Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Niebawem robie trzecia wymianke oleju, zostaje przy Castrol 5w30 LL04 (niskopopiolowy) zero problemu z filtrem czastek stalych, trasa mieszana z przewaga na miasto.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam. Od paru miesięcy jestem posiadaczem e91. Zbliża się wymiana oleju. Przeczytałem prawie cały temat i w sumie już sam nie wiem co wybrać.

200000 przeloty i dpf wycięty przez poprzedniego właściciela.

Jeżdżę głównie po mieście.

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano
zacznij od naprawy samochodu i wlozenie dpfa a potem 0W30 lub 5W30, bmw albo valvoline.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co sądzicie o takim oleju

 

TITAN

GT1 EVO

SAE 0W-20

 

Spełnia najnowszą normę BMW LONGLIFE-14 FE+

 

Do silnika benzynowego z vanosem?

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
A co sądzicie o takim oleju

 

TITAN

GT1 EVO

SAE 0W-20

 

Spełnia najnowszą normę BMW LONGLIFE-14 FE+

 

Do silnika benzynowego z vanosem?

Dokładnie do jakiego silnika chciałbyś zastosować ten olej? Moim zdaniem z uwagi na HTHS na poziomie 2,6 to dobry olej wyłącznie do silników o małej pojemności i użytkowanych na krótkich, miejskich odcinkach.

 

Warto pamiętać, że norma BMW LONGLIFE-14 FE+ to bardzo specyficzna norma i nie należy jej traktować jako nowszej lub lepszej wersji LONGLIFE-01 lub LONGLIFE-04.

 

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

  • Partnerzy klubu
Opublikowano
N20 czyli 2 litry benzyna do serii F

 

Osobiście do N20 użyłbym tego typu oleju tylko jeśli bardzo rzadko wybierałbym się poza miasto. Jeśli lubisz korzystać z wysokich obrotów, moim zdaniem olej powinien mieć wyraźnie wyższe HTHS.

 

 

Pozdrawiam

Maciej Ziółkowski

Opublikowano
A co sądzicie o takim oleju

 

TITAN

GT1 EVO

SAE 0W-20

 

Spełnia najnowszą normę BMW LONGLIFE-14 FE+

 

Do silnika benzynowego z vanosem?

 

To jest olej przenacony raczej do flot. Fe oznacza fuel economy a wiec jest to wersja za ktora idzie logika spokojnej jazdy ze spokojnymi odcinkami autstradowymi po jezdzie w miesci czyli w cyklum mieszanym ale zawsze biorac pod uwage oszczednosc a nie osiagi. Ten olej spelnia o wiele nizsze normy i kryteria ochrony niz olej LL04 na rzecz lekko mniejszego spalania.

 

a w ogole co to robi w temacie o oleju do E90 bo silnik N20 dla ktorego zostal stworzony ten olej (i tylko dla niego) nie wystepuje w seri e9x ?

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
zacznij od naprawy samochodu i wlozenie dpfa a potem 0W30 lub 5W30, bmw albo valvoline.

 

Naprawa samochodu? Masz na myśli włożenie dpf? Niestety na razie tego nie zrobię mam kilka innych napraw do zrobienia.

Czyli na razie valvoline 5w30.

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

ciekawe co moze byc wazniejsze od zaprzestania trucia siebie i swoich bliskich sadza rakotworcza ? :roll: nie wspomne o innych uzytkownikach jak piesi i inni kierowcy bo zapewnie w ogole nie bierzesz ich pod uwage.

 

juz niz wspomne ze jezeli cie policja zlapie bez DPFa to po prostu ci wyrejestruja samochod bez mozliwosci kolejnej rejestracji.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, jaki olej do BMW E90 320i 170KM?

 

Niestety jestem laikiem w kwestii motoryzacji...

Trochę poczytałem, próbowałem dobrać odpowiedni olej, ale przyznam że nadal mam z tym problem, a nie chce zalać byle czego.

Chciałbym dobrać coś odpowiedniego dla mojego auta.

 

Pomożecie? :duh: :D

Opublikowano

orginal BMW 5W30

Motul xcess 5W40

Motul xclean 5W30

Valvoline 5W30 itd itd

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
ja osobiscie jezdze na Motul xcess 5W40 i jestem zadowolony.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
nie w orginalnych butlach nie leja oleju shela :mad2: , przestancie powtarzac pierdo... ktore ktos sobie wyssal z palca bo nie rozumie jak dziala rynek olejow. Shell produkuje dla BMW oleje BMw wedlug wytycznych BMW. Nie ma to NIC wspolnego z olejami ktore znajdziesz w butelkach shella.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem jak dziala, mam w rodzinie wlasciciela duze hurtowni olejowe ale jak wolisz wierzyc w specjlny olej Twoja sprawa.
Opublikowano (edytowane)

ale to ze ktos sprzedaje oleje hurtowo nie znaczy ze ma pojecie o tym co sprzedaje, nie ma korelacji. To jest takie rozumowanie proste : shell ma kontrakt z BMW to pewnie leja to samo co u nich tylko zmienili butelke. Ja to powiem klienta bo nie handluje OEM BMW a wiec niech biora ode mnie shell.

 

Jak bys troche sam poszperal zauwazyl bys ze nie ma ani jednego oleju shella ktorego dane sie zbliza technicznie do olejow oem BMW. To ze wujek walnal glupote przy piwku nie znaczy ze to jest prawda. Zobacz sobie VOA olejow shell i BMW nie maja nic wspolnego. NAwet Baza jest inna.

 

Wrocmy troche do realiow technicznych a nie do gdybania wujkow ktorzy maja sklep z olejami. Jak nie masz wiedzy z VOA to wystarczy porownac oleje z etykiet znajdz jeden olej Shella z homologacja typu FE lub FE + odpowiadajacy olejowi OEM BMWalbo olej 0W20 po prostu z homologacja BMW lub olej 0W30 LL01... porownaj normy API do ktorych odnosza sie oleje...sadze ze nie jest trudno sobie wyrobic swoja opinie.

Edytowane przez Rivasi

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano

+1

 

Ja osobiscie polecam jakikolwiek olej na pelnej bazie PAO, w normie LL01 jak nie ma dpf i LL04 jak jest ;-)

E92 335d Stage H
Opublikowano
voila. uwaga to tylko jak chodzi o serie E jak w temacie, w fkach sa katalizatory trojdrozne, lac LL04

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rivasi my tu toczymy spór zgoła skazany na niepowodzenie,co do oleju wystarczy kupic taki który ma specyfikacje Bmw.Mogę dodać jeszcze taka ciekawostke Pl Aso leje to co ma na stanie lub to co kupi akurat najtaniej.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie o co myslicie o tym oleju do diesla z dpf:

http://www.ravenol.pl/oleje-silnikowe-cleansynto/1242-RAVENOL-VMP-SAE-5W-30-CleanSynto-1L.html

 

Obecnie leje AmsOil 5w-30 European Car Formula (AEL) + AR9100. Ale ten ravenol jest sporo tanszy.

 

A jak poznacz czy dany olej jest na bazie PAO albo estrow? Tego akurat producent nie podaje na karcie.

 

Pozdro

Opublikowano
Pomału trzeba się przymierzyć do wymiany oleju.

Obecnie mam zalany AMSOIL 5W40 Synthetic European Engine Oil (AFL).

Przeglądając ofertę rynkową zaintrygowały mnie oleje firmy FUCHS.

Wyszukiwarka wskazała do mojego E90 318i z roku 2007 poniższe produkty w/w firmy:

FUCHS TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology)

FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology)

TITAN GT1 5W-40 (XTL-Technology)

 

Jestem ciekawy, co sądzicie na temat tych propozycji w kontekście zalanego obecnie AMSOIL-a ?

FUCHS ma lepsze parametry?

 

Przy FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 (XTL-Technology) doczytałem się, że lepkość dynamiczna w -30 st.C DIN 51398. to tylko 5100 mPas czyli lepiej niż AMSOIL

 

W ofercie jest jeszcze Fuchs TitanRace Pro S 5W30, gdzie producent chwali się lepkością na zimno przy -30st.C . 5000 cP oraz pisze, iż ten olej jest niezrównanym środkiem smarnym w jednostkach BMW z zaawansowanym układem rozrządu VANOS.

Co sadzicie na ten temat?

 

 

Ale ten FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W-30 nie ma oznaczonego HTHS niby spelnia norme BMW wiec powinien miec kolo 3.5 ale tak naprawde nie waidomo....

 

Jak masz benzyniaka to zobacz tego AmsOila:

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/2820-olej-silnikowy-amsoil-5w40-european-car-formula-full-saps-efm-0946l

 

pozdro

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.