzebne.

 

Powiem Wam, że mało jest takich tematów gdzie można poczytać tak merytoryczne posty jak w tym o olejach. Pamiętajcie, że trzeba bardzo dużo zdrowego rozsądku żeby nie ulec bełkotowi marketingowenu, opinii niedouczonego mechanika, który ma różne motywacje żeby nam pewne rzeczy mówić lub nie... Tego rodzaju posty osób jak sądzę po tej samej strony barykady są bezcenne...

 

Pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
Swoją drogą piszemy konkretnie na temat silników BMW E90/91/92/93 , które mają swoje specyfikacje . Audi ma swoje

 

ll-01 = vw 505. ll-04 = vw 507. Praktycznie wszystkie liczące się oleje spełniają oba wymagania równocześnie, nie zawsze, ale bardzo często.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.